Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
ik verbuik volgens mn boordcomputer op de snelweg een 7.5-8l aan een 120 a 140km/u
En in de stad zit ik soms snel aan 9l.
Lijkt mij niet echt normaal voor een golf v 1.9TDI 105pk he???
Lijkt mij veel. Ik verbruik minder met een iets zwaardere motor én DSG... En ik doe vrij veel stadsverkeer/ regionale banen. Gemiddeld genomen zo'n 7.5L/100km.
Mja zo'n 1.4 naft moet gewoon werken om wat vooruitgang te brengen in die kas... en dat kost naft. Een 1.6 of 1.8 zal wss zelfs hetzelfde verbruiken of mss zelfs minder.
'k Ben op dieseldampen tot hier gereden, en heb geweigerd om vanavond nog te tanken. Oké, een nacht stilstaan zal 't gemiddeld verbruik niet doen dalen, maar toch : njet, géén zop vanacht, Babs!
Sjah, 'k zit over de 8,5 liter. Tripjes Duitsland doen toch geen goed aan 't gemiddeld verbruik, zo precies.
Ik denk dat m'n algemeen gemiddelde sinds 't begin dicht tegen de 8 liter aanleunt. Allez, tussen de 7,5 en de 8 liter, zoiets. De meeste tanks rijd ik leeg met 'n gemiddelde van ongeveer 7,6 à 7,7 liter.
Oorzaak van mijn veel te hoge verbruik zou kunnen gevonden zijn. Sinds een week brandt het lichtje van mijn uitlaatsysteem. Khad normaal gisteren een afspraak voor een software-update, maar doordak ziek ben ist voor volgende week vrijdag. Hopelijk is het probleem dan van de baan.
Wel raar dat ze me in de garage vertelden dat dat geen kwaad kon voor mijn motor en dak gewoon zo een week verder kon rijden ...
2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km
130 met een 4S....Respect Ik zou het niet kunnen vrees ik.
Ik ook niet ! Maar de boordcomputer gaf bij vertrek aan dat ik nog 135km kon rijden met de tankinhoud, en laat dat nu net de afstand O-G-O zijn. En inderdaad, aan 130km/u kwam ik net toe : 62,5 liter getankt (63 liter tank)
Comment