Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Problemen met Opel, ben ik een alleenstaand geval?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
    Ik heb hetzelfde voorgehad met mijn corsa 1.7 cdti, dit is nooit opgelost geraakt.
    Heb op verschillende duitse fora gelezen dat het aan de egr-klep lag.
    Zo ver is het nooit geraakt, heb de wagen in september verkocht.
    Buiten dat schokken, geen problemen gehad, en was zeer tevreden over de auto! Leuke wegligging, mooie afwerking, goed uitgerust (cosmo)
    Het schokken was dan ook sporadisch en alleen in ralenti.
    Met de update vd 1.7 cdti in de corsa, zullen ze het wel opgelost hebben.
    ook nog even melden:
    Corsa Sport 1.4 bj2000: nooit problemen
    Opel Meriva Cosmo 1.7 cdti bj 2003: ook hier geen problemen
    Opel Corsa GSI 1.8 bj 2005: hier ook geen problemen mee gehad.
    Opel Corsa 1.7 cdti (sold)

Opel Astra ST Sport (sold)

Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
      - Elektrische stuurbekrachtiging valt ogenblikkelijk UIT (en daar valt nauwelijks mee te sturen zonder, hooguit in de berm rijden)
      Daarna proberen starten maar lukt niet altijd meteen.
      .
      Het uitvallen van de servo heb ik ook gehad met mijn corsamobiel. Dan is het loodzwaar sturen. Bij opel zeiden ze dat er geen probleem was maar dankzij internet ben ik te weten gekomen dat het een ziekte is. Zoiets komt vooral voor bij intensief sturen (bijvoorbeeld iemand leren parkeren). Dat is de reden waarom rijschoolauto's een andere servo hebben. Ik heb mits serieus pushen de servo gekregen van een rijschoolauto. De auto stuurde beduidend zwaarder dan ervoor maar ik heb nooit nog problemen gehad.
      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
      BMW F10 520da 2012
      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Ik had het voor toen ik op een baan snachts aan 70km/u rondom een middenberm stuurde. En daarna nog eens tijdens het indraaien van een straat. Gelukkig allemaal niks aan de hand maar als hij dat voor heeft tijdens een zware bocht dan lukt het nooit om 'manueel' nog die bocht te houden.

Comment

Mijn pa zijn servostuur van de opel zafira is juist gebroken.

Auto is 1 jaar half oud en is nog onder garantie , maar toch raar dat dit zo vroeg breekt.
          Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
          2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
          2014 Golf 7 R ---> Verkocht
          2008 BMW E91 335i --> Verkocht
          2015 Golf 7 GTD

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door lele Bekijk Berichten
            ook nog even melden:
            Corsa Sport 1.4 bj2000: nooit problemen
            Opel Meriva Cosmo 1.7 cdti bj 2003: ook hier geen problemen
            Opel Corsa GSI 1.8 bj 2005: hier ook geen problemen mee gehad.
            Mijn lijstje ook even plaatsen
            Opel Corsa B 1.2 : nooit problemen
            Opel Astra G 1.7TD : nooit problemen
            Opel Astra G Coupé 1.8 : nooit problemen
            Opel Corsa B 1.4SI : : zuiger defect (120.000)
            Opel Zafira A 1.6 : nooit problemen
            Opel Vectra C 1.9CDTI : nooit problemen
            Opel Corsa C 1.2 : tot hiertoe geen problemen
            Opel Insignia 2.0CDTI : DVD 800 vervangen (Softwarefout), verder nog geen problemen
            1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
            2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Problemen of niet, het is en blijft een Opel, daar zit het probleem

Comment

Bij de minste herstelling in mijn bmw-garage word ik achteraf door externe dienst gecontacteerd om mijn bevindingen te melden. Maar worden opel-garages dan niet af en toe tegen het licht gehouden?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                  Problemen of niet, het is en blijft een Opel, daar zit het probleem

