Oorspronkelijk geplaatst door Baiden
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het grote verbruikstopic
Collapse
X
-
Weer een verbruik van 6,14 liter op de laatste tankOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenWeer een verbruik van 6,14 liter op de laatste tankBMW X5 45e
Comment
-
Jullie vinden dat mss weinig, ik vind dat te veel voor een diesel.
Toch voor een auto die op papier 4,5 liter zou moeten verbruiken.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenJullie vinden dat mss weinig, ik vind dat te veel voor een diesel.
Toch voor een auto die op papier 4,5 liter zou moeten verbruiken.
Schommelt uiteraard nogal omdat niet alle wegen kaarsrecht/waterpas liggen en ook niet vergeten : wind op kop of wind mee .
Ik zal de aftrap geven :
Dat het wel degelijk mogelijk is om de "fabriekswaarden" te halen :
(bergaf-wind-in-de-rug)
Comment
-
actueel verbruikt zegt niets.
ik rij 's morgens naar men werk met een verbruik van 4-4.5L/100 km over 16 km.
dan rij ik veelal met een actueel verbruik met 2-3l/100km. nodige verkeerslichten en optrekken doen dat wat stijgen dan.
maar om een hele tank op die manier te rijden is gewoon niet meer mogelijk. hoe hard ik ook men best doe, beter dan 5.5 geraak ik niet.2013- Volvo V60 D3 R-Design
2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichtenactueel verbruikt zegt niets.
ik rij 's morgens naar men werk met een verbruik van 4-4.5L/100 km over 16 km.
dan rij ik veelal met een actueel verbruik met 2-3l/100km. nodige verkeerslichten en optrekken doen dat wat stijgen dan
Het lijkt me eerder NIET mogelijk om in eender welke vitesse dan ook 2 liter te halen actueel op een "rechte" baan .
(tenzij je een fiësta rijd en tegen 50 per uur in de hoogste versnelling)
Traag optrekken is ook niet goed voor je (meer)verbruik , je kan beter "vlot" optrekken en (bij een diesel) schakelen tussen 2000-2500 rpm .
Mijn eerste gemeten verbruik was 5.9/100km en ik zit daar momenteel nog 0.4 l vandaan.....(6.3 nu)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten2 liter haal ik ook actueel : maar dan wel als ik naar beneden rij van een brug...
Het lijkt me eerder NIET mogelijk om in eender welke vitesse dan ook 2 liter te halen actueel op een "rechte" baan .
Traag optrekken is ook niet goed voor je (meer)verbruik , je kan beter "vlot" optrekken en (bij een diesel) schakelen tussen 2000-2500 rpm .
Mijn eerste gemeten verbruik was 5.9/100km en ik zit daar momenteel nog 0.4 l vandaan.....(6.3 nu)
Achter een vrachtwagen kan ik wel de 2 liter halen.
50 rijde in hoogste versnelling is niet aan te raden, dat is niet goed voor de motor.
Als ik 50 rij in 5de dan verbruik ik meer dan bij 50 in 4de.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenvoor verbruik mag je gerust voor de 2000 schakelen, je zal erbij winnen - miniem
elke o/min meer is meerverbruik, we rijden vandaag met hoogtechnologische motoren die de naft niet meer langs de uitlaat buitenspuiten bij lage toeren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Realiks Bekijk BerichtenWait... What? Over welke leeftijd van motoren hebben we het dan?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door grandscenicman Bekijk Berichten2 liter haal ik ook actueel : maar dan wel als ik naar beneden rij van een brug...
Traag optrekken is ook niet goed voor je (meer)verbruik , je kan beter "vlot" optrekken en (bij een diesel) schakelen tussen 2000-2500 rpm .Zelfs auto's uit '99 halen dat al, met een automaat er op bovendien! Mijn moeder haar auto krijg je zelfs bij gek doen niet boven de 4,5 liter diesel
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenZelfs auto's uit '99 halen dat al, met een automaat er op bovendien! Mijn moeder haar auto krijg je zelfs bij gek doen niet boven de 4,5 liter diesel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenjosenjef, 2 auto's uit 99 halen dat'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
Comment