Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Problemen met Opel, ben ik een alleenstaand geval?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door geert dr Bekijk Berichten
    Ik heb 1maal een nieuwe Opel gekocht in de jaren 90, een Astra Break Sport 1.6 ECOTEC.
    Ik besloot tot de aankoop over te gaan omdat ik na vergelijkend onderzoek vond dat deze auto mij alles bood wat ik wou voor een redelijke prijs.

Het was een mooie uitvoering met Recaro-zetels, ABS, airco,lichtmetalen velgen,micalak en veel ruimte in de koffer,vinnige 100pk motor,kortom een heel compleet uitgeruste auto die ik ook nog s mooi vond !

Toen ik net 14 dagen met de auto reed deden zich de 1e problemen al voor, de motor hield in ,prestatieverlies,zwavelgeur in de auto,heel hoog verbruik en auto viel regelmatig stil !
    Toen ik net een afspraak gemaakt had bij de dealer om de auto na te kijken viel er een brief in de bus van Opel Belgium waarin stond dat ik de auto zo vlug mogelijk moest aanbieden bij de dealer !
    Bleek dat er brandgevaar was tijdens een tankbeurt doordat er geen aarding zat op de tankvulopening ( afvoeren statische electriciteit ).

Ik zal even alles op een rijtje zetten wat er nadien zoal allemaal fout gegaan is op 2j tijd .
    Alles bij elkaar heeft de auto zo'n 6 maand bij de dealer in de werkplaats vertoefd ,daarbij kreeg ik als vervangwagen elke keer een basis Corsa die men mij elke keer wilde doen betalen terwijl ik recht had op een gelijkwaardige GRATIS vervangwagen volgens de verkoopovereenkomst !

1. aarding plaatsen aan tankvulopening.
    2. ontstekingsmodule airbag vervangen wegens spontaan ontplooien airbag !
    3. hierboven vermelde motorische problemen : oorzaak katalysator stuk.
    4. na vervangen katalysator : 2 dagen later zelfde problemen !
    5. ECU vervangen : 1 week later zelfde problemen !
    6. 4x koppakking
    7. nieuwe kleppen
    8. ABS werkte niet naar behoren
    9. motorproblemen werden steeds erger ,dealer wist zich geen raad !
    10. na 1j. begonnen er op diverse plaatsen bobbeltjes op de lak te verschijnen.
    11. auto werd herspoten met als resultaat kleurverschil en enkele maanden later opnieuw bultjes in de lak en roest daaronder.
    12.auto werd opnieuw gespoten met hetzelfde resultaat !
    13. na 15.000 km traden er scheuren op in de bekleding van de Recaro's, na veel gedoe met Opel Belgium werden er toch 2 nieuwe zetels ingezet !
    14. motorproblemen raakten niet opgelost , en Opel Belgium was nu niet zo behulpzaam om er eindelijk eens voor te zorgen dat mijn nieuwe auto ook als een nieuwe functioneerde !
    Ik had al ettelijke keren geeist dat men een nieuwe motor plaatste maar dat werd elke keer geweigerd door Opel Belgium !

15. Toen de motor 3 dagen na de zoveelste reparatie besloot om zichzelf bijna op te blazen was voor mij de grens bereikt , motor hield 10 min. lang het maximum toerental aan zonder gasgeven, zelfs na kontaktsleutel om te draaien om de motor stil te leggen bleef hij draaien ,uiteindelijk na een oorverdovende knal en een ongelooflijke roetwolk uit te stoten viel de motor stil !
    Ik heb de auto laten ophalen door Touring en laten afzetten bij de dealer .
    Na een brief van mijn advokaat aan Opel Belgium bleek een nieuwe motor ineens geen probleem te zijn !

16. 4 weken later kon ik mijn auto ( met nieuwe motor ) ophalen !
    17. 4 dagen later opnieuw dezelfde problemen !!!!!!!!!
    18. opnieuw katalysator,koppakking, kleppen vervangen !
    19. op de koop toe ook nog eens versnellingsbakproblemen.

