Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
    (...)benzine kan je NIET opslaan. er verdampen een aantal dingen uit en het spul wordt echt ontbrandbaar.
    (...)
    Ik herhaal: benzine kan je eindeloos opslaan zonder dat het aan kwaliteit verliest.
    Alle aangehaalde anecdotes over benzine die niet meer goed ontrbandt vinden hun oorsprong in het onjuist opslaan ervan. De brandstof moet opgeslagen worden in een container die aan 2 zaken voldoet:
    - er mag niets uit kunnen ontsnappen (ook niet de zeer fijne gassen)
    - er mag niets van gassen of vloeistoffen naar binnen geraken.
    Het feit is dat de meeste containers (zoals jerrycans, de brandstoftank van je auto of grasmaaier) niet aan de vereisten voldoen.

Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/Gasoline#Stability

Comment

• Quality gasoline should be stable almost indefinitely if stored properly. Such storage should be in an airtight container (to prevent oxidation or water vapors mixing) that can withstand the vapor pressure of the gasoline without venting ( to prevent the loss of the more volatile fractions) at a stable cool temperature (to reduce the excess pressure from liquid expansion, and to reduce the rate of any decomposition reactions).
      dat zijn geen criteria weer iedereen zomaar kan aan voldoen, en dan staat er nog "zou moeten". bestaat er wel een materiaal die de dampen volledig kan tegenhouden? ergens is die container afgesloten en dan zit je met rubbers of dergelijke... waterstof is ook NIET lekvrij te stockeren. de atomen zijn te klein waardoor ze gewoon overal doorgeraken.
      zo zijn er nog wel veel natturkundige fenomenen hoor.
      in het luchtledige en bij een temperatuur die heel stabiel -273°C is kan.....

voor gewone huis/tuin toepassingen kan men geen benzine oneindig stockeren terwijl dit bij diesel in een simpele cola fles al voldoende is (wel afschermen van licht).
      ik wil al zeker voorkomen dat er ene +1000€ gaat investeren om bij hem thuis 1000liter euro 98 te gaan stockeren

Comment

• mijn lpgtank gevuld voor 15,50€
        Dan mag de Volvo gerust 12l/100 km drinken

Comment

• Das bijna zoveel als de camaro.... en die gaat op de snelweg naar 10L...

Comment

• Oeps, tegen de lamp gelopen.

Comment

• Ken nog wel mensen die zo een tank diesel hebben staan.
              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• veel mensen hebben een mazouttank thuis

als dat gekeurd is ? waarom niet, mijn taxibuur heeft dat ook

Comment

• Ja, als je een beroep als taxichauffeur hebt kan ik dat nog begrijpen.

Maar er zijn ook wel wat particulieren en denk niet dat die dieseltanks altijd volledig in orde zijn.
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• nee zeker niet die een plastiek vat meeschoeppen van hun werkgever enzo

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      veel mensen hebben een mazouttank thuis

als dat gekeurd is ? waarom niet, mijn taxibuur heeft dat ook
                      als je thuis op mazout stookt, mag je ook een mazouttank hebben.
                      van de moment je verwarming (cv of kachel) niet meer in gebruik is (lees: je hebt die verwijderd), dan MOET je ook de tank laten ledigen en reinigen. k dacht zelf dat die binnen de x maanden moet WEG zijn.

je mag GEEN mazouttank hebben staan als je niet op mazout verwarmdt. t ergste is dat je die zelf ook niet mag wegbrengen naar oud ijzer. een niet gereinigde tank mag niet over de openbare weg vervoerd worden.

volgens mij is het ook verboden om als partikulier benzine of diesel te stockeren. (heb het al aangehaald, de garage waar men broer werkte waren al lastig als daar 20liter stond van iemand die verkeerdelijk had getankt en waar ze de tank hadden moeten leegtrekken.
                      ik moest daar dezelfde dag nog langs met de dodge dat ze die brandstof konden wegdoen (dodge had een lege 96liter nafttank aanboord terwijl ik op gas reed). na enige tijd zat die tank ook VOL.

als een autogarage al eens niet wat liter brandstof mag hebben om iemand te kunnen helpen die zonder valt, dan mag je als partikulier dat ook niet hebben (uitzondering misschien 5liter voor het grasmachien)
                      Last edited by ; 09/01/2015, 09:34.

Comment

• Satansap blijft eindeloos meegaan!!

Comment

als je thuis op mazout stookt, mag je ook een mazouttank hebben.
                          van de moment je verwarming (cv of kachel) niet meer in gebruik is (lees: je hebt die verwijderd), dan MOET je ook de tank laten ledigen en reinigen. k dacht zelf dat die binnen de x maanden moet WEG zijn.

je mag GEEN mazouttank hebben staan als je niet op mazout verwarmdt. t ergste is dat je die zelf ook niet mag wegbrengen naar oud ijzer. een niet gereinigde tank mag niet over de openbare weg vervoerd worden.
                          ben jij verplicht aan te geven als je niet meer op mazout stookt ?

Comment

• Al die zombiefilms zijn dan ook fout bezig. Als je na enkele jaren benzine uit een tankstation of andere auto haalt, dan zou dat niet meer kunnen werken? Of duurt het langer?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              ben jij verplicht aan te geven als je niet meer op mazout stookt ?
                              daar weet ik het fijne niet van.ik stook nu niet meer op mazout, maar heb wel men 2 mazoutkachels nog in de garage staan alsook men CV brander op mazout

4.1. Een particuliere stookolietank voor de verwarming van een woning, dient gecontroleerd te worden door een erkende stookolietechnicus. Erkende technici bezitten een (in het Vlaams Gewest) persoonlijk op naam toegekend erkenningsnummer beginnend met de letters SV gevolgd door 5 cijfers (bijvoorbeeld SV00022 of SV56489).

De overzichtslijst van de erkende technici kan u terugvinden op deze pagina (nieuw venster). Voor eventuele verdere inlichtingen kan u contact opnemen met de heer Patrick Plasqui van de afdeling Milieuvergunningen, op het telefoonnummer 02 553 76 93.

4.2. Elke stookolietank, andere dan deze bedoeld onder punt 4.1 (bijvoorbeeld stookolietank voorzien van een vulpistool om een tractor van brandstof te voorzien, een opslaghouder voor stookolie die niet gebruikt wordt voor verwarming van gebouwen bv. voor opstarten van noodgroepen enz …) dient echter gecontroleerd te worden door een milieudeskundige erkend in de discipline houders voor gassen of gevaarlijke stoffen. Deze milieudeskundigen bezitten een (in het Vlaams Gewest) nominatief toegekend erkenningsnummer waarin de kenletter H voorkomt gevolgd door ofwel 3 cijfers (bijvoorbeeld 2000/H017), ofwel gevolgd door 2 of 3 letters en daarna 3 cijfers (bijvoorbeeld 2001/HAV007, 2008/HSGS012), ofwel gevolgd door hun voor- en achternaam.

Comment

dat zijn geen criteria weer iedereen zomaar kan aan voldoen, en dan staat er nog "zou moeten".
                                De vraag was of je benzine kunt opslaan. Het antwoord is ja. Chemisch gezien "veroudert" benzine niet, het was vooral dat wat ik wilde benadrukken. Het feit dat het praktisch onhaalbaar is of toch zeer moeilijk heeft meