Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• maar debomma zit in een niet-btwplichtige branche zeker?
    2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Ja, Colruyt (Dats) ga ik ook beginnen doen denk ik, Shell word mij echt wel te duur.
      Esso is toch altijd wel een stukske duurder als Dats (hier in de buurt toch).
      Raar bij mij in schoten is het compleet andersom , shell is de goedkoopste in de buurt. Enkel de makro is iets goedkoper..
      BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
        Raar bij mij in schoten is het compleet andersom , shell is de goedkoopste in de buurt. Enkel de makro is iets goedkoper..
        Altijd heel scherpe prijs ook bij Shell aan de Carrefour in Borsbeek.
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
          Heb je dan een tankkaart met factuur of hoe doe je dat?
          Klopt!! ik heb in het bedrijf 3 tankkaarten die er uitzien als een bankkaart maar specifiek voor het tanken.
          Zo kan ik traceren wie met welke kaart tankt en voor hoeveel, uur, datum en station

Hier krijg ik maandelijk een gedetaileerd factuur van en kan dan alles nakijken als ik dat dan al niet heb gedaan met online-banking

.
          Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
            Ik tank altijd bij Shell in Ninove. Heb het geluk dat er 250 meter verder een Dats is, en dat ze de prijzen van de 95 en gewone diesel altijd gelijk zetten. Zo heb ik merkbrandstof tegen een aanvaardbare prijs (Diesel staat er nu €1,41x, 95 €1,53x)
            Den Dats hier staat nog een paar cent goedkoper en hier in de buurt is er zelfs eene "Keupers" (heeft een paars tankstations in de ronde) die soms nog een stukske lager zit in prijs.

En wat die merkbrandstof betreft, Dats is ook merkbrandstof he.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
              De LPG-markt is al jaren heel klein. Maar ik ben ervan overtuigd dat je voordeliger kan rijden met LPG dan benzine. En hoe langer je met een wagen rijdt waar je zelf een installatie in hebt gelegd, hoe goedkoper het zaakje wordt.

Jammer dat de overheid LPG niet promoot, want het zou voor velen een goed alternatief zijn!
              Ik zou eerder zeggen, goed dat ze dat niet promoten, want als ze dat wel deden en er vele mensen zouden overstappen, dan zouden ze daarop ook meer taxen gaan innen, en dan is het weg met het voordeel.
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                Ja, verschilt wel sterk heb ik de indruk.
                Je hebt ook nog die shell-express stations, die zijn wel een heel stuk goedkoper. Nadeel voor mij, ik heb die hier niet in de buurt.
                Dichtst bij is aan de Carrefour in Hasselt denk ik.

De V-power diesel die ik tot nu toe tankte staat gewoon altijd aan de maximumprijs, de andere diesel staat momenteel 1 centje goedkoper.

Momenteel:
                Max: 1,55
                Keupers: 1,399
                Dats: 1,401
                Lukoil: 1,45
                Bruno's Food Corner (Esso): 1,469
                Shell: 1,54

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                  Oei, hij zal nu iets pijnlijks bijleren, vrees ik.
                  Sinds 1 januari zijn wij ook BTW plichtig. Dat is zo een beetje overal in het nieuws geweest Roger Dank U Elio!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk Berichten
                    Klopt!! ik heb in het bedrijf 3 tankkaarten die er uitzien als een bankkaart maar specifiek voor het tanken.
                    Zo kan ik traceren wie met welke kaart tankt en voor hoeveel, uur, datum en station

Hier krijg ik maandelijk een gedetaileerd factuur van en kan dan alles nakijken als ik dat dan al niet heb gedaan met online-banking

.
                    Oef.

Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                    Sinds 1 januari zijn wij ook BTW plichtig. Dat is zo een beetje overal in het nieuws geweest Roger Dank U Elio!
                    Met 'hij' verwees ik eigenlijk naar daniell.

Want van jou was ik het zeker dat je wist dat brandstofbonnetjes geen BTW recup toelaten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten

Met 'hij' verwees ik eigenlijk naar daniell.

Want van jou was ik het zeker dat je wist dat brandstofbonnetjes geen BTW recup toelaten.
                      En ik verwees eigenlijk naar Roger

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                        En ik verwees eigenlijk naar Roger
                        Ik wou eigenlijk Roger quoten. Sorry.

Comment

.
                          Ik heb ook zo'n tankkaart van het bedrijf waar ik werk maar hoe kan jij traceren wie met welke kaart tankt?

