Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wat een idiote regel inderdaad.
    Wat kan het iemand schelen dat de diesel nog geen 1.50 staat als hij zelf bijna 2 euro moet betalen voor een liter benzine?
    Een beetje een onrealistisch voorbeeld, want er zal wel wat correlatie bestaan, maar toch...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten
      Wat een idiote regel inderdaad.
      Wat kan het iemand schelen dat de diesel nog geen 1.50 staat als hij zelf bijna 2 euro moet betalen voor een liter benzine?
      Een beetje een onrealistisch voorbeeld, want er zal wel wat correlatie bestaan, maar toch...
      En de diesel is gezakt! Dat betekent dat de prijzen van de benzine dus toch nog verder gaan stijgen zonder accijnsverlagin Laat ik nu net privé met benzine rijden

Comment

• Olieprijs dondert omlaag

• vrijdag 06 mei 2011, 10u29

De prijs voor een vat ruwe olie is na het uitschakelen van terroristenleider Osama Bin Laden spectaculair gezakt. De voorbije dagen zakten de prijzen met meer dan 10 procent.

Op termijn kan de verlaging van de prijs van ruwe olie leiden tot een verlaging van de prijs van benzine en stookolie.

Een week geleden noteerde het contract voor de levering van een vat Noordzee-olie nog boven de 125 dollar, vanmorgen is dat nog maar 111 dollar. Het contract voor de Amerikaanse soort WTI viel in enkele dagen terug van 113 naar 99 dollar. Het is de eerste keer sinds begin maart dat dit contract onder de grens van 100 dollar zakt.

De terugval lijkt vrijdag door te gaan. In de vroege handel bleven de prijzen stabiel, maar halverwege de voormiddag staat de Brent-olie opnieuw bijna 3 procent lager.

Analisten rekenen erop dat de olieproductie na de dood van Al Qaeda-leider Bin Laden minder gevaar loopt. Een minder positieve reden voor de prijsdaling is echter de vrees dat de economische crisis nog niet onder controle is, waardoor de vraag naar olie zou kunnen afnemen.

Ze mogen meer van die pipo's eens kogel door hoofd jagen op dees manier :'), ge zou zo stiekem beginnen hopen op een kleine ingreep op Khadaffi. Plus dat de Amerikaanse en Chinese economie beetje achterop blijven hinkelen

Tis te hopen dat ze die correcties snel beginnen doorvoeren aan de pomp ook -_-

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KermitDeKikker Bekijk Berichten
          Olieprijs dondert omlaag

• vrijdag 06 mei 2011, 10u29
          De prijs voor een vat ruwe olie is na het uitschakelen van terroristenleider Osama Bin Laden spectaculair gezakt. De voorbije dagen zakten de prijzen met meer dan 10 procent.

Op termijn kan de verlaging van de prijs van ruwe olie leiden tot een verlaging van de prijs van benzine en stookolie.

Een week geleden noteerde het contract voor de levering van een vat Noordzee-olie nog boven de 125 dollar, vanmorgen is dat nog maar 111 dollar. Het contract voor de Amerikaanse soort WTI viel in enkele dagen terug van 113 naar 99 dollar. Het is de eerste keer sinds begin maart dat dit contract onder de grens van 100 dollar zakt.

De terugval lijkt vrijdag door te gaan. In de vroege handel bleven de prijzen stabiel, maar halverwege de voormiddag staat de Brent-olie opnieuw bijna 3 procent lager.

Analisten rekenen erop dat de olieproductie na de dood van Al Qaeda-leider Bin Laden minder gevaar loopt. Een minder positieve reden voor de prijsdaling is echter de vrees dat de economische crisis nog niet onder controle is, waardoor de vraag naar olie zou kunnen afnemen.

