Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Sultan of Brunei's car collection.....

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Die heeft fulltime chauffeurs en mechaniekers in dienst...

Ach ja, je hebt geld en je moet wat

Comment

...bijna 5500 luxewagens waaronder 350 Rolls-Royces, acht McLaren F1-wagens, een volledig unieke estate-uitvoering van een Ferrari 456GT (bijna de enige break van een sportwagen ter wereld), een Ferrari F50 Bolide, een Bugatti EB110 en zes Dauer 962 LM's...
      Bron: Wikipedia

Volgens de lijst van dit topic 9 F1's, maar eentje meer of minder maakt natuurlijk niet veel uit.

Comment

en waar krijgt hij die wagen allemaal kwijt?

Comment

Deze lijst gaat enkel over de wagens in 1 van de warenhuizen. Er zijn er waarschijnlijk nog pakken meer. De meeste auto's zouden ook van de broer van de Sulaten (Prine Jeffrey) zijn, maar toen die in geldnood kwam zou grote broer sultan hebben moeten bijspringen.
          Deze lijst is trouwens al jaren oud. De collectie zou ondertussen zo goed als ontbonden zijn. De meeste gewone wagens zijn doorverkocht, en de one-off's zouden staan te rotten in de warenhuizen, of soms gewoon buiten.
          Niettemin zal de sultan nog wel een bovengemiddeld groot aantal wagens hebben, maar de topdagen van de collectie zijn voorbij.

Hij zou vroeger ook een museum gehad hebben waarin alle Formule 1 auto's stonden (sinds 1975) waarmee het kampioenschap gewonnen werd.

FIAT

FIA CINQUECENT BP68 ZFA170C0000449488
          Last edited by ; 16/08/2006, 17:52.

Comment

Wat een decadentie.

Je moet je maar eens afvragen hoeveel mensen worden uitgebuit en honger lijden zodat meneertje zijn belachelijke collectie kan betalen.

Comment

Idd, decadent is ook het woord dat ik ging gebruiken.
              En trouwens: volgens mij kan dat niet helemaal. De tijd om die te bestellen, op te zoeken, op te kopen, ...

Wat ben je daar nu mee? Pfff ik word daat ziek van.
              En dat er dan nog armoede in de wereld is.

Enig idee hoeveel dat boeltje samen waard is?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door reVel
                Wat een decadentie.

Je moet je maar eens afvragen hoeveel mensen worden uitgebuit en honger lijden zodat meneertje zijn belachelijke collectie kan betalen.
                rustig aan, ik weet niet waar ik het heb gelezen maar één of andere sjeik/sultan/baas van zo'n land had ook zo'n collectie & zijn volk had hem wel goed!

wat ik nog wel weet van die kerel is dat hij een vliegtuig had met marmer en alles in goud etc.

waar wel problemen zijn is Dubai waar de (buitenlandse) arbeiders worden uitgebuit, was nog een reportage van paar weken geleden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timo
                  rustig aan, ik weet niet waar ik het heb gelezen maar één of andere sjeik/sultan/baas van zo'n land had ook zo'n collectie & zijn volk had hem wel goed!

wat ik nog wel weet van die kerel is dat hij een vliegtuig had met marmer en alles in goud etc.

waar wel problemen zijn is Dubai waar de (buitenlandse) arbeiders worden uitgebuit, was nog een reportage van paar weken geleden

Die buitenlandse arbeiders in Dubai worden naar onze normen misschien enigszins uitgebuit, maar ze zijn nog steeds stukken beter af dan in hun thuisland...

redelijke quatsch dus

Comment

Die mensen weten niet beter.

Hoelang heeft het in Europa wel geduurd eer de mensen in opstand kwamen? Maar toen was het wel kopkekap met die kerels.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bt.
                      Die buitenlandse arbeiders in Dubai worden naar onze normen misschien enigszins uitgebuit, maar ze zijn nog steeds stukken beter af dan in hun thuisland...

redelijke quatsch dus
                      Heb je die docu. gezien?!

