Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto's en Japan

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Prachtig !
    Altijd al gefascineerd geweest door Japan.

Comment

Vorige week bezoek uit Belgie gehad en super genoten van een korte vakantie. Sindsdien zowat elke avond tot 21u moeten werken voor een krappe deadline. Over twee weken ga ik 3 daagjes Tokyo gaan verkennen (als ik er geraak want tis nationale vakantie).

Enkele foto's:

Comment

Comment

Een superkleine garage onder een klein huisje voor een klein autootje. Schoonmama erbij als referentie. Sorry voor de overbelichting.

Vette Suzuki

Comment

In het Toyotamuseum:

(let op de kindjes aan de leiband)

Comment

de looooove-taxi

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rames
                Fuck you dolphin!!!

Fuck you whale!!!!
                Haha, ik zat pas in Japan toen ik die aflevering zag

Oorspronkelijk geplaatst door TDG Bekijk Berichten
                Zwijg me over Japan, ik zit momenteel op de luchthaven Narito van japan. Heb enkele dagen bij Mitsubishi Heavy Industrie geweest in Nagasaki.

Raar is het minste wat je kan zeggen en in Nagasaki ben je niks met Engels. Op de werkvloer kan ik hun manier van werken nog wel begrijpen en ermee leven. Maar wat een verschil als ze s'avonds op stap gaan. Punt 1 in Nagasaki zijn we in verschillende bars geweigerd omdat we geen Japanners zijn. Japan Only is het enige dat ze kennen en je komt echt niet binnen. Sommige bars mag je binnen maar daar zit je dan als enige die engels kan proberen een biertje te bestellen.

Ik ben dus vrij blij dat ik naar huis mag maar dat gaat niet zomaar in JApan. Vermits ik een bus naar de luchthaven moest nemen om van nagasaki naar Tokyo te vliegen heb ik me door de ticket verkoper laten helpen. Ik heb hem mijn reisschema gegeven,Airport in alle talen die ik ken proberen zeggen. Uiteindelijk heb ik dan maar mijn armen gestrekt en als een idoot vliegtuig geluiden en bewegingen gemaakt. Ticketje gekregen met geen engels op en heeft hij me op een bankje gezet waar ik op de bus diende te wachten. Busje komt ik vraag aan de bestuurder Airport? YES YES. Airport heb ik inderdaad gezien, maar de bus ging niet naar de airport maar passeerde er zonderr te stoppen en heb ik dus moeten wachten tot de volgende stopplaats ( 30min rijden op de autostrade) om dan vandaar naar een ander stadje te gaan om dan nog een andere bus naar de luchthaven te nemen. Conclusie vlucht kwijt. Nu naar Tokyo vliegen veel vliegtuigen dus dat geen probleem. Maar mijn aansluiting naar europa dus wel kwijtgespeeld. Het antwoord van de vriendelijke KLM staf was dat er ( vandaag zijn we donderdag) op de vlucht van zondag een plaats was voor mij ( ticket kost 4200 euro !!! dat ik had geboekt). Ik vraag hen om mij via seoul naar huis te vliegen of via Air France maar dat bleek onmogelijk volgens de japanse mensen van SkyTeam ( air france & klm groep). Ik wacht dus tot ik het reisbureau in Belgie kan bereiken, welke me op een vliegtuig zetten waar ik met een business ticket in economie moet vliegen omdat Air France mijn ticket niet 1 op 1 wil omzetten! Dus vlieg ik nu in een middle seat voor 4200 euro terug naar Parijs om dan nog van daar zelf mijn vervoer naar Brussel waar mijn wagen staat, te regelen en betalen.

Ik ga dus de komende maanden niet meer naar Japan of met Air France / KLM vliegen!!!

Voor het overige kan ik wel zeggen dat er veel meer goed japans eten is dan sushi, maar wel met veeeeeeeeeeeeeeeeel vet aan het vlees. Oh en de dochters van expads niet al te moeilijk zijn in Japan
                Eerlijkgezegd vind ik het vreemd dat je enerzijds zo'n duur vliegticket kunt boeken maar anderzijds geen taxi wilt betalen.

Ik heb al van dat soort racistische Japanse opmerkingen gehoord maar dat komt in de buurt van Nagoya gelukkig niet te veel voor. Dit is ook iets stedelijker dan het zuiden (neem ik aan, ben er nog niet geweest). In Zuid-Frankrijk mochten we destijds ook een restaurant niet binnen met Japans gezelschap trouwens...

