Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
    Vanaf welk niveau gaat men eindelijk die bedrijfswagens eens aan banden leggen? Als de diesel aan 2 Euro de liter staat of 3 Euro?
    Maarja zolang die bedrijfswagens voordelig blijven als loonsverdienste, met dank aan de belastingbetalers, zal er niet veel veranderen. Diesel aan 4 Euro de liter en nog steeds voor een koffie´tje naar zee rijden, moet kunnen, Belgie heeft toch geld teveel om dat allemaal te bekostigen.
    Net alsof de Belgische bedrijfswagens enige invloed hebben op de prijs aan de pomp Prijs aan de pomp wordt enkel bepaald door de internationale olieprijs (die echt niet wakker ligt van die bedrijfswagens in België) en de taksen/belastingen. Al de rest is peanuts qua invloed op de prijs aan de pomp.

    Voor mij part mogen ze gerust "de bedrijfswagen" zo duur maken dat het totaal onaantrekkelijk wordt. Besef dan wel dat dat gecompenseerd zal (moeten) worden door een evenredige nettoloonsverhoging voor de belanghebbenden... en de ermee gepaard gaande gigantische stijging van de loonkosten voor Belgische bedrijven. Altijd handig om de concurrentiepositie van België te verstevigen.
    Last edited by Caesar2; 07/03/2011, 21:17.
    BMW E46 318d '05

    VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
      Wie beslist er eigenlijk dat de prijzen stijgen of dalen? Nu zijn ze gestegen door de onrust in het Midden-Oosten, is dat dan zoals een beurskoers?

      ja, exact hetzelfde

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
        Zeker in de weekends, maar het is begrijpelijk dat je niet op een km meer of minder kijkt en dat je overal plankgas heen kunt racen met een bedrijfswagen als de overheid dit sponsort.
        Zit duidelijk behoorlijk diep. Tijd voor een babbeltje met de baas?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
          Met bedrijfswagens ben je bij ons in het bedrijf ook verplicht om zuinig te rijden hoor! Je krijgt per model dat je "krijgt" een normverbruik. Kom je daarboven dan moet je opleggen. Blijf je daar onder -> krijg je geld terug in de vorm van budgetverhoging voor je volgend model.
          Ook wordt er gekeken hoeveel kms je doet met je banden en of je de auto onderhoud als een goede huisvader ( op tijd bandendruk nakijken, oliepeil nakijken, proper houden, enz)
          Het is dus niet overal dat je maar wat op doet met je firmawagen.
          En maar goed ook. Ze promoten bij ons zelfs om je een hybride te nemen of een wagen op CNG.
          Exact. Een trend die zichtbaar wordt in meer en meer bedrijven.

          Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten
          Voor mij part mogen ze gerust "de bedrijfswagen" zo duur maken dat het totaal onaantrekkelijk wordt. Besef dan wel dat dat gecompenseerd zal (moeten) worden door een evenredige nettoloonsverhoging voor de belanghebbenden... en de ermee gepaard gaande gigantische stijging van de loonkosten voor Belgische bedrijven. Altijd handig om de concurrentiepositie van België te verstevigen.
          Exact.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
            Met bedrijfswagens ben je bij ons in het bedrijf ook verplicht om zuinig te rijden hoor! Je krijgt per model dat je "krijgt" een normverbruik. Kom je daarboven dan moet je opleggen. Blijf je daar onder -> krijg je geld terug in de vorm van budgetverhoging voor je volgend model.
            Ook wordt er gekeken hoeveel kms je doet met je banden en of je de auto onderhoud als een goede huisvader ( op tijd bandendruk nakijken, oliepeil nakijken, proper houden, enz)
            Het is dus niet overal dat je maar wat op doet met je firmawagen.
            En maar goed ook. Ze promoten bij ons zelfs om je een hybride te nemen of een wagen op CNG.
            Eerlijk gezegd wist ik niet dat zoiets al gebruikt werd, ik vind het een lovenswaardig initiatief. Behalve dat van die hybride, maar da's persoonlijk.
            Hoe verhoudt dat normverbruik zich tot het verbruik dat de constructeur opgeeft?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten
              Net alsof de Belgische bedrijfswagens enige invloed hebben op de prijs aan de pomp Prijs aan de pomp wordt enkel bepaald door de internationale olieprijs (die echt niet wakker ligt van die bedrijfswagens in België) en de taksen/belastingen. Al de rest is peanuts qua invloed op de prijs aan de pomp.

