Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
mag wel eens,dieven zijn het de staat,zo een belasting heffen.
ik ging voorheen met mijn vec altijd tanken bij shell.
die stond voor ik op vakantie vertrok (nu nog) aan 1.60/liter @ super 95.
nu in gran canaria waar ze nog niet erg met belasting heffing bezig zijn.
betaal je 0.60/liter voor net dezelfde benzine. (ook shell nvdr)
dat er een belasting nodig is ben ik mee eens,maar moet normaal blijven.
zoals ze nu bezig zijn,gaat benzine binnenkort niet meer betaalbaar zijn
(voor normale mensen dan)
nu heb ik langere tijd bij q8 easy met de cit getankt @ 1.51/super 95.
nu is hij blijkbaar naar 1.45 gezakt.
noemswaardig veel is het niet,maar terug richting 1.40 mag gerust.
voor de werkende mens is het momenteel nog net doenbaar. Maar voor studente is dees echt wel geschift. Herinner mij da toen ik nog studeerde en de prijs van de benzine van 1.2 aan't stijgen was naar 1.4 da het echt moeilijk was.
Het is een dikke schande, maja, we zijn ni de enige, Duitsl, Nl etc zijn ook duur of nog duurder.
en dat de prijs van de brandstoffen zakt omwille van de crisis op de beurs is zo'n zever! Dan zou het wel wa meer dan 4cent moeten zakken.
voor de werkende mens is het momenteel nog net doenbaar. Maar voor studente is dees echt wel geschift. Herinner mij da toen ik nog studeerde en de prijs van de benzine van 1.2 aan't stijgen was naar 1.4 da het echt moeilijk was.
Het is een dikke schande, maja, we zijn ni de enige, Duitsl, Nl etc zijn ook duur of nog duurder.
en dat de prijs van de brandstoffen zakt omwille van de crisis op de beurs is zo'n zever! Dan zou het wel wa meer dan 4cent moeten zakken.
Toen ik student was, tankte ik normaalgezien benzine aan rond de 40 frank (€1). De olieprijzen hebben toen even gepiekt, waardoor de benzine naar 48 frank gegaan is! 1,19€ per liter. Dat waren zotte tijden, en herinner ik me nog zeer goed! Iedereen kloeg steen en been.
Dus? Alles wordt duurder. That's just the way it is. Maak dat je meer verdient, of kies om minder te rijden.
bfr? ha, gij hebt de goeie tijden nog gehad diesel aan 0.7 euro. Zelf heb ik nog diesel voor minder dan ne euro getankt, toen deed ik redelijk wa km's :-)
bfr? ha, gij hebt de goeie tijden nog gehad diesel aan 0.7 euro. Zelf heb ik nog diesel voor minder dan ne euro getankt, toen deed ik redelijk wa km's :-)
Het is wel zo dat het cliquetsysteem de koppeling tussen de pomp-prijs en de olieprijs zo goed als scheidt.
Als je naar de olieprijs kijkt van de laatste weken, dan had de prijs aan de pomp inderdaad meer en vaker moeten zaken dan 1x 5 cent of zo.
Ingenieus systeem van de overheid, dat wel. Bij forse stijgingen worden we wat beschermd, bij forse dalingen, worden de accijns-inkomsten van de overheid beschermd.
Helaas is er bewust geen evenwaardigheid in die twee richtingen ingebouwd. De overheid heeft meer behoud dan wij bescherming genieten.
Ik zeg dat je ofwel zal moeten zorgen dat je meer verdient, zodat je de impact minder voelt, of dat je zal moeten kiezen om minder/zuiniger te rijden.
Ik luister graag naar uw alternatieven. Van uw kloten maken op een forum of tegen je vrienden levert je geen korting aan de pomp op.
graag gedaan
zuiniger rijden doe ik al.
Zwijge en/of nix doen levert ook nix op. Uw (niet op u, maar in't algemeen) mening uiten over de absurde prijzen heeft wel degelijk zijn nut, stress luchten en de dwaze hoop hebben da de staat ooit het licht ziet en de prijzen naar een "normaal" niv brengt.
Als iedereen zou doen zoals ge voorstelde, "meer werken of minder rijden" dan zullen het straks enkel nog de rijken zijn die kunnen rijden. Aangezien iedereen dan gewoon zijn mond houdt en de staat geen enkele rede heeft om zich nog in te houden.
Ik wacht vol spanning op je landelijke campagne. Klagen onder elkaar of tegen de lokale politieker zal niets uitmaken.
Keuzes heeft iedereen.
de typische Belgische ingesteldheid, laten we lekker zwijge en doen wa er ons opgelegd wordt. Ni moeilijk da we nog altij zonder regering zitte met zo'n manier van denke.
Leve de bedrijfswagens met tankkaart ... en knallen maar
En iets potenters voor in het weekend, dat niet teveel buiten komt ... best of both worlds
En ja ik besef dat dat een luxe is.
ik had daar vroeger een variante op: moto tijdens de week (zie onderschrift) en Volvo tijdens het weekend voor ik de Volvo kocht was ik nog aan't twijfele tss oa ne mustang, porsche of ne MR2
Leve de bedrijfswagens met tankkaart ... en knallen maar
En iets potenters voor in het weekend, dat niet teveel buiten komt ... best of both worlds
En ja ik besef dat dat een luxe is.