Lange uren werken in een dik pak in +40° C (normaal moesten ze zoiets van 10uur werken maar dat werden er veel meer), vuile douches (ok voor ons dan misschien), slecht eten (misschien zelfs ook voor hun),...
                      Ook pleegden er veel zelfmoord en als er iemand doodging op de werf gaf niemand erom.

Ik zou liever in Azië blijven en daar wat op het land werken of fruit op de markt verkopen dan naar Dubai te gaan.

Maar daar gaat het nu niet om, we weten niet waar het slechter is omdat we hun leven in Azië niet kennen!

Wat wel 'goed' is, is dat al die gebouwen binnen 2 jaar klaar zijn en bij ons het 6 jaar zou duren omdat er dag en nacht wordt gewerkt.

Comment

Die lijst mag eens tegoei gefilterd worden. Ik zie al 40 golfkarren staan en een heftruck enzo.

A Twist of the Wrist

Comment

Dit is toch wel echt ziek hoor! Bijna 6000 wagens Daar kan je toch niet allemaal mee rijden in 1 mensenleven? 8 F1's, 6 Dauers 962LM, meer dan 300 Bentleys,... Wel geen Pagani, Koenigsegg, Saleen, Veyron,... te bespeuren maar die zijn ongetwijfeld in bestelling

Comment

Heb je die docu. gezien?!

Lange uren werken in een dik pak in +40° C (normaal moesten ze zoiets van 10uur werken maar dat werden er veel meer), vuile douches (ok voor ons dan misschien), slecht eten (misschien zelfs ook voor hun),...
                            Ook pleegden er veel zelfmoord en als er iemand doodging op de werf gaf niemand erom.

Ik zou liever in Azië blijven en daar wat op het land werken of fruit op de markt verkopen dan naar Dubai te gaan.

Maar daar gaat het nu niet om, we weten niet waar het slechter is omdat we hun leven in Azië niet kennen!

Wat wel 'goed' is, is dat al die gebouwen binnen 2 jaar klaar zijn en bij ons het 6 jaar zou duren omdat er dag en nacht wordt gewerkt.
                            Ik heb er vorig jaar een maand gezeten, en voor zover ik kon opmaken werkten arbeiders in 2 shifts, 12 uren.

De omstandigheden van hun onderdak ken ik uiteraard niet

Comment

Das ook maar triestig, die heeft zelfs gennen 306 gti...

Ik zal eens mailen of hij geen interesse heeft in de mijne ?

Nee, ff serieus: Wat kan die mens nu in godsnaam doen met zoveel wagens ? Je kan toch maar met één tegelijk rijden. Er gaan er toch zeker bij zijn waar hij nooit van zijn leven mee gaat rijden.

Ik ben ook wel een autoliefhebber en als ik genoeg centen had kocht ik mij ook wel een stuk of 10 wagens, maar als je dan echt niet meer weet wat te doen met je geld, geef het dan eens aan mensen die het nodig hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen
                                zijn hovelingen zijn eunuchen
                                Wat zijn dat? In Blackadder kwamen die ook voor als entertainers voor het hof die hadden afgezegd.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sepultura
                                  Wat zijn dat? In Blackadder kwamen die ook voor als entertainers voor het hof die hadden afgezegd.
                                  dat je dat niet wist

en.wikipedia.org/wiki/Eunuch

Comment

is wel dik overdreven meer dan de helft ervan heeft die zelf nog nooit gezien denk ik,Als ge elke dag ééntje pikt dan heeft die da zelfs nie door.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sepultura

http://nl.wikipedia.org/wiki/Eunuch in het nederlands

Comment

dat je dat niet wist

en.wikipedia.org/wiki/Eunuch
                                        Ja, dat ik dat niet wist. Ze zullen dan wel van de sultan's harem afblijven zeker?

Comment

die flasher heeft zelfs een Ssanyong Musso diesel

Comment

Working...
                                          X