Oorspronkelijk geplaatst door geert dr
Bekijk Berichten
Ik heb 1maal een nieuwe Opel gekocht in de jaren 90, een Astra Break Sport 1.6 ECOTEC.
Ik besloot tot de aankoop over te gaan omdat ik na vergelijkend onderzoek vond dat deze auto mij alles bood wat ik wou voor een redelijke prijs.
Het was een mooie uitvoering met Recaro-zetels, ABS, airco,lichtmetalen velgen,micalak en veel ruimte in de koffer,vinnige 100pk motor,kortom een heel compleet uitgeruste auto die ik ook nog s mooi vond !
Toen ik net 14 dagen met de auto reed deden zich de 1e problemen al voor, de motor hield in ,prestatieverlies,zwavelgeur in de auto,heel hoog verbruik en auto viel regelmatig stil !
Toen ik net een afspraak gemaakt had bij de dealer om de auto na te kijken viel er een brief in de bus van Opel Belgium waarin stond dat ik de auto zo vlug mogelijk moest aanbieden bij de dealer !
Bleek dat er brandgevaar was tijdens een tankbeurt doordat er geen aarding zat op de tankvulopening ( afvoeren statische electriciteit ).
Ik zal even alles op een rijtje zetten wat er nadien zoal allemaal fout gegaan is op 2j tijd .
Alles bij elkaar heeft de auto zo'n 6 maand bij de dealer in de werkplaats vertoefd ,daarbij kreeg ik als vervangwagen elke keer een basis Corsa die men mij elke keer wilde doen betalen terwijl ik recht had op een gelijkwaardige GRATIS vervangwagen volgens de verkoopovereenkomst !
1. aarding plaatsen aan tankvulopening.
2. ontstekingsmodule airbag vervangen wegens spontaan ontplooien airbag !
3. hierboven vermelde motorische problemen : oorzaak katalysator stuk.
4. na vervangen katalysator : 2 dagen later zelfde problemen !
5. ECU vervangen : 1 week later zelfde problemen !
6. 4x koppakking
7. nieuwe kleppen
8. ABS werkte niet naar behoren
9. motorproblemen werden steeds erger ,dealer wist zich geen raad !
10. na 1j. begonnen er op diverse plaatsen bobbeltjes op de lak te verschijnen.
11. auto werd herspoten met als resultaat kleurverschil en enkele maanden later opnieuw bultjes in de lak en roest daaronder.
12.auto werd opnieuw gespoten met hetzelfde resultaat !
13. na 15.000 km traden er scheuren op in de bekleding van de Recaro's, na veel gedoe met Opel Belgium werden er toch 2 nieuwe zetels ingezet !
14. motorproblemen raakten niet opgelost , en Opel Belgium was nu niet zo behulpzaam om er eindelijk eens voor te zorgen dat mijn nieuwe auto ook als een nieuwe functioneerde !
Ik had al ettelijke keren geeist dat men een nieuwe motor plaatste maar dat werd elke keer geweigerd door Opel Belgium !
15. Toen de motor 3 dagen na de zoveelste reparatie besloot om zichzelf bijna op te blazen was voor mij de grens bereikt , motor hield 10 min. lang het maximum toerental aan zonder gasgeven, zelfs na kontaktsleutel om te draaien om de motor stil te leggen bleef hij draaien ,uiteindelijk na een oorverdovende knal en een ongelooflijke roetwolk uit te stoten viel de motor stil !
Ik heb de auto laten ophalen door Touring en laten afzetten bij de dealer .
Na een brief van mijn advokaat aan Opel Belgium bleek een nieuwe motor ineens geen probleem te zijn !
16. 4 weken later kon ik mijn auto ( met nieuwe motor ) ophalen !
17. 4 dagen later opnieuw dezelfde problemen !!!!!!!!!
18. opnieuw katalysator,koppakking, kleppen vervangen !
19. op de koop toe ook nog eens versnellingsbakproblemen.
Toen was voor mij de maat vol !
1 dag nadat de auto gerepareerd was heb ik de SLOPEL VERKOCHT aan een 2e handsdealer.
Deze wou me eerst een topprijs geven maar toen hij vernam welke motorisatie de Break had wou hij hem zelfs niet overnemen ,uiteindelijk heb ik de auto voor een belachelijke prijs verkocht aan hem !
Ik durfde hem niet particulier te verkopen,ik wou niemand met zo'n KUTauto opzadelen !
