Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• De nagel op de kop!

Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die minder km's afmalen of op hun rijstijl letten ondanks de hoge prijzen.
    Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• ik let nooit op rijstijl, maar km probeer ik toch wat binnen de perken te houden (geen lease-bak op de oprit)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
        De waarheid verandert niet door te mopperen en klagen he. Je moet er gewoon niet al te lang bij stilstaan, want anders zou je inderdaad beter stil blijven staan.
        Eerlijk gezegd rijd ik er geen meter minder door, en is mijn rijstijl er ook niet 'zachter' van geworden.
        Net eens in spritmonitor gekeken, en in 2010 heb ik 110% van een Belgisch gemiddeld netto-maandloon verstookt... Met onderhoud, banden, verzekering en taksen heb ik 3x het gemiddelde Belgische netto-loon verbrast. En dat met een modale wagen en maar een modaal aantal kms/jaar. Tel daar nog eens de aankoopprijs bij, en 50% van het gemiddelde Belgische Inkomen gaat naar de gemiddelde Belgische auto, stevig eigenlijk...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fieldmarshall Bekijk Berichten
          Net eens in spritmonitor gekeken, en in 2010 heb ik 110% van een Belgisch gemiddeld netto-maandloon verstookt... Met onderhoud, banden, verzekering en taksen heb ik 3x het gemiddelde Belgische netto-loon verbrast. En dat met een modale wagen en maar een modaal aantal kms/jaar. Tel daar nog eens de aankoopprijs bij, en 50% van het gemiddelde Belgische Inkomen gaat naar de gemiddelde Belgische auto, stevig eigenlijk...
          bwa nu je dat hier zo aanhaalt, heb dat paar weken geleden eens berekend hoeveel men wagen me exact gekost heeft op 1 jaar tijd, op uitzondering van tientallen euro's die ik vergeten toevoegen ben aan men lijst(ja ik hou elke uitgegeven cent bij van men wagen ) koste me die 7634.51 €

edit: zonder aankoop van de wagen natuurlijk.
          2013- Volvo V60 D3 R-Design
          2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
            Mja, benzine blijft nog altijd duurder.
            Idd, spijtig eigenlijk. In Zwitserland is dat al andersom, komt hier mss ook nog.

Ik vind het gewoon grappig hoe ze alle brave burgers naar een stinkende diesel geduwd hebben en nu de prijs weer lekker omhoog duwen.

Binnenkort als ik gebouwd heb dan verbruik ik 0 brandstof.

Comment

• Benzine richting de 2€ of zal het allemaal zo geen vaart lopen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk Berichten
                Idd, spijtig eigenlijk. In Zwitserland is dat al andersom, komt hier mss ook nog.

Ik vind het gewoon grappig hoe ze alle brave burgers naar een stinkende diesel geduwd hebben en nu de prijs weer lekker omhoog duwen.

Binnenkort als ik gebouwd heb dan verbruik ik 0 brandstof.
                In Zwitserland stond de super 98 deze zomer al aan 1,9xx euro per liter. Lata dat nog maar even daar.

Comment

• gisteren op één en dezelfde dag diesel getankt.
                  Eerst uit noodzaak op de snelweg aan 1.35 bij Esso
                  's Avonds bij een lokale Gabriels aan 1.22

Serieuze verschillen tussen de stations onderling
                  1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                  2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                  2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                  -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• En hup morgen gaat de diesel nog eens omhoog

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MCS163 Bekijk Berichten
                      http://vtm.be/nieuws/binnenland/5851...-wordt-duurder

Benzine richting de 2€ of zal het allemaal zo geen vaart lopen?
                      Is verschillende landen binnen Europa heeft de benzineprijs met de 2-eurogrens geflirt, twee jaar geleden. Nu de wereldeconomie tekenen van herstel vertoont en de Chinezen meer dan ooit aan een opmars beginnen zal 1.5 tot 2 euro voor een liter benzine eerder regel dan uitzondering worden.

Wen eraan, rij minder, rij anders of betaal.

Comment

• LPG slaat morgen op

Comment

• kut hij stond weer even 'laag' op 55 cent

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                            Is verschillende landen binnen Europa heeft de benzineprijs met de 2-eurogrens geflirt, twee jaar geleden. Nu de wereldeconomie tekenen van herstel vertoont en de Chinezen meer dan ooit aan een opmars beginnen zal 1.5 tot 2 euro voor een liter benzine eerder regel dan uitzondering worden.

Wen eraan, rij minder, rij anders of betaal.

De stijgingen die nu plaatsvinden hebben meer te maken met protesten in Iran, Bahrain, Yemen etc

Wat betreft dat laatste ben ik het wel met je eens, there's only one way and that's up (voor zowat alle commodities)

Comment

• Dieselprijs stijgt verder

De maximumprijs van diesel gaat morgen omhoog tot 1,386 euro per liter. Twee jaar geleden, in februari 2009, kostte diesel minder dan 1 euro per liter.

De maximumprijs van diesel stijgt morgen met 1,4 eurocent per liter, zo meldt de federale overheidsdienst Energie. De stijging is het gevolg van de prijsstijging van olieproducten op de internationale markten.

De nieuwe maximumprijs is de hoogste sinds eind juli 2008, zo blijkt uit gegevens van de Belgische Petroleum Federatie. Een absoluut record is het nog niet: op 27 mei 2008 kostte diesel maximaal 1,469 euro per liter.

Eerder deze week steeg ook al de maximumprijs van stookolie naar het hoogste peil in meer dan twee jaar. (belga/sps)

Comment

• Waarschijnlijk breekt de benzineprijs eerstdaags door naar 1.60 euro/liter.... Bakje vol kost dan 80 euro, das er ook niet naast.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                  Bakje vol kost dan 80 euro, das er ook niet naast.
                                  Dat is nu ook al het geval tegen €1,43 / ltr

Comment

• Artikel op hln.be:

De maximumprijs van benzine gaat morgen omhoog. Wie super 95 tankt, betaalt dan maximaal 1,559 euro per liter, de hoogste prijs sinds de recordpiek van 1,61 euro per liter in juli 2008.

Het gaat om een prijsstijging met 2,3 eurocent per liter. Die is het gevolg van de prijsstijgingen van de olieproducten op de internationale markten, zo meldt de federale overheidsdienst Energie.

De maximumprijs van superbenzine 98 stijgt zaterdag met 1,8 eurocent per liter naar 1,583 euro per liter.

Eerder deze week bereikten ook de maximumprijzen van stookolie en diesel hun hoogste peil in meer dan twee jaar, volgens gegevens van de Belgische Petroleum Federatie. (belga/lb)

Comment

• Leuk zeg, zo ga ik mijn wagen steeds minder en minder gebruiken.
                                      Nog enkele jaren wachten, als er dan een wagen uitkomt die sportief en volledig electrisch is, die koop ik dan

Comment

• ik snap da toch ni ze .... nu net de prijs van een vat ruwe olie is gedaald..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GIN-072 Bekijk Berichten
                                          ik snap da toch ni ze .... nu net de prijs van een vat ruwe olie is gedaald..

Op welke planeet?

Comment

Working...
                                          X