Mededeling

Collapse
No announcement yet.

annuleren tweedehands

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• annuleren tweedehands

Heb een tweedehands,en enkel alleen een voorschot betaald.
    Doch ik wil deze annuleren.
    Hoeveel dagen heb je dan om dit te doen,indien mogelijk,dient m'n een schadevergoeding te betalen,verlies je je voorschot,is er een instantie die dit zaken behartigd?????
    Dank u bij voorbaat.

Een voorschot betaal je toch als je zinnens bent om te kopen (het geeft zekerheid aan de verkoper en koper dat de auto voor jou is).

Annuleren kan je altijd, maar het voorschot ben je kwijt. Tenzij je tot een overeenkomst komt met de verkoper.

Comment

waarom zoude ne auto annuleren als ge dieje eerst wou ?
      2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kevin_krystofiak Bekijk Berichten
        waarom zoude ne auto annuleren als ge dieje eerst wou ?
        Ik heb min of meer hetzelfde meegemaakt, beetje overhaast een bestelbon getekend en achteraf na opzoekwerk tot de vaststelling gekomen dat er toch nog enkele adertjes onder het gras zaten, of teveel focussen op het showroommodel terwijl dat zowat een full-option car is en jij een blanke krijgt.

6dagen na het tekenen van de bestelbon heb ik gebeld naar de garage en schadeloos kunnen afzien van de verkoop.

Ik heb welliswaar een nieuwe wagen daar gekocht(had ik ook direct vermeld dan) en had geen voorschot moeten betalen, dus dat konden ze me dan ook niet afnemen.

In jouw geval met dat voorschot en wellicht geen andere koop, vrees ik een beetje voor jouw voorschot...
        2013- Volvo V60 D3 R-Design
        2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Een voorschot heeft eigenlijk totaal niks te maken met de discussie hoor. Er zijn geen regels die over een voorschot gaan mbt het opzeggen van een verkoopsovereenkomst.

In principe als je een papier getekend hebt met een particulier en je wilt er onderuit ben je afhankelijk van de goodwill van deze (die meestal je voorschot gaat willen houden), want als hij slechtgezind is kan hij je voor de rechtbank dagen wegens contractbreuk.

Bij bedrijven staan er meestal opzegclausules in de kleine lettertjes.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jupiter Bekijk Berichten
            Heb een tweedehands,en enkel alleen een voorschot betaald.
            Doch ik wil deze annuleren.
            Hoeveel dagen heb je dan om dit te doen,indien mogelijk,dient m'n een schadevergoeding te betalen,verlies je je voorschot,is er een instantie die dit zaken behartigd?????
            Dank u bij voorbaat.
            Bestelbon in een GARAGE die in tweedehands auto's doet.

Comment

Lees dan de kleine lettertjes he

Comment

“Art.1590.Indien bij de verkoopbelofte handgeld is gegeven, is ieder van de contractanten vrij van de verkoopbelofte af te zien : Hij die het handgeld heeft gegeven, door het te laten behouden. En hij die het handgeld heeft ontvangen, door het dubbel terug te geven.”(B.W.=Burgerlijk Wetboek).
                Met andere woorden als de verkoper na het ontvangen van het voorschot nog afziet van de verkoop, dan moet hij het dubbele teruggeven. Als de koper afziet van de verkoop, dan krijgt hij niks terug en is zijn voorschot kwijt. Per slot van rekening heeft hij daardoor potentiele andere kopers de laan in moeten sturen, en dus schade geleden.

Comment

In de meeste gevallen is de verkoper ook al naar de 2dehands keuring geweest of maatregelen getroffen om dit te doen.
                  Dat kost ook geld voor hem en daarvoor dient bij de meeste dat voorschot.
                  Bij annulatie langs koper zijn kant geeft dit bij de verkoper ook een hoop toekomstige kosten en problemen.

Moest het bij mij zijn, ook geld kwijt.

Comment

Working...
                  X