Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Zet daar tegenover de VW Polo 1.4TDI van Caractere met 7.6 liter/100km en je merkt op slag wie de slimste aankoop gedaan heeft. Ondank de zogenaamde 'kenners' op 't forum wel 'es het tegenovergestelde durven beweren.
Duits, zuinig en betrouwbaar. Bah
T'is dan nog een naftje ook.
Dat het ding lelijk als de nacht is moet je er maar bijnemen, t'is een Verso.
Wel erg praktisch.
Zet daar tegenover de VW Polo 1.4TDI van Caractere met 7.6 liter/100km en je merkt op slag wie de slimste aankoop gedaan heeft. Ondank de zogenaamde 'kenners' op 't forum wel 'es het tegenovergestelde durven beweren.
Duits, zuinig en betrouwbaar. Bah
Objectief blijven he... op spritmonitor staat geen enkele polo 1.4 tdi met een verbruik van meer 6.53 liter. Het gemiddelde is zelfs ongeveer 5,5 liter
Objectief blijven he... op spritmonitor staat geen enkele polo 1.4 tdi met een verbruik van meer 6.53 liter. Het gemiddelde is zelfs ongeveer 5,5 liter
Yaris-diesels komen op spritmonitor blijkbaar zelden aan 6... gemiddelde volgens mij nog 'n pak onder die 5,5, want zelf zit 'k met 5,5 al aan de hoge kant... En 'k rij toch wel vrij sportief... De kleerkastmodel-Verso's zijn tenandere de enigen die over die 6 liter gaan...
Nu ja, 't gaat altijd over gemiddelden eh, je kan ook verdrinken in 'n rivier van gemiddeld 1 meter diepte... En gemiddeld is die 1.4 TDI van VW 'n énorm zuinige wagen, net zoals de D4D van Toyota...
De vorige tank kwam 9.3l uit, en dat vond ik er zwaar over voor zo een motor. Ik denk dat ik er nu wel 2 liter kan afdoen (bijna uitsluitend stadsverkeer, korte ritten)
Zet daar tegenover de VW Polo 1.4TDI van Caractere met 7.6 liter/100km en je merkt op slag wie de slimste aankoop gedaan heeft. Ondank de zogenaamde 'kenners' op 't forum wel 'es het tegenovergestelde durven beweren.
Duits, zuinig en betrouwbaar. Bah
ik denk da ge de meeste "gemiddelden" ni zo serieus moet nemen..ik lees hier soms 4 en 5 liter/100km. De meeste lezen hunne boordcomputer ne keer af terwijl ze 120km/u aan het rijden zijn op autostrade en zien dan het magisch getal : 4.5l/100km!! En concluderen dan nogal snel..voila mijne auto verbruikt 4.5l terwijl da over ne volledige naftbak wel een pakske hoger zal liggen.
Ik rij ook me ne 1.4TDI polo en zit aan een gemiddelde van 6l/100km.
Het boekske schrijft een gemiddelde van 4.5l voor...
Mijn vader zit met zijne c-max aan 8.5l/100km en da voor ne 1.6TDCI (automaat)!
Mijne vorige alfa 1.6Tspark zat vlotjes aan de 9.5l/100km terwijl het boekse een gemiddelde aangaf van 8.3l/100km
Ofwel hebben wij ne veel te zware voet (wa ik betwijfel) ofwel hebben wij gewoon pech...maar ik denk da mijn getallen gewoon realistisch zijn!
De gemiddelden van de boekskes mag je nooit geloven. Dit zijn de homologatiecijfers die de constructeurs verplicht moeten vermelden. Maar aangezien de testcycli hopeloos verouderd zijn (rekening houdend met het huidige verkeer en het huidige wagenpark), liggen die cijfes lager dan dat wat de gemiddeld chauffeur in realiteit haalt.
The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist
Een tijdlang tankte ik V Power waardoor ik niet onder de 9l raakt met het verbruik.
Nu rij ik sinds twee weken met Q8 (station Ronse) en haal ik mijn verbruik met ongeveer een halve liter naar omlaag. De overige omstandigheden zijn gelijk
- zondagavond naar Amsterdam, constant 130-140 op de teller
- vrijdagavond terug naar huis, met meestal beetje file op de A10. Tevens constant 130-140 op de teller
Wel kan ik op vrijdagavond iets langer zonder lichten rijden doordat de dagen langer worden. Maar dit verklaart de +/- 80km extra op een halve tank toch niet?8
Duuh, had ik dat hier al niet ergens gezegd ?
En was dat zelfs niet tegen u ?