Comment

HET probleem van Opel is hun badge, in het verleden hebben ze wagens uitgebracht (o.a. Opel Senator) waar de Duitse premiummerken jaloers op waren, ze hebben evenwel niet het succes gehad dat ze verdienden, door die badge. Het blijft schijnbaar nog altijd "in" te zijn om Opel op deze wijze te behandelen. Vroeger was het adagio dat Opel de baan niet hield, heb met mijn Manta A (rwd) 13 jaar gereden, heb 186.000 km gedaan, heb er alle dagen mee naar het werk gereden terwijl er in die jaren niet gestrooid werd in de winter, en heb er nooit problemen mee gehad. Zoals ik reeds gezegd heb in het verleden is een wagen die goed de baan houdt een wagen die, op een rechte platte baan gewoon rechtdoor blijft bollen als men het stuur loslaat. Wat de meesten verstaan onder "de baan houden" is het bochtenwerk, dat is evenwel volledig afhankelijk van de chauffeur, zo'n Opel vroeger was te besturen zoals een BMW of Mercedes of Volvo (toen nog rwd) enz... het enige verschil was het kostenplaatje dat veel voordeliger uitdraaide voor die "slechte" Opel.

Comment

Wij hebben een Opel Astra break cosmo 16.16V van eind 08 en al van het begin!!

2x nokkenasbourages
                      1x zetelbekleding passagierszetel
                      1x radio cd/70
                      2x onderdeel variabele nokkenassen
                      1x instrumentenpaneel
                      1x versnellingspook

en nog vandie prullen maar tis telkens wel iets ermee!
                      Hebben ook vocht in de xenon's en mogen volgen Opel zelf niet vervangen worden en aangezien we na al die zever het er grondig beu zijn,heb ik zelf eens een klachtenbrief naar opel gemailt met mijn mening en heb antwoord gekregen dat ik de juiste gegevens moet doormailen...chassienmr en juiste inschrijfdatum.Dan gingen ze zien wat ze konden doen ivm niewe lichtblokken!
                      iig dit zal wel eens de eerste maar ook de laatste Opel kunnen geweest zijn,niets beter dan nen goeie MAZDA

Comment

5 maand met een opel astra gereden...
                        Man man, ik had nog nooit miserie gehad met een wagen, heb nu wel mijn deel gehad!! Twas altijd iets. Nu een alfa 147, 1000x beter rijgenot!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door obersoundzzz Bekijk Berichten
                          5 maand met een opel astra gereden...
                          Man man, ik had nog nooit miserie gehad met een wagen, heb nu wel mijn deel gehad!! Twas altijd iets. Nu een alfa 147, 1000x beter rijgenot!
                          Soms vraag ik mij af hoe jullie de wagen onderhouden enzo en hoe jullie er mee omgaan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Papillon Bekijk Berichten
                            Soms vraag ik mij af hoe jullie de wagen onderhouden enzo en hoe jullie er mee omgaan
                            ik ook. ik jakker de mijne soms af en hij wil maar niet breken.

mijn schoonvader rijd met een ford focus van 7 jaar oud en hij begint te roesten rond de handgreep van de koffer !!!!
                            en zijn droge reactie is dan "ja maar hij houd toch beter baan dan den uwen"
                            Last edited by ; 09/03/2010, 19:03.

Comment

[quote=krizie;3918577]ik ook. ik jakker de mijne soms af en hij wil maar niet breken.

Beste vrienden van het trouwe opel front , mijn ervaringen met opel zijn voor mijn zevende nieuwe opel (zafira 1.7 cdti ) zeer slecht .
                              De motor stottert tijdens optrekken en rijden en volgens de dealer is dit een software probleem en moet opel die software leveren .
                              Na contact met opel vraag ik of zij weten hoe lang dit nog gaat duren (ik wacht al 6 maanden ) volgens hen is het probleem bij hen niet bekent .
                              Ondertussen weet ik via dit forum dat ik niet allen ben met dit probleem en ontvang via mail een brief die een lotgenoot heeft ontvangen van opel belgie . Daarin staat te lezen dat het hier gaat over een producteigenschap en geen technisch mankement .
                              Ik contacteer dan nogmaals opel via telefoon en krijg toevallig de verzender van de brief aan de lijn (Jeremy ) . Ik leg mijn probleem uit en zeg hem dat hij hier vast al van heeft gehoord .
                              Nee meneer daar heb ik nog nooit van gehoord is zijn antwoord ,ik spreek hem dan aan met zijn fam. naam die op de brief staat en verwijs naar zijn brief en de verzendings datum.
                              Toen werd hij even stil (De Jeremy was in snelheid gepakt ) mijn vaste contact persoon bij opel was plots wel beschikbaar en na minuten wachten kreeg ik van haar de reactie dat ik haar collega had doen schrikken .
                              Ondertussen kreeg ik ook een mail met de verklaring producteigenschap .
                              Mag ik dan nu verder boos zijn op Opel beste front vrienden ?