Ze mogen meer van die pipo's eens kogel door hoofd jagen op dees manier :'), ge zou zo stiekem beginnen hopen op een kleine ingreep op Khadaffi. Plus dat de Amerikaanse en Chinese economie beetje achterop blijven hinkelen

Tis te hopen dat ze die correcties snel beginnen doorvoeren aan de pomp ook -_-

Waar heb je dit onzin-artikel vandaan? Die "crash" heeft niks met Osama te maken maar alles met slechte Amerikaanse conjunctuurdata en een wat sterkere dollar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lefty Bekijk Berichten
            Waar heb je dit onzin-artikel vandaan? Die "crash" heeft niks met Osama te maken maar alles met slechte Amerikaanse conjunctuurdata en een wat sterkere dollar.
            De standaard.

Trouwens, sterkere dollar? Bij mijn weten is het net omgekeerd dat de euro pak sterker staat, waardoor de prijsstijgingen nog al bij al meevielen de vorige keren.

Tis trouwens geen 'crash' maar een daling die sinds dood Osama zich ingezet heeft en tegelijkertijd ook inderdaad de verminderde verwachting van groei in de states. Het een sluit het andere niet uit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KermitDeKikker Bekijk Berichten
              De standaard.

Trouwens, sterkere dollar? Bij mijn weten is het net omgekeerd dat de euro pak sterker staat, waardoor de prijsstijgingen nog al bij al meevielen de vorige keren.

Tis trouwens geen 'crash' maar een daling die sinds dood Osama zich ingezet heeft en tegelijkertijd ook inderdaad de verminderde verwachting van groei in de states. Het een sluit het andere niet uit.

De dollar stond een paar dagen geleden tegen de 1.50 aan en is opeens naar 1.45 gegaan. Dat noemen ze "sterker" worden.

Ik schreef crash met aanhalingstekens voor een reden.

http://www.cnbc.com/id/42921284 (eerste alinea)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                Benzineprijs stijgt naar nieuw record

De Morgen, BRUSSEL - Benzine wordt nog maar eens duurder. Super95 mag nu maximaal 1,682 euro kosten. Dat is een absoluut record.

Super95 stijgt vandaag met 2,2 cent naar 1,682 euro per liter. Het minder gebruikte super98 mag zelfs 1,715 euro kosten, een stijging met 3,6 cent. Super98 kost vanaf nu dus meer dan 1,7 euro. Toch verlaagt de federale regering de accijnzen erop nog niet. ‘Dat gebeurt pas als diesel meer dan 1,5 euro kost én super95 meer dan 1,7 euro', zegt John Hendrickx woordvoerder van minister van Financiën Didier Reynders (MR).

De beslissing om de zogenaamde ‘omgekeerde cliquet' in te voeren, die prijsverhogingen tempert door de accijns te verlagen bij prijsstijgingen, is overigens nog niet van kracht. Ze moet ook nog in het Staatsblad verschijnen. Volgens Hendrickx gebeurt dit eerstdaags.

Nochtans neemt de kans met de dag toe dat de accijnsverlaging ook echt nodig wordt, want de prijs van de ruwe olie is internationaal weer aan het stijgen. Hoofdeconoom Peter Vanden Houte van ING zegt dat het einde daarvan nog niet in zicht is. Oorzaak is de wereldeconomie die het almaar beter doet. China kent weer een stevige groei, maar ook Europa en de Verenigde Staten pakken uit met positieve cijfers. De schrik voor een totale escalatie van de revoluties in het Midden-Oosten is wel grotendeels weg, wat de prijzen tempert. En in Europa hebben we nog het geluk dat de euro wat stijgt tegenover de dollar, waardoor de olieproducten bij ons minder opslaan dan elders. Toch verwacht Vanden Houte globaal nog een verdere stijging, waardoor benzine nog zo'n tien cent duurder kan worden.

