Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Problemen met Opel, ben ik een alleenstaand geval?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door 125 problems Bekijk Berichten
    Ik dacht dat het doel van een forum was dat ieder zijn eigen mening mag verkondigen .
    Dat kan positief of negatief zijn in dit geval voor Opel is het negatief maar ik kom toch ook veel goede berichten tegen over Opel !!!!!!!!!
    tuurlijk elk zijn eigen mening, maar ik krijg het schijt dat elk negatief punt van opel extra in de verf gezet word terwijl er tientallen andere topics en posts zijn die hetzelfde verhaal brengen bij andere merken waar dan niet of nauwelijks op gereageerd word.
    ik heb begrip voor de topicopener zijn situatie. maar hij moet begrijpen dat dit niet enkel bij merk als opel voorkomt maar zelfs bij duurdere merken (zelfs bij de paradepaardjes van dat merk).
    en in plaats van hier dan een topic te openen om je ongenoegen te uiten, zou er beter een topic komen waar je mensen met dergelijke problemen op weg kan helpen om de zaak positief af te ronden.
    en niet in de aard van "ik heb dat voor, wie heeft dit nog voor? en laten we samen spannen tegen het desbetreffende merk.

ps: als je een goede garage hebt is de klantendienst overbodig.
    Last edited by ; 22/02/2010, 22:42.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 125 problems Bekijk Berichten
      Koop je een opel van 30000 euro die abnormaal schokt tijdens het rijden en de reactie die u krijgt van de dealer en opel klantendienst is ''dit is een producteigenschap '' .
      Dit noemen ze bij opel garantie !!!
      Waarschijnlijk hebben ze bij opel een vergadering gehouden met als conclusie ,om te besparen op de service verlenen wij geen service meer .
      Ik noem dit gewoon OPELLICHTERIJ !!!!
      Ik heb hetzelfde voorgehad met mijn corsa 1.7 cdti, dit is nooit opgelost geraakt.
      Heb op verschillende duitse fora gelezen dat het aan de egr-klep lag.
      Zo ver is het nooit geraakt, heb de wagen in september verkocht.
      Buiten dat schokken, geen problemen gehad, en was zeer tevreden over de auto! Leuke wegligging, mooie afwerking, goed uitgerust (cosmo)
      Het schokken was dan ook sporadisch en alleen in ralenti.
      Met de update vd 1.7 cdti in de corsa, zullen ze het wel opgelost hebben.
      Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

Merk beschimpen

Van Krizie "dus voor je een merk gaat beschimpen op een openbaar forum met veel uitroepetekens en vetgedrukte letters eerst eens goed kijken en lezen...)

Lees goed de passage want Garage Vanderperre bekent zelf "
        - Na veel aandringen van mijnentwege geeft de garage vanderperre dan toch toe " het geen normale slijtage is " en " de levensduur van het vliegwiel komt in principe overeen met de levenduur van de wagen” Dit onderdeel is stuk na 2 jaar en 26 dagen of 20% van zijn levensduur maar toch is er volgens Opel en garage Vanderperre geen enkel probleem met de kwaliteit van dit onderdeel, hoe cynisch ook de uitleg is.
        Als men u wijsmaakt dat het normaal is dat een vliegwiel na 24000Km defekt is moet je het ook niet geloven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door juwi Bekijk Berichten
          Van Krizie "dus voor je een merk gaat beschimpen op een openbaar forum met veel uitroepetekens en vetgedrukte letters eerst eens goed kijken en lezen...)

Lees goed de passage want Garage Vanderperre bekent zelf "
          - Na veel aandringen van mijnentwege geeft de garage vanderperre dan toch toe " het geen normale slijtage is " en " de levensduur van het vliegwiel komt in principe overeen met de levenduur van de wagen” Dit onderdeel is stuk na 2 jaar en 26 dagen of 20% van zijn levensduur maar toch is er volgens Opel en garage Vanderperre geen enkel probleem met de kwaliteit van dit onderdeel, hoe cynisch ook de uitleg is.
          Als men u wijsmaakt dat het normaal is dat een vliegwiel na 24000Km defekt is moet je het ook niet geloven.
          dan lijkt het mij meer dan logisch dat je de topictitel aanpast naar "problemen met garage Vanderperre, ben ik een alleenstaand geval?"

en als ik de passage goed lees (en dat doe ik) dan zegt de garage dat het geen normale slijtage is waarmee de garage bedoeld dat de slijtage komt van een slecht gebruik (ik weet ook niet hoe) . Maar dit is allesbehalve een bekentenis van de garage eerder een beschuldiging naar de gebruiker toe, en dan heb jij de factuur betaald zonder officiele aanmaning waarmee de garage kan aantonen dat je toegeeft dat slecht gebruik van de motor de aanleiding was van het defect.

zo zie ik het toch. het spijt mij zeer dat jij in deze situatie zit maar het enige dat ik kan aanraden is naar een andere garage te gaan en hopen dat je van die andere garage in de watten word gelegd.
          Last edited by ; 22/02/2010, 23:07.