Comment

[quote=125 problems;3921031]
                                Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
                                ik ook. ik jakker de mijne soms af en hij wil maar niet breken.

Beste vrienden van het trouwe opel front , mijn ervaringen met opel zijn voor mijn zevende nieuwe opel (zafira 1.7 cdti ) zeer slecht .
                                De motor stottert tijdens optrekken en rijden en volgens de dealer is dit een software probleem en moet opel die software leveren .
                                Na contact met opel vraag ik of zij weten hoe lang dit nog gaat duren (ik wacht al 6 maanden ) volgens hen is het probleem bij hen niet bekent .
                                Ondertussen weet ik via dit forum dat ik niet allen ben met dit probleem en ontvang via mail een brief die een lotgenoot heeft ontvangen van opel belgie . Daarin staat te lezen dat het hier gaat over een producteigenschap en geen technisch mankement .
                                Ik contacteer dan nogmaals opel via telefoon en krijg toevallig de verzender van de brief aan de lijn (Jeremy ) . Ik leg mijn probleem uit en zeg hem dat hij hier vast al van heeft gehoord .
                                Nee meneer daar heb ik nog nooit van gehoord is zijn antwoord ,ik spreek hem dan aan met zijn fam. naam die op de brief staat en verwijs naar zijn brief en de verzendings datum.
                                Toen werd hij even stil (De Jeremy was in snelheid gepakt ) mijn vaste contact persoon bij opel was plots wel beschikbaar en na minuten wachten kreeg ik van haar de reactie dat ik haar collega had doen schrikken .
                                Ondertussen kreeg ik ook een mail met de verklaring producteigenschap .
                                Mag ik dan nu verder boos zijn op Opel beste front vrienden ?
                                Op aanvraag zal ik hier zeer binnenkort mijn mail posten en als frontleden het willen kom ik naar het front voor een kleine bloemlezing over mijn eens zo geliefde merk .
                                Groeten van alweer een klant minder.

Comment

Het feit dat het uw 7e opel is moet toch iets zeggen?

Comment

Een ezel stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen.

Dat het dus gene ezel is!

Comment

Misschien even mijn opel verleden schetsen ,
                                      astra a 1.4 si (geen problemen )
                                      astra a 1.7 tds 3 deurs (weg na 1jaar wegens problemen met deuren )
                                      astra a 1.7 tds 5 deurs (geen problemen )
                                      zafira a 2.0 dti (enkele kleine problemen )
                                      zafira b 1.9 cdti 120 pk (geen problemen )
                                      zafira b 1.9 cdti 120 pk (geen problemen )
                                      zafira b 1.7 cdti 125 pk ( een ramp )
                                      Tot een jaar geleden was ik altijd een tevreden klant, maar wat mij nu vooral dwars zit is de houding van opel en de doofpot operatie over de problemen met de 1.7 cdti .
                                      Dit is waarschijnlijk toch mijn laatste opel want dit soort van garantie is geen garantie .

Comment

Ik heb 1maal een nieuwe Opel gekocht in de jaren 90, een Astra Break Sport 1.6 ECOTEC.
                                        Ik besloot tot de aankoop over te gaan omdat ik na vergelijkend onderzoek vond dat deze auto mij alles bood wat ik wou voor een redelijke prijs.

Het was een mooie uitvoering met Recaro-zetels, ABS, airco,lichtmetalen velgen,micalak en veel ruimte in de koffer,vinnige 100pk motor,kortom een heel compleet uitgeruste auto die ik ook nog s mooi vond !