Maar een verhoging naar 2euro per liter, zoals Total-baas Christophe de Margerie onlangs voorspelde, is in België weinig waarschijnlijk, zegt Vanden Houte. ‘Daarvoor moet de ruwe olie al zo'n 200 dollar per vat kosten (gisteren was dat 126 dollar, red).
                Wat een onnozel strontland is dat hier toch zeg! Ze gaan je nog verplichten van met die stinkdiesels te rijden! Wat een logica!
                Benzines mogen ongebreideld stijgen terwijl ze diesel systematisch laag houden voor dat omgekeerd cliquet systeem te ontwijken...
                Moest ik genoeg geld hebben of de lotto winnen, ik trapte het hier voorgoed af. (dit niet alleen voor die stomme brandstofprijzen hoor)

Comment

• In 1 maand tijd is de benzine met 10 cent gestegen. tov begin van het jaar 2011 met 20 cent als ik me niet vergis. Als we zo doorgaan zitten we inderdaad tegen het einde van de zomer op 2 euro(als ik me niet vergis is de zomer ook het moment dat brandstof duurder staat dan anders?)

Comment

• Ik denk dat we nooit nog echt goedkoop gaan kunnen tanken. Het is nu enkel nog fingers crossed dat de lpg laag blijft en liefst terug daalt naar de prijs van enkele jaren geleden; 0,35 cent

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk Berichten
                      Wat een onnozel strontland is dat hier toch zeg! Ze gaan je nog verplichten van met die stinkdiesels te rijden! Wat een logica!
                      Benzines mogen ongebreideld stijgen terwijl ze diesel systematisch laag houden voor dat omgekeerd cliquet systeem te ontwijken...
                      Moest ik genoeg geld hebben of de lotto winnen, ik trapte het hier voorgoed af. (dit niet alleen voor die stomme brandstofprijzen hoor)
                      Rustig maar, de olieprijs laat zich altijd met wat vertraging zien aan de pomp.

Als het zo doorgaat zitten we snel weer wat lager!
                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• prijs blijft constant of daalt enkele procenten mee maar accijnzen worden verhoogd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb Bekijk Berichten
                          prijs blijft constant of daalt enkele procenten mee maar accijnzen worden verhoogd.
                          Ja, maar dat is heel beperkt hoor.

Ik zeg maar wat - lukraak: een vat olie kost 100$ en een liter benzine (95) bij ons 1,4 euro aan de pomp. Na een stijging tot 140$ en opnieuw daling tot 100$ kost een liter misschien 1,42. Er blijft dus wat aan de handen van de staat plakken, maar zoveel is het allemaal niet.

Trouwens, die brandstofprijzen zijn pijnlijk, maar een verschil van 1,35 of 1,5 per liter naft maakt niet zo héél veel uit. Ik tank 140-150 liter/maand met de BMW, dus per maand is dat nog geen 30 euro meer. Toegegeven, met 30 euro kan je iets leuks doen (eens naar de cinema en gaan eten ofzo), maar het is in mijn ogen niet zo dat het plots van 'autorijden is goed betaalbaar' naar 'OMFG het is superduur geworden om met den otto te rijden' gegaan is.

Voor de modale dieselwagen die 7 liter verbruikt en 20000 km per jaar doet (en dus 1400 liter diesel/jaar verbruikt) is een prijsverschil van 20 cent/liter gelijk aan 280 euro/jaar, ofte een goede 23 euro per maand meer. Als dat het verschil maakt om het niet meer te 'kunnen' betalen, zat je ervoor imo al veel te hard op je tandvlees. IMO hé.

Comment

• Benzine en LPG worden morgen goedkoper (20/05/2011)‏:
                            • 95: € 1,658 -> € 1,616 (-4,2 cent)
                            • 98: € 1,692 -> € 1,651 (-4,1 cent)
                            • LPG: € 0,669 -> € 0,639 (-3 cent)
                            • diesel: € 1,429
                            Life's too short. Not to. Live it.
                            1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                            2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                            2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                            2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• ...en toch zijn de brandstoffen hier kunstmatig hoog gehouden, zelfs binnen de EU zijn er verschillen. De zuiderse landen zijn goedkoper als wij. Over de prijs buiten de EU is tot zelfs ongelooflijk goedkoper, dus wie houd hier in de zak. Is het het land(staat) zelf niet, dan ist de onvulbare put van de EU parlement die ze hoog houden.
                              De grootste schuldige is de staat zelf, veel te hoge accijnzen en taksen erop, en via hun dan ook nog die inkomsten buiten smijten naar zaken die beter hier zouden besteed worden.