Moest de overheid nu eens de accijnzen verlagen en de bedrijfswagens hoger belasten. Met het aantal bedrijfswagen op de baan zal dat veel meer opbrengen . Het resultaat zou misschien goedkopere of zelfs minder bedrijfswagen zijn en zo pakken we het fileprobleem aan ook.
Hopelijk word ik nu niet afgeschoten door dat te zeggen. 't Is maar een idee hé .
de typische Belgische ingesteldheid, laten we lekker zwijge en doen wa er ons opgelegd wordt. Ni moeilijk da we nog altij zonder regering zitte met zo'n manier van denke.
't zal mss mijn "jeugdige" manier van denke zijn
Nee, dat is mijn niet-socialistische ingesteldheid, jongeman.
Het kan mij een worst wezen wat de staat doet, niet doet, regelt of niet regelt. Je invloed laat je gelden via de volksvertegenwoordigers, en is dan nog beperkt. Dat is nu eenmaal democratie.
Regel zelf een oplossing, ipv te wachten op de overheid om iets te doen aan jouw probleem of last.
Daarom: zorg dat je meer verdient of zorg dat je er minder last van hebt. Als je filantropischer bent: organiseer een mars op Brussel, of ga in de politiek. Dan help je je medeburger. Zagen helpt alleszins niet.
Dat de overheid de brandstofprijzen drastisch zal verlagen, daar hoef je niet op te rekenen. Terug naar mijn voorbeeld van de piek van de benzineprijs aan 48frank ofte 1,19€. Toen was dat een schande en 'onhoudbaar'. Alles went, dus ook benzine aan 1,60€.
Zelfs al doe jij niets voor jezelf, en doet de overheid geen drastische ingreep voor jou, het zal makkelijker worden omdat je loon wordt geïndexeerd en er gewenning optreedt.
Moest de overheid nu eens de accijnzen verlagen en de bedrijfswagens hoger belasten. Met het aantal bedrijfswagen op de baan zal dat veel meer opbrengen . Het resultaat zou misschien goedkopere of zelfs minder bedrijfswagen zijn en zo pakken we het fileprobleem aan ook.
Hopelijk word ik nu niet afgeschoten door dat te zeggen. 't Is maar een idee hé .
ik zou voor u stemme
ICM
Op zich snap ik uw standpunt, maar ik ben het er ni mee eens
Als het nu enkel mijn probleem zou zijn, ja dan zou ik er mij bij neerlegge. Nix doen en zwijge/erbij neerlegge, is ni mijn ding.
De volksvertegenwoordigers zoude ons idd moete vertegenwoordige, maar zoals ge zelf zegt, what's the point. Ze doen toch hun goesting
Ma ge hebt wel gelijk over die prijzen, vroeger was het al geschift toen het naar 1.4 ging (herinner ik mij nog al te goe) maar daar zijn we ook aan gewend geraakt. Maar ik denk da er toch een moment gaat komen dat "trop" echt wel "trop" is.
ICM
Op zich snap ik uw standpunt, maar ik ben het er ni mee eens
Als het nu enkel mijn probleem zou zijn, ja dan zou ik er mij bij neerlegge. Nix doen en zwijge/erbij neerlegge, is ni mijn ding.
De volksvertegenwoordigers zoude ons idd moete vertegenwoordige, maar zoals ge zelf zegt, what's the point. Ze doen toch hun goesting
Ma ge hebt wel gelijk over die prijzen, vroeger was het al geschift toen het naar 1.4 ging (herinner ik mij nog al te goe) maar daar zijn we ook aan gewend geraakt. Maar ik denk da er toch een moment gaat komen dat "trop" echt wel "trop" is.
Nee, dat is mijn niet-socialistische ingesteldheid, jongeman.
Het kan mij een worst wezen wat de staat doet, niet doet, regelt of niet regelt. Je invloed laat je gelden via de volksvertegenwoordigers, en is dan nog beperkt. Dat is nu eenmaal democratie.
Regel zelf een oplossing, ipv te wachten op de overheid om iets te doen aan jouw probleem of last.
Daarom: zorg dat je meer verdient of zorg dat je er minder last van hebt. Als je filantropischer bent: organiseer een mars op Brussel, of ga in de politiek. Dan help je je medeburger. Zagen helpt alleszins niet.
Dat de overheid de brandstofprijzen drastisch zal verlagen, daar hoef je niet op te rekenen. Terug naar mijn voorbeeld van de piek van de benzineprijs aan 48frank ofte 1,19€. Toen was dat een schande en 'onhoudbaar'. Alles went, dus ook benzine aan 1,60€.
Zelfs al doe jij niets voor jezelf, en doet de overheid geen drastische ingreep voor jou, het zal makkelijker worden omdat je loon wordt geïndexeerd en er gewenning optreedt.
Zeker dat je nog altijd niet met me wilt trouwen ?
Moest de overheid nu eens de accijnzen verlagen en de bedrijfswagens hoger belasten. Met het aantal bedrijfswagen op de baan zal dat veel meer opbrengen . Het resultaat zou misschien goedkopere of zelfs minder bedrijfswagen zijn en zo pakken we het fileprobleem aan ook.
Hopelijk word ik nu niet afgeschoten door dat te zeggen. 't Is maar een idee hé .
Je hebt gelijk
ALs ik zie hoeveel mensen er 's ochtends alleen in hun bedrijfswagen richting Antwerpen tuffen, dan is dat best walgelijk
Comment