Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Niettegenstaande ik nog nooit een cursus economie gekregen heb, wil ik hier ook eens mijn mening ventileren.
    Ik vind het huidige systeem van een tankkaart echt niet correct.
    Ik ben meer te vinden voor een tankkaart voor een maximum aantal kilometers, rekening houdend met je afstand tot het werk en de kilometers dat je gemiddeld per dag voor je werk rijdt.
    De werknemers met een bedrijfswagen mogen de stijgende olieprijzen ook gerust voelen. De tijd dat tankkaarten als cadeautjes gegeven worden mag stoppen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
      Je bedoelt Greenspan, Bush, Fannie Mae en Freddie Mac

Anders moet je naar daar verhuizen, zeer gezellig daar!
      yep! gooi de kameel maar vol !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Francis Bekijk Berichten
        Niettegenstaande ik nog nooit een cursus economie gekregen heb, wil ik hier ook eens mijn mening ventileren.
        Ik ben meer te vinden voor een tankkaart voor een maximum aantal kilometers, rekening houdend met je afstand tot het werk en de kilometers dat je gemiddeld per dag voor je werk rijdt.
        De werknemers met een bedrijfswagen mogen de stijgende olieprijzen ook gerust voelen. De tijd dat tankkaarten als cadeautjes gegeven worden mag stoppen.
        Kunt ge het die mensen niet gewoon gunnen? Wat maakt het uit, tis niet dat ze op uw kosten iets krijgen, ze betalen gewoon iets minder dan normaal. Maar gezien ge bij minder betalende jobs geen bedrijfswagen krijgt betalen ze op het einde waarschijnlijk toch allemaal ruim genoeg belastingen.

Comment

Niettegenstaande ik nog nooit een cursus economie gekregen heb, wil ik hier ook eens mijn mening ventileren.
          De werknemers met een bedrijfswagen mogen de stijgende olieprijzen ook gerust voelen. De tijd dat tankkaarten als cadeautjes gegeven worden mag stoppen.]
          Een tankkaart is geen cadeautje maar een deel van de verloning, als dat wegvalt moet er dus iets anders in de plaats komen. Liefst iets dat niet te zwaar wordt weggetakseerd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Rames Bekijk Berichten
            Op onze "regering" zullen we alvast niet moeten rekenen...

De prijs van brandstof zal sowieso blijven stijgen, met of zonder oorlog.
            De bevolkingstoename zal niet stoppen, de nood naar brandstof zal toenemen en de voorraad van brandstoffen neemt altijd maar af. Om nog maar te zwijgen van alle producten die met petroleum gemaakt worden... Spannende tijden in aantocht.
            Op naar het stenen tijdperk .

Wat ik niet snap is dat elektrische wagens zo in de belangstelling staan en dat terwilj elektriciteit toch niet gewoon uit de lucht valt?
            2006 - Opel Astra H COSMO 1.7 CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hybris Bekijk Berichten
              Wat ik niet snap is dat elektrische wagens zo in de belangstelling staan en dat terwilj elektriciteit toch niet gewoon uit de lucht valt?

Ik ben geenszins voorstander van elektrische wagens (battery-wastage, production co2 emissions etc), maar je kan electriciteit wel op een groene manier opwekken.

Comment

Ik ben geenszins voorstander van elektrische wagens (battery-wastage, production co2 emissions etc), maar je kan electriciteit wel op een groene manier opwekken.
                Dat wel maar of dat het voldoende is voor alle wagens te voorzien en of er voldoende lithium aanwezig is dan ook de vraag.

Is hier ergens een topic over?
                2006 - Opel Astra H COSMO 1.7 CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hybris Bekijk Berichten
                  Dat wel maar of dat het voldoende is voor alle wagens te voorzien en of er voldoende lithium aanwezig is dan ook de vraag.

Is hier ergens een topic over?
                  Geen idee, alleszins geen topic dat vaak door mij gefrequenteerd wordt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GIN-072 Bekijk Berichten
                    en waarom da ??????
                    waarom moet een IT'er diie de godganse dag op zenne stoel zit en 3500€ netto pakt en een a6 heeft dan loonopslag krijgen al hij zen a6 inlevert? dat die is gewoon met eigen wagen of trein of zo naar zenne stoel reist en blij is dat em al 3500e krijgt !!
                    Daar zie je weer het vooroordeel van de IT-er..
                    Wie zegt dat je als IT-er een godganse dag op een stoel zit?
                    Wat met een bedrijf die meerdere afdelingen hebben ?
                    mensen gaan opleiden in belgië nederland duitsland frankrijk, of vestigingen over heel belgië .. ?
                    serverparken die niet dicht bij elkaar staan.. ik zeg maar iets ..