Als je vertaalproblemen hebt in Japan zoek je best een jonge Japanner in de buurt, die kennen doorgaans toch minstens "enkele" woorden Japans. Helpen doen ze doorgaans nochtans met al te veel plezier hoor.

Het blijft een zeer vreemd lang, toegeven.

Hieronder een zeer interessant maar ook wat negatief filmpje over Japan:
                + YouTube Video
                ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

Zit ge toevallig niet in de buurt van Nishikamata, in Tokyo ?

niet ver van Haneda Airport (Tokyo international)
                  Last edited by ; 21/04/2010, 19:38.

Comment

Leuk filmpje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
                      Vorige week bezoek uit Belgie gehad en super genoten van een korte vakantie. Sindsdien zowat elke avond tot 21u moeten werken voor een krappe deadline. Over twee weken ga ik 3 daagjes Tokyo gaan verkennen (als ik er geraak want tis nationale vakantie).

Enkele foto's:

Prachtige tempel is dat. De constructie op die flank is

Ligt daar beneden geen immens groot kerkhof?

BTW: de kerkhoven zijn daar wel mooi? allemaal zo"n zuiltje is stukken knapper dan de zerken bij ons.

Comment

Haha, ik zat pas in Japan toen ik die aflevering zag

Eerlijkgezegd vind ik het vreemd dat je enerzijds zo'n duur vliegticket kunt boeken maar anderzijds geen taxi wilt betalen.

Ik heb al van dat soort racistische Japanse opmerkingen gehoord maar dat komt in de buurt van Nagoya gelukkig niet te veel voor. Dit is ook iets stedelijker dan het zuiden (neem ik aan, ben er nog niet geweest). In Zuid-Frankrijk mochten we destijds ook een restaurant niet binnen met Japans gezelschap trouwens...

Als je vertaalproblemen hebt in Japan zoek je best een jonge Japanner in de buurt, die kennen doorgaans toch minstens "enkele" woorden Japans. Helpen doen ze doorgaans nochtans met al te veel plezier hoor.

Het blijft een zeer vreemd lang, toegeven.

Hieronder een zeer interessant maar ook wat negatief filmpje over Japan:
                        + YouTube Video
                        ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.
                        Jongeren hebben we om hulp gevraagd, die waren wel behulpzaam maar hun engels is veel minder dan op het platteland in China. Ik zocht namelijk een ATM om geld af te halen met een VISA of Master kaart. Dit bleek niet overal mogelijk te zijn in de banken maar wel in de 7 ELEVEN winkels. Hoewel ik moet zeggen dat meestal de japaners goed engels kunnen lezen en schrijven maar het spreken is een stuk minder ( toch waar ik verbleven heb).

Waarom ik de taxi niet had genomen is vrij eenvoudig. Ticket met de bus naar de luchthaven was volgens het hotel en Mitsubishi Heavy Industries 800 YEN, zelfde prijs als van hotel naar Nagasaki city. De bus rit is volgens hun perfect getimed systeem 41 a 43min. Als je dit met een Taxi wil doen zal de prijs meer dan het 10 voudige zijn. Het is niet omdat het voor het bedrijf is dat je niet op de kosten let.

Dat ze ons de toegang weigeren in sommige bars wil ik niet als rasistisch bestempelen. Wat je metteen door had als je in een Japenees only bar binnen ging was dat NIEMAND Engels kon behalve het zinnetje Japanees only wat dan nog bijna niet verstaanbaar was. Ik heb er geen probleem mee persoonlijk. Gewoon ergens anders proberen en je vindt altijd wel iets. In Zuid-Korea heb je trouwens ook van deze Korean only bars. Ik begrijp het wel en heb er niks op tegen.

Mochten ze mij vragen om terug naar Japan te gaan vertrek ik metteen. Het taal probleem is altijd op te lossen met handen en voeten desnoods. Enkel had ik toch verwacht voor zo een internationaal land dat hun talen kennis verder stond. Ik heb elke dag contact met japanners via email en dat lukt altijd zeer goed.

