Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 1800 km zeer vlotte km's, voornamelijk autobahn en wat (sportief) stadsverkeer.

regelmatig 250-265 gereden; gemiddeld verbruik 11.5 liter

ik vind dat erg knap!

Comment

• gisteren op Discovery Ch een bijdragen over Brabus
      het ging over een CLS die was omgebouwd (ook cilinders uitboren, ...) tot "rocket ..."
      en er werd bij vermeld : verbruik X2 tov standaard !!!???

Comment

• heb mijn BC nu al iets van een 2000km ni meer gereset en em staat op 10.5L
        Das dan ne gemengde rijstijl.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Atenza Bekijk Berichten
          Valt goed mee.

Deze ooit weten tanken, 90 liter, en 120km later in panne vallen. Tank was leeg.
          Lol !!!

Met de Civic zijn dit de verbruikscijfers:
          - 11,34
          - 9,97
          - 10,05
          - 8,14
          -10,51

Bij 8,14 heb ik bijna enkel autostrade aan 120 gedaan
          Verder vind ik deze cijfers heel goed meevallen. De +10 liter cijfers zijn vaak bij deftig door rijden (soms zelfs sprint-avonden), meestal ook wel ongeveer 40km autostrade erbij.

Comment

• De Touran zijn tweede tank aan 6.7, wel 100 km met aanhangwagen bij. Ik denk wel dat het nog zal gaan zakken, nu staan er nog maar 1700 kilometer op.
            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

Comment

• 6.8 liter met de laatste tank, en dit met bijna enkel stadsverkeer, meeste van die ritjes waren minder dan 5 km
              50% zelfs slechts 2 km ofzo

ben tevreden

Comment

• ritjes van altijd +-12km met de pixo, uitzonderlijk autosnelweg:
                5,3liter/100km

gemiddelde over 10 000km
                2015 BMW S1000R
                2010 Renault Clio RS Cup
                1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

• Met mijn Citroen C4 rijd ik gemiddeld 4,5L/100km met een tank.
                  Ik ben dan wel een redelijk rustige rijder. En rijd veel autoweg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dlstel Bekijk Berichten
                    Met mijn Citroen C4 rijd ik gemiddeld 4,5L/100km met een tank.
                    Ik ben dan wel een redelijk rustige rijder. En rijd veel autoweg.
                    Op boordcomputer of zelf uitgetelt bij het tanken?
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• mijn verbruik

Hallo !

1.5 dci renault grand scenic III
                      4.9 volgens de fabrikant
                      5.9 op dit moment na 9000 km op de teller(reset op 3300 tot nu dus )

denk zelf dat ik nooit ofte nooit op 4.9 kan uitkomen of...alle wegen moesten bergaf aangelegd worden

Danny

Comment

• Over een kleine 4000km gemeten kom ik op 4,93 liter per 100km uit: http://www.spritmonitor.de/en/detail/477757.html . En ik heb daar niet eens moeite voor moeten doen, dus ik vind dat nog wel een zuinig wagentje.
                        Life's too short. Not to. Live it.
                        1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                        2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                        2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                        2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• laatst met volvo v50 1.6 drivE 920 km gedaan tot aan de reserve

boordcomputer zegt 5.0l /100 km

kdenk da t ietsje hoger ligt

Comment

• Saab 9000 turbo van 1990:
                            Over een roadtrip van 5000km door scandinavië, een verbruik van 7.9l/100km. Valt best mee voor een 21 jaar oud benzine turbo krel.

Comment

• A3 Sportback 2006 1900 TDI met peper:

verbruik aan de pomp (680 km gereden), sportief rijstijl, vooral stadsgebruik: 7,5 l/100km

Ik ben blij 'als' ik tegen de 700 km doe met een vol gegooide tank

Met rustigere voet moet 800 à 850 km haalbaar zijn, zeker met een 1.9 tdi. (Dan sta je met een verbruik van 6à 6,5 L/100 km wat niet zo moeilijk is met een 1.9 TDI)
                              Maar ik sta 150 km vroeger aan de pomp, als je er bij stilstaat is 150 km best veel weg
                              Dus er is wat werk aan de winkel

Comment

• octavia 105 pk 1.9 tdi

Mijn wagen voor mijn GSII1.9 dci was een octavia met 105 pk en daarmee heb ik eens 1363 km gereden(vooral cc ) , ik denk dat ik toen mijn hele tank leeg heb gereden en nog net aan het tankstation geraakt ben: er moest 60 liter bijgetankt worden!!

Ok , heb hier natuurlijk geen bewijzen van , maar ik kan je verzekeren dat deze auto

3.6 liter verbruik aangaf bij 100 km / uur

Danny

mijn huidige(GSIII 1.5 dci staat nog altijd op 5.9 )

Comment

• Sinds de laatste tankbeurt 300 km gereden, met de cabrio in m'n handtekening. Verbruik staat nu op 5,1. Ik ben supernieuwsgierig wat het zal zijn als de tank leeg is want tot nu toe heb ik hem nog nooit onder de 5,4 gekregen. Volgens de boorddocumenten zou hij op 5,3 moeten kunnen geraken.
                                  Last edited by ; 26/09/2011, 07:02.

Comment

• Deze week eindelijk nogeens onder de 9,5 liter geraakt met de Scirocco, is toch al een half jaar geleden denk ik

Comment

• zuinigste tank ooit met de MINI, 6,57 liter per 100 km

Bandjes goed opgepompt, olie bijgevuld, 98 octaan benzine en nooit sneller dan 130 gereden

Comment

• jeep grand cherokee 2.7 crd

volgens berekening 8.9
                                        volgens bc 8.1
                                        volgens jeep 9.7

Comment

• Nog altijd rond de 5,5l met mijn A3 Best wel tevreden mee.

Comment

Working...
                                          X