              Voor mij part mogen ze gerust "de bedrijfswagen" zo duur maken dat het totaal onaantrekkelijk wordt. Besef dan wel dat dat gecompenseerd zal (moeten) worden door een evenredige nettoloonsverhoging voor de belanghebbenden... en de ermee gepaard gaande gigantische stijging van de loonkosten voor Belgische bedrijven. Altijd handig om de concurrentiepositie van België te verstevigen.
              en waarom da ??????
              waarom moet een IT'er diie de godganse dag op zenne stoel zit en 3500€ netto pakt en een a6 heeft dan loonopslag krijgen al hij zen a6 inlevert? dat die is gewoon met eigen wagen of trein of zo naar zenne stoel reist en blij is dat em al 3500e krijgt !!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door GIN-072 Bekijk Berichten
                en waarom da ??????
                waarom moet een IT'er diie de godganse dag op zenne stoel zit en 3500€ netto pakt en een a6 heeft dan loonopslag krijgen al hij zen a6 inlevert? dat die is gewoon met eigen wagen of trein of zo naar zenne stoel reist en blij is dat em al 3500e krijgt !!
                Omdat die A6 geen geschenkje is 'bovenop' zijn loon maar 'deel uitmaakt van' het loon.

                Een arbeider die 50 jaar geleden een arbeiderswoning ter beschikking had van de fabrieksdirecteur, die kreeg die woning niet bovenop zijn loon. Die woning maakte deel uit van het loonpakket.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door GIN-072 Bekijk Berichten
                  en waarom da ??????
                  waarom moet een IT'er diie de godganse dag op zenne stoel zit en 3500€ netto pakt en een a6 heeft dan loonopslag krijgen al hij zen a6 inlevert? dat die is gewoon met eigen wagen of trein of zo naar zenne stoel reist en blij is dat em al 3500e krijgt !!
                  man man man de jaloezie zit blijkbaar diep tegenwoordig
                  BMW E46 318d '05

                  VW Touran Highline 1.6 TDI Bluemotion '13

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
                    Eerlijk gezegd wist ik niet dat zoiets al gebruikt werd, ik vind het een lovenswaardig initiatief. Behalve dat van die hybride, maar da's persoonlijk.
                    Hoe verhoudt dat normverbruik zich tot het verbruik dat de constructeur opgeeft?
                    Het gaat zelfs al verder op heden. Bij ons worden de bedrijfswagens nieuw en in onberispelijke staat afgeleverd aan de werknemer. Wanneer ik mijn wagen na 3 jaar inlever wordt er op 'neutrale' wijze een schadepatroon vastgesteld (krassen, deuken, interieurvlekken edm). Ik heb een budget voor lichte herstellingen, al wat daar boven gaat moet worden bijbetaald.

                    Het prentje van de bedrijfswagenbestuurder die zijn wagen 1x per jaar wast en rookt tegen de sterren op klopt al lang niet meer. Of komt je duur te staan na 3 jaar.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Caesar2 Bekijk Berichten
                      man man man de jaloezie zit blijkbaar diep tegenwoordig
                      Echt hé .

                      Comment


                      • @janC -> er wordt een gemiddelde genomen gebaseerd op gemiddeld verbruik dat constructeur opgeeft -> dus stad +snelweg = gemiddelde
                        Bij mijn Jetta 1.9Tdi komt dit op 6.4 liter die ik mag verbruiken per 100 km.
                        Ik zit momenteel op 5.9 liter per 100km.
                        Indien je wagen abnormaal veel verbruikt wordt je wagen "binnen geroepen" naar garage -> blijkt daar dat het aan de chauffeur ligt krijg je een verwittiging -> 2 de keer verwittigen is onmiddelijke opleg te betalen + melding dat bij 3de keer mogelijk je wagen ingehouden wordt.
                        “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door GIN-072 Bekijk Berichten
                          en waarom da ??????
                          waarom moet een IT'er diie de godganse dag op zenne stoel zit en 3500€ netto pakt en een a6 heeft dan loonopslag krijgen al hij zen a6 inlevert? dat die is gewoon met eigen wagen of trein of zo naar zenne stoel reist en blij is dat em al 3500e krijgt !!
                          tijd voor een carrièrewending.

                          Comment


                          • 1. gaat ni over jaloezie is gewoon zodat dat soort mensen naar niks moet zien en de brandstof erdoor jaagt enzo de grote sponsort waardoor ze machtiger worden en hun prijs kunnen behouden of opslaan en de kleine man dieper & dieper in zijn beugel moet tasten om nog te kunnen rijden om op zijn werk te geraken.

                            2. is geen loon hé die auto das puur een financiele truck. Trouwens die arbeiders huisjes was voornamelijk omdat ze dicht tegende fabriek zouden wonen zodat ze zouden zwijgen en veel uren kloppen.



