Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zelfs de Xsara doet beter met dezelfde motor, en die moet toch geregeld afzien

Die zit zo rond de 6.5l geloof ik

Volgende keer eens op letten.

Comment

• Hmmm blijkbaar is het niet zo slecht, als ik google krijg ik waarden van 6,5 tot 9l.

Kga toch is wat meer spanning op de banden zetten, is zien of dat veel scheelt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
        Zet daar tegenover de VW Polo 1.4TDI van Caractere met 7.6 liter/100km en je merkt op slag wie de slimste aankoop gedaan heeft. Ondank de zogenaamde 'kenners' op 't forum wel 'es het tegenovergestelde durven beweren.

Duits, zuinig en betrouwbaar. Bah
        T'is dan nog een naftje ook.
        Dat het ding lelijk als de nacht is moet je er maar bijnemen, t'is een Verso.
        Wel erg praktisch.

Comment

Zet daar tegenover de VW Polo 1.4TDI van Caractere met 7.6 liter/100km en je merkt op slag wie de slimste aankoop gedaan heeft. Ondank de zogenaamde 'kenners' op 't forum wel 'es het tegenovergestelde durven beweren.

Objectief blijven he... op spritmonitor staat geen enkele polo 1.4 tdi met een verbruik van meer 6.53 liter. Het gemiddelde is zelfs ongeveer 5,5 liter

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
            Objectief blijven he... op spritmonitor staat geen enkele polo 1.4 tdi met een verbruik van meer 6.53 liter. Het gemiddelde is zelfs ongeveer 5,5 liter
            Yaris-diesels komen op spritmonitor blijkbaar zelden aan 6... gemiddelde volgens mij nog 'n pak onder die 5,5, want zelf zit 'k met 5,5 al aan de hoge kant... En 'k rij toch wel vrij sportief... De kleerkastmodel-Verso's zijn tenandere de enigen die over die 6 liter gaan...

Nu ja, 't gaat altijd over gemiddelden eh, je kan ook verdrinken in 'n rivier van gemiddeld 1 meter diepte... En gemiddeld is die 1.4 TDI van VW 'n énorm zuinige wagen, net zoals de D4D van Toyota...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beké Bekijk Berichten
              Ik ben momenteel ook een economy run aan het doen

De vorige tank kwam 9.3l uit, en dat vond ik er zwaar over voor zo een motor. Ik denk dat ik er nu wel 2 liter kan afdoen (bijna uitsluitend stadsverkeer, korte ritten)
              De run is gedaan!

2 tanks geleden: 9,3 liter/100km
              Vorige tank: 7,4 liter/100km

Bijna 2 liter minder dus, gemiddelde is bijgevolg 1 liter gedaald

Ma 7,4 liter... ik ben constant onder 2500 toeren gebleven...t'is toch nog teveel imo.
              Last edited by Synchromesh; 09/03/2007, 19:18.
              Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

ik denk da ge de meeste "gemiddelden" ni zo serieus moet nemen..ik lees hier soms 4 en 5 liter/100km. De meeste lezen hunne boordcomputer ne keer af terwijl ze 120km/u aan het rijden zijn op autostrade en zien dan het magisch getal : 4.5l/100km!! En concluderen dan nogal snel..voila mijne auto verbruikt 4.5l terwijl da over ne volledige naftbak wel een pakske hoger zal liggen.
                Ik rij ook me ne 1.4TDI polo en zit aan een gemiddelde van 6l/100km.
                Het boekske schrijft een gemiddelde van 4.5l voor...
                Mijn vader zit met zijne c-max aan 8.5l/100km en da voor ne 1.6TDCI (automaat)!
                Mijne vorige alfa 1.6Tspark zat vlotjes aan de 9.5l/100km terwijl het boekse een gemiddelde aangaf van 8.3l/100km
                Ofwel hebben wij ne veel te zware voet (wa ik betwijfel) ofwel hebben wij gewoon pech...maar ik denk da mijn getallen gewoon realistisch zijn!

btw da verbruik van caractere is gewoon te veel

Comment

• De gemiddelden van de boekskes mag je nooit geloven. Dit zijn de homologatiecijfers die de constructeurs verplicht moeten vermelden. Maar aangezien de testcycli hopeloos verouderd zijn (rekening houdend met het huidige verkeer en het huidige wagenpark), liggen die cijfes lager dan dat wat de gemiddeld chauffeur in realiteit haalt.
                  The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

• 'k heb mij ook eens beziggehouden met 't bij te houden, 'k dacht niet dat'k zoveel verbruikte..

Comment

• Shell V Power vs. Q8: 0-1

Een tijdlang tankte ik V Power waardoor ik niet onder de 9l raakt met het verbruik.
                      Nu rij ik sinds twee weken met Q8 (station Ronse) en haal ik mijn verbruik met ongeveer een halve liter naar omlaag. De overige omstandigheden zijn gelijk
                      - zondagavond naar Amsterdam, constant 130-140 op de teller
                      - vrijdagavond terug naar huis, met meestal beetje file op de A10. Tevens constant 130-140 op de teller

Wel kan ik op vrijdagavond iets langer zonder lichten rijden doordat de dagen langer worden. Maar dit verklaart de +/- 80km extra op een halve tank toch niet?8

Shell V Power overrated?