Comment

Ik rijd niet met een Opel maar heb wel een vriendin.

Ik hoop je hiermee geholpen te hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brjefs Bekijk Berichten
              Ik rijd niet met een Opel maar heb wel een vriendin.

Ik hoop je hiermee geholpen te hebben.
              droog

Comment

Dit is een bekentenis

Hallo Krizie,
                Dit is wel een bekentenis hoor van de garage houder, zeg jij me eens wat je kan verkeerd doen met de sleutel in het kontakt te steken er even aan draaien tot de motor aanslaat en de sleutel in rijstand terug te laten komen. Dat het geen beschuldiging is, is ook de reden waaron de klantendienst van opel de herstellingsprijs laten dalen heeft van 1425€ naar 513€.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door juwi Bekijk Berichten
                  Hallo Krizie,
                  Dit is wel een bekentenis hoor van de garage houder, zeg jij me eens wat je kan verkeerd doen met de sleutel in het kontakt te steken er even aan draaien tot de motor aanslaat en de sleutel in rijstand terug te laten komen. Dat het geen beschuldiging is, is ook de reden waaron de klantendienst van opel de herstellingsprijs laten dalen heeft van 1425€ naar 513€.
                  ik zou niets betaald hebben. ik haalde even het topic aan van een vliegwiel die (volgens de garage) kapotgereden was op 24000 km, dat was bij een alfa romeo. nu wil het toeval dat de 1.3 cdti uit diezelfde stal komt ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
                    ik zou niets betaald hebben. ik haalde even het topic aan van een vliegwiel die (volgens de garage) kapotgereden was op 24000 km, dat was bij een alfa romeo. nu wil het toeval dat de 1.3 cdti uit diezelfde stal komt ...
                    ...dus ist de schuld van Alfa?
                    We zullen maar zwijgen over de befaamde 1.7 Isuzu motoren zeker?
                    2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
                    2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
                    2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

die blijft maar gaaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vtech™ Bekijk Berichten
                        Ik heb die in mijn grasmaaier zitten, en zelfs daar komt hij vermogen tekort.

Comment

In de (schoon)familie bijna altijd opel gereden. Rekord 2.3D, Ascona 1.6D, Vectra 1.7TD, Astra 2.0DTI, Astra 1.9CDTI, Omega A 2.0 (d-riem wel kapot gegaan), Omega B 2.2 (al 8 jaar trouw dienst + 1x jaar caravan trekken 2000km), Astra 1.7CDTI, Vectra C 2.0DTI. Nooit echte problemen gekend.
                          Zelf steek ik de Ford ook binnen bij een opel garage: al 2 jaar content van.
                          Het voornaamste is dat je zelf je auto soigneert, dan beperk je al mogelijke latere problemen.

Comment

Inderdaad de reacties van vele hier is correct; zoiets moet je niet afschuiven op Opel maar op de garage. Ik rij van mijn werk met dezelfde (80.000km op 2.5 jaar waarvan minstens 60.000 op snelweg). enige wat ik had na 40.000km was een gaspedaal die eens in "safe mode" was gegaan waardoor ik maar 90/u kon. Men heeft dit direct onder garantie vervangen (wat zelfs niet nodig is gewoon reset was voldoende geweest); nooit een euro voor moeten betalen en heb zelfs een vervangwagen gekregen voor de dag dat ie binnen moest. Zoek gewoon een goede garage ipv van een merk te veroordelen dan heb je die klantendiensten niet eens nodig

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vtech™ Bekijk Berichten
                              als je het topic zou gelezen hebben dan weet je wel dat het ook aan de garage lag en niet aan het vliegwiel zelf.

en ik dacht dat de motoren van fiat kwamen...

het is u vergeven mijn zoon.
                              Last edited by ; 24/02/2010, 21:59.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door brjefs Bekijk Berichten
                                Ik heb die in mijn grasmaaier zitten, en zelfs daar komt hij vermogen tekort.
                                maar daar rijd je dan wel 20 jaar mee rond zonder problemen...

