Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Na verloop van tijd verlies je PK's, kan je dit oplossen ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Dus eigenlijk is het beter om altijd goed door te poeieren (als hij warm staat uiteraard) dan altijd 'eco' te rijden door te schakelen onder de 2000 tpm? Wat ik wel altijd doe is motor afleggen als ik voor een spoorwegovergang sta.

Btw: ik weet niet of die formule hier ook al andersom is gepost waardoor je je max pk bij aantal tpm kan invullen en zo je Nm berekent.
    => 9549 x P(kW) / n(tpm) = M(Nm)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
      Dus eigenlijk is het beter om altijd goed door te poeieren (als hij warm staat uiteraard) dan altijd 'eco' te rijden door te schakelen onder de 2000 tpm?
      Wat hier volgens mij gezegd is zijn de volgende zaken:

- Doorpoeieren is altijd fout bij koude motor
      - Doorpoeieren op lage toeren is niet goed (ook warm)
      - Dus ofwel rustig gas geven en rustig schakelen ofwel flink boven 2000-3000 toeren en niet te vroeg schakelen.

Wat ik wel altijd doe is motor afleggen als ik voor een spoorwegovergang sta.
      Is nog ok als ie warm staat en de trein nog moet vertrekken enzo. Koude motor aan en uitleggen lijkt mij niet interessant.

Comment

mijn 318is wordt nu toch al enkele jaren gereden zonder er serieus op te letten als hij nu warm of koud staat. Er wordt dikwijls serieus op het gas gegaan als hij koud staat. Nog nooit kosten aan gehad, nog nooit problemen gehad met de motor ed... Is dat verhaal van koude motor niet wat overroepen of is de ene wagen daar nogal wat gevoeliger aan dan de andere? :p

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
          mijn 318is wordt nu toch al enkele jaren gereden zonder er serieus op te letten als hij nu warm of koud staat. Er wordt dikwijls serieus op het gas gegaan als hij koud staat. Nog nooit kosten aan gehad, nog nooit problemen gehad met de motor ed... Is dat verhaal van koude motor niet wat overroepen of is de ene wagen daar nogal wat gevoeliger aan dan de andere? :p
          zeker niet overroepen.

je brengt zowizo veel meer slijtage aan, je motor gaat ettelijke 10 000den km'ers minder meegaan voordat hij serjeus veel compressie verlies gaat hebben tov de originele motor.

Verder ga je veel meer kans hebben om een cylinderkoppakking (aka joint de culasse) stuk te rijden. Je gaat zowizo meer olieverbruik beginnen krijgen dan normaal, ....

Wat zijn enkele jaren? de eerste 5 jaar ga je niet veel merken als je geluk hebt, maar dit constante misbruik zal zich zeker manifesteren in problemen op de wat hogere km-standen.

Comment

De eerste levensjaren is er serieus mee doorgegeven, toen heeft mijn moeder er een 11 tal jaar rustig mee gereden en de laatste 3 jaar heb ik er mee gereden.

Comment

hoeveel km op de klok nu? En die eerste jaren doorgegeven bij koude motor? bij warme maakt niets uit hoor.

Als jij er nu telkens hij koud is vol op de gas gaat dan geef ik hem geen 2 jaar meer

Comment

van de eerste levensjaren weet ik niet veel Mijn moeder ging er zo goed als nooit boven de 3k toeren mee. tenzij vader er eens mee op stap ging :p Hij heeft bijna 160k km. Kzal er wel wat meer proberen opeltten van niet te fel op de gas te gaan in het vervolg bij koude motor

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mysticwizard Bekijk Berichten
                  van de eerste levensjaren weet ik niet veel Mijn moeder ging er zo goed als nooit boven de 3k toeren mee. tenzij vader er eens mee op stap ging :p Hij heeft bijna 160k km. Kzal er wel wat meer proberen opeltten van niet te fel op de gas te gaan in het vervolg bij koude motor
                  komt alleen maar de levensduur ten goede

Comment

Working...
                  X