Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Shell Diesel op de Pas in Geel: € 0,983 / liter ... bij Shell in Zandhoven staat hij € 0,999 / liter.

Comment

• heb ik nu maar de indruk maar is het verschil tussen benzine en diesel nu wel aan het verkleinen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
        heb ik nu maar de indruk maar is het verschil tussen benzine en diesel nu wel aan het verkleinen?
        Dat is zo.
        Het verschil zal nu iets van een kleine 15 cent zijn. Nog niet zo lang geleden was het 30 cent wat wel ongewoon hoog was.
        Het is de uitdrukkelijke bedoeling van onze overheid om het verschil kleiner te maken. Ze doet dat door de accijns op diesel iets te verhogen en die op benzine iets te verlagen. Met zo een 5 cent als ik het me goed herinner.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
          Over de reserves werd in alle tijden -en nu nog- schromelijk gelogen, om de prijzen te ondersteunen... Als wij de cijfers van jaren 60 terug nemen, zou geen druppel nog mogen overblijven, maar nu blijven de prijzen dalen wegens overaanbod...
          Klopt.

Jarenlang is ons voorgehouden dat de olie bijna op is. Maar dat blijkt totaal niet het geval.

Ik herinner me een interview op de radio, radio 1. Ik weet niet meer precies met wie. Het was enkele jaren geleden toen de olieprijs zo extreem hoog stond.

Die man stelde dat de oliemarkt, alhoewel groot, te klein is om niet manipuleerbaar te zijn door kapitaalfondsen.

Met de olieprijs werd volgens hem toen een soort piramidespel gespeeld. Olie opkopen (hele tankers) en vasthouden om zo de prijs kunstmatig op te drijven.

Die periode met die hoge prijzen heeft de Amerikanen ervan overtuigd om te investeren in schalieolie.

En het is de strijd tussen de Amerikanen met hun schalieolie (met hoge exploitatiekost) en de Saudies (met hun lage exploitatiekost) die nu heeft geleid tot de keldering van de olieprijs: de Saudies willen hun marktaandeel behouden.

Boodschap: laat nooit nog iemand u wijsmaken dat de olie binnenkort op is en dat we daarom meer moeten betalen voor onze olie

Comment

• De Rockefellers zijn anders wel uit de olie business aan't stappen, zogezegd voor het milieu...
            VW Golf VII Variant 2.0 tdi highline - 09/2014

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Charlie07 Bekijk Berichten
              De Rockefellers zijn anders wel uit de olie business aan't stappen, zogezegd voor het milieu...
              Het milieu? Laten we ernstig blijven.
              Misschien omdat de vette winsten er uit zijn?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door PeterC Bekijk Berichten

Boodschap: laat nooit nog iemand u wijsmaken dat de olie binnenkort op is en dat we daarom meer moeten betalen voor onze olie
                Het geld van de regering is bijna op, en daardoor gaan we uiteindelijk meer moeten betalen voor onze olie... de onvoorzien lage prijzen zijn nefast voor de BTW inkomsten en dusde begroting

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                  Het geld van de regering is bijna op, en daardoor gaan we uiteindelijk meer moeten betalen voor onze olie... de onvoorzien lage prijzen zijn nefast voor de BTW inkomsten en dusde begroting
                  Dat komt ervan als die mannen aan de macht niet met geld kunnen omgaan.
                  Als de gewone Belg niet met geld kan omgaan, dan is hij de pineut.
                  Als die mannen in de regering niet met geld kunnen omgaan, dan komen ze ons pluimen en zijn wij allemaal de pineut!

En met de huidige vluchtelingen crisis is het helemaal om zeep.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Slightly off topic, maar deze thread sluit nog het beste aan. Interessant artikel over subsidiëring van brandstof: https://decorrespondent.nl/4217/Dit-...25595-391eaae3

De vaststelling dat een auto in het Midden-Oosten gemiddeld 60% meer verbruikt dan een "vergelijkbare" auto uit de OESO-landen vink ik bijzonder frappant.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                      Slightly off topic, maar deze thread sluit nog het beste aan. Interessant artikel over subsidiëring van brandstof: https://decorrespondent.nl/4217/Dit-...25595-391eaae3

De vaststelling dat een auto in het Midden-Oosten gemiddeld 60% meer verbruikt dan een "vergelijkbare" auto uit de OESO-landen vink ik bijzonder frappant.
                      wel natuurlijk 99% benzine, 99% automaat en constant airco op max ginder. zelf in oman en uae geweest en ook rondgereden.
                      instap huurauto is daar 1,8 corolla benzine automaat. niet 1.0 vw up zoals hier :-)

Comment

wel natuurlijk 99% benzine, 99% automaat en constant airco op max ginder. zelf in oman en uae geweest en ook rondgereden.
                        instap huurauto is daar 1,8 corolla benzine automaat. niet 1.0 vw up zoals hier :-)
                        Airco op max: dat herken ik ergens van. De Amerikanen zijn in hetzelfde bedje ziek

Comment

• Als het daar non-stop braden is zou jij hetzelfde doen moest je er wonen en leven.
                          Voor een weekje kan je wel bezweet rond lopen, maar niet de rest van je leven.

Comment

• ze starten daar ook allemaal hun auto op afstand om te koelen, brom-brom-brom

Comment

• Vanaf het moment dat het 22° en meer is zet ik mijn airco ook op frigomodus hoor...

Ik de winter, als de chauffage aanstaat, moet dat op max staan.

Bij mij is het alles of niets
                              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

afgelopen zomer (Juli) met 5 in de auto naar Spanje AC op max en automaat - verbruik 5,5l/100km. ben nog rond gereden via de Tourmalet (daar wel de ac minder gezet, was 18°C boven aan de franse kant, 35 aan de andere kant) want moest toch 1 bergpaske doen...

Comment

Airco op max: dat herken ik ergens van. De Amerikanen zijn in hetzelfde bedje ziek
                                  Dat doe ik ook
                                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                  ze starten daar ook allemaal hun auto op afstand om te koelen, brom-brom-brom
                                  En deze doe ik ook

Comment

wel... toen ik in oman rondreed in oktober was het er soms nog 45 graden.. dus het is niet 'onredelijk'
                                    je moet niet vragen in de zomer! :-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                                      afgelopen zomer (Juli) met 5 in de auto naar Spanje AC op max en automaat - verbruik 5,5l/100km. ben nog rond gereden via de Tourmalet (daar wel de ac minder gezet, was 18°C boven aan de franse kant, 35 aan de andere kant) want moest toch 1 bergpaske doen...
                                      met benzine?
                                      wow! das wel extreem goed man.

Comment

• Het verschil in prijs tussen benzine 95 en benzine 98 wordt dinsdag wat kleiner. De federale overheidsdienst Economie meldt dat de maximumprijs voor de eerste soort 2,5 eurocent omhoog gaat, terwijl benzine 98 1,2 eurocent minder mag kosten.
                                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• 't Gaat weer de verkeerde kant uit: benzine morgen duurder, diesel wss goedkoper naar het einde van week

Comment

Working...
                                          X