Toen was voor mij de maat vol !
    1 dag nadat de auto gerepareerd was heb ik de SLOPEL VERKOCHT aan een 2e handsdealer.
    Deze wou me eerst een topprijs geven maar toen hij vernam welke motorisatie de Break had wou hij hem zelfs niet overnemen ,uiteindelijk heb ik de auto voor een belachelijke prijs verkocht aan hem !
    Ik durfde hem niet particulier te verkopen,ik wou niemand met zo'n KUTauto opzadelen !
    Enkele maanden later is de auto in vlammen opgegaan tijdens een rit naar Frankrijk !!!!!!
    ik heb van deze problemen gehoord er was een serie van de 1.6 ecotec motoren die een serieuze afwijking hadden in één van de cilinder waardoor er één cilinder minder compressie had. volgens mijn weten waren die problemen gekend bij opel!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
      ik heb van deze problemen gehoord er was een serie van de 1.6 ecotec motoren die een serieuze afwijking hadden in één van de cilinder waardoor er één cilinder minder compressie had. volgens mijn weten waren die problemen gekend bij opel!!
      Toen al die problemen zich voordeden bij mijn wagen zei men bij Opel dat ik een alleenstaand geval was ondanks alle bewijsmateriaal dat ik verzameld had her en der !
      Dat er eens een slechte serie geproduceerd word van een motor ok, maar een nieuwe motor plaatsen 2j. na aankoop van de wagen en direct daarna dezelfde problemen geeft toch wel aan dat er conceptueel iets goed FOUT zat bij die ECOTEC motor !

Ik kreeg ook verscheidene keren te horen zowel van Opel Belgium en de dealer dat ik onredelijke eisen stelde aan de auto !
      Je mag toch wel verwachten dat een nieuwe auto functioneerd als een nieuwe

Ik stond op den duur elke week in de garage voor mankementen te laten repareren !
      Voor mij dus NOOIT meer een Opel wat ik zelf een spijtige zaak vind , Opel maakt mooie auto's tegenwoordig zoals bvb. de Insignia maar ik durf het niet meer aan !!

Comment

slotje pls!

dit is een nachtmerrie van een topic voor mij

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Papillon Bekijk Berichten

slotje pls!

Comment

slotje pls!

Maak je niet druk , bij alle merken komt dit voor .
            allen spijtig van de houding van opel want daardoor worden mensen boos !!!

Comment

Krizie laat er duidelijk geen gras over groeien

Ik kan je alleen maar gelijk geven

Ik moet hout vasthouden maar na 4 jaar dienst heeft onzen astra ons nog niet in de steek gelaten en ze heeft er nu 110.000 km opzitten
              Papillon , jij moet je zo te zien geen zorgen maken he , 4j. en 110.000 km en nog geen problemen gehad !
              Zoveel te beter man !

Comment

ja met mijn studentenbudget hoop ik op niet al te veel kosten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
                  Met een 1.7TD van midden jaren '90 onder de kap kon je toch vlotjes 180 halen. En zo trouw als een hond.
                  Het zal dan toch een 1.7TD uit de isuzu stal geweest zijn denk ik?
                  Mijn 1.7TD opel blokje chauffeerde na nog geen 10 min. 140 te rijden...
                  http://www.autoforum.be/showthread.php?t=44663

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door GeneticX Bekijk Berichten
                    Het zal dan toch een 1.7TD uit de isuzu stal geweest zijn denk ik?
                    Mijn 1.7TD opel blokje chauffeerde na nog geen 10 min. 140 te rijden...
                    Idd, Isuzu, lag in een Vectra A: mijn ouders hebben er 180.000 probleemloze kilometers opgezet.

Comment

Motorisch nu ook bijna 107.000 probleemloze kms met mijn 1.9Cdti En die wordt niet gespaard, daar wordt soms serieus mee in toeren gegaan.

Enige waar ik af en toe mee te kampen heb is electriciteitsproblemen:
                      verlichting, alternator kapot, CC kapot e.d.

Altijd keurig door de dealer opgelost, de CC nog onder garantie.

Verder géén klagen
                      www.opelklassiek.be

Comment

Na tien jaar Opel Tigra rijden heb ik alleen nog maar normale slijtage-kosten gehad. Met klassieke klein-groot-klein-groot onderhoudsintervallen. Vroeger om de 7.500 km, tegenwoordig om de 5.000 km.