Toen ik net 14 dagen met de auto reed deden zich de 1e problemen al voor, de motor hield in ,prestatieverlies,zwavelgeur in de auto,heel hoog verbruik en auto viel regelmatig stil !
                                        Toen ik net een afspraak gemaakt had bij de dealer om de auto na te kijken viel er een brief in de bus van Opel Belgium waarin stond dat ik de auto zo vlug mogelijk moest aanbieden bij de dealer !
                                        Bleek dat er brandgevaar was tijdens een tankbeurt doordat er geen aarding zat op de tankvulopening ( afvoeren statische electriciteit ).

Ik zal even alles op een rijtje zetten wat er nadien zoal allemaal fout gegaan is op 2j tijd .
                                        Alles bij elkaar heeft de auto zo'n 6 maand bij de dealer in de werkplaats vertoefd ,daarbij kreeg ik als vervangwagen elke keer een basis Corsa die men mij elke keer wilde doen betalen terwijl ik recht had op een gelijkwaardige GRATIS vervangwagen volgens de verkoopovereenkomst !

1. aarding plaatsen aan tankvulopening.
                                        2. ontstekingsmodule airbag vervangen wegens spontaan ontplooien airbag !
                                        3. hierboven vermelde motorische problemen : oorzaak katalysator stuk.
                                        4. na vervangen katalysator : 2 dagen later zelfde problemen !
                                        5. ECU vervangen : 1 week later zelfde problemen !
                                        6. 4x koppakking
                                        7. nieuwe kleppen
                                        8. ABS werkte niet naar behoren
                                        9. motorproblemen werden steeds erger ,dealer wist zich geen raad !
                                        10. na 1j. begonnen er op diverse plaatsen bobbeltjes op de lak te verschijnen.
                                        11. auto werd herspoten met als resultaat kleurverschil en enkele maanden later opnieuw bultjes in de lak en roest daaronder.
                                        12.auto werd opnieuw gespoten met hetzelfde resultaat !
                                        13. na 15.000 km traden er scheuren op in de bekleding van de Recaro's, na veel gedoe met Opel Belgium werden er toch 2 nieuwe zetels ingezet !
                                        14. motorproblemen raakten niet opgelost , en Opel Belgium was nu niet zo behulpzaam om er eindelijk eens voor te zorgen dat mijn nieuwe auto ook als een nieuwe functioneerde !
                                        Ik had al ettelijke keren geeist dat men een nieuwe motor plaatste maar dat werd elke keer geweigerd door Opel Belgium !

15. Toen de motor 3 dagen na de zoveelste reparatie besloot om zichzelf bijna op te blazen was voor mij de grens bereikt , motor hield 10 min. lang het maximum toerental aan zonder gasgeven, zelfs na kontaktsleutel om te draaien om de motor stil te leggen bleef hij draaien ,uiteindelijk na een oorverdovende knal en een ongelooflijke roetwolk uit te stoten viel de motor stil !
                                        Ik heb de auto laten ophalen door Touring en laten afzetten bij de dealer .
                                        Na een brief van mijn advokaat aan Opel Belgium bleek een nieuwe motor ineens geen probleem te zijn !

16. 4 weken later kon ik mijn auto ( met nieuwe motor ) ophalen !
                                        17. 4 dagen later opnieuw dezelfde problemen !!!!!!!!!
                                        18. opnieuw katalysator,koppakking, kleppen vervangen !
                                        19. op de koop toe ook nog eens versnellingsbakproblemen.

Toen was voor mij de maat vol !
                                        1 dag nadat de auto gerepareerd was heb ik de SLOPEL VERKOCHT aan een 2e handsdealer.
                                        Deze wou me eerst een topprijs geven maar toen hij vernam welke motorisatie de Break had wou hij hem zelfs niet overnemen ,uiteindelijk heb ik de auto voor een belachelijke prijs verkocht aan hem !
                                        Ik durfde hem niet particulier te verkopen,ik wou niemand met zo'n KUTauto opzadelen !
                                        Enkele maanden later is de auto in vlammen opgegaan tijdens een rit naar Frankrijk !!!!!!
                                        Last edited by ; 12/03/2010, 03:57.

Comment

Hier op het forum heeft er ook eens iemand een Vectra B gehad met hetzelfde blok 1.6 16V en hij had gelijkaardige motorproblemen (koppakkingen opsmoren gelijk sigaretten).
                                          Daartegenover zijn de 2.2 16V blokken oersterk.

Comment

Working...
                                          X