Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Exclusieve auto gezien? Foto getrokken? Zet ze hier! Deel IV

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik snap je mening over deze gevaarlijke spotters die net iets te enthousiast het kruispunt over sprinten om een foto maar om nu iedereen over 1 kam te scheren? Als je nou gewoon wat van de langskomende auto's aan het genieten bent en die ondertussen plaat lijkt me er niks mis mee. Je staat op de rotonde zelf dus al bij al redelijk veilig.

Comment

• Een greep uit het aanbod:

Comment

• Ik zie niet in waarom het zielig zou zijn om eens een toertje te wandelen door Knokke in hoop dat je paar mooie wagens tegenkomt.

Elke keer als ik de luchthaven passeer in Zaventem, staar ik ook door het raam in de hoop dat ik een cool vliegtuig of iets interessants zie...

Alé, je moet weten wat er over is en wat niet... Midden op straat gaan lopen voor foto's te trekken is er voor mij ook over. Met je klapstoeltje aan de rand van de weg met je telelens moet toch nog kunnen vind ik.

Portfolio
        | Dequalized | Geïnteresseerd in een fotoshoot? PM!

Comment

• Ik begrijp dat je je aangesproken voelt omdat je grotendeels voldoet aan de beschrijving, maar hij heeft gewoon gelijk. Jezelf en anderen in gevaar brengen om je 'spotcount' met 1 te kunnen verhogen is not done.

'Spotteam' is trouwens niet de correcte term. Ze noemen zichzelf 'crews' . Daar waar de rage is ontstaan, is het trouwens nog erger. In laren bijvoorbeeld...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dsCedric Bekijk Berichten
            Ik begrijp dat je je aangesproken voelt omdat je grotendeels voldoet aan de beschrijving, maar hij heeft gewoon gelijk. Jezelf en anderen in gevaar brengen om je 'spotcount' met 1 te kunnen verhogen is not done.

'Spotteam' is trouwens niet de correcte term. Ze noemen zichzelf 'crews' . Daar waar de rage is ontstaan, is het trouwens nog erger. In laren bijvoorbeeld...
            Jezelf en anderen in gevaar brengen is zowiezo not done dus al zeker niet voor een domme spot.

Comment

• @PJH

hint wel begrepen , momenteel is het wel een beetje te druk voor mij ... na mijn verlof moet dit zeker beter passen

Comment

• Ik heb er geen probleem mee hoor met die autospotters , liever zoiets als hobby op 10-12 jarige leeftijd , dan het crapuul uit te hangen

En in de Lippenslaan mag je maar 30 met de auto dus komt de klap niet zo hard aan als je aangereden wordt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                  Ik heb er geen probleem mee hoor met die autospotters , liever zoiets als hobby op 10-12 jarige leeftijd , dan het crapuul uit te hangen

En in de Lippenslaan mag je maar 30 met de auto dus komt de klap niet zo hard aan als je aangereden wordt
                  50!

Comment

toere heerlijk hoe jij overal het positieve van in ziet en je hebt niet eens gedronken
                    Captain Turbo
                    General Von Driftenstein

Oorspronkelijk geplaatst door C_X
                    Ik wil eens met een nieuwe z4 rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk Berichten
                      50!
                      Er zijn toch niet veel momenten dat je 50 kan doen zunne in de Lippenslaan

Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
                      toere heerlijk hoe jij overal het positieve van in ziet en je hebt niet eens gedronken
                      Nog maar 2 Bockor's binnen , en ik zit al meer dan 2 uur voor de PC op een vrijdagavond ...
                      zeer sterk van mij , al zeg ik het zelf

Comment

• Dat ziet er gewoon niet uit! Zo’n geel ding op je turquoise supercar. Een brutaal gekleurde Lamborghini LP670-4 SV en Koenigsegg CCX-R vormen geen uitzondering voor het parkeerbeheer van Londen. Op de bon ermee, en een klem er op zodat de boodschap echt overkomt. Een beetje parkeren zonder te betalen, gaat mooi niet door mannetje. […]

www.flickr.com/photos/bramvds
                        www.last.fm/user/lender

Comment

Ik heb er geen probleem mee hoor met die autospotters , liever zoiets als hobby op 10-12 jarige leeftijd , dan het crapuul uit te hangen

Fantastisch

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PJH Bekijk Berichten
                            Een andere bron is de kortrijksesteenweg, een plek waar veel marginalen rondrijden vanwege de aanwezige hoeren. Ik zou het iig geen goeie zaak vinden als mijn kinderen daar staan met een dure dslr rond hun nek, zeker niet in tijden zoals vandaag.
                            Kortrijkse steenweg=/=glazen straatje

Wat veel van die spotters langs de kortrijkse steenweg niet beseffen, is dat als ze gewoon eens de moeite zouden doen om in Latem zelf rond te lopen (in de kleine straatjes enz.), ze mooiere spots zouden vinden.
                            Je hebt natuurlijk niet alle 5min touché, maar der is toch schooner grief te zien en mooiere foto's te trekken...

Comment

• Persoonlijk vind ik het gewoon zielig om rond te lopen met een foto toestel om dit te doen , maar dat is mijn gedacht.
                              Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten

Nee Lippenslaan is 50KM/H...
                              En daar komen de mooiste exemplaren zeker niet, het is te massa toerist en niet high-class, voor dat moet je op de kustlaan.