Het is bijna ongelooflijk, maar ik geloof nooit dat ik ooit nog zo een goede auto ga kunnen kopen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten
                          Motorisch nu ook bijna 107.000 probleemloze kms met mijn 1.9Cdti En die wordt niet gespaard, daar wordt soms serieus mee in toeren gegaan.

Verder géén klagen
                          Met fiat-blok?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door opelfreak Bekijk Berichten

Verder géén klagen
                            De 1.9 is dan ook een fiat blok !!
                            Ik had ook 2 x de 1.9 cdti ook geen enkel probleem !!
                            Maar met de 1.7 cdti slaan ze een modderfiguur ,het kan toch niet dat ze een motorprobleem niet kunnen oplossen . Had ik toen geweten wat ik nu weet had ik de 1.9 cdti 150 pk genomen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 125 problems Bekijk Berichten
                              De 1.9 is dan ook een fiat blok !!
                              Ik had ook 2 x de 1.9 cdti ook geen enkel probleem !!
                              Maar met de 1.7 cdti slaan ze een modderfiguur ,het kan toch niet dat ze een motorprobleem niet kunnen oplossen . Had ik toen geweten wat ik nu weet had ik de 1.9 cdti 150 pk genomen .
                              Ja dacht ik ook dat het een fiat-blok zou zijn... Maar wist niet of Opel zelf ook een 1.9 heeft ontwikkeld...
                              En die 1.9 150 pk die eigenlijk de multijet uit de alfa-stal is, in alle alfa GT diesels ligt en ik ook vier jaar heb kunnen van genieten in mijn 147 is dan ook een schitterende motor.
                              De beste diesels die ze bij opel hebben zijn dan ook diegene die ze ergens zijn gaan lenen...

Comment

Is idd een Fiat blok
                                Maar jongens... Vergeet niet dat de huidige generatie 1.7 Cdti's ook géén zelfontwikkelde blokken van Opel zijn hé Dat is Isizu-makelij
                                www.opelklassiek.be

Comment

zijn die problemen ook niet meer met die 1.7 cdti met 110 pk?

Comment

zijn die problemen ook niet meer met die 1.7 cdti met 110 pk?
                                    De problemen met de 1.7 cdti doen zich meestal voor bij de 110 en 125 pk versie .
                                    De 100 pk versie is een iets oudere versie (andere sturing ,egr ,turbo .... )

Comment

Ik heb een aantal maand geleden mijn oude firmawagen voor 500€ overgenomen.

Mijn vriendin heeft nog niet zo lang haar rijbewijs en deze astra was ideaal voor haar.

Een 3deurs Astra G van '99 met 1.7TD motor en 202000km .

Ik heb er zelf op 2 jaar tijd een 50 000 km mee gereden en dit zonder ook maar 1 probleem.

Olieverbruik is 0.5 liter op 15000 km en een aantal maand geleden is het subframe onder garantie vervangen.

Voor de rest heb ik niks problemen gehad met deze Opel buiten het feit dat hij zeer traag was
                                      '98 C70 T5 automaat '95 960 2.5 24v automaat
                                      '08 S60 2.4D
                                      http://www.autoforum.be/showthread.p...8-Volvo-C70-T5
                                      http://www.autoforum.be/showthread.p...96#post5345096

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door 125 problems Bekijk Berichten
                                        De problemen met de 1.7 cdti doen zich meestal voor bij de 110 en 125 pk versie .
                                        De 100 pk versie is een iets oudere versie (andere sturing ,egr ,turbo .... )
                                        Dan hoef ik mij minder zorgen te maken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom960 Bekijk Berichten
                                          Ik heb een aantal maand geleden mijn oude firmawagen voor 500€ overgenomen.

Mijn vriendin heeft nog niet zo lang haar rijbewijs en deze astra was ideaal voor haar.

Een 3deurs Astra G van '99 met 1.7TD motor en 202000km .

Ik heb er zelf op 2 jaar tijd een 50 000 km mee gereden en dit zonder ook maar 1 probleem.

Olieverbruik is 0.5 liter op 15000 km en een aantal maand geleden is het subframe onder garantie vervangen.

Voor de rest heb ik niks problemen gehad met deze Opel buiten het feit dat hij zeer traag was
                                          Vergeleken met een volvo T5 is alles traag !!! Geweldige auto met een fantastische motor
                                          en een verslavende motor sound .

Comment

Working...
                                          X