Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Exclusieve auto gezien? Foto getrokken? Zet ze hier! Deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk Berichten
    Neen.
    Het is dan wel de bedoeling dat je een foto post van wat de standaard velgen voor een RS
    dan WEL zijn hee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sub-Zero Bekijk Berichten
      Het feit dat gij een snotneus van 15 jaar zijt en nog geen rijbewijs noch auto hebt.
      Beetje gefrustreerd meneer?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door AdriH Bekijk Berichten
        Het is dan wel de bedoeling dat je een foto post van wat de standaard velgen voor een RS
        dan WEL zijn hee

doe het zelf he, lukt toch prima blijkbaar

Comment

• Autospotten is de laatste jaren inderdaad sterk gestegen. Akkoord, in vele gevallen gaat het er los over wat die jongetjes doen maar heb je niet liever dat ze auto's fotograferen dan hun tijd te verdoen met andere dingen zoals rondhangen op straat of god weet wat?

Ik loop hier regelmatig in de buurt ook wel eens een spotrondje, wat is daar mis mee? Ik vind het gewoon leuk als ik dan een leuke wagen tegen kom en die kan vast leggen op foto. Je kan soms hele mooie foto's maken tijdens "het spotten", als de wagen wat leuk geparkeerd staat.

Ik ben van beroep zelfstandig fotograaf en schaam me er helemaal niet voor dat ik zelf regelmatig wel eens spot. Voor mij is het een vorm van ontspanning. Fotografie is niet alleen mij beroep maar het blijft ook mijn eerste grote liefde en hobby. Van het spotten heb ik zelf al klanten over gehouden, dus waarom er mee stoppen?

Het grote probleem met de Autogespot website is de kwaliteit van de foto's, zoals PJH al aanhaalde. De meest onscherpe, overbelichte zooi zetten ze op de site, het maakt niet uit, als het maar 4 wielen heeft en "spotwaardig" is. Anderzijds als je wat tussen de spots kijkt op de website ga je zien dat er ook een aantal goede spotters tussen zitten die echt pareltjes schieten van beelden, waar ik soms zelf versteld van sta. Waarom gaan de autogespot "bazen" dan al die slechte foto's er niet af gooien denk je dan? Het antwoord is simpel. Moesten ze de slechte foto's (en dat is de meerderheid) er af halen ga je veel kindertjes niet blij maken. Autospotting kan je zelf een business noemen als je wilt. Ik denk als je de bezoekersaantallen van autogespot zou weten dat er heel wat mensen achterover zouden vallen...

Geen slechte foto's toelaten tot de site = minder spotters in de toekomst = minder bezoekers op autogespot = minder bedrijven die advertisen op autogespot (ja, er zijn bedrijven die dat doen) = Minder geld voor de autogespot bazen.

Op het einde draait het zoals bij veel dingen maar om 1 ding, geld

Ook wil ik toch even zeggen dat spotters echt geen randdebielen zijn. Een goed voorbeeld is de Maarten Memorial: Een rondrit voor kankerpatiëntjes met exclusieve auto's. Er komen daar een hoop spotters op af. Maar ze fotograferen niet enkel, ze doneren ook nog eens een bedrag aan de organisatie. De "autogespot pot" noemt dat. Misschien vanzelfsprekend, maar ze doen het toch maar... En nadien nog eens hun foto's afgeven aan de organisatie, dat is nou eens leuk allemaal

Just my 2 cents

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Corvetteboy Bekijk Berichten

Ik loop hier regelmatig in de buurt ook wel eens een spotrondje, wat is daar mis mee? Ik vind het gewoon leuk als ik dan een leuke wagen tegen kom en die kan vast leggen op foto. Je kan soms hele mooie foto's maken tijdens "het spotten", als de wagen wat leuk geparkeerd staat.

Ik ben van beroep zelfstandig fotograaf en schaam me er helemaal niet voor dat ik zelf regelmatig wel eens spot. Voor mij is het een vorm van ontspanning. Fotografie is niet alleen mij beroep maar het blijft ook mijn eerste grote liefde en hobby. Van het spotten heb ik zelf al klanten over gehouden, dus waarom er mee stoppen?

