Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
...bijna 5500 luxewagens waaronder 350 Rolls-Royces, acht McLaren F1-wagens, een volledig unieke estate-uitvoering van een Ferrari 456GT (bijna de enige break van een sportwagen ter wereld), een Ferrari F50 Bolide, een Bugatti EB110 en zes Dauer 962 LM's...
Bron: Wikipedia
Volgens de lijst van dit topic 9 F1's, maar eentje meer of minder maakt natuurlijk niet veel uit.
Deze lijst gaat enkel over de wagens in 1 van de warenhuizen. Er zijn er waarschijnlijk nog pakken meer. De meeste auto's zouden ook van de broer van de Sulaten (Prine Jeffrey) zijn, maar toen die in geldnood kwam zou grote broer sultan hebben moeten bijspringen.
Deze lijst is trouwens al jaren oud. De collectie zou ondertussen zo goed als ontbonden zijn. De meeste gewone wagens zijn doorverkocht, en de one-off's zouden staan te rotten in de warenhuizen, of soms gewoon buiten.
Niettemin zal de sultan nog wel een bovengemiddeld groot aantal wagens hebben, maar de topdagen van de collectie zijn voorbij.
Hij zou vroeger ook een museum gehad hebben waarin alle Formule 1 auto's stonden (sinds 1975) waarmee het kampioenschap gewonnen werd.
Idd, decadent is ook het woord dat ik ging gebruiken.
En trouwens: volgens mij kan dat niet helemaal. De tijd om die te bestellen, op te zoeken, op te kopen, ...
Wat ben je daar nu mee? Pfff ik word daat ziek van.
En dat er dan nog armoede in de wereld is.
wat ik nog wel weet van die kerel is dat hij een vliegtuig had met marmer en alles in goud etc.
waar wel problemen zijn is Dubai waar de (buitenlandse) arbeiders worden uitgebuit, was nog een reportage van paar weken geleden
Die buitenlandse arbeiders in Dubai worden naar onze normen misschien enigszins uitgebuit, maar ze zijn nog steeds stukken beter af dan in hun thuisland...
Die buitenlandse arbeiders in Dubai worden naar onze normen misschien enigszins uitgebuit, maar ze zijn nog steeds stukken beter af dan in hun thuisland...
redelijke quatsch dus
Heb je die docu. gezien?!
Lange uren werken in een dik pak in +40° C (normaal moesten ze zoiets van 10uur werken maar dat werden er veel meer), vuile douches (ok voor ons dan misschien), slecht eten (misschien zelfs ook voor hun),...
Ook pleegden er veel zelfmoord en als er iemand doodging op de werf gaf niemand erom.
Ik zou liever in Azië blijven en daar wat op het land werken of fruit op de markt verkopen dan naar Dubai te gaan.
Maar daar gaat het nu niet om, we weten niet waar het slechter is omdat we hun leven in Azië niet kennen!
Wat wel 'goed' is, is dat al die gebouwen binnen 2 jaar klaar zijn en bij ons het 6 jaar zou duren omdat er dag en nacht wordt gewerkt.
Dit is toch wel echt ziek hoor! Bijna 6000 wagens Daar kan je toch niet allemaal mee rijden in 1 mensenleven? 8 F1's, 6 Dauers 962LM, meer dan 300 Bentleys,... Wel geen Pagani, Koenigsegg, Saleen, Veyron,... te bespeuren maar die zijn ongetwijfeld in bestelling
Lange uren werken in een dik pak in +40° C (normaal moesten ze zoiets van 10uur werken maar dat werden er veel meer), vuile douches (ok voor ons dan misschien), slecht eten (misschien zelfs ook voor hun),...
Ook pleegden er veel zelfmoord en als er iemand doodging op de werf gaf niemand erom.
Ik zou liever in Azië blijven en daar wat op het land werken of fruit op de markt verkopen dan naar Dubai te gaan.
Maar daar gaat het nu niet om, we weten niet waar het slechter is omdat we hun leven in Azië niet kennen!
Wat wel 'goed' is, is dat al die gebouwen binnen 2 jaar klaar zijn en bij ons het 6 jaar zou duren omdat er dag en nacht wordt gewerkt.
Ik heb er vorig jaar een maand gezeten, en voor zover ik kon opmaken werkten arbeiders in 2 shifts, 12 uren.
De omstandigheden van hun onderdak ken ik uiteraard niet
Ik ben ook wel een autoliefhebber en als ik genoeg centen had kocht ik mij ook wel een stuk of 10 wagens, maar als je dan echt niet meer weet wat te doen met je geld, geef het dan eens aan mensen die het nodig hebben.
Comment