Kan ze, gisteren getankt voor €76 (98 ). Ik weet nog goed dat het een half jaar geleden meestal €90 - €95 was.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2
Collapse
X
-
Ow zeker!
Hier kunt u dagelijks onze voorspellingen volgen ivm de brandstofprijzen voor de volgende dagen.
Up date van dinsdag 7-1-2015 te 9 u
- Brent daalt tot onder 50.5 $ en de Euro is gedaald net onder de 1.19
Wanneer de trend van maandag en dinsdag zich doorzet verwachten we volgende prijsdalingen
- vanaf zaterdag kans op daling van gewone stookolie
( te verwachten prijs +/- 540 € / 1000 L voor leveringen vanaf 2000 L )
daling met +/- 3 € cent / liter
- vanaf volgende week dinsdag daling van Diesel en Benzine
( te verwachten prijs +/- 1.17€ / L voor diesel en 1.31 € / L voor Euro 95 )
waarschijnlijk vanaf disndag kan men diesel tanken aan 0.999 €/ L !!!!
Comment
-
YES!
Volgende week duikt diesel onder de Euro/L:
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dbr2 Bekijk BerichtenOp 21 januari geeft Q8 20 eurocent korting op officiele prijs in alle Q8 Easy stations. Tanken voor minder dan1 euro per liter diesel zoals 10 jaar geleden dus ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichtenals de naft nu eens onder den euro zou duiken... dan zijn we 13 jaar terug in de tijd
Dus wie weet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door oli4-86 Bekijk Berichtendan leg ik een tank in mijn tuin , hoe lang zou je 98 kunnen opslaan zonder kwaliteitsverlies ?
Het kan dus. Maar mag het ook?
Comment
-
benzine kan je niet oneindig opslaan, er verdampt teveel spul uit waardoor de brandstof onbrandbaar wordt na een tijd (heb hier een bus loodvrije staan die niet meer brand).
diesel heb ik al eens opgeslagen in huis en zolang er geen water bij kan, zit je daar wel safe mee. de vraag is alleen of het mag. in de garage waar me broer werkt, hadden ze ook altijd problemen als iemand verkeerdelijk had getankt. ze trekken de mengbrandstof eruit, maar waar moet die heen.
ze mogen wettelijk zelf geen 20liter fles brandstof stockeren daar. die brandstof moest altijd verdwijnen (dodge was daar een goeie in).
privé mag je volgens mij NIKS opslaan buiten een gasfles en een rode mazouttank.
en ook die laatste tank mag je NIET meer hebben als je geen stookolie stookt. van het moment je geen mazoutkachel meer hebt, MOET je wettelijk de tank laten ledingen, reinigen en afvoeren. VERPLICHT
Comment
-
Ben je dat zeker dat je benzine oneindig kan opslaan? Ik heb altijd gehoord dat benzine max 1 jaar mag opgeslagen worden.
Bij alle grasmachines en tuinmachines bvb zegt men voor de winter de brandstof eraf te laten wegens kwaliteitsverlies van de brandstof. Wat er exact met die brandstof gebeurt weet ik niet natuurlijk.
Van diesel denk ik wel dat je het kan opslaan voor erg lange tijd. Ik heb hier nog een grote mazouttank onder de grond omdat we overstapten op gas.
Vraag me af of het te doen zou zijn om die te laten vullen met diesel. Ik denk dat er geen betere investeringen op de markt zijn dan diesel momenteel. Je zou het werkelijk in het groot moeten kunnen aankopen als het houdbaar is.
Daar zou ik gerust een mooi kapitaal durven in investeren nu. Maar jammer genoeg in de praktijk onmogelijk, stel dat je 100.000 liter diesel koopt dan moet je die nadien ook weer verkopen en je zit met het probleem om te stockeren.
Vraag me af of er nog nooit iemand op het idee kwam om een enorme opslagruimte te voorzien die investeerders kunnen gebruiken. Zo kan je bvb investeren in vaten (zwaar) bier en die te koop zetten voor het buitenland. Is allemaal georganiseerd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichtenals de naft nu eens onder den euro zou duiken... dan zijn we 13 jaar terug in de tijd
Was ergens tussen eind 2008 en eind 2009.
Benzine en diesel kan je wel even opslagen als er geen water aan kan.
