Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Ik heb deze al van 2010, zoals in mijn onderschrift staat.
    Batterij is onlangs nog nagemeten en goed bevonden, bandendruk word geregeld nagekeken en zo nodig aangepast.
    Airco staat nooit op max, remmen zouden nog perfect zijn.
    Schiet het toerental af en toe lichtjes eens door ? Bij mijn xsara was het de drukgroep die niet meer voldeed. Ik had toen ook een hoger verbruik.

Comment

• Moet ik eens op letten.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• dirk heeft het over een manuele, al kan jouw koppeling er natuurlijk ook last van hebben

Comment

• Mailke gekregen van Dats24 mbt mijn vraag qua brandstoffen..
          Citaat:Onze brandstof in een internationaal merk, waar wij contractueel de naam niet mogen meedelen, gewoon omdat wij hun product goedkoper verkopen dan zij zelf.

Wat er vanwaar is..feit is dat er in 2015 een Dats station hier in de buurt open gaat,tot nu toe is Gabriels de goedkoopste maar met de M5 durf ik er niet te tanken ,alhoewel het een komen en gaan is ,zal wel int koppeke zitten zeker...met de 323 van madam weest tanken en eigenlijk niks negatiefs ondervonden .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
            Mailke gekregen van Dats24 mbt mijn vraag qua brandstoffen..
            Citaat:Onze brandstof in een internationaal merk, waar wij contractueel de naam niet mogen meedelen, gewoon omdat wij hun product goedkoper verkopen dan zij zelf.

Wat er vanwaar is..feit is dat er in 2015 een Dats station hier in de buurt open gaat,tot nu toe is Gabriels de goedkoopste maar met de M5 durf ik er niet te tanken ,alhoewel het een komen en gaan is ,zal wel int koppeke zitten zeker...met de 323 van madam weest tanken en eigenlijk niks negatiefs ondervonden .

Bij Dats24 tank ik zelf ook af en toe met de 330i. Doe dat al 4 jaar, zowel diesel (1 jaar met de E81 118d) , als 95 (1,5 jaar met de Corsa C) en 98 (330i), nog nooit problemen gehad. Vriendin tankt er ook al 2 jaar naft (C3), geen probleem. Dat tankstation vertrouw ik nu wel.

Comment

...tot nu toe is Gabriels de goedkoopste maar met de M5 durf ik er niet te tanken ,alhoewel het een komen en gaan is ,zal wel int koppeke zitten zeker...
              is het wel de moeite? hoeveel keer moet je gaan tanken met de M5, hoeveel verschil in euros scheelt het in tankbeurt?
              in waregem is de goedkoopste gabriels met 1,359€
              en de grote merken (esso, total, shell, Q hebben allemaal 1,433€

als je 50liter tankt scheelt dat 3,7€ (67,95 - 71,65€). jouw M5 kost een pak meer dan een gewone bmw. ga je dan voor zulke minimale bedragen nog een risico pakken? wat kan je meer kopen in de winkel dat je zou bespaard hebben met 3,7€?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                is het wel de moeite? hoeveel keer moet je gaan tanken met de M5, hoeveel verschil in euros scheelt het in tankbeurt?
                in waregem is de goedkoopste gabriels met 1,359€
                en de grote merken (esso, total, shell, Q hebben allemaal 1,433€

als je 50liter tankt scheelt dat 3,7€ (67,95 - 71,65€). jouw M5 kost een pak meer dan een gewone bmw. ga je dan voor zulke minimale bedragen nog een risico pakken? wat kan je meer kopen in de winkel dat je zou bespaard hebben met 3,7€?
                Iedere week tanken , toch een min van 250/maand alleen woon/werk verkeer ,punt is momenteel tank ik steeds Esso ,maar onlangs viel mijn blik op het kasticket en daar stond G&V op ,nu naar ik vernomen heb zou G&V zijn gerief halen bij Total ,maar eigenlijk zou het toch absurd zijn dat ze Total gaan verkopen in een station met de merknaam Esso? ,en via via ook te weten gekomen dat Dats eigenlijk ook Total is,dus wrm zou ik meer betalen voor hetzelfde produkt dat elders goedkoper is ?? Trouwens die mens vann Dats vertelde dat er regelmatig anoniem steekproeven gehouden worden mbt de kwaliteit..

Comment

Iedere week tanken , toch een min van 250/maand alleen woon/werk verkeer ,punt is momenteel tank ik steeds Esso ,maar onlangs viel mijn blik op het kasticket en daar stond G&V op ,nu naar ik vernomen heb zou G&V zijn gerief halen bij Total ,maar eigenlijk zou het toch absurd zijn dat ze Total gaan verkopen in een station met de merknaam Esso? ,en via via ook te weten gekomen dat Dats eigenlijk ook Total is,dus wrm zou ik meer betalen voor hetzelfde produkt dat elders goedkoper is ?? Trouwens die mens vann Dats vertelde dat er regelmatig anoniem steekproeven gehouden worden mbt de kwaliteit..
                  Dat zijn dingen die je altijd hoort, maar wel telkens anders. Ene keer zeggen ze dat DATS van Q8 is, keer er op is het van Total, nog een andere keer kopen ze gewoon bij de goedkoopste aanbieder aan... Laatste lijkt me nog meest voor de hand liggen. G&V is standalone trouwens. Kan best dat ze hun ruw product halen bij Total-raffinaderijen (die zitten bij hun niet zo ver), maar het eindproduct is van hun hoor.
                  En dat van die ESSO merk ik ook wel vaker, op de pomp staat ESSO, maar op kasticket iets anders. Volgens mij zijn dat pompen die overgenomen worden en onder oude naam blijven opereren. Hier in de buurt is het ook zo, tank je bij een ESSO, krijg je kasticket van Vansevenant.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                    En dat van die ESSO merk ik ook wel vaker, op de pomp staat ESSO, maar op kasticket iets anders. Volgens mij zijn dat pompen die overgenomen worden en onder oude naam blijven opereren. Hier in de buurt is het ook zo, tank je bij een ESSO, krijg je kasticket van Vansevenant.
                    Ja ok,maar is de kwaliteit dan ook Esso ?,want ik betaal steeds de volle pot en wil daarvoor dan ook een kwaliteit eigen aan de merknaam en niet van een witte pomp ;

