Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door G_G Bekijk Berichten
    Met mijn ex-E36 320i coupe haalde ik 16.8L/100km gemiddeld over 30.000km.
    Is ondertussen wel verkocht
    Mooie tijden...

Een range hebben van 30km, maar nog net toegeraken tot het tankstation 2km verder

Comment

• Gisteren zo'n 100 km autostrade en 40 km binnenbaantjes/stad gedaan met A6 3.0 tdi quattro automaat. Gemiddeld 7.7 liter.
      Vrij deftig resultaat vind ik. Als ik er niet echt op let zit ik gemakkelijk aan 11 - 12 liter.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
        Zuipschuit

Zoals ik zei "dat zou nog wel kunnen dalen...na verloop van tijd"

Mijn vergelijkingsbasis is een 147 1.6, enough said
        Die zit nu al +2000km continue op 9,2 met kalm rijden
        Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
        Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten

Zoals ik zei "dat zou nog wel kunnen dalen...na verloop van tijd"
          Ik ben lager begonnen dan wat ik nu zit
          Hoewel het vrij consistent blijft eigenlijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ceke Bekijk Berichten
            Gisteren zo'n 100 km autostrade en 40 km binnenbaantjes/stad gedaan met A6 3.0 tdi quattro automaat. Gemiddeld 7.7 liter.
            Vrij deftig resultaat vind ik. Als ik er niet echt op let zit ik gemakkelijk aan 11 - 12 liter.
            Hoe snel rijd je dan op de autosnelweg
            mijn vader met zijn 1.9 diesel doet 7 liters, zucht

Comment

• vandaag en gister 170km gerede met de vantage en 40 liter erdoorgeblazen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cosworth Bekijk Berichten
                Mooie tijden...

Een range hebben van 30km, maar nog net toegeraken tot het tankstation 2km verder
                Haha Het was idd soms echt erg.. Maar ik mis hem wel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door patje007 Bekijk Berichten
                  met m'n cabrio Saab 2.0 (131pk) :

zit ik vrijwel steeds 11 à 12 L gemiddeld met zeker geen zotte rijstijl (& natuurlijk ook geen bompa rijstijl...)
                  dat is veel, tenzij je veel open gaat rijden?

ik kom rond de 10 l met een 2.0 en 155 PK en trek meestal goed door, en/of korte trajecten

als je dan leest wat een nieuwe 997 maar verbruikt???

Comment

Net met de MX gaan tanken voor morgen.

495 km ver geraakt met 45 liter, dus 9l per 100km. Dat kan nog zakken eens ik wat langer met de auto rij, maar op zich niet slecht voorlopig.
                    is dat een 1,6 of 1,8 ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
                      vandaag en gister 170km gerede met de vantage en 40 liter erdoorgeblazen
                      heb je dan 340km gereden over de twee dagen en 40l verdaan, of met 170km 40 liter verdaan, tkan wel schelen hé :p

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door clio16v Bekijk Berichten
                        heb je dan 340km gereden over de twee dagen en 40l verdaan, of met 170km 40 liter verdaan, tkan wel schelen hé :p
                        170km in totaal

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                          dat is veel, tenzij je veel open gaat rijden?

ik kom rond de 10 l met een 2.0 en 155 PK en trek meestal goed door, en/of korte trajecten

als je dan leest wat een nieuwe 997 maar verbruikt???
                          Ik rij meestal kortere stukken , niet vergeten dat ik op 19inch sta , dat schilt natuurlijk ook weer .
                          TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

goegoegoe

maar... ik wil u nu ni ontmoedigen, maar ons ma doet met een dsg maar 6 liter, wel traag, kar komt ni boven de 1500 toeren, en praktisch alleen bebouwd kom

6,005701254 over de laatste tank gelukt dus, en het blijft maar zakken.
                            2013- Volvo V60 D3 R-Design
                            2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Alfa romeo 156 2.4JTD , 7,1 liter gemiddeld . Doe heel weinig snelweg dus kan ik best tevreden zijn denk ik zo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                                is dat een 1,6 of 1,8 ?
                                1.6, de eerste versie met 115pk.

Naar verluid is het "zwakke" punt van die motor de te simpele airflow-meter, bij de 1.8 wordt een ander systeem gebruikt dat efficienter is.
                                De 1.6 zal boven een bepaald toerental (rond de 4000, opnieuw, naar verluid) tamelijk rijk afgesteld staan ==> hoger verbruik (maar meer koeling voor de cylinders). Veel Amerikaanse eigenaars vervangen de standaard AFM daarom door eentje van een RX7, zeker vanaf het moment dat er perfomance mods gedaan worden...maar om een RX7 AFM in België te vinden, kans is klein.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
                                  6,005701254 over de laatste tank gelukt dus, en het blijft maar zakken.
                                  Wel straf dat ik er met een 1400 benzine in slaag om lager verbruik te krijgen zonder echt moeite te doen..
                                  Had verwacht dat die TDI's toch wel zuiniger waren eigenlijk
                                  - Daily driver: 2015 Suzuki Swift 1.2i 16v GL:
                                  - Weekend/fun: 1984 Honda Civic CRX 1.5i 12v 1st gen.

- 1994 Suzuki swift 1.0: sold - 2003 Peugeot 106 1.4 XS: RIP - 1997 Shitro?n Saxo 1.1: sold - 1993 VW Golf III 1.8 90pk: sold - 2001 Toyota Avensis 1.6 vvt-i: sold - 1995 Honda CRX DelSol 1.6 ESI: sold

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door zippo Bekijk Berichten
                                    Wel straf dat ik er met een 1400 benzine in slaag om lager verbruik te krijgen zonder echt moeite te doen..
                                    Had verwacht dat die TDI's toch wel zuiniger waren eigenlijk
                                    1.9 tdi is idd geen zuinige motor te noemen.
                                    Ik heb nog met een 1.4 hdi gereden die ik echt afragde en bijna constant vloerde, en daar haalde ik 5L/100 km mee.

dus wellicht zijn het die extra pktjes die het hem toch doen.
                                    als ik echt een hele tank zou ecorijden dan haal ik die nog een pak lager hoor, maar af en toe een lange snelwegrit tegen 130-140 gem. korten dat enorm in.
                                    2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

1.6, de eerste versie met 115pk.

Naar verluid is het "zwakke" punt van die motor de te simpele airflow-meter, bij de 1.8 wordt een ander systeem gebruikt dat efficienter is.
                                      De 1.6 zal boven een bepaald toerental (rond de 4000, opnieuw, naar verluid) tamelijk rijk afgesteld staan ==> hoger verbruik (maar meer koeling voor de cylinders). Veel Amerikaanse eigenaars vervangen de standaard AFM daarom door eentje van een RX7, zeker vanaf het moment dat er perfomance mods gedaan worden...maar om een RX7 AFM in België te vinden, kans is klein.

105pk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door matteus Bekijk Berichten
                                        105pk.
                                        Tenzij er een Alfa 1.6 ts in m'n Mazda geswapt werd zonder dat ik het weet, heb ik gelijk hoor.

Comment

• excuses ik dacht dat het over jullie 147 ging.

Comment

Working...
                                          X