Kerosine van het leger wordt zo 5 of 10 jaar opgeslagen zonder dat er ook maar iets mee gebeurt.De dokter zei vroeger dat ik een motorische achterstand heb. Ondertussen is dat rechtgezet.
1976 Volkswagen Kever 1200L
1990 Volvo 344
1991 Mercedes W124 230CE
2016 Skoda Octavia van 't werk
Verkocht
1980 Volkswagen Derby CLS
1990 Mercedes W124 230CE
2008 Renault Espace 2.0 dci 130
Comment
-
ik heb diesel gestockeerd gehad, had een 600liter brandstoftank van een vrachtwagen in de hangaar die vol zat, en verscheidene 20liter oude petrolium bussen (wel in groot diesel op gezet).
diesel is het vloeibare goud, op termijn blijft het ALTIJD stijgen in prijs. probleem is dat je het moet kunnen verkopen. als je nu 1000liter koopt en je stockeerd dat voor 5jaar.
stel je kocht 5jaar geleden 1000liter aan 1€/liter (1000€) en vorige jaar heb je die gebruikt toen de diesel aan 1,40€ stond. je hebt 400€ winst gemaakt.
deze zomer heb je dan weer 1000liter gestockeerd aan 1,30€/liter (1300€). je hebt dus 300€ van je winst verloren en weer een vat vol.
je zou de diesel 20jaar kunnen stockeren zodat je 1000€ winst maakt, maar dan moet je weer aankopen? hoe langer je wacht, hoe hoger je winst, tot je de brandstof zelf verbruikt.
ik heb mijn 800liter diesel verbruikt toen de diesel boven de 1€ ging. had ik nu 3jaar gewacht tot de diesel 1,40€ had gestaan, had ik nog meer winst gehad.
had ik nog 10jaar gewacht tot de diesel over de 2€ zit heb ik nog meer winst. maar hoelang ga je wachten???
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. JN. Bekijk BerichtenNiet overdrijven, ik heb met Katrijn nog voor minder dan een euro per liter getankt.
Van 2002 ben ik zeker, het was toen juist de overgang van frank naar euro en een tankbeurt naft was toen een eerste gemakkelijke omrekening : 50 liter tanken was 50 euro betalen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. JN. Bekijk BerichtenNiet overdrijven, ik heb met Katrijn nog voor minder dan een euro per liter getankt.
Benzine en diesel kan je wel even opslagen als er geen water aan kan.
Kerosine van het leger wordt zo 5 of 10 jaar opgeslagen zonder dat er ook maar iets mee gebeurt.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. JN. Bekijk BerichtenBenzine en diesel kan je wel even opslagen als er geen water aan kan.
Kerosine van het leger wordt zo 5 of 10 jaar opgeslagen zonder dat er ook maar iets mee gebeurt.
benzine kan je NIET opslaan. er verdampen een aantal dingen uit en het spul wordt echt ontbrandbaar.
na een half jaar is er al zoveel uit verdwenen dat de brandstof al moeilijk ontsteekt met een boegie, maar je kan ze wel nog in brand steken.
na 2-3jaar krijg je die vloeistof zelf niet meer aan het branden op de BBQ (k heb thuis loodvrje benzine staan die nu een jaar of 7-8 oud is en branden doet het echt niet meer).
als je de dop eraf draait, ruik je wel benzine. ik dacht eerst dat het diesel was, maar dit klopt niet met de groene kleur en geur.
toen ik de bbq er ook niet mee kon aansteken, dacht ik wel dat het gewone oude brandstof was
De gevolgen van slechte benzine . . . Wat veel mensen niet weten is dat brandstoffen geen onbeperkte levensduur hebben. Brandstoffen kunnen dus “vervallen”. In het geval van benzine kan dit een hele hoop ongewenste effecten hebben op de motor en zijn levensduur. Belangrijk om weten is dat benzine slechts 3 maand vers blijft, daarna beginnen de problemen! Na deze 3 maand begint de brandstof alle rubbers aan te tasten, van dichtingen, membramen tot chokebalgjes. De residu’s van oude benzine tasten de kleppen aan en zorgen er voor dat ze niet mee sluiten of zelfs gewoon vast komen te zitten.
Comment
Comment