Het grote probleem met de Autogespot website is de kwaliteit van de foto's, zoals PJH al aanhaalde. De meest onscherpe, overbelichte zooi zetten ze op de site, het maakt niet uit, als het maar 4 wielen heeft en "spotwaardig" is. Anderzijds als je wat tussen de spots kijkt op de website ga je zien dat er ook een aantal goede spotters tussen zitten die echt pareltjes schieten van beelden, waar ik soms zelf versteld van sta. Waarom gaan de autogespot "bazen" dan al die slechte foto's er niet af gooien denk je dan? Het antwoord is simpel. Moesten ze de slechte foto's (en dat is de meerderheid) er af halen ga je veel kindertjes niet blij maken. Autospotting kan je zelf een business noemen als je wilt. Ik denk als je de bezoekersaantallen van autogespot zou weten dat er heel wat mensen achterover zouden vallen...
            Het is knap dat u dat op zelfstandige basis doet en daar enorm knappe fotos maakt. maar ge zult er ook wel de uitrusting voor hebben om dat te doen. en niet iedereen heeft zo'n dure spullen allemaal of willen hun geld daar niet aan uitgeven. om die "mindere" fotos dan af te keuren is wel zever.
            BMW X5 45e

Comment

• Ik heb het meer op foto's als deze:

Comment

Ik heb het meer op foto's als deze:

http://www.autogespot.com/nl/viewima...p?id=5cd3a0791
                Daar hebt ge natuurlijk gelijk in, maar dat is gewoon omdat die 2de foto de auto amper opstaat

Maar bv bij deze:

bij zo'n fotos worden al commentaar gegeven omdat de fotos zo slecht zijn, da gaat er over natuurlijk.
                Last edited by kefkie; 23/07/2010, 18:10.
                BMW X5 45e

Comment

Ik heb het meer op foto's als deze:

http://www.autogespot.com/nl/viewima...p?id=5cd3a0791
                  Ik vind dit anders veel meer bij de geest van "auto gespot" passen eerlijk gezegd.

Comment

• High resolution foto's of zeer knappe foto's zijn altijd mooi maar ik geniet nog het meest van exclusieve auto's die getrokken worden in meer normale dorpen of straten ook al is het met de gsm. In knokke weet je gewoon dat er exclusieve auto's rondrijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                      Ik vind dit anders veel meer bij de geest van "auto gespot" passen eerlijk gezegd.
                      Dat vind ik nu juist ook, wow vetten bak snel fotoke trekken.

Maar regelrecht toerkes gaan wandelen en hopen op exclusieve auto's vind ik nogal laag bij de grond.
                      Zouden beter eens een site maken autospottergespot.com ofzo lijkt me veel grappiger.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                        idd hier krijg je echt de snelheid mee op de foto. zeker met nadien zijn remlichten en spoiler in stand 7
                        zoiets lijkt me toffer qua spot dan ergens een statische foto uit zijn ideale hoek.
                        wimoptiek.be op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                          Dan heb je toch wel wat mooie foto's van mijn exclusieve auto zeker ?
                          Of kost hij te weinig om exclusief te zijn?

Je rijd toch met een oranje Lotus niet?

Die heb ik spijtig genoeg gemist, ik zat er maar een half uurtje te wachten op iemand maar als k hem voorbij zou zien komen zou ik hem zeker platen. Vind het persoonlijk vetter dan een F430

@Daann

Eveneens gemist op dat half uurtje

Comment

• Daarstraks een SLR zien voorbijrijden in Herentals
                            2009 KIA Soul - 1980 FIAT 126

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
                              doe het zelf he, lukt toch prima blijkbaar
                              google is my friend.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten
                                Dat vind ik nu juist ook, wow vetten bak snel fotoke trekken.

Maar regelrecht toerkes gaan wandelen en hopen op exclusieve auto's vind ik nogal laag bij de grond.
                                Zouden beter eens een site maken autospottergespot.com ofzo lijkt me veel grappiger.

Noem het tijdverdrijf, noem het debiel voor mijn part, maar laag bij de grond is het allerminst imho.

En Polygoon: je rijdt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dsCedric Bekijk Berichten
                                  Noem het tijdverdrijf, noem het debiel voor mijn part, maar laag bij de grond is het allerminst imho.

En Polygoon: je rijdt
                                  Begin je weer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door geilenbarry Bekijk Berichten

Wat is daar nu laag aan, als ge van auto's houdt en ge weet dat ergens in de buurt vaak mooie staan is het toch niet zo raar dat ge eens gaat kijken. Ik rij regelmatig eens om om ergens te kijken of er niks moois staat. Alleen maar auto's opeen scherm zien is ook niet alles.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                                      En nog ineens een forummer gefotografeerd ook

Edit: te zien aan de foto van de 599 was je gewoon mee met sam en moyaert

(toevallig geen foto's van m'n M3? ik stond net achter die SLS geparkeerd )
                                      Uw M3 niet gezien maar daar wil ik wel eens pics van maken ooit nog aan het kijken geweest voor een e30 M3 maar dan kwam er iemand met het idee van een Maser ...

