Rijdt deze ondertussen al in BE rond? Toch nog een serieuze maat kleiner en oneindig lelijker dan de cashcow:
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Auto's en Japan
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door walterclaes Bekijk BerichtenStikjaloers ben ik.
Prachtige foto's.
Blijf posten over je 'gewone' ervaringen.
Hoe is het eten???
Zij die meer willen weten PM me, dan stuur ik de link van mijn blog door.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk BerichtenShirakawago:
Comment
-
Ik blijf tot eind december, en gelukkig werk ik niet voor Toyota, want die mannen vertrekken voor anderhalf jaar naar hier en worden meestal gedwongen om dat bijna te verdubbelen. Leuk voor hen, maar ik zal toch blij zijn als ik terug een bakske frieten in mijn pollen heb of gewoon nog eens rustig op cafe kan zonder daar een half dagloon aan te verliezen (om nog maar over het gemis van Leffes te zwijgen).
Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk BerichtenBlijven posten, zeker interesse!
Was je in Hiroshima voor de herdenking? Lijkt me heel indrukwekkend te zijn om dat ter plekke te beleven.
2 weken later toevallig wel een zeer indrukwekkend vuurwerk gezien boven Tokyo Bay! Kapitalen schieten die mannen de lucht in!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk BerichtenIk blijf tot eind december, en gelukkig werk ik niet voor Toyota, want die mannen vertrekken voor anderhalf jaar naar hier en worden meestal gedwongen om dat bijna te verdubbelen. Leuk voor hen, maar ik zal toch blij zijn als ik terug een bakske frieten in mijn pollen heb of gewoon nog eens rustig op cafe kan zonder daar een half dagloon aan te verliezen (om nog maar over het gemis van Leffes te zwijgen).
Neen, 't was 2 dagen ervoor. Gelukkig, want het is nooit leuk in Japan als je tussen de massa zit. File, geen hotels, ... en al helemaal geen plezier om op zo'n moment het museum te bezoeken.
2 weken later toevallig wel een zeer indrukwekkend vuurwerk gezien boven Tokyo Bay! Kapitalen schieten die mannen de lucht in!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jurbe Bekijk BerichtenDie electrititeit kabels boven de hoofden is presies iets dat altijd terug komt in Azie.
Ook in de filipijnen kennen ze daar iets van.
Echt niet om aan te zien.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jurbe Bekijk BerichtenDie electrititeit kabels boven de hoofden is presies iets dat altijd terug komt in Azie.
Echt niet om aan te zien.Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk BerichtenDat is véél praktischer dan zoals hier ze onder de grond te steken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk BerichtenZo duur?
Wat kost een pint?
Echt niet om aan te zien.
Ik denk dat het met de regelmatige aardbevingen te maken heeft. Aan een gebrekkige infrastructuur zal het niet liggen: Japan heeft het beste wegdek ter wereld en de helft daarvan is ofwel tunnel ofwel brug.
Al op gelet dat uw computer een spellingcontrole heeft?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk BerichtenDus tussen de 5 en de 10 Euro voor een pint.
Hoe komt het dat het zo duur is? Is dat alleen omdat het import-bier is, of is alles duurder?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk BerichtenDus tussen de 5 en de 10 Euro voor een pint.
Hoe komt het dat het zo duur is? Is dat alleen omdat het import-bier is, of is alles duurder?
Wij zijn daar wel eens chique gaan eten (de ouders van een japans meisje die een jaar bij mijn vrouw woonde en studeerde (uitwisselingsproject met een japanse) trakteerden ons in Kyoto, jawadde... die heeft daar een serieuze rekening gekregen.... Achteraf "kregen" we van de chef meloen voorgeschoteld als bedanking... en als je weet wat meloenen ed daar kosten...
Ik herinner me ooit een foto genomen te hebben van een appel met een prijs op, die was "op zijn japans" verpakt en was vershrikkelijk duur. Jammer genoeg zijn mijn Japan-foto's van voor het digitale tijdperk...
Comment
-
inderdaad, eten is in Japan het enige wat enigszins als betaalbaar te bestempelen valt. Het eten is heel divers, altijd lekker, helemaal anders, en vooral betaalbaar, zelfs in vergelijking met BË. Voor 20 euro kan je hier zot goed eten, voor 5 euro heb je een deftige maaltijd; in BE is dat enkel mogelijk in studentenrestaurants.
MMVV, een vriend van mij heeft ooit een meloen van 30 euro gezien. Niet gekocht.
Ik denk dat alcohol hier redelijk zwaar belast wordt. Zelfs in de supermarkt is het duur. Vreemd, als je weet dat sigaretten hier wel nog steeds spotgoedkoop zijn. Er zijn te veel rokers naar mijn gedacht. In izakaya's (volkse drink- en eethuizen) mag zelfs gerookt worden, wat echt storend is voor iemand die dat niet meer gewoon is.
Comment
-
Beklimming Mt. Fuji in juni:
een echte bedevaart voor veel Japanners. "Climbing once is a must, climbing twice is just stupid", volgens een Japans spreekwoord. Niettemin een van de beste herinneringen aan mijn verblijf in Japan, ook al was de klim niet echt aangenaam. Vertrek om 22u30 's avonds, zonsopgang om 5u en de top bereikt om 6u. Zeer steile helling, een goeie uitrusting is noodzakelijk (ik kon hoofdlamp en wandelstok lenen van een vriend) en veel mensen met hoogteziekte. Achteraf gezien hadden we zeer veel geluk met het goede weer. Het uitzicht van de top is fenomenaal, alsof je uit een vliegtuig kijkt maar dan zonder de kleine vensterkes.
Zonsopgang
Comment
Comment