Comment

• Omdat hij den baas is zeker!

Met home bank kunt ge toch ook zien wie waar welke kaart gebruikt, is hetzelfde systeem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door torque Bekijk Berichten
                              Omdat hij den baas is zeker!

Met home bank kunt ge toch ook zien wie waar welke kaart gebruikt, is hetzelfde systeem.
                              Goede repliek!!

Klopt! ik heb zelf 1 tankkaart en 2 personeelsleden hebben er elk ook 1 , elke kaart heeft een ander eindnummer en op die manier zie ik wie wat en waar tankt ook online via webbanking à la minute!!

Toch duidelijk........
                              Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                Den Dats hier staat nog een paar cent goedkoper en hier in de buurt is er zelfs eene "Keupers" (heeft een paars tankstations in de ronde) die soms nog een stukske lager zit in prijs.

En wat die merkbrandstof betreft, Dats is ook merkbrandstof he.
                                Ik weet het, maar het zit vooral in mijn hoofd. De enkele keer dat ik bij Dats tank, merk ik meteen dat mijn auto niet meer gaat zoals het hoort

Bullshit natuurlijk, maar ik zeg het: it's all in the mind, en als het toch dezelfde prijs is...
                                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Ik weet het, maar het zit vooral in mijn hoofd. De enkele keer dat ik bij Dats tank, merk ik meteen dat mijn auto niet meer gaat zoals het hoort

Bullshit natuurlijk, maar ik zeg het: it's all in the mind, en als het toch dezelfde prijs is...
                                  Ik had dat vooral vroeger ( 20j terug ) het gevoel toen ik nog voornamelijk met een benzinewagen reed, ik merkte dat de wagen beter reed s'avonds of s'nachts iets met de luchtkwaliteit denk ik

Ma Swat, er moet wel iets zijn dat Dats toch niet de beste diesel maakt hoot! Mijn garagist raad me n.l af om daar te tanken omdat de injectors of pomp sneller stuk zouden gaan??

Toch kan ik het niet laten om er dikwijls te tanken, is ook vlak in de buurt hier

.

Comment

Ik had dat vooral vroeger ( 20j terug ) het gevoel toen ik nog voornamelijk met een benzinewagen reed, ik merkte dat de wagen beter reed s'avonds of s'nachts iets met de luchtkwaliteit denk ik

Ma Swat, er moet wel iets zijn dat Dats toch niet de beste diesel maakt hoot! Mijn garagist raad me n.l af om daar te tanken omdat de injectors of pomp sneller stuk zouden gaan??

Toch kan ik het niet laten om er dikwijls te tanken, is ook vlak in de buurt hier

.

Sommigen beweren dat het verschil hem in de additieven zit, want de basisbrandstof is weldegelijk dezelfde. Anderen zeggen dat dat quatsch is. Ik voel er me goed bij om bij Shell te tanken wanneer mogelijk, dus doe ik dat ook maar...
                                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

Goede repliek!!

Klopt! ik heb zelf 1 tankkaart en 2 personeelsleden hebben er elk ook 1 , elke kaart heeft een ander eindnummer en op die manier zie ik wie wat en waar tankt ook online via webbanking à la minute!!

Toch duidelijk........
                                      Ja op die manier.

Jij zei:

Hieruit leidde ik af dat je niet wist wie welke kaart heeft.

Comment

Sommigen beweren dat het verschil hem in de additieven zit, want de basisbrandstof is weldegelijk dezelfde. Anderen zeggen dat dat quatsch is. Ik voel er me goed bij om bij Shell te tanken wanneer mogelijk, dus doe ik dat ook maar...
                                        Soms is dit ook omdat je van kindsaf niet anders hebt gekent, waarom gaven ze ( en nu nog soms ) vroeger aan bemande pompstations kauwgom of een beetje snoep aan de kids, wel omdat dit in je onderbewustzijn blijft hangen om later er te blijven tanken... Zo ga je een bepaald merk asocieren met " goed "

Bullshit natuurlijk !!

Comment

• Ik heb me deze morgen in Duitsland getrakteerd op Shell V-Power Racing van 100 octaan.
                                          Niets gevoeld van verschil, wel 1.75€ de liter.

Ik tank normaal gezien 98 octaan, zit het tussen de oren? Ik heb het idee dat het verbruik iets lager is en dat de auto stationair iets zachter draait.
                                          Waarschijnlijk wel zeker

Maar vooruit, het gedacht is ook al iets he...

Comment

Working...
                                          X