Comment

• Benzine < 100 pk

- Beké - VW Golf 4 1.4 16V (55 kW - 75 pk)
                        - Lotuzzz - 2000 Opel Corsa 1.4 Sport (66 kW - 90 pk)
                        - P. Stichelb - VW Golf 4 1.4 16V (55 kW - 75 pk)
                        - Wutputt - 2006 Fiat Grande Punto 1.4 16v (70 kW - 95 pk)
                        Benzine 100 < 200 pk

- Atenza -Mazda MX-5 1.8 NC (93 KW - 126 pk)
                        - Jarno - 2005 MG ZR 105 (76 kW - 103 pk)
                        - JelleM - 2000 Opel Astra Coupé 2.2i (108 kW - 147 pk)
                        - sibi - 1996 Volvo S40 1.8 (85 kW - 115 pk)
                        - Spiderveloce1750 - Alfa Romeo 155 1.8 TS 16V S (103 kW - 140 pk)
                        - Subaru555 - Subaru Legacy MY91 1.8GL (78 kW - 100 pk)
                        - Tuscani - 2002 Hyundai Coupe (100 kW - 136 pk)
                        - Wutputt - 2003 Renault Mégane II 1.6 16v (83 kW - 113 pk)
                        Benzine > 200 pk

- alex69alex - 1981 BMW E24 635CSi (160 kW - 218pk)
                        - BelgianEvo - 2006 Mitsubishi Lancer Evolution IX (206 kW - 280 pk)
                        - Pascal - 2004 Bmw 645 ci (245 kW - 333 pk)
                        - Tuur Bo - 2002 Porsche 996 4S (235 kW - 320 pk)
                        LPG < 2 liter cilinderinhoud

- Bobo - Mercedes Benz CLK 200 LPG (100 kw - 136 pk)
                        - Kartfreak - 1997 BMW 520iA LPG (110kW - 150 pk)
                        Diesel < 1,6 liter cilinderinhoud

- Caractere - 2007 VW Polo 1.4 TDI On Tour (51 kW - 70 pk)
                        - Fille - 2004 Hyundai Getz 1.5 CRDi (60 kW - 82 pk)
                        - Gef - 2006 Toyota Yaris 1.4 D4D Luna (66 kw - 90pk)
                        Diesel < 2 liter cilinderinhoud

- Ax_Dude - 1999 Ford Focus 1.8Tddi (66kW - 90 pk)
                        - Astraatje - 2001 Opel Astra 2.0 DTI 16v Sport (74 kW - 100 pk)
                        - Caesar2 - 2005 BMW E46 318d berline (85 kW - 115 pk)
                        - Carioca - 2004 BMW E46 320cd (110 kW - 150 pk)
                        - Cayenne - 2004 VW New Beetle Cabriolet 1.9 TDI (105 kW - 144 pk)
                        - Corsa - 2005 Opel Corsa 1.7 CDTI (74 kW - 100 pk)
                        - Frigobox - 2005 Golf V Bicentenary (66 Kw - 90 pk)
                        - gTa - 2004 BMW E46 320d touring (110 kW - 150 pk)
                        - Japy - 2003 Peugeot Partner 1.9D (51 kW - 70 pk)
                        - Maaher - 2004 Toyota Avensis 2.0 D-4D (85kW - 115 pk)
                        - massy - 1999 Renault Mégane 1.9D (48KW - 65pk)
                        - pietkonijn - Volvo V40 Phase II (75 kw - 102 pk)

- Tomski - 2002 Seat Leon 1.9 TDI (81kW - 110 pk)
                        - Ugeken - 2006 VW Passat Variant Highline 2.0TDI DSG (100 kW - 136 pk)
                        - '0DAVID0' - 2007 Ford Fiesta 1.6 TDCI S (66 kW - 90 pk)
                        Diesel 2 < 3 liter cilinderinhoud

- Kaiser Chief -2001 Mercedes C Sportcoupé CL203 220 CDI (105 kw - 143 pk)
                        - Reynaerde - 2004 Mercedes E200 CDI (90kW - 122 pk)
                        - Tuur Bo - 2002 BMW E46 330d touring (135 kW - 184 pk)
                        Last edited by ; 11/03/2007, 15:05.

Comment

• foutje :s

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
                            Shell V Power overrated?
                            Duuh, had ik dat hier al niet ergens gezegd ?
                            En was dat zelfs niet tegen u ?
                            Life's too short. Not to. Live it.
                            1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                            2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                            2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                            2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                              Duuh, had ik dat hier al niet ergens gezegd ?
                              En was dat zelfs niet tegen u ?

I prefer to learn it the hard way...
                              Maar toch wel een groot verschil. Op 700km ofzo een halve liter!

Q8 it is vanaf nu: goedkoper en minder verbruik en rijdt even goed!
                              Vanavond tweede grote test!

Comment

• Jah, de S6 heeft toch een dorstige maag...

