Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Na hem een week en een half te hebben geraken we dus (bijna) niet onder de 20l/100km (gemiddeld).
Wanneer we op autostrade zitten zit hij rond de 16l/100km en in stad is het boven de 20l/km.
na een week en een half is een auto nog niet ingereden hé wacht af tot 'ie een 3000 km heeft en pas vanaf dan zul je zien wat het verbruik precies is ... je zult het wel zien dalen.
Ik schat op een gemiddelde van 15-16 liter .. 't is en blijft een 5.2 V10 hè !
1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Ik ben ermee gestopt. Laatste verbruiken waren 7.2 en 7.1 l/100 km met hoofdzakelijk autosnelweg aan 300 tr/min en dus 126 km/h. Ik geef het op en wil er niet meer aan denken.
2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km
Heb zelfs al 'es de proef op de som genomen en hetzelfde traject met airco op, en met airco uit, op tempomat afgekacheld. Geen verschil in gemiddeld verbruik op de BC te zien. Zal slechts een minimaal verschil zijn, dus.
Na hem een week en een half te hebben geraken we dus (bijna) niet onder de 20l/100km (gemiddeld).
Wanneer we op autostrade zitten zit hij rond de 16l/100km en in stad is het boven de 20l/km.
Wanneer we optrekken bedraagt het moment verbruik rond de 40l/100km .
Daar hebben we ons wel wat aan mispakt.
In de boekskes zeggen ze ons altijd dit;
verbruik binnen beb. kom 19,7 l/100km
verbruik buiten beb. kom 9,7 l/100km
verbruik gecombineerd 13,4 l/100km
Is dus dikke zever, je kan daar alleen aangeraken dat je een steen onder uw gaspedaal legt.
Wij rijden misschien redelijk sportief maar dat verbruik gecombineerd, ik versta niet hoe zij daar aangeraken!
We hebben wel een zware voet en we rijden is S, maar toch nog (veel) te veel!
Ik heb nog een vraagje; zou het veel schelen om ipv. in S te rijden in D te rijden.
In S wacht hij langer om te schakelen (hogere toeren), een heeft dus invloed op het verbruik, maar heeft dat veel verschil.
Ikzelf denk van niet, want eigenlijk heeft hij evenveel kracht in D als in S, zelf bij het optrekken zie ik er niets van.
Om nog even de dorst van de S6 te illustreren;
Vrijdag avond hem volgetankt en nu vannamiddag weer 60l moeten bijtanken.
De tankinhoud bedraagt 83l, terwijl onze vorige Touareg één had van 100l en maar rond de 15l/100km verbruikte, dus nu staan we meer aan de pomp.
En dat is ook ambetant; we konden wanneer we onze Touareg volgoten met diesel op de 'vrachtwagen-knop' duwen (dat er dan meer diesel gespoten word), maar nu we benzine tanken werkt dat niet meer...
Dus besluit; we staan nu langer EN meer aan de pomp dan vroeger ipv. ons te amuseren met de auto...
Maarja, elk plezier heeft z'n prijs zeker?!
D en S-stand geven wel vrij groot verschil denk ik in verbruik. Als ik in 'D' doortrek, schakelt de bak rond de 4000 toeren op. Doe ik hetzelfde in 'S', dan wordt er pas opgeschakeld aan de rode zone (5500 toeren geloof ik). Zelfs bij gewoon rustig gebruik is de sportstand veel nerveuzer wat voor een meerverbruik zorgt.
Ik ben ermee gestopt. Laatste verbruiken waren 7.2 en 7.1 l/100 km met hoofdzakelijk autosnelweg aan 300 tr/min en dus 126 km/h. Ik geef het op en wil er niet meer aan denken.
Voorsprong door techniek noemt m'n zoiets, dacht ik.
En ik die me hier laat wijsmaken dat TDI's een refentie qua zuinigheid zijn.
Ik ben ermee gestopt. Laatste verbruiken waren 7.2 en 7.1 l/100 km met hoofdzakelijk autosnelweg aan 300 tr/min en dus 126 km/h. Ik geef het op en wil er niet meer aan denken.
ik zou daar niet mee kunnen leven, dat spel verbruikt gewoon 1.5 liter te veel
ik was ook enorm kwaad toen mijn golf tdi meer dan 7 verstookte, tot ik meerdere automaat tdi rijders dat hoorde zeggen, maar ik had een reden gevonden
Ik tank altijd bij Esso, eigenlijk. Af en toe ga ik bij Total tanken omdat ik 1. een dommerik ben die gelooft in de marketingcampagne van de Excellium-brandstoffen, en 2. Total wel een warm hart toedraag omdat ze met ruime voorsprong de properste autostradetankstations hebben (zeker in Frankrijk) en ik daar dus graag ga.
En ik heb de indruk dat ik met een tank Excellium zo'n 1 à 3% minder verbruik (0,1 à 0,2 liter per 100 km, vergeleken met ca. 7 liter als autostradegemiddelde).
Ik kan dat evenwel op geen enkele manier hard maken.
Ik tank altijd bij Esso, eigenlijk. Af en toe ga ik bij Total tanken omdat ik 1. een dommerik ben die gelooft in de marketingcampagne van de Excellium-brandstoffen, en 2. Total wel een warm hart toedraag omdat ze met ruime voorsprong de properste autostradetankstations hebben (zeker in Frankrijk) en ik daar dus graag ga.
En ik heb de indruk dat ik met een tank Excellium zo'n 1 à 3% minder verbruik (0,1 à 0,2 liter per 100 km, vergeleken met ca. 7 liter als autostradegemiddelde).
Ik kan dat evenwel op geen enkele manier hard maken.
Die proef heb 'k ook gedaan... Total Excellium scheelde 'n paar tienden, bij gelijke rijstijl, het verschil was vooral merkbaar bij stevig doorrijden. Toen kwam Q8 met die hiQ of hoe heet 't, en identiek verbruik (met Excellium was de motor iets rauwer, minder aangenaam) maar wel 10 eurocent goedkoper aan de Q8 Easy tegenover Total.
Nu is er 'n mini-economy run bezig. Met winterbanden (die eigenlijk te plat staan, maar later van de week gewisseld worden) en gewoon rustig vertrekken in 1e en 2e staat de boordcomp nu op 4,8 na 170km. Nog geen snelweg gedaan, enkel relatief korte ritten van & naar 't werk over relatief kleine wegen en frequent vertrekken & stoppen (Putte - Rijmenam - Muizen - Hofstade & terug). Zomerbandjes scheelt 2-3 tienden van 'n liter. Dit is nog geen bomparijstijl of zo, 't is gewoon respect voor alle snelheidsbeperkingen, opschakelen net boven 2300rpm en niet per sé de eerste weg willen zijn aan de rode lichten (af & toe nog wel )
Edit: Wissel naar zomerbanden, gemiddelde gezakt naar 4,4
Comment