Life's too short. Not to. Live it. 1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht) 2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease) 2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen) 2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Na hem een week en een half te hebben geraken we dus (bijna) niet onder de 20l/100km (gemiddeld).
Wanneer we op autostrade zitten zit hij rond de 16l/100km en in stad is het boven de 20l/km.
Wanneer we optrekken bedraagt het moment verbruik rond de 40l/100km .
Daar hebben we ons wel wat aan mispakt.
In de boekskes zeggen ze ons altijd dit;
verbruik binnen beb. kom 19,7 l/100km
verbruik buiten beb. kom 9,7 l/100km
verbruik gecombineerd 13,4 l/100km
Is dus dikke zever, je kan daar alleen aangeraken dat je een steen onder uw gaspedaal legt.
Wij rijden misschien redelijk sportief maar dat verbruik gecombineerd, ik versta niet hoe zij daar aangeraken!
We hebben wel een zware voet en we rijden is S, maar toch nog (veel) te veel!
Ik heb nog een vraagje; zou het veel schelen om ipv. in S te rijden in D te rijden.
In S wacht hij langer om te schakelen (hogere toeren), een heeft dus invloed op het verbruik, maar heeft dat veel verschil.
Ikzelf denk van niet, want eigenlijk heeft hij evenveel kracht in D als in S, zelf bij het optrekken zie ik er niets van.
Om nog even de dorst van de S6 te illustreren;
Vrijdag avond hem volgetankt en nu vannamiddag weer 60l moeten bijtanken.
De tankinhoud bedraagt 83l, terwijl onze vorige Touareg één had van 100l en maar rond de 15l/100km verbruikte, dus nu staan we meer aan de pomp.
En dat is ook ambetant; we konden wanneer we onze Touareg volgoten met diesel op de 'vrachtwagen-knop' duwen (dat er dan meer diesel gespoten word), maar nu we benzine tanken werkt dat niet meer...
Dus besluit; we staan nu langer EN meer aan de pomp dan vroeger ipv. ons te amuseren met de auto...
Es sind 62.131 Fahrzeuge von 53.515 Benutzern eingetragen.
Der Durchschnittsverbrauch beträgt 7,9 l/100km - errechnet aus 508.629.275 km Strecke und 40.359.825 l Kraftstoff.
Ik verbruik in de winter altijd iets meer dan in de zomer. Maar na 1 jaar en 9 maanden bijgehouden te hebben kan ik een redelijk correct gem zeggen.
Mazda 323F 1.5 benzine (90pk) @ 7.2liter / 100km
De golf V tdi (100PK) van mijn moeder verbruikt gemiddeld zoiets van een 7 liter, ik vind dat toch redelijk veel. Met de golf 4 SDI, een echte slak natuurlijk, lag het verbruik een liter of 2 lager.
Wel kan ik op vrijdagavond iets langer zonder lichten rijden doordat de dagen langer worden. Maar dit verklaart de +/- 80km extra op een halve tank toch niet?
verbruik binnen beb. kom 19,7 l/100km
verbruik buiten beb. kom 9,7 l/100km
verbruik gecombineerd 13,4 l/100km
Is dus dikke zever, je kan daar alleen aangeraken dat je een steen onder uw gaspedaal legt.
Wij rijden misschien redelijk sportief maar dat verbruik gecombineerd, ik versta niet hoe zij daar aangeraken!
De gemiddelden van de boekskes mag je nooit geloven. Dit zijn de homologatiecijfers die de constructeurs verplicht moeten vermelden. Maar aangezien de testcycli hopeloos verouderd zijn (rekening houdend met het huidige verkeer en het huidige wagenpark), liggen die cijfes lager dan dat wat de gemiddeld chauffeur in realiteit haalt.
Zeker als er een kanon van een motor onder de motorkap zit wordt de motor amper gebruikt tijdens die testcycli (het gaspedaal wordt enkel gestreeld), zodat het verbruik volgens die testcycli belachelijk laag liggen. Voor auto's met een kleine motor gaan die testcycli dan weer realistischer zijn.
We hebben wel een zware voet en we rijden is S, maar toch nog (veel) te veel!
Ik heb nog een vraagje; zou het veel schelen om ipv. in S te rijden in D te rijden.
Door in D ipv in S te rijden zal het verbruik zeker zakken. Niet alleen zal hij dan niet onnodig hoge toeren op zoeken, ook het motormanagementsysteem gaat zich aanpassen en op een minder brute manier 'gasgeven'.
Natuurlijk als je continu het gaspedaal diep indrukt, zal het geen verschil maken
The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist
Comment