Na hem een week en een half te hebben geraken we dus (bijna) niet onder de 20l/100km (gemiddeld).
                                Wanneer we op autostrade zitten zit hij rond de 16l/100km en in stad is het boven de 20l/km.

Wanneer we optrekken bedraagt het moment verbruik rond de 40l/100km .

Daar hebben we ons wel wat aan mispakt.

In de boekskes zeggen ze ons altijd dit;
                                verbruik binnen beb. kom 19,7 l/100km
                                verbruik buiten beb. kom 9,7 l/100km
                                verbruik gecombineerd 13,4 l/100km

Is dus dikke zever, je kan daar alleen aangeraken dat je een steen onder uw gaspedaal legt.
                                Wij rijden misschien redelijk sportief maar dat verbruik gecombineerd, ik versta niet hoe zij daar aangeraken!

We hebben wel een zware voet en we rijden is S, maar toch nog (veel) te veel!

Ik heb nog een vraagje; zou het veel schelen om ipv. in S te rijden in D te rijden.

In S wacht hij langer om te schakelen (hogere toeren), een heeft dus invloed op het verbruik, maar heeft dat veel verschil.

Ikzelf denk van niet, want eigenlijk heeft hij evenveel kracht in D als in S, zelf bij het optrekken zie ik er niets van.

Om nog even de dorst van de S6 te illustreren;
                                Vrijdag avond hem volgetankt en nu vannamiddag weer 60l moeten bijtanken.
                                De tankinhoud bedraagt 83l, terwijl onze vorige Touareg één had van 100l en maar rond de 15l/100km verbruikte, dus nu staan we meer aan de pomp.
                                En dat is ook ambetant; we konden wanneer we onze Touareg volgoten met diesel op de 'vrachtwagen-knop' duwen (dat er dan meer diesel gespoten word), maar nu we benzine tanken werkt dat niet meer...

Dus besluit; we staan nu langer EN meer aan de pomp dan vroeger ipv. ons te amuseren met de auto...

Maarja, elk plezier heeft z'n prijs zeker?!

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• Es sind 62.131 Fahrzeuge von 53.515 Benutzern eingetragen.
                                  Der Durchschnittsverbrauch beträgt 7,9 l/100km - errechnet aus 508.629.275 km Strecke und 40.359.825 l Kraftstoff.

Toch wel veel é...

Comment

• Ik verbruik in de winter altijd iets meer dan in de zomer. Maar na 1 jaar en 9 maanden bijgehouden te hebben kan ik een redelijk correct gem zeggen.
                                    Mazda 323F 1.5 benzine (90pk) @ 7.2liter / 100km
                                    KLIK |&| KLAK

Comment

• De golf V tdi (100PK) van mijn moeder verbruikt gemiddeld zoiets van een 7 liter, ik vind dat toch redelijk veel. Met de golf 4 SDI, een echte slak natuurlijk, lag het verbruik een liter of 2 lager.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
                                        Wel kan ik op vrijdagavond iets langer zonder lichten rijden doordat de dagen langer worden. Maar dit verklaart de +/- 80km extra op een halve tank toch niet?
                                        Verbruik jij benzine als je lichten aan staan?
                                        Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                                          In de boekskes zeggen ze ons altijd dit;
                                          verbruik binnen beb. kom 19,7 l/100km
                                          verbruik buiten beb. kom 9,7 l/100km
                                          verbruik gecombineerd 13,4 l/100km

Is dus dikke zever, je kan daar alleen aangeraken dat je een steen onder uw gaspedaal legt.
                                          Wij rijden misschien redelijk sportief maar dat verbruik gecombineerd, ik versta niet hoe zij daar aangeraken!
                                          Check enige posts boven u

Oorspronkelijk geplaatst door Wutputt Bekijk Berichten
                                          De gemiddelden van de boekskes mag je nooit geloven. Dit zijn de homologatiecijfers die de constructeurs verplicht moeten vermelden. Maar aangezien de testcycli hopeloos verouderd zijn (rekening houdend met het huidige verkeer en het huidige wagenpark), liggen die cijfes lager dan dat wat de gemiddeld chauffeur in realiteit haalt.
                                          Zeker als er een kanon van een motor onder de motorkap zit wordt de motor amper gebruikt tijdens die testcycli (het gaspedaal wordt enkel gestreeld), zodat het verbruik volgens die testcycli belachelijk laag liggen. Voor auto's met een kleine motor gaan die testcycli dan weer realistischer zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                                          We hebben wel een zware voet en we rijden is S, maar toch nog (veel) te veel!

Ik heb nog een vraagje; zou het veel schelen om ipv. in S te rijden in D te rijden.
                                          Door in D ipv in S te rijden zal het verbruik zeker zakken. Niet alleen zal hij dan niet onnodig hoge toeren op zoeken, ook het motormanagementsysteem gaat zich aanpassen en op een minder brute manier 'gasgeven'.

Natuurlijk als je continu het gaspedaal diep indrukt, zal het geen verschil maken
                                          The greatest trick the devil ever pulled, was convincing the world he didn't exist

Comment

Working...
                                          X