Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Blacky Bekijk Berichten
    Puur op de boordcomputers afgaand:

Mustang GT 4.6 V8:
    12 liter
    Valt eigenlijk best mee, want volgens de specs zou hij 11.8 moeten doen

Best meevallen

Er zijn er hier die met hun diesels meer verstoken

Rustige rijstijl neem ik wel aan?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
      laveren in Parijs

3 uur en bijna 50 km gereden, is ongeveer 15 km/u, is dat rijden??? ik doe dat te voet

Comment

• Met de 200E 8.04 l/100km de laatste tank.

Niet op verbruik gelet tijdens het rijden, autosnelweg bijna steeds 140-160, goed doorrijden naast snelweg.

Comment

• Aangezien ik vandaag met een volle tank nog wilde vertrekken heb ik voor de eerste keer m’n A4 Avant 2.7 MT 190pk volgetankt ( was nog niet leeg ) , in totaal 44.6 liter kunnen bijkappen en er staan 642km op de teller momenteel , maakt dus een uitgerekend verbruik van 6.94 l/100km , niet slecht zou ik zeggen maar ik ben de wagen wel nog met zachte voet aan het inrijden, niettegenstaande toch nu en dan al eens bij goed doorwarme motor tot zo’n 3000 tr gegaan. Van die 642 km zijn er naar schatting 150 snelwegkm's , de rest allemaal secundair en zone 50 verkeer. Boordcomputer geeft 6.6l/100km aan , vrij correct dus maar op grotere actieradiusen zal dit misschien nog juister worden. Niet miskontent tot hiertoe allesinds.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
            Vandaag nog eens de reiscomputer in de gaten gehouden. Vanmorgen moest de zoon gaan voetballen op verplaatsing. De route ging over secundaire wegen en door stadskernen. Snelheden tot 90km/uur. Er waren 2 volwassenen en 2 kinderen aan boord.

Gemiddeld verbruik: 6,4 liter.
            Ik sta er echt van te kijken hoe zuinig deze 740d is.
            potverdikke, ik rijd rond met ne 1400cc en dat spel van mij verbruikt meer dan uwe 3liter.
            En gij hebt 2 cilinders meer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
              Rustige rijstijl neem ik wel aan?
              Gaat nog wel. Ik ben er niet vies van om de bandjes eens te laten gieren aan de lichten. En ook niet om in 2de door de Kennedy- of Craeybeckxtunnel te blazen.
              Maar ik moet wel toegeven dat ik met de stang erg weinig stadsverkeer doe.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door clio16v Bekijk Berichten
                potverdikke, ik rijd rond met ne 1400cc en dat spel van mij verbruikt meer dan uwe 3liter.
                minder vermogen betekend niet altijd zuiniger he?
                mn vader heeft een 2L scorpio en die verbruikt méér als mijn 4.6 thunderbird.

kijk ook eens naar hoeveel uwe 1400 weegt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door clio16v Bekijk Berichten
                  En 2 turbo's

Comment

• 5.6l met golf III td. Echt zot eigenlijk dat zo'n oud motortje zo weinig nodig heeft. Veel autosnelweg wel maar ook redelijk wat stad! Zelfs korte ritten... Opgegeven verbruik van VW ligt hoger

Comment

• 8.6liter/100km met de C, sta ervan versteld hoeveel dat ding verbruikt met z'n 2 litertje diesel.

Comment

• 7.75 hier

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Eland-Runner Bekijk Berichten
                          minder vermogen betekend niet altijd zuiniger he?
                          mn vader heeft een 2L scorpio en die verbruikt méér als mijn 4.6 thunderbird.

kijk ook eens naar hoeveel uwe 1400 weegt
                          ja da's wel waar, maarja.
                          Als je die cijfers soms ziet is dat toch maar jammer voor mezelf vind ik.
                          Ik doe 7.5 liter per 100km, met 5liter meer per 100km rijd je met een m5 :p

Comment

• Zojuist wel iets heel opmerkelijks gezien in mijn verbruikstabel:

Comment

• das

als ik bij mijn smart kijk zie ik ook gekke dingen, maar dit slaat alles

Comment

• 6,8 - 7,7l/100km hier , alfa romeo 156SW 2.4JTD

Iemand die het verbruik kent van een E46 330D (184pk versie en automaat) ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  das

als ik bij mijn smart kijk zie ik ook gekke dingen, maar dit slaat alles
                                  Straf he

En ik tank altijd tot de klep vanzelf afspringt. Trouwens zowieso onmogelijk te manipuleren tot 2 cijfers na de komma.

Comment

• 1.Renault Megane 1.4 TCE
                                    2. Opgegeven : 6,4 l/100km
                                    3. Werkelijk : 8 l/100km op de boordcomputer (7,6 als ik het uitreken)

Wat ik wel absurd vind.... op de autostrade krijg ik hem niet onder de 7,8 liter (120 cruise control)... volgens de gegevens moet dat iets van een 5,6 liter zijn...
                                    Last edited by ; 24/09/2010, 12:36.

Comment

• Ik durf m'n verbruik niet uit te rekenen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ken_DS Bekijk Berichten
                                        1.Renault Megane 1.4 TCE
                                        2. Opgegeven : 6,4 l/100km
                                        3. Werkelijk : 8 l/100km op de boordcomputer (7,6 als ik het uitreken)

Wat ik wel absurd vind.... op de autostrade krijg ik hem niet onder de 7,8 liter (120 cruise control)... volgens de gegevens moet dat iets van een 5,6 liter zijn...
                                        was een poosje een verslag geweest op telegraaf.nl.
                                        de werkelijk verbruik is vaak hoger als door de fabrikant opgegeven.
                                        en ze gebruiken te oude tests om het vermogen op papier te zetten voor dat model auto....

meerverbruik tov de opgegeven verbruik van fabrikant kan soms meer als 2 liter bedragen

probeer anders eens 100 te rijden met CC aan. kijken wat hij dan verbruikt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Eland-Runner Bekijk Berichten
                                          was een poosje een verslag geweest op telegraaf.nl.
                                          de werkelijk verbruik is vaak hoger als door de fabrikant opgegeven.
                                          en ze gebruiken te oude tests om het vermogen op papier te zetten voor dat model auto....

meerverbruik tov de opgegeven verbruik van fabrikant kan soms meer als 2 liter bedragen

probeer anders eens 100 te rijden met CC aan. kijken wat hij dan verbruikt
                                          Dat het wat scheelt kan ik aannemen, zeker afhankelijk van de rijstijl.

Secundaire wegen (70) zit ik maar rond de 5liter. Maar ik doe voornamelijk veel woon-werkvervkeer dus veel optrekken, remmen, ...

Dus daar kan ik mee leven.

Maar op de autostrade is er niks wat dat meerverbruik (van 3 liter zelfs op de autostrade, zit meestal rond de 8,5 dan) kan verklaren aangezien je op cruise control niks anders kan doen dan dat ze testen...

Van zodra ik boven de 90 km/u kom krijg ik het verbruik niet onder de 7-8 liter bij constante snelheid en goede omstandigheden (airco af, weinig wind, ...)

Comment

Working...
                                          X