Enkele maanden later is de auto in vlammen opgegaan tijdens een rit naar Frankrijk !!!!!!
Ik besloot tot de aankoop over te gaan omdat ik na vergelijkend onderzoek vond dat deze auto mij alles bood wat ik wou voor een redelijke prijs.
Het was een mooie uitvoering met Recaro-zetels, ABS, airco,lichtmetalen velgen,micalak en veel ruimte in de koffer,vinnige 100pk motor,kortom een heel compleet uitgeruste auto die ik ook nog s mooi vond !
Toen ik net 14 dagen met de auto reed deden zich de 1e problemen al voor, de motor hield in ,prestatieverlies,zwavelgeur in de auto,heel hoog verbruik en auto viel regelmatig stil !
Toen ik net een afspraak gemaakt had bij de dealer om de auto na te kijken viel er een brief in de bus van Opel Belgium waarin stond dat ik de auto zo vlug mogelijk moest aanbieden bij de dealer !
Bleek dat er brandgevaar was tijdens een tankbeurt doordat er geen aarding zat op de tankvulopening ( afvoeren statische electriciteit ).
Ik zal even alles op een rijtje zetten wat er nadien zoal allemaal fout gegaan is op 2j tijd .
Alles bij elkaar heeft de auto zo'n 6 maand bij de dealer in de werkplaats vertoefd ,daarbij kreeg ik als vervangwagen elke keer een basis Corsa die men mij elke keer wilde doen betalen terwijl ik recht had op een gelijkwaardige GRATIS vervangwagen volgens de verkoopovereenkomst !
1. aarding plaatsen aan tankvulopening.
2. ontstekingsmodule airbag vervangen wegens spontaan ontplooien airbag !
3. hierboven vermelde motorische problemen : oorzaak katalysator stuk.
4. na vervangen katalysator : 2 dagen later zelfde problemen !
5. ECU vervangen : 1 week later zelfde problemen !
6. 4x koppakking
7. nieuwe kleppen
8. ABS werkte niet naar behoren
9. motorproblemen werden steeds erger ,dealer wist zich geen raad !
10. na 1j. begonnen er op diverse plaatsen bobbeltjes op de lak te verschijnen.
11. auto werd herspoten met als resultaat kleurverschil en enkele maanden later opnieuw bultjes in de lak en roest daaronder.
12.auto werd opnieuw gespoten met hetzelfde resultaat !
13. na 15.000 km traden er scheuren op in de bekleding van de Recaro's, na veel gedoe met Opel Belgium werden er toch 2 nieuwe zetels ingezet !
14. motorproblemen raakten niet opgelost , en Opel Belgium was nu niet zo behulpzaam om er eindelijk eens voor te zorgen dat mijn nieuwe auto ook als een nieuwe functioneerde !
Ik had al ettelijke keren geeist dat men een nieuwe motor plaatste maar dat werd elke keer geweigerd door Opel Belgium !
15. Toen de motor 3 dagen na de zoveelste reparatie besloot om zichzelf bijna op te blazen was voor mij de grens bereikt , motor hield 10 min. lang het maximum toerental aan zonder gasgeven, zelfs na kontaktsleutel om te draaien om de motor stil te leggen bleef hij draaien ,uiteindelijk na een oorverdovende knal en een ongelooflijke roetwolk uit te stoten viel de motor stil !
Ik heb de auto laten ophalen door Touring en laten afzetten bij de dealer .
Na een brief van mijn advokaat aan Opel Belgium bleek een nieuwe motor ineens geen probleem te zijn !
16. 4 weken later kon ik mijn auto ( met nieuwe motor ) ophalen !
17. 4 dagen later opnieuw dezelfde problemen !!!!!!!!!
18. opnieuw katalysator,koppakking, kleppen vervangen !
19. op de koop toe ook nog eens versnellingsbakproblemen.
Toen was voor mij de maat vol !
1 dag nadat de auto gerepareerd was heb ik de SLOPEL VERKOCHT aan een 2e handsdealer.
Deze wou me eerst een topprijs geven maar toen hij vernam welke motorisatie de Break had wou hij hem zelfs niet overnemen ,uiteindelijk heb ik de auto voor een belachelijke prijs verkocht aan hem !
Ik durfde hem niet particulier te verkopen,ik wou niemand met zo'n KUTauto opzadelen !
Enkele maanden later is de auto in vlammen opgegaan tijdens een rit naar Frankrijk !!!!!!
Comment