Comment

• En terug ontopic

Historische recordprijs benzine

De maximumprijs van benzine bereikt morgen een absoluut record. Wie benzine 95 tankt, kan tot 1,624 euro per liter moeten neertellen. Dat meldt de federale overheidsdienst Energie. Daarmee is het record van juli 2008 verbroken. Benzine kostte toen maximaal 1,61 euro per liter, zo blijkt uit gegevens van de Belgische Petroleum Federatie.

De nieuwste prijsstijging, met 3,3 eurocent per liter, is het gevolg van de stijging van de noteringen van de olieproducten op de internationale markten.

De maximumprijs van benzine 98 stijgt morgen ook, tot 1,637 euro per liter (+2,2 eurocent per liter).

Ook stookolie wordt duurder. Voor bestellingen van meer dan 2.000 liter betaalt de verbruiker vanaf morgen maximaal 0,833 euro per liter (+2,5 eurocent per liter). Dat is nog geen record: in juli 2008 kostte mazout tot 0,954 euro per liter bij bestellingen van minstens 2.000 liter.

De maximumprijs van diesel steeg vandaag al naar 1,443 euro per liter. De dieselprijs zit nu vlakbij het record van 1,469 euro per liter uit mei 2008.

Minister van Begroting Guy Vanhengel (Open Vld) liet vandaag weten dat hij de accijnzen op diesel en benzine aan de pomp wil verlagen. (belga/adb)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GIN-072 Bekijk Berichten

NIET MEER TANKEN BIJ ESSO & SHELL !!!

maar ja de heren hebben van de firma een tankkaart hé dus die tanken daar
                        Ik zal meedoen... heb een tankkaart bij total

Comment

Je bedoelt Greenspan, Bush, Fannie Mae en Freddie Mac

Je kan stellen dat het met Reagan begonnen is, maar wat Bernanke doet is gewoon alle remmen los, hier is Greenspan nog klein bier tegen.
                          Het is grappig, hij pompt/drukt 600 miljard of meer op 6 maand met QE2, en Pr Obama wil op 10j tijd 1000 miljard schuldafbouw realiseren....
                          De rente is nul/ zero, nada, en de liquiditeiten vliegen om je oren, dat zoekt zijn weg, naar grondstoffen en nog wat meer leningen aan mensen die het niet kunnen afbetalen.
                          De grote banken verdienen hier grof geld, de bondmarket laten ze links liggen, op trading na, ze kopen eerst wat ze daarna aan de fed verkopen voor betere voorwaarden, de wereld op zijn kop.
                          En er is geen inflatie, die mensen winkelen niet, zoveel is duidelijk, maar ja, als de inflatieindex stijgt gooien ze eruit wat hem doet stijgen, in china zijn ze er nog bedrevener in.

Er is een structureel probleem, de rentes daalden de afgelopen 30j, de schulden stegen, de rente staat nu op nul, stijgende rentes kan niemand aan, want de herfinanciering van al die schulden is dan een sneeuwbal die nog sneller groter zal worden, een haircut in de bonds zal er komen.

Wat olie betreft, men kan niet meer pompen, er is geen overschot, en wat men pompt heeft al lang de kwaliteit niet meer als vroeger, in Libië drijven ze nog op sweet crude, als alles niet naar 1 familie zou gaan hebben de mensen daar nog kans op een beter bestaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                            En terug ontopic
                            Die hoge prijzen maken jou echt blij hé

Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten
                            Ik zal meedoen... heb een tankkaart bij total
                            Dat zal de prijs aan de pomp wel wat gaan drukken, bedankt kerel!!!

Comment

Die hoge prijzen maken jou echt blij hé
                              Als jij 't zegt zal 't wel zo zijn zeker. Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt jou tegen te spreken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                Als jij 't zegt zal 't wel zo zijn zeker. Geen haar op mijn hoofd dat er aan denkt jou tegen te spreken.
                                Oink? Verkeerde been, bed?

Comment

Oink? Verkeerde been, bed?
                                  Nee hoor. Graptjen.

Comment

• Nochtans wel een goed idee

Wat ik me vooral afvraag is of dit de definitieve stijging gaat zijn...kan best zijn dat we nog eens een tussentijdse dip krijgen.
                                    Fragile economic recovery + hoge energiekosten....

Comment

En waar ligt dan het probleem volgens jou?

Dat is heel m'n loon in m'n tank moet pompen om naar m'n klanten te gaan, lijkt je terecht?
                                      1991 BMW E30 318is

Comment

Nochtans wel een goed idee

Wat ik me vooral afvraag is of dit de definitieve stijging gaat zijn...kan best zijn dat we nog eens een tussentijdse dip krijgen.
                                        Fragile economic recovery + hoge energiekosten....
                                        Normaliter zou de olieprijs opnieuw moeten stagneren of zakken nadat de situatie in Libië is gestabiliseerd.

Daar kan het niet blijven duren hoe het nu loopt. One way or the other, it will get resolved.

Comment

• Ik denk dat er een nieuwe crash op komst is.
                                          Database error.
                                          The database has encountered a problem.

Comment

Working...
                                          X