Comment

Met een 1.7TD van midden jaren '90 onder de kap kon je toch vlotjes 180 halen. En zo trouw als een hond.

Comment

x jaar geleden heb ik ook wel wat technische problemen gehad met mijn opel corsa. En je raadt het nooit, de grootste problemen kwamen er wanneer de auto net uit garantie was. Mits serieus aandringen, heeft Opel wel alles in garantie vervangen. De aanhouder wint
                                    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                    BMW F10 520da 2012
                                    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Toen ik, ettelijke jaren terug (1972), mijn Opel Manta A kocht (was in twijfel tussen Opel Manta of Ford Capri) deed ik dat na serieuze rondvraag bij benzinestations en onafhankelijke garages. Niet vergeten dat er toen geen Internet was en dat al de nu beschikbare info. toen eenvoudigweg niet bestond, en de algemene tendens toen was dat beiden evenwaardig waren maar dat Ford meer allerhande kleine probleempjes had waar Opel op dat gebied betrouwbaarder was. Heb wel enkele waterpompen en uitlaten moeten vervangen maar al bij al is dat allemaal nog goed meegevallen, heb die wagen trouwens 13 jaar gehad en er geloof ik 186.000 km mee gedaan. Op mijn persoonlijke ervaring afgaand is Opel dus zeker niet zo slecht. Trouwens, ongeacht het merk, als men niet te lomp is om zelf wat aan z'n wagen te doen en men ook een zekere "feeling" heeft om met een wagen te rijden zijn alle merken normaal gezien redelijk goed. Heb alleen maar goede herinneringen aan alle wagens die ik in het verleden gehad heb, uitgezonderd misschien de Renault R4, die heeft me grijs haar bezorgd en werd daarom na 2 jaar gedumpt. Merken waren trouwens: NSU Prinz II, Morris Mini 850, Renault R4 Export, Opel Manta A 16S, Citroën 2CV6, Peugeot 309 XRD, Mercedes 190E, Freelander Td4.
                                      Last edited by ; 02/03/2010, 22:05.

Comment

Aan de hand gehad met onze 2de hands Opel Meriva:

Starten lukt soms niet.
                                        Tijdens het rijden (paar keer voorgehad):
                                        - Motor valt uit
                                        - Licht valt uit
                                        - Elektrische stuurbekrachtiging valt ogenblikkelijk UIT (en daar valt nauwelijks mee te sturen zonder, hooguit in de berm rijden)
                                        Daarna proberen starten maar lukt niet altijd meteen.

We gaan ermee naar de Opel garage, "aja ik denk dat ik wel weet wat het is dat is een veel voorkomend probleem". Wat doet die man? Hij opent daar ergens een 50 pins kabelboom connector, spuit daar wat contact-spray in en zegt ja het probleem zou moeten verholpen zijn.

Paar weken later weer vant zelfde. Spuit hij er weer contactspray in. Volledige kabelboom vervangen zou tot 2000€ kosten.

Uiteindelijk hebben we zelf maar ergens een oplossing van op internet (vaak voorkomend probleem) gezocht met speciale producten, contactspray en schuim en sindsdien geen probleem meer gehad, hoewel ik zelf die auto liever aan de kant laat staan.
                                        Last edited by ; 03/03/2010, 01:26.

Comment

Opel ? NOOIT meer komt dat binnen ... heb een Vectra 2.0D CDX gehad ... en nog nooit zo een slechte wagen gehad .... alles kraakte, piepte, ging kapot, starte niet als hij langer dan 24 uur had stilgestaan, viel stil als je hem iets teveel afjakkerde, zuipte evenveel olie als diesel, de uitlijning die altijd volledig verkeerd zat etc etc .... het aantal keren dat die langs de kant heeft gestaan op 4 jaar tijd kan ik niet op 2 handen tellen .... mmmh .. die ging ook bij Vandeperre Maar op zich had ik toen niets op de garage aan te merken, de andere garages waar ik van kwam waren véééééél slechter. Vandeperre was een echte verademing in vergelijking (Surkeyn en die die op de Bergense steenweg in St Pieters Leeuw). Het was in alle geval mijn laatste Opel ... en ik was heel blij dat dat een leasewagen was, want de facturen had ik niet zelf willen betaald hebben !
                                          Do not argue with an idiot. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Comment

Working...
                                          X