Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het grote verbruikstopic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Luchtmassameter dus,
    Mr verder heb ik geen problemen, hij trekt normaal op enz...

Comment

• de polo 14 tdi van caractere is ook al zo'n zuiper

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door yvesvg Bekijk Berichten
        Luchtmassameter dus,
        Mr verder heb ik geen problemen, hij trekt normaal op enz...
        Dan zal het al niet aan je LMM liggen..

Tja dat is iig een abnormaal hoog verbruik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door yvesvg Bekijk Berichten
          ik verbuik volgens mn boordcomputer op de snelweg een 7.5-8l aan een 120 a 140km/u
          En in de stad zit ik soms snel aan 9l.
          Lijkt mij niet echt normaal voor een golf v 1.9TDI 105pk he???
          Lijkt mij veel. Ik verbruik minder met een iets zwaardere motor én DSG... En ik doe vrij veel stadsverkeer/ regionale banen. Gemiddeld genomen zo'n 7.5L/100km.

Comment

• Laatste 3 tankbeurten (1.658 km and 142 l):

9,28
            7,40 (eco run)
            9,30

En dat voor een 1.4'tje met 75 pk...akkoord, ik rij niet echt zuinig, maar dees is wel overdreven imo.

(Kzou mss beter een 1.8T kopen...)

P. Stichelb heeft trouwens een gelijkaardig verbruik, dus ik ben geen alleenstaand geval.
            Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

• Mja zo'n 1.4 naft moet gewoon werken om wat vooruitgang te brengen in die kas... en dat kost naft. Een 1.6 of 1.8 zal wss zelfs hetzelfde verbruiken of mss zelfs minder.

Comment

• 'k Ben op dieseldampen tot hier gereden, en heb geweigerd om vanavond nog te tanken. Oké, een nacht stilstaan zal 't gemiddeld verbruik niet doen dalen, maar toch : njet, géén zop vanacht, Babs!

Sjah, 'k zit over de 8,5 liter. Tripjes Duitsland doen toch geen goed aan 't gemiddeld verbruik, zo precies.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                  Sjah, 'k zit over de 8,5 liter. Tripjes Duitsland doen toch geen goed aan 't gemiddeld verbruik, zo precies.
                  Oh, f*ck it, ge hebt er ook het plezier van.
                  BMW E46 318d '05

VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

Comment

• Ja !

Jammer dat er geen filmende Skoda in de buurt reed. Of eigenlijk moet ik zeggen : een gelúk dat er zo geentje in de buurt was.

Comment

• Verbruikte je vroeger ook zoveel gTa?
                      Phantomschwarz Audi A3 2.0 TFSI quattro S-Line

Comment

• Jaja.

Ik denk dat m'n algemeen gemiddelde sinds 't begin dicht tegen de 8 liter aanleunt. Allez, tussen de 7,5 en de 8 liter, zoiets. De meeste tanks rijd ik leeg met 'n gemiddelde van ongeveer 7,6 à 7,7 liter.

Ik zit veel in Duitsland, hé.

Comment

• Oorzaak van mijn veel te hoge verbruik zou kunnen gevonden zijn. Sinds een week brandt het lichtje van mijn uitlaatsysteem. Khad normaal gisteren een afspraak voor een software-update, maar doordak ziek ben ist voor volgende week vrijdag. Hopelijk is het probleem dan van de baan.

Wel raar dat ze me in de garage vertelden dat dat geen kwaad kon voor mijn motor en dak gewoon zo een week verder kon rijden ...
                          2012 Nissan Qashqai 1.5 DCI Urban - 40.000 km
                          2015 Opel Insignia 2.0 CDTI Cosmo OPC Line - 10.000 km

Comment

• Gisteren Turnhout-Brussel-Turnhout gedaan toch zo'n 160km en het meterke is maar 1 streepke gezakt.

Ik denk dat ik er nu wel 800km kan uithalen, hopelijk kan ik onder de 7l geraken.

Comment

• De rechtervoet doet veel...

Gisteren eens mooi aan 130 gereden, traject Oostende-Gent-Oostende, en dan is de 4S tevreden met 9,5 liter.

"Helaas" (doch in feite helemaal niet helaas) kom ik steevast rond 12 liter uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tuur Bo Bekijk Berichten
                                De rechtervoet doet veel...

Gisteren eens mooi aan 130 gereden, traject Oostende-Gent-Oostende, en dan is de 4S tevreden met 9,5 liter.

"Helaas" (doch in feite helemaal niet helaas) kom ik steevast rond 12 liter uit...
                                130 met een 4S....Respect Ik zou het niet kunnen vrees ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                  130 met een 4S....Respect Ik zou het niet kunnen vrees ik.
                                  Ik ook niet ! Maar de boordcomputer gaf bij vertrek aan dat ik nog 135km kon rijden met de tankinhoud, en laat dat nu net de afstand O-G-O zijn. En inderdaad, aan 130km/u kwam ik net toe : 62,5 liter getankt (63 liter tank)

Comment

• - Reynaerde - 2004 Mercedes E200 CDI (90kW - 122 pk)

Fak eh
                                    Ma bon, nu weet ik wel dat de BC niet liegt, 'ie gaf netjes 7.4 aan over de gehele tank, en het rekensommetje klopt.... 7.38l/100 km.

Volgende tank weer eens onder de 6 proberen

Comment

• CO2-Ausstoß: 170 g/km --> 6.042 km und 1.026 kg

mijn eerst ton CO2 gevuld

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spritz-monitor
                                        Verbrauch: 7,64 l/100km 7.999 km und 611 l
                                        CO2-Ausstoß: 202 g/km 7.999 km und 1.613 kg
                                        Spritkosten: 6,88 EUR/100km 4.068 km und 280 EUR
                                        Ik heb al evenveel kilo's CO2 geproduceerd als m'n auto weegt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spruitmonitor
                                          Fahrweise:
                                          6,48 l/100km 938 km und 61 l
                                          8,17 l/100km 833 km und 68 l
                                          7,74 l/100km 6.228 km und 482 l
                                          Oké, ik verbruik dus minder als ik volgas geef, dan als ik halfgas geef. Vanaf heden is 't er boenk op, dus.

Comment

Working...
                                          X