Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nu zie je toch dat de brandstofprijzen onvoldoende gedaald waren tov de olie die op 50 dollar stond.
    Stel dat de brent nu terug verder zou stijgen naar 100 dollar = +50% prijsstijging dan zou dit neerkomen op een benzineprijs van rond 2.29 euro en de diesel rond 1.95 euro.
    Dus bij de daling van de olie zijn de brandstoffen slechts lichtjes mee gedaald, maar nu met elke stijging van de olie gaan ze wel mee vlotjes de hoogte in.
    Besluit: voor sommigen een lucratieve actie geweest die oliedip, helaas was voor ons de pret van korte duur.

Comment

• 1.41euro kost de naft hier in ierland

hoeveel daar ??

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 5e colin Bekijk Berichten
        1.41euro kost de naft hier in ierland

hoeveel daar ??

Officiële brandstofprijs in België

Super 95Meer 1,525€/L 1,525€/L
        Super 98 1,581€/L 1,581€/L
        DieselMeer 1,297€/L 1,297€/L
        LPGMeer 0,495€/L 0,462€/L

Comment

• vandaag 20 eurocent korting bij alle Q8 Easy, t is al eens de moeite vind ik
          MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
            vandaag 20 eurocent korting bij alle Q8 Easy, t is al eens de moeite vind ik
            Een uurtje geleden ook gaan tanken bij Q8 easy

Comment

• Ik ook, de tank stond nog leeg van de ring trip.

Sent from here
              den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Ik deze morgen getankt bij Q8 Putte...

Diesel; 1,097€/l
                95; 1,325€/l
                98; 1,381€/l

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

• En vanaf vrijdag zou de diesel weer stijgen.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krikke Bekijk Berichten
                    Nu zie je toch dat de brandstofprijzen onvoldoende gedaald waren tov de olie die op 50 dollar stond.
                    Stel dat de brent nu terug verder zou stijgen naar 100 dollar = +50% prijsstijging dan zou dit neerkomen op een benzineprijs van rond 2.29 euro en de diesel rond 1.95 euro.
                    Twee oorzaken:
                    1) Een groot deel van de prijs van benzine bestaat uit vaste taxen. Die bewegen niet mee met een veranderende prijs van de grondstoffen.
                    2) De euro zakte de laatste tijd steeds verder weg t.o.v. de dollar. Olie wordt in dollars afgerekend en werd voor ons dus relatief duurder...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer1 Bekijk Berichten
                      Een uurtje geleden ook gaan tanken bij Q8 easy
                      Zot hoeveel volk daarop afkomt, ik kwam gisterenavond maar rond 23u10 aan het tankstation na een vergadering, stond er nog 5man te tanken, als ik anders zo laat op de avond kom sta je daar altijd alleen te schilderen.

Comment

• Hier in Athene 1,20 voor diesel 1,50 voor 95 en 1,70 voor 98
                        1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                        2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                        2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                        -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Comment

• Een tijdje terug waren ze op de goede weg om de diesel en benzine prijzen toch een beetje gelijk te trekken, maar dat is momenteel toch wel helemaal om zeep.

Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Heeft niet enkel met prijs van ruwe olie te maken maar ook met raffinagemarges

Goedkopere euro is ook een slechte zaak, nogmaals dankuwel Griekenland...
                              2021 Taycan 4S
                              2021 Lexus UX250h

Comment

• De lage brandstofprijzen zijn de ideale gelegenheid om de benzine en dieselprijzen gelijk te trekken (benzine -15 cent/liter en diesel + 15 cent/liter) en zo de milieuvriendelijkere brandstof te promoten. De politieke moed ontbreekt hiervoor echter spijtig genoeg.

Comment

• belastingverhoging voor 65% van de kiezer en het blijft kiezen tss pest en cholera want van benzine is de co2 uitstoot groter en das wereldlijk slechter

gas promoten heeft ook blijkbaar minder zin sinds ik gisteren op het nl nieuws dat nl (aardgasland nr 1) wijken gaat uitrusten 100% op electriciteit...ook verwarming...

Comment

• belastingverhoging voor 65% van de kiezer en het blijft kiezen tss pest en cholera want van benzine is de co2 uitstoot groter en das wereldlijk slechter

gas promoten heeft ook blijkbaar minder zin sinds ik gisteren op het nl nieuws dat nl (aardgasland nr 1) wijken gaat uitrusten 100% op electriciteit...ook verwarming...

Jarenlang was Nederland een gasland. Iedereen had een gasfornuis en een cv-ketel. Maar daar komt verandering in.
                                    Last edited by bobo; 08/07/2015, 13:52.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      Aardgas is in Nederland een heikel punt geworden. Waar NL altijd een gas-exportland was, is dat snel aan het veranderen onder de druk van de problemen als gevolg van de gaswinning in Groningen.

Daarnaast worden veel nieuwbouw-wijken uitgerust met stadsverwarming, al tientallen jaren. Die verwarming wordt dan vaak echter nog steeds op gas gestookt. Dan hebben de aangesloten huizen weliswaar geen gas-aansluiting meer, maar draait de wijkcentrale nog steeds op gas.

LPG ("autogas") is dan weliswaar gas, maar is voor een groot deel afval/bijproduct van de raffinage van olie. Omdat het een bijproduct is wordt er relatief minder accijns en belastingen op binnengeharkt door rijks' graaimeester. Dus wordt er geen reclame voor gemaakt...

Comment

• Heb eergisteren toch goedkoop getankt... 1,116euro voor diesel aan een verbruik van 5,75l (deze tankbeurt) voor een bijna 1800kg wegende Caddy. 6,4 euro per 100km terwijl mijn gemiddelde 6,0l is en na 33500km 7.36euro per 100km bedraagt... mag nog even aanhouden!

Comment

• Ja, de dieselprijs blijft de laatste maanden echt wel laag, er zijn geregeld kleine schommelingen maar toch blijft het rond dezelfde prijs zitten.

Comment

Working...
                                          X