Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
    Diesel aan €1,50, komt snel dichterbij
    Vandaag angstaanjagend, binnen enkele jaren allicht dagelijkse kost.

Andermaal mijn zelfde point bovenhalen: 3 jaar geleden lag ons landje plat bij deze brandstofprijzen, was er nationale staking. Vandaag kraait amper een haan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
      Als ge de grondstofprijzen algemeen bekijkt is dat in feite al langer angstaanjagend.
      Voor de bouwers bv maakt het een pak verschil als ge de elektrische kabels of zinken dakgoten vandaag bestelt dan wel een maand later, zo snel evolueert dat..

Tot waar is het rationeel en vanwaar begint pure speculatie op de grondstofmarkten?
      Last edited by taiko; 28/02/2011, 22:04.

Comment

• Het valt op dat de brandstofprijzen morgen een drietal cent omhoog gaan. Ik ging na 20 u tanken in het goedkoopste tankstation van Oudenaarde, en de vier pompen waren bijna constant bezet. Normaal is het daar stukken kalmer op dat uur.
        120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
          Als ge de grondstofprijzen algemeen bekijkt is dat in feite al langer angstaanjagend.
          Voor de bouwers bv maakt het een pak verschil als ge de elektrische kabels of zinken dakgoten vandaag bestelt dan wel een maand later, zo snel evolueert dat..

Tot waar is het rationeel en vanwaar begint pure speculatie op de grondstofmarkten?
          toen wij ons dak 2 of 3 jaar geleden vernieuwd hebben. Heeft de dakwerker de houten latten reeds 2 a 3 maand voor hij met de werken van start ging gaan, laten leveren bij ons thuis.
          Tegen dat hij begon aan de werken was de prijs van het hout al met 20% gestegen.
          1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
          2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
          2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
          -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• Hoe is het ondertussen met je return op de investering in grondstoffen? +50% ongeveer?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten

Die is al lang bezig, zolang Ben Bernanke blijft geld drukken als een gek en de ECB er ook mee aan doet, alweer een luchtbel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                Hoe is het ondertussen met je return op de investering in grondstoffen? +50% ongeveer?
                We zitten met ons beleggingsclubje aan ca. 113% sinds maart 2009.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                  We zitten met ons beleggingsclubje aan ca. 113% sinds maart 2009.
                  Héél ferm gedaan! Proficiat!

Comment

• iemand die begrijpt waarom de prijzen van lpg zijn gestegen? Ik dacht net dat die niet onderhevig zijn aan prijswijzigingen....

Comment

• Daarnet al 1,61 zien staan voor euro 98.

Comment

• moest gisteren dringend tanken met de Transporter.
                        Tanken bij den Total op de E17 in Lochristi.
                        Ik zag op de meter een prijs staan van €1,41 / l staan.
                        Ik dacht even dat ik de verkeerde slang vast had, maar het was wel degelijk diesel!

Er was even een automatische onbewuste paniekaanval gaande waarbij ik dacht dat ik dus benzine in mijn dieselcamionet aan het kappen was
                        1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                        2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                        2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                        -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk Berichten
                          moest gisteren dringend tanken met de Transporter.
                          Tanken bij den Total op de E17 in Lochristi.
                          Ik zag op de meter een prijs staan van €1,41 / l staan.
                          Ik dacht even dat ik de verkeerde slang vast had, maar het was wel degelijk diesel!

Er was even een automatische onbewuste paniekaanval gaande waarbij ik dacht dat ik dus benzine in mijn dieselcamionet aan het kappen was
                          Heb vandaag aan hetzelfde getankt.

€ 50 had ik ongeveer 35 liter voor, nog niet eens vol dus (bak van 42l)

Comment

• Net wat 95 gaan tanken: €1.591
                            Volgende tankbeurten gelukkig weer aan €0.585

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wouterr Bekijk Berichten
                              Net wat 95 gaan tanken: €1.591

tzal 0.666euro zijn

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

ongelooflijk eigenlijk hoe alles met de komst van de euro pakken duurder is geworden...

toen ik 7-8 jaar was, ging ons vader LPG tanken aan 6fr in de zomer en 12-13fr in de winter...

Comment

• Nog niet zo lang geleden stond de lpg hier ook nog op 30 cent...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wouterr Bekijk Berichten
                                  Net wat 95 gaan tanken: €1.591
                                  Laatst in Duitsland een Shell tankstation met V-power 100 blabla gezien... + € 1.80 de liter

Comment

• Ik zie op brandstofprijzen.be voor 10/03 een extra grote pijl staan bij 95/98, betekent dit een extreem hoge stijging dan?

Comparez et faites des économies sur vos achats de mazout, pellets, essence, diesel, Super, CNG et électricité

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten

Andermaal mijn zelfde point bovenhalen: 3 jaar geleden lag ons landje plat bij deze brandstofprijzen, was er nationale staking. Vandaag kraait amper een haan.
                                      Ondertussen rijden er meer en meer mensen met een wagen van het werk. En nu eerlijk gezegd als ik ga tanken doe ik gewoon de bak vol. Dat het nu 1 of 1,4 euro is? Firmawagen met tankkaart van het werk. En dat ik nu veel gas geef en meer verbruik? Ik lig er niet van wakker. Wat ik mij wel afvraag is hoeveel mensen er ondertussen al met rode mazout aan het rondrijden zijn? Ik ken er toch al een paar die beweren met rode mazout rond te rijden. Maar kan ook cafépraat bij pot en pint zijn. Of firmawagens die gaan tanken aan normaal 50% aftrek maar globaal dieselfactuur gaat grotendeels naar hun vrachwtagens. Ineens 100% aftrekbaar.

Comment

• Heb da ook al zien staan vandaag.
                                        Is de eerste keer dat er zo'n grote pijl staat
                                        Oorspronkelijk geplaatst door skelle Bekijk Berichten
                                        Ik zie op brandstofprijzen.be voor 10/03 een extra grote pijl staan bij 95/98, betekent dit een extreem hoge stijging dan?

http://www.brandstofprijzen.be/offic...A9cG9fY2FyYnU=

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk Berichten
                                          Ondertussen rijden er meer en meer mensen met een wagen van het werk. En nu eerlijk gezegd als ik ga tanken doe ik gewoon de bak vol. Dat het nu 1 of 1,4 euro is? Firmawagen met tankkaart van het werk. En dat ik nu veel gas geef en meer verbruik? Ik lig er niet van wakker. Wat ik mij wel afvraag is hoeveel mensen er ondertussen al met rode mazout aan het rondrijden zijn? Ik ken er toch al een paar die beweren met rode mazout rond te rijden. Maar kan ook cafépraat bij pot en pint zijn. Of firmawagens die gaan tanken aan normaal 50% aftrek maar globaal dieselfactuur gaat grotendeels naar hun vrachwtagens. Ineens 100% aftrekbaar.
                                          Het spreekt voor zich dat de hoge brandstofprijzen bestuurders van een firmawagen niet direct treffen.
                                          Het is echter wél een illusie te denken dat iemand die een bedrijfswagen bezit immuun is voor hogere brandstofprijzen.

Indien de prijzen exhuberant hoog blijven zullen werkgevers strengere regels opleggen voor het gebruik en het verbruik.

Datzelfde is trouwens gebeurd in 't volle van de crisis, 2 jaar geleden. De budgetten voor bedrijfswagens gingen aanzienlijk naar beneden.
                                          Ik wil de werknemers die enkele jaren geleden een dikke Audi A6 konden kiezen en nu rondbollen in een kaalgeplukte passat geen eten geven.

Comment

Working...
                                          X