Comment

• Een feit is dat de verhouding tussen mogelijke kosten van claims tov kostprijs product enorm hoog is.
                      Met een liter minderwaardige brandstof ben je in staat om een dure motor binnen de korste keren te beschadigen.

Waarschijnlijk zal er wel ergens verschil zitten in de kwaliteit maar dan toch binnen scherp afgelijnde veiligheidsmarges.
                      Het risico is gewoon te groot.

Comment

• 1,229 voor euro 95 lukoil oudergem. ongelofelijk nog maak enkele weken geleden was dat de diesel prijs

Comment

• Zonet 1,07 voor diesel aan een esso.

Comment

• vandaag passeerde ik een total tankstation, en op het raam hangt een papier "uitgebaat door POWER"

brandstof in zijn pure vorm zal uw motor wel niet omzeep helpen, en ik denk toch ook niet dat er 'goedkope' stations zijn die een addetief gaat toevoegen dat performance motoren negatief zou beïnvloeden. ik denk eerder dat de duurdere merken addetieven gebruiken die de motor iets beter behandelen.

verder is ook de bemande winkel, het aantal reinigsbeurten en de lokatie hoofdzakelijk de oorzaak van hogere prijzen en niet het type brandstof.
                            waar 5 tankstations bij elkaar staan met 3 goedkope merken en 2 gekende, dan hanteren die ver allemaal dezelfde prijs.
                            waar de dure merken alleen zitten, betaal je de hoofdprijs.

ik kan me niet voorstellen dat bv de texaco in groot bijgaarden met zijn duurdere prijzen andere brandstof heeft dan de goedkope texaco in aarlon dicht tegen de luxemburgse grens

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                              Dat zijn dingen die je altijd hoort, maar wel telkens anders. Ene keer zeggen ze dat DATS van Q8 is, keer er op is het van Total, nog een andere keer kopen ze gewoon bij de goedkoopste aanbieder aan... Laatste lijkt me nog meest voor de hand liggen. G&V is standalone trouwens. Kan best dat ze hun ruw product halen bij Total-raffinaderijen (die zitten bij hun niet zo ver), maar het eindproduct is van hun hoor.
                              Dats was vroeger met zekerheid Q8, stond toen ook op hun site zo vermeld.
                              Daar stond toen bij dat dat contracten van een bepaalde duur waren en dat die dan herbekeken werden.

Wat Esso betreft, dat zijn toch gewoon groepen die een aantal tankstations uitbaten maar wel samenwerken met Esso voor de levering van hun producten?
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• dats was een tijdje eigendom van q8

In 1988 werd het netwerk verkocht aan de Kuwait Petroleum Corporation, een beslissing die drie jaar later in het tijdperk van de Perzische Golfoorlog van 1990-1991 werd omgekeerd. Colruyt nam DATS terug over.

Comment

• Ik heb deze week getankt voor 1,05 voor diesel
                                  Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                                  Current:
                                  1987 Mercedes-Benz W124 200D
                                  1979 Mercedes-Benz W123 280E
                                  1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                                  Ex:
                                  1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                                  1976 Mercedes-Benz W123 250
                                  1987 Mercedes-Benz W124 230E

1979 Mercedes-Benz W123 300d
                                  1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                                  1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                                  1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                                  2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                                  1980 Mercedes-Benz W123 280
                                  1989 Mercedes-Benz W124 230E

Comment

• Gisteren diesel getankt in Luxemburg, prijs 0,998 de liter.

Comment

• Hier in Bree bij dats is het ook 1.05. Morgen dankbaar gebruikt van maken.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door benzfreak Bekijk Berichten
                                      Ik heb deze week getankt voor 1,05 voor diesel

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lekens Mark Bekijk Berichten
                                        Gisteren diesel getankt in Luxemburg, prijs 0,998 de liter.
                                        tiens, het verschil met luxemburg is normaal toch hoger? dat wil zeggen dat we ondanks ons dubbel cliquet systeem waar dalingen voor de helft worden doorgerekend toch sneller zakken dan in luxemburg? gek..
                                        ben blij voor de automobilisten maar vind het echt niet slim van de regering dat ze nu van de sterke dalingen geen gebruik maken om hun plan om diesel duurder te laten worden in te zetten.

zelfs als ze de prijs van diesel lieten `stijgen`tot aan het niveau van 95 zou het toch nog een absolute daling zijn geweest voor de consument. want zelfs die benzine is nu goedkoper dan diesel enkele maanden geleden.

straks moet het op ander moment en gaan de taxis en transport sector alles plat gooien paar dagen.. om dat een direct prijsstijging psychologsich veel minder makkeljk te slikken is

Comment

• lux zit zelf in diepe financiele shit, en nog veel meer als eu wat zou gaan - o utopie - morrelen aan de taks-deals

veel moet het verschil niet zijn met de buurlanden om toch nog brandstof-drank-en tabaktouristen te trekken

Comment

Working...
                                          X