Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• is heel simpel we moeten gewoon een dag afspreken datwe niet gaan tanken
    voorbeeld: 1 maart 2011

daar maken we dan een facebook pagina van en we sms'en naar 4040 onze actie hop we zijn vertrokken

we kunnen ook zeggen om 2 dagen niet te gaan tanken 1 + 2 maart of zo
    als ze daar 2d geen tankers krijgen gaat er wel iets gebeuren denk ik

Comment

• Mijn Mégane toen voltanken, baf €90 kwijt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GIN-072 Bekijk Berichten
        is heel simpel we moeten gewoon een dag afspreken datwe niet gaan tanken
        voorbeeld: 1 maart 2011

daar maken we dan een facebook pagina van en we sms'en naar 4040 onze actie hop we zijn vertrokken

we kunnen ook zeggen om 2 dagen niet te gaan tanken 1 + 2 maart of zo
        als ze daar 2d geen tankers krijgen gaat er wel iets gebeuren denk ik
        Dan tanken we de dag nadien wel dubbel zeker?

Comment

• Het heeft nog lang geduurd voordat er eentje daar mee afkwam
          Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
          Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door walter Bekijk Berichten
            Dan tanken we de dag nadien wel dubbel zeker?
            OK maar intussen hebbenze wel 2d geen tankers gehad hé

EN

het is een mooi signaal zeker als we 4040 op de hoogte brengen en onderschat facebook niet hé als je ziet dat een betoging in Brussel 35000 mensen op de been brengen..

EN

facebook is internationaal hé dus als we kunnen bereiken dat op 1 dag in veel landen niet getankt wordt....

Comment

• Da's zo'n beetje protesteren tegen de zon die opkomt.
              Brandstof/energie gaat de komende jaren alleen maar duurder worden, face the facts or adapt.

Comment

• Vergelijk brandstofprijzen en prijzen van Stookolie, Mazout, pellets, diesel, benzine, CNG, Super ...

werkt die site nu niet?

werkt ook niet?

handig!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                  Da's zo'n beetje protesteren tegen de zon die opkomt.
                  Brandstof/energie gaat de komende jaren alleen maar duurder worden, face the facts or adapt.
                  Dat is zo, maar daarom hoeft de overheid nog niet met het grootdte deel te gaan lopen.

Wat is er met het omgekeerde cliquetsysteem gebeurd?

Comment

• Vergelijk de prijzen eens met Nederland, Duitsland, Frankrijk etc..

Dan valt het in België zelfs nog mee.

Comment

• Ben bezig met grafiek te maken van brandstofprijzen vanaf 2009

Prijzen van Q8

Grafiek komt hier:

Bijgevoegde Bestanden
                      Last edited by ; 25/01/2011, 20:41.

Comment

• Daaruit besluit iik dus dat diesel van 1€ naar 1,3 gegaan is volgens mij is dat toch wel 33,3% ????

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk Berichten
                          Daaruit besluit iik dus dat diesel van 1€ naar 1,3 gegaan is volgens mij is dat toch wel 33,3% ????
                          Tja, da's het cliquet-systeem hé. 95 is bvb. "maar" 20% in prijs gestegen omdat de uitvoering van 't cliquet-systeem voor die brandstof zich niet meer heeft voorgedaan. En bij diesel toch nog een heel aantal keer.
                          LPG, alwaar de prijs quasi alleen maar op de grondstofprijs gebaseerd is (accijnsvrij), is daarentegen 70% (!) gestegen in prijs per liter. Er zit natuurlijk geen constante factor in de LPG-prijs, gelijk de accijnzen voor 95/98 sinds 2009, zodat hoge aardolieprijzen zich direct evenredig laten voelen in de prijs per liter van LPG.
                          Life's too short. Not to. Live it.
                          1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                          2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                          2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                          2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

Comment

• Als ik zo vergelijk. 1,234 euro per liter bij datz, Q8 1,338 euro per liter, toch een heus verschil voor maar gewoon diesel (sint-truiden).
                            En als ik de iets afgelegere delen van willebroek ga, dan staat de shell diesel daar voor 1,210 euro per liter...Waar is de tijd gebleven dat je voor 1l diesel, 1 euro betaalde.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Br3cht Bekijk Berichten
                              Waar is de tijd gebleven dat je voor 1l diesel, 1 euro betaalde.
                              En toen was iedereen al aan't flippen wanneer de prijs voor het eerst 1 euro was

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                                En toen was iedereen al aan't flippen wanneer de prijs voor het eerst 1 euro was
                                ik herinner mij dit nog, de eerste keer dat diesel boven de 1€ ging

Brecht nice ride

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                                  Ik niet meer, maar eerlijk gezegt, voor mij moet het niet meer teveel gaan stijgen, want tanken gaat alsmaar meer een duur grap('ke) worden...

Comment

ik herinner mij dit nog, de eerste keer dat diesel boven de 1€ ging

Brecht nice ride
                                    Thanks.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sibi Bekijk Berichten
                                      Tja, da's het cliquet-systeem hé. 95 is bvb. "maar" 20% in prijs gestegen omdat de uitvoering van 't cliquet-systeem voor die brandstof zich niet meer heeft voorgedaan. En bij diesel toch nog een heel aantal keer.
                                      LPG, alwaar de prijs quasi alleen maar op de grondstofprijs gebaseerd is (accijnsvrij), is daarentegen 70% (!) gestegen in prijs per liter. Er zit natuurlijk geen constante factor in de LPG-prijs, gelijk de accijnzen voor 95/98 sinds 2009, zodat hoge aardolieprijzen zich direct evenredig laten voelen in de prijs per liter van LPG.
                                      Ik rij nu 2,5 jaar op LPG. Ik heb nog getankt aan 0,27c bij Van Raak in Geel. 2 weken geleden was dat aan 0.66c. Aan 230L per week is dat toch wel even aanpassen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schut Bekijk Berichten
                                        Ik rij nu 2,5 jaar op LPG. Ik heb nog getankt aan 0,27c bij Van Raak in Geel. 2 weken geleden was dat aan 0.66c. Aan 230L per week is dat toch wel even aanpassen
                                        230 liter, jij tankt 1 keer per jaar?

Comment

Daaruit besluit iik dus dat diesel van 1€ naar 1,3 gegaan is volgens mij is dat toch wel 33,3% ????
                                          en dan nog een halve € te weinig
                                          diesel kost aan fabrikant meer dan benzine !!!
                                          enkel taks maakt het verschil, stomme belgische staat

Comment

Working...
                                          X