Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• ik krijg er toch ook makkelijk 5 liter bij in mijn Volvo XC60 nadat hij voor de eerste keer afslaat hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door illi4ever Bekijk Berichten
      ik krijg er toch ook makkelijk 5 liter bij in mijn Volvo XC60 nadat hij voor de eerste keer afslaat hoor.
      same here

Comment

• 580 km gereden met een halve tank, dat zou ongeveer op 6l moeten komen. Zuinig genoeg voor mij

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fokko Bekijk Berichten
          halfweg metertje =/= halfweg werkelijke tankinhoud. bovendien hebben BC's een creatieve interpretatie van wiskunde.
          I know, just keeping you guys posted.

Comment

• .....
            Last edited by ; 24/08/2011, 17:08.

Comment

• damn! Hoe doet ge da dan? Starten en dan beginnen duwen of zo?

Comment

• 9,5L gem. over de laatste 2000 km. Dankzij het mindere weer staat de airco niet op (en ook de ruiten hoeven niet open). Dat scheelt snel een halve liter. Ook minder stadsritten dan normaal doen ook veel natuurlijk.

Comment

• Eerst enkele km stadsverkeer, daarna autostrade aan 129 op cc.
                  Blijft toch indrukwekkend voor zo'n tank.
                  Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Zeer knap.

Ik ben gisterenavond met een Cayenne Diesel over en weer naar st-niklaas gereden, daar nog wat rondrijden. Snelweg cc op 128, en binnendoor vlot/licht sportief maar nog niet écht doorrijden.
                    Zat bij thuiskomst op 10,3 liter... Over 150km.
                    Ik vond dat geweldig tegenvallen.

Maar ik heb m'n twijfels bij de motorsoftware van die kar...

Comment

• Met de Volvo zit ik gem op 7.3 volgens de bc maar uit ervaring weet ik dat die ongeveer 0.5l/100km liegt.
                      Na een tijdje wat sportiever te rijden zat ik aan 7.5l/100km.
                      Eergisteren een wat langer stuk autostrade gedaan en nu is het gezakt naar 6.8l/100km. Jammer dat die kar geen 6de versnelling heeft, het zou hem niet misstaan op de autobahn.

Al bij al niet heel erg zuinig maar ik doe vooral stadverkeer/secundaire wegen en weinig autostrade... Het doet me ook weinig zolang het niet de spuigaten uitloopt, je krijgt er ook iets voor terug
                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Ik heb mijn persoonlijke record verbroken met de civic, ik heb vorige week 8,14 liter gehaald.
                        Voorheen was het een uitdaging hem onder de 10 liter te krijgen.

Nu heb ik het wel even gehad met eco-rijden en wordt er terug frequent gebruik gemaakt van de vtec !

Comment

• 2weken verlof en dus veel kortere ritjes en minder langere afstanden resulteerd in hoger verbruik, en was duidelijk merkbaar daarnet aan de pomp.
                          6.44 l/100 km

10% hoger of normaal dus.
                          2013- Volvo V60 D3 R-Design
                          2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                            Met de Volvo zit ik gem op 7.3 volgens de bc maar uit ervaring weet ik dat die ongeveer 0.5l/100km liegt.
                            Na een tijdje wat sportiever te rijden zat ik aan 7.5l/100km.
                            Eergisteren een wat langer stuk autostrade gedaan en nu is het gezakt naar 6.8l/100km. Jammer dat die kar geen 6de versnelling heeft, het zou hem niet misstaan op de autobahn.

Al bij al niet heel erg zuinig maar ik doe vooral stadverkeer/secundaire wegen en weinig autostrade... Het doet me ook weinig zolang het niet de spuigaten uitloopt, je krijgt er ook iets voor terug
                            voor 1500kilo vind ik da toch lang ni slecht toen ik met de S60 2.4d reed (dus zowa identiek aan de uwe) had ik een verbruik van 6.2 gemiddeld

Comment

• Daarstraks in Zeeland op een rechte autosnelweg, vlak, op CC aan 130 (GPS), in 6e, zonder iets op 't dak en geen enkele andere reden (dan de wind op kop): 9 à 10 liter / 100 km. 't Stormde er wel behoorlijk hard.
                              Voor de gein bijna nog 'es omgedraaid om hetzelfde met de wind mee te doen, moet rond de 2-3 liter gehangen hebben. Maar wou thuis zijn en was al bijna 21u...

Vorige tank net niet onder de 5 liter geraakt. Getankt toen er 912 km op de dagteller stond en er kon 47,5 liter in. De BC gaf 5,0 aan maar telsommetje leert dat 'ie dus 0,2 liter optimistisch was.

Comment

• wind kan veel doen :-D heb ooit met de V40 tege die snelheid 3/100 verbruikt. terwijl ik normaal iets van een 5 moest hebbe.
                                Waar zijn de dagen van het lage verbruik *mijmert weg*

Comment

• Wind doet heel veel : ik verbruik opmerkelijk meer liters wind tegen dan wind in de rug. Misschien speelt de stroomlijn van mijn kar daar ook wel een rol in (model baksteen)

Comment

• ge verbruikt meer liters wind? (sorry, kon het ni laten)
                                    Btw; het zijn bakstenen, maar die oto's zoude naar't schijnt toch wel een goeie CW-waarde hebben

Comment

• De laatste 2 tanks met de Punto Evo (1.3 Multijet 70): 4,40 en 4,41 l/100km.

Volgens de boekskes zou het 4l/100km moeten zijn, maar met deze cijfers ben ik ook al heel tevreden!

Comment

• die dinge verbruike echt weinig :-) Moeder heeft er ook zo eentje (is da nu in feite ne atmo of turbo? verkoper beweerde atmo en ik voel geen turbo)
                                        Zelf zat ik op een week op 5l, maar das dan wel met het sportpakket incl 17" velgskes en sportief rijden :-p

Comment

• Die heeft een turbo hoor, maar een kleintje waarschijnlijk.
                                          En bij ons is het 15", dat zal ook een verschil maken.

Comment

Working...
                                          X