                            NIET MEER TANKEN BIJ ESSO & SHELL !!!


                            maar ja de heren hebben van de firma een tankkaart hé dus die tanken daar

                            Comment


                            • Geen slecht systeem maar ook weer niet waterdicht. Het type woon-werkverkeer is niet voor iedereen gelijk. Sommigen hebben veel file, anderen minder. De filerijders worden dan dubbel gestraft.

                              Als je over de schreef dreigt te gaan dan kun je nog altijd stiekem een paar litertjes bijtanken uit eigen zak en dit zal goedkoper uitkomen dan je "straf" van de werkgever te ondergaan.
                              2021 Taycan 4S
                              2021 Lexus UX250h

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door GIN-072 Bekijk Berichten
                                1. gaat ni over jaloezie is gewoon zodat dat soort mensen naar niks moet zien en de brandstof erdoor jaagt enzo de grote sponsort waardoor ze machtiger worden en hun prijs kunnen behouden of opslaan en de kleine man dieper & dieper in zijn beugel moet tasten om nog te kunnen rijden om op zijn werk te geraken.
                                Denk jij nu echt dat die 700.000 belgische bedrijfswagens het verschil gaan maken?

                                Oorspronkelijk geplaatst door GIN-072 Bekijk Berichten
                                2. is geen loon hé die auto das puur een financiele truck. Trouwens die arbeiders huisjes was voornamelijk omdat ze dicht tegende fabriek zouden wonen zodat ze zouden zwijgen en veel uren kloppen..
                                Een bedrijfswagen is loon, net zoals een groepsverzekering, hospitalisatieverzekering, een gsm of maaltijdcheques dat zijn.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                  Als je over de schreef dreigt te gaan dan kun je nog altijd stiekem een paar litertjes bijtanken uit eigen zak en dit zal goedkoper uitkomen dan je "straf" van de werkgever te ondergaan.
                                  Je moet al serieus wat liters bijtanken om een gemiddeld verbruik naar beneden te krijgen hoor

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                    Een bedrijfswagen is loon, net zoals een groepsverzekering, hospitalisatieverzekering, een gsm of maaltijdcheques dat zijn.
                                    Ik denk dat het bij de meeste mensen diep zit in het feit dat elke keer de diesel opslaat, een firmawagenrijder "opslag" krijgt.

                                    Stel iemand die 2 jaar geleden 10€ diesel per werkdag moet betalen. Ondertussen is de mazout met 50% gestegen dus 5€ per dag extra aan diesel x 220 werkdagen= 1100€ dat een niet-firmawagenrijder extra mag dokken per jaar om naar het werk te gaan terwijl de firmawagenrijder daar niks van voelt.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door GIN-072 Bekijk Berichten
                                      2. is geen loon hé die auto das puur een financiele truck. Trouwens die arbeiders huisjes was voornamelijk omdat ze dicht tegende fabriek zouden wonen zodat ze zouden zwijgen en veel uren kloppen.
                                      En waarom denk je dat men een bedrijswagen uitdeelt? Inderdaad ja, opdat de werknemer zou zwijgen en op die manier niet gecompenseerd moet worden met een hoger nettoloon wat nog duurder is voor de werkgever. De vergelijking met die arbeiderswoningen gaat dus volledig op, beiden zijn een alternatieve verloning die voordelig is voor zowel werknemer als werkgever.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door GIN-072 Bekijk Berichten
                                        NIET MEER TANKEN BIJ ESSO & SHELL !!!
                                        'k Zou wel willen maar ja.. De benzine bij Gabriëls is slechter en dat station ligt praktisch 400 m van de Shell Express waar ik altijd tank, dus prijs is hetzelfde.

                                        Ik ben eigenlijk ook echt tegen Shell, door de manier waarop ze arme landen uitbuiten maarja, m'n portefeuille geeft niet zo graag over.

                                        En de Esso, Total en Power (vooral die laatste) zijn pokke duur!

                                        E30SHOP.be
                                        - Alles voor uw BMW E30.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
                                          Misschien wel, maar uiteindelijk lost het zichzelf wel op als de door Bernanke veroorzaakte nieuwe crisis om zich heen begint te slaan, wij beginnen nu stilletjes de gevolgen te ondervinden van het overdadig geldgedruk van die FED en dat zal geen al te mooie tijden opleveren, zowel voor de autoliefhebber als voor de modale mens die gewoon blij was om deftig voedsel te kopen.
                                          Je bedoelt Greenspan, Bush, Fannie Mae en Freddie Mac

                                          Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
                                          in Egypte betaal je maar € 0.14 per liter diesel
                                          Anders moet je naar daar verhuizen, zeer gezellig daar!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X