Yup met Sam en Moyaert mee een beleving op zich ! en ik ga daar 10 dagen mee op roadtrip

Comment

Autospotten is de laatste jaren inderdaad sterk gestegen. Akkoord, in vele gevallen gaat het er los over wat die jongetjes doen maar heb je niet liever dat ze auto's fotograferen dan hun tijd te verdoen met andere dingen zoals rondhangen op straat of god weet wat?

Geen slechte foto's toelaten tot de site = minder spotters in de toekomst = minder bezoekers op autogespot = minder bedrijven die advertisen op autogespot (ja, er zijn bedrijven die dat doen) = Minder geld voor de autogespot bazen.

Op het einde draait het zoals bij veel dingen maar om 1 ding, geld

Ook wil ik toch even zeggen dat spotters echt geen randdebielen zijn. Een goed voorbeeld is de Maarten Memorial: Een rondrit voor kankerpatiëntjes met exclusieve auto's. Er komen daar een hoop spotters op af. Maar ze fotograferen niet enkel, ze doneren ook nog eens een bedrag aan de organisatie. De "autogespot pot" noemt dat. Misschien vanzelfsprekend, maar ze doen het toch maar... En nadien nog eens hun foto's afgeven aan de organisatie, dat is nou eens leuk allemaal

Just my 2 cents
                                        Miljaar kunnen leven van uw foto's moet zalig zijn !!! zover ga ik het niet meer schoppen misschien ook wel door gebrek aan talent momenteel lijkt me dat een droomjob !
                                        En ja zo eens op het gemak gaan spotten was wel leuk vroeger maar nu zie ik de mensen toch wat raar kijken ! een ander soort raar dan vroeger.

Comment

• Ik denk dat sommigen het AG probleem onderschatten en nog niet door hebben waar de meeste over klagen

AG brengt geld op voor de website eigenaars, good for them, maar waar ze niet echt mee begaan zijn is hun doelpubliek. Volgens mij beseft AG niet dat het publiek die op de website zit meestal zeer jong is van leeftijd, dit is vandaag toen ik m'n madam ging ophalen van haar werk weer eens gebleken want jawel...het rondpunt is weer eens druk bezet

Je ziet rechts duidelijk een broekventje staan, een spotter in hart en nieren. Ergens herinneren ze zich aan mezelf toen ik klein was want toen ik een jaar of 6 was zat ik ook al te roepen "kijk papa, ne ferrari" (ook al was het soms een lotus, maar whatever). Ik vind het heel goed dat de jeugd gestimuleerd wordt in hun passie voor auto's, zeker in deze groene tijden. Maar de jeugd is en blijft de jeugd en de taferelen die ik al heb gezien van de rasechte spotters....dat vind ik het grote probleem aan AG.

Vroeger zaten we allemaal wel in de voetbalclub enz, waarom? omdat jonge knaapjes nog allemaal zeer graag willen winnen kost wat het kost en dat is met AG ook zo. Je hebt er echt die spotten gewoon om er het meeste te hebben. Ze hebben nu zelfs al spottingteams allemaal goed en wel maar om de eerste te zijn moet je dus wel zorgen dat je aan de bron bent. de bron is voor hun het rondpunt geworden nu blijkbaar en daar op dat rondpunt staan 2 keer lichten. Ze maken er dan ook geen probleem van om daar tussen de wagens te lopen om de pics te schieten want die staan immers stil voor 't rood licht? MIS: sommige bewegen nog want je kunt voor het licht afslaan naar de lippenslaan of die baan langs het station, dus ze lopen effectief tussen bewegende voertuigen om hun foto's te maken.

Een andere bron is de kortrijksesteenweg, een plek waar veel marginalen rondrijden vanwege de aanwezige hoeren. Ik zou het iig geen goeie zaak vinden als mijn kinderen daar staan met een dure dslr rond hun nek, zeker niet in tijden zoals vandaag.

Ik heb zelf op de lippenslaan trouwens eens bijna een spottertje van een jaar of 10 een kop korter gereden. Meneer sprong de baan op voor m'n wagen omdat er achter me een 575 Superamerica reed en hij dacht wss "als die coole VW stopt, dan moet die andere ook stoppen en kan ik hem fotograferen". Er zijn zo ook pics van een RR phantom met een spotter voor enz....

edit: ik maak trouwens genoeg spot foto's, ik ga er alleen niet voor onder een auto lopen of beginnen vechten omdat ik de wagen eerst had gezien

edit2: maar het belangrijkste is en blijft natuurlijk...dat toere m'n subtiele hint niet heeft gezien
                                          Last edited by PJH; 23/07/2010, 22:19.
                                          Captain Turbo
                                          General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                                          Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

Working...
                                          X