Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dit weekend 1300 km gereden in Frankrijk (snelweg aan 120km/u).
    Op de kop 7.5 L/100km ('96 Volvo 940 D24TIC)

Comment

• Volvo S60 2.4D

BC staat nu op 7.3l/100km, wel nog niet uitgerekend aan de pomp. Naar het schijnt liegt de BC!
      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
        Volvo S60 2.4D

BC staat nu op 7.3l/100km, wel nog niet uitgerekend aan de pomp. Naar het schijnt liegt de BC!
        van de meeste wagens scheelt het wel wat.
        De A150 (200 van mijn ma geeft 10liter aan als ik ermee rijd.
        Kvraag me af wat het echte verbruik dan is, hopelijk minder

Comment

• De meeste BC's geven nochtans net minder aan, wrs ook wel een beetje voor de nietsvermoedende naïeve bestuurder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk Berichten
            Dit weekend 1300 km gereden in Frankrijk (snelweg aan 120km/u).
            Op de kop 7.5 L/100km ('96 Volvo 940 D24TIC)
            mooi!
            voor zo een warmteblok

2015 Volvo V60 D2 aut.
            2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• absoluut

en aan blackfox : mijn c's bc gaf meer aan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                mooi!
                voor zo een warmteblok
                Dat doet me er aan denken: heeft jouw 940 ooit een bodemplaat gehad onder de motor ? Ik kan me niet herinneren dat er bij mij ooit één onder gehangen heeft.
                Last edited by ksirk; 17/11/2010, 20:38.

Comment

• daar zat eentje onder, maar ik herinner me dat de clipsen wel teer waren. Ik was er eentje kwijt.
                  Ik heb jammer genoeg weinig foto's, ik zoek eens of ik eentje vind van de onderkant.

edit: geen foto's meer van de onderkant
                  Last edited by Bompa; 17/11/2010, 20:53.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                  2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    absoluut

en aan blackfox : mijn c's bc gaf meer aan
                    Er zijn altijd uitzonderingen eh

Vandaag wezen tanken. 8,65 (BC zei 8,1)

Zit een 100tal km ofzo afraggen in op de autoforum meet, verbruik stond toen op 10l
                    Voor de rest van de tank relatief rustig gereden, meestal een verbruik tussen de 7 en 8l op de BC.

Comment

• tripmonitor in de MINI staat al zo'n 500 km op 7.5 liter, niet slecht vind ik!

waarvan zo'n 250 km autostrade, drukt het verbruik wel wat.

moest ik uitsluitend autostrade en gewestwegen doen, zit ik rond de 6.8-7 schat ik.

Comment

• volgens boordcomputer: 16.4l

bij uitrekenen aan de pomp:
                        - ritje francorchamps en terug, autostrade 160-200 gereden met de nodige acceleraties: 12.6 l
                        - maximum gehad 18.9l
                        - gemiddeld 15 à 17l afhankelijk of er autostrade bijgezeten heeft of niet en hoe de rit was, meestal redelijk vlotjes...

Comment

• 5,3 met 308sw 90pk dsl

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                            tripmonitor in de MINI staat al zo'n 500 km op 7.5 liter, niet slecht vind ik!

waarvan zo'n 250 km autostrade, drukt het verbruik wel wat.

moest ik uitsluitend autostrade en gewestwegen doen, zit ik rond de 6.8-7 schat ik.
                            7.9 liter toch

paar keer doorgetrokken en veel stad..

Comment

• Tank is bijna leeg, had 60 liter getankt, nu iets meer dan 520km gereden.
                              11,4 dus momenteel, waarschijnlijk ronde de 11.0 wanneer ik ga tanken.

Dinsdag LPG

Comment

• vandaag getankt, beetje gezakt 6.39L nu
                                2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Die winterbanden zijn zalig! Gisteren dik 300 km gereden, waarvan 250 km autostrade tegen 140 km/h, en 50 km secundaire wegen/stad tegen een normaal tempo: 5.3 l/100 km (wel bc)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                                    Die winterbanden zijn zalig! Gisteren dik 300 km gereden, waarvan 250 km autostrade tegen 140 km/h, en 50 km secundaire wegen/stad tegen een normaal tempo: 5.3 l/100 km (wel bc)
                                    Idem hier!

Daarnet gaan tanken en m'n ogen vielen open toen ik Spritmonitor verder aanvulde. Een gemiddeld verbruik van 5,94l/100 km. De Audi toont eindelijk eens zijn kunnen . Moet er wel bij zeggen dat ik vaak zonder airco heb gereden, waarschijnlijk heeft dit nu ook wel zijn impact gehad.
                                    BMW F30 316d Sportline - '13
                                    BMW Z3 1.8 -- '97
                                    --------------------------------------------------------------
                                    2010 - 2013: Audi A3 Sportback 1.9 TDI Ambition -- '08
                                    2001 - 2010: Opel Astra 2.0 DTI 16v 'Sport' -- '01

Comment

• Ik ben ook eens benieuwd, bij mij lijkt er ook een serieuze daling op komst met winterbanden.
                                      had het eerder andersom verwacht.
                                      gisteren trip van 150 km gedaan, vooral snelweg tegen 130 en 90 banen aan vlotte snelheid met vele verkeerslichten, en kwam pas aan 5.8 op BC
                                      2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                      2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                                        Die winterbanden zijn zalig! Gisteren dik 300 km gereden, waarvan 250 km autostrade tegen 140 km/h, en 50 km secundaire wegen/stad tegen een normaal tempo: 5.3 l/100 km (wel bc)
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Astraatje Bekijk Berichten
                                        Idem hier!

Daarnet gaan tanken en m'n ogen vielen open toen ik Spritmonitor verder aanvulde. Een gemiddeld verbruik van 5,94l/100 km. De Audi toont eindelijk eens zijn kunnen . Moet er wel bij zeggen dat ik vaak zonder airco heb gereden, waarschijnlijk heeft dit nu ook wel zijn impact gehad.
                                        Ik doe iets beter!

Vorige week genk-zaventem-genk gedaan en 'k zag een verbruik van 4.9 l / 100 km

Comment

• 4.25 kou

Comment

Working...
                                          X