Persoonlijk vind ik het gewoon zielig om rond te lopen met een foto toestel om dit te doen , maar dat is mijn gedacht.
                              Iets anders is dat het wettelijk gezien verboden is om andersman auto te fotografieren zonder zijn akkoord zelf op het openbare weg en nog meer om te publiceren, zelf zonder de nummerplaat.
                              Het is het zelfde wet die verbied om andersman huis te fotografieren, dat noemt privacy en recht van beeld op eigendom.
                              Last edited by blue8300; 24/07/2010, 10:27.
                              2014 Porsche Boxster 981
                              2015 BMW serie 2 Cab 220d

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten
                                Persoonlijk vind ik het gewoon zielig om rond te lopen met een foto toestel om dit te doen , maar dat is mijn gedacht.
                                Iets anders is dat het wettelijk gezien verboden is om andersman auto te fotografieren zonder zijn akkoord zelf op het openbare weg en nog meer om te publiceren, zelf zonder de nummerplaat.
                                Het is het zelfde wet die verbied om andersman huis te fotografieren, dat noemt privacy en recht van beeld op eigendom.
                                Een huis staat op privédomein, een wagen meestal niet. En iemand die 45rondjes over place m'as tu vu rijdt zal er volgens mij ook niet echt iets op te hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Daann Bekijk Berichten
                                  Een huis staat op privédomein, een wagen meestal niet. En iemand die 45rondjes over place m'as tu vu rijdt zal er volgens mij ook niet echt iets op te hebben...

De gevel van een huis is privé eigendom, zoals een wagen, men mag dat niet fotografieren.

Je mag lang discussieren, maar je mag wettelijk gezien geen foto nemen van een voertuig zonder de toestemming van de eigenaar, en ook niet van mensen.
                                  Ik ben akkoord dat het misschien moeilijk geworden is om dit wettelijk toe te passen maar dat is de wet.

Je mag ook geen foto van mensen zonder hun toestemming gebruiken, bvb ook niet op televisie, ze moeten toestemming vragen om jouw gezicht (zelf op het achtergrond) op een foto of een reportage te gebruiken.
                                  WIj hebben ooit een gratis vakantie gekregen omdat wij p de achtergrond van een foto in een reisgids hebben gezien.

nb: niemand rijdt nog rond de albertplein ("place m'as-tu vu" bij de frigobox toeristen) sinds jaren... er zijn geen terrassen niet meer om te showen zoals jullie denken, in feit was het om te kijken wie er op terras was en als het de moeite was om te stoppen...
                                  Last edited by blue8300; 24/07/2010, 14:14.
                                  2014 Porsche Boxster 981
                                  2015 BMW serie 2 Cab 220d

Comment

WIj hebben ooit een gratis vakantie gekregen omdat wij p de achtergrond van een foto in een reisgids hebben gezien.

dus jullie hebben gezien dat jullie per toeval in een reisgids stonden, en daardoor gaan klagen volgens de wet van de privacy? en de gratis vakantie verkregen?

sorry maar het is net die mentaliteit die de samenleving om zeep helpt. niemand kan nog iets verdragen, zelfs niet op een foto staan blijkbaar. triestig eigenlijk dat een reisagentschap dan een gratis reis kadoo moet geven ipv zelfs hun reisgidsen aan te passen. want dat zal wel het uiteindelijke resultaat geweest zijn. of de reisgidsen verwijderen of een snoepreisje geven. als je dan met het laatste akkoord gaat....kan de privacyschending u opeens niets meer schelen ofzo? ah neen want je hebt een reis kadoo gekregen. beetje hypocriet niet?
                                    wimoptiek.be op

Comment

• wisali heeft gelijk

Comment

• Als je het portretrecht wil aanhalen, dan moet je het juist aanhalen. Over het fotograferen van het huis, ga ik me niet over uitspreken. Maar het is een fijne grens om te zeggen dat je iemand in zijn wagen op een openbare plaats niét zou mogen fotograferen. In principe valt het recht op afbeelding hier helemaal niet onder zolang het op een openbare plaats gebeurd en het het imago van die persoon niet schaadt of het niet gepost wordt in een denigrerende contest.

In die zin - en nogal ironisch - zouden die spotters wél een grond hebben om het schenden van het portretrecht te gebruiken. Hun gezichten worden hier gepost zonder toestemming én met een bedoeling om te spotten (= denigrerend). Bovendien staan ze er ook nog eens héél herkenbaar op, wat niet altijd het geval is bij de auto's die gespot worden.

Oorspronkelijk geplaatst door blue8300 Bekijk Berichten
                                        De gevel van een huis is privé eigendom, zoals een wagen, men mag dat niet fotografieren.

Je mag lang discussieren, maar je mag wettelijk gezien geen foto nemen van een voertuig zonder de toestemming van de eigenaar, en ook niet van mensen.
                                        Ik ben akkoord dat het misschien moeilijk geworden is om dit wettelijk toe te passen maar dat is de wet.

Je mag ook geen foto van mensen zonder hun toestemming gebruiken, bvb ook niet op televisie, ze moeten toestemming vragen om jouw gezicht (zelf op het achtergrond) op een foto of een reportage te gebruiken.

nb: niemand rijdt nog rond de albertplein ("place m'as-tu vu" bij de frigobox toeristen) sinds jaren... er zijn geen terrassen niet meer om te showen zoals jullie denken, in feit was het om te kijken wie er op terras was en als het de moeite was om te stoppen...

Comment

Piazza en palace zijn geen terrassen ofwat?

Comment

Working...
                                          X