Die GROTE scooters heb ik ook in Nagasaki kunnen bewonderen, ik zal eens kijken of ik er ook foto's van heb getrokken. Qua auto's was ik wat teleur gesteld. Geen echt speciale zaken gezien, maar misschien is dat ook meer in de groot steden te zoeken. Wel heb ik mijn eerste CR-Z in het echt gezien ( Nagasaki airport ). Ik vind hem helemaal geen opvolger voor de CRX, veel te hoog en oogt lomp en niet sportief.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
                          Het is duidelijk dat jij nog nooit in Japan was. Een "kaartje" erbij nemen is niet zoals hier hoor, geloof me! Routes van de bus bekijken... als je die überhaupt zou vinden begrijp je er toch geen bal van en die taxichauffeur spreekt 99,9% zeker geen engels. Ik kan me het gevoel van TDG levendig voorstellen.
                          Toen wij van Nagasaki terug naar Tokyo moesten hadden we op voorhand een zitje gereserveerd op de bullet-train, maar was dan wel een ritje van +6 uur... (die trouwens op de seconde stipt - zoals alle treinen in Japan- het station in Tokyo binnen reed) Als arme studenten was dit de beste oplossing maar vooral de meest betrouwbare.
                          Tip van de dag: de volgende keer misschien de trein nemen, TDG?
                          Volgende keer kan ik dat overwegen. Wij volgen de raad op van het bedrijf dat we gingen bezoeken in Nagasaki. Zij hadden ons aangeraden naar Nagasaki airport te vliegen en vandaar de bus te nemen. Ik vlieg voor mijn werk elke maand wel 1 keer of meer naar een verre bestemming en kan niet elke keer alles uitzoeken wat de ideale manier is om te reizen. We zijn thuis geraakt en een avontuur rijker, op het moment zelf is het ff balen en ben je kwaad om wat er gebeurd is. Maar achteraf kan je er om terug blikken en zeggen: "Dat hebben we dan ook weer meegemaakt".

Ben je toevalig in Kendal's bar geweest in Nagasaki?

Comment

In het Toyotamuseum:

Zelfs in een museum beginnen ze vanzelf te rijden
                            (let op de kindjes aan de leiband)

hoe vet

keep them pics coming!

Comment

Leuke foto's, wotr!

Ga jij ook tegen dat het school uit is onderaan de metrotrappen staan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TDG Bekijk Berichten
                                Volgende keer kan ik dat overwegen. Wij volgen de raad op van het bedrijf dat we gingen bezoeken in Nagasaki. Zij hadden ons aangeraden naar Nagasaki airport te vliegen en vandaar de bus te nemen. Ik vlieg voor mijn werk elke maand wel 1 keer of meer naar een verre bestemming en kan niet elke keer alles uitzoeken wat de ideale manier is om te reizen. We zijn thuis geraakt en een avontuur rijker, op het moment zelf is het ff balen en ben je kwaad om wat er gebeurd is. Maar achteraf kan je er om terug blikken en zeggen: "Dat hebben we dan ook weer meegemaakt".

Ben je toevalig in Kendal's bar geweest in Nagasaki?
                                Wij zijn maar één of twee dagen in Nagasaki gebleven, en het is alweer een tijdje geleden (1996...) bar's heb ik daar toen niet gedaan denk ik. Wel het memorial center, tempels...en van die zaken. Ik herinner nog wel dat daar rond een groot kruispunt de zebrapaden eigenlijk een soort ring was voor de voetgangers via een bruggensysteem, best grappig maar wel efficiënt)

Comment

Schoonmama, wotr? You knocked up one of the goonies? Of gewoon een liefje daar?

Comment

Nog een schoontje:

Oorspronkelijk geplaatst door MMVV Bekijk Berichten
                                    Prachtige tempel is dat. De constructie op die flank is

Ligt daar beneden geen immens groot kerkhof?

BTW: de kerkhoven zijn daar wel mooi? allemaal zo"n zuiltje is stukken knapper dan de zerken bij ons.

U vraagt, wij draaien.

Foto getrokken vanop Kyoto Tower:

Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
                                    Leuke foto's, wotr!

Ga jij ook tegen dat het school uit is onderaan de metrotrappen staan?
                                    Lol Tegen dan kan ik helaas nog lang het kantoor nog niet uit.

Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                                    Schoonmama, wotr? You knocked up one of the goonies? Of gewoon een liefje daar?
                                    Neeje, mijn (Belgische) vriendin en haar moeder waren op bezoek. Maar tis hier inderdaad wel een sport van de expats zonder vriendin om de lokale bevolking zo dicht mogelijk te leren kennen

Comment

Comment

Flitsers in Japan:

100 meter stonden de motards klaar.

Comment

Comment

Working...
                                          X