Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Auto's en Japan
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenVolgens mij zeggen zij dat van ons ook
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk BerichtenDie tekst is in januari geschreven, en met "nu" bedoelde ik "tegenwoordig". Sorry voor't misverstand. Forummen doe ik uiteraard niet vanuit kantoor, laat staan dat het onmogelijk is.
In ieder geval, keep the pics coming, altijd boeiend
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk BerichtenTeus, extreem maar niet bizar? Geloof mij, voor de gemiddelde Belg zijn ze betrekkelijk bizar (maar niet voor de gemiddelde Japanner).
Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Bekijk BerichtenZeer leuk topic.
Ik ben sinds enkele jaren geïnteresseerd in Japan en de japanse cultuur.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenVolgens mij zeggen zij dat van ons ook
Ze rijden links maar lopen in de gang rechts (met pijltjes en scheidingslijn aangeduid op de vloer! ), en op't voetpad weten ze nooit of ze nu rechts dan wel links van u moeten passeren.
Sommige Japanners vinden hun "stap uit, neem een foto en vertrek weer"-toerisme ook nogal overdreven.
Zo zou ik na langer nadenken nog veel voorbeelden kunnen verzinnen.
Langs de andere kant vind ik persoonlijk dat hun manier van antwoorden op een negatieve vraag logischer is: "ja" voor affirmatief (= "nee" bij ons) en "nee" voor negatief (= "jawel" bij ons).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RamesLeuke foto's.
Word je daar als blanke raar bekeken of anders behandeld?
Hier worden afrikanen bv ook aangegaapt e. (vooral door ouderen of dorpelingen)
Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk BerichtenEen maat van mij zit momenteel ook voor drie maand in Japan, en die zegt dat je er met Engels alleen totaal niet je plan kan trekken, klopt dit met jouw bevindingen?
Erg leuk topic trouwens!
Maar als je zoals ik in een team moet werken waar alleen de baas een beetje Engels kan, en die het bovendien zeer druk heeft, is een klein woordje Japans wel handig. Helaas heb ik omwille van mijn tekenjob niet veel kansen om mijn Japans te verbeteren.
Comment
-
Zwijg me over Japan, ik zit momenteel op de luchthaven Narito van japan. Heb enkele dagen bij Mitsubishi Heavy Industrie geweest in Nagasaki.
Raar is het minste wat je kan zeggen en in Nagasaki ben je niks met Engels. Op de werkvloer kan ik hun manier van werken nog wel begrijpen en ermee leven. Maar wat een verschil als ze s'avonds op stap gaan. Punt 1 in Nagasaki zijn we in verschillende bars geweigerd omdat we geen Japanners zijn. Japan Only is het enige dat ze kennen en je komt echt niet binnen. Sommige bars mag je binnen maar daar zit je dan als enige die engels kan proberen een biertje te bestellen.
Ik ben dus vrij blij dat ik naar huis mag maar dat gaat niet zomaar in JApan. Vermits ik een bus naar de luchthaven moest nemen om van nagasaki naar Tokyo te vliegen heb ik me door de ticket verkoper laten helpen. Ik heb hem mijn reisschema gegeven,Airport in alle talen die ik ken proberen zeggen. Uiteindelijk heb ik dan maar mijn armen gestrekt en als een idoot vliegtuig geluiden en bewegingen gemaakt. Ticketje gekregen met geen engels op en heeft hij me op een bankje gezet waar ik op de bus diende te wachten. Busje komt ik vraag aan de bestuurder Airport? YES YES. Airport heb ik inderdaad gezien, maar de bus ging niet naar de airport maar passeerde er zonderr te stoppen en heb ik dus moeten wachten tot de volgende stopplaats ( 30min rijden op de autostrade) om dan vandaar naar een ander stadje te gaan om dan nog een andere bus naar de luchthaven te nemen. Conclusie vlucht kwijt. Nu naar Tokyo vliegen veel vliegtuigen dus dat geen probleem. Maar mijn aansluiting naar europa dus wel kwijtgespeeld. Het antwoord van de vriendelijke KLM staf was dat er ( vandaag zijn we donderdag) op de vlucht van zondag een plaats was voor mij ( ticket kost 4200 euro !!! dat ik had geboekt). Ik vraag hen om mij via seoul naar huis te vliegen of via Air France maar dat bleek onmogelijk volgens de japanse mensen van SkyTeam ( air france & klm groep). Ik wacht dus tot ik het reisbureau in Belgie kan bereiken, welke me op een vliegtuig zetten waar ik met een business ticket in economie moet vliegen omdat Air France mijn ticket niet 1 op 1 wil omzetten! Dus vlieg ik nu in een middle seat voor 4200 euro terug naar Parijs om dan nog van daar zelf mijn vervoer naar Brussel waar mijn wagen staat, te regelen en betalen.
Ik ga dus de komende maanden niet meer naar Japan of met Air France / KLM vliegen!!!
Voor het overige kan ik wel zeggen dat er veel meer goed japans eten is dan sushi, maar wel met veeeeeeeeeeeeeeeeel vet aan het vlees. Oh en de dochters van expads niet al te moeilijk zijn in Japan
Comment
-
tjah, naar Japan moet je niet alleen gaan als je de taal niet kunt. best had je er een kaart bij genomen, de route van de bus bekeken en dan gedubbelcheckt met iemand die de regio kent.
of bij twijfel of noodgeval gewoon de taxi nemen: je werkgever betaalt die toch terug. vooral wanneer je je vlucht moet halen kun je dit perfect verantwoorden, je vlucht missen kan wel eens geld kosten.
if all else fails, GSM nemen en iemand bellen die kan tolken voor je.
ik zou wel heel graag eens naar Japan willen, maar niet op eigen kosten. ideale gelegenheid om dan eens wat deftige lessen Japans te volgen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichtentjah, naar Japan moet je niet alleen gaan als je de taal niet kunt. best had je er een kaart bij genomen, de route van de bus bekeken en dan gedubbelcheckt met iemand die de regio kent.
of bij twijfel of noodgeval gewoon de taxi nemen
Toen wij van Nagasaki terug naar Tokyo moesten hadden we op voorhand een zitje gereserveerd op de bullet-train, maar was dan wel een ritje van +6 uur... (die trouwens op de seconde stipt - zoals alle treinen in Japan- het station in Tokyo binnen reed) Als arme studenten was dit de beste oplossing maar vooral de meest betrouwbare.
Tip van de dag: de volgende keer misschien de trein nemen, TDG?
Comment
Comment