Comment

• Diesel scheelt nog maar 15 cent met benzine vandaag

Comment

• Diesel getankt tegen €1.274/L
                                  Valt nog goed mee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Br3cht Bekijk Berichten
                                    Diesel getankt tegen €1.274/L
                                    Valt nog goed mee
                                    Hier aan de Shell staat hij 1.24x, de benzine 1.43x. Maar morgen komt er alweer een beetje bij...

Comment

• Overlaatst Diesel aan 1.4 gezien

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                        Trouwens, die brandstofprijzen zijn pijnlijk, maar een verschil van 1,35 of 1,5 per liter naft maakt niet zo héél veel uit.
                                        Als ge zo weinig rijdt als gij...

De A3 doet ongeveer 1500km per maand aan 10liter euro95 per 100km.
                                        De Boxster ook 1500km per maand aan 13liter euro98 per 100km.
                                        De Volvo 4000km per maand aan 6liter diesel per 100km.

95 = €1.5
                                        98 = €1.6
                                        Di = €1.4

Audi = €225
                                        Boxs = €312
                                        Volvo = €336

Totaal = €873 per maand

Indien er overal €0.15 bijkomt, dan kost het €87,75 per maand extra.
                                        Dat is meer dan €1000 per jaar!

"Ach een paar Euro-centjes meer..." en zo is't met alles.

BTW: ik kijk nooit op een litertje, maar elke €100 zonder FUN in return is teveel!

Onlangs nog een leuke discussie gehad over mensen die hun wagen helemaal pimpen of toch die xenons moeten hebben en als het dan meeting is en het is ver weg, dan komen ze niet omdat de naft te duur is. Dat vind ik eigenlijk zielig. Maar als de prijzen blijven stijgen en zo iemand voorziet een budget van €200 per maand aan benzine, dan kan ik me wel voorstellen dat het een serieuze domper is.
                                        Last edited by ; 05/07/2011, 19:19.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Pieters Bekijk Berichten
                                          Als ge zo weinig rijdt als gij...

De A3 doet ongeveer 1500km per maand aan 10liter euro95 per 100km.
                                          De Boxster ook 1500km per maand aan 13liter euro98 per 100km.
                                          De Volvo 4000km per maand aan 6liter diesel per 100km.

95 = €1.5
                                          98 = €1.6
                                          Di = €1.4

Audi = €225
                                          Boxs = €312
                                          Volvo = €336

Totaal = €873 per maand

Indien er overal €0.15 bijkomt, dan kost het €87,75 per maand extra.
                                          Dat is meer dan €1000 per jaar!

"Ach een paar Euro-centjes meer..." en zo is't met alles.

BTW: ik kijk nooit op een litertje, maar elke €100 zonder FUN in return is teveel!

Onlangs nog een leuke discussie gehad over mensen die hun wagen helemaal pimpen of toch die xenons moeten hebben en als het dan meeting is en het is ver weg, dan komen ze niet omdat de naft te duur is. Dat vind ik eigenlijk zielig. Maar als de prijzen blijven stijgen en zo iemand voorziet een budget van €200 per maand aan benzine, dan kan ik me wel voorstellen dat het een serieuze domper is.
                                          Het is inderdaad wat voorbarig om te zeggen dat dat verschil verwaarloosbaar is, maar, wat mijn mening is dat als je met een porsche boxter 13 liter verbruikt, je toch niet om een beetje meer of minder moet/mag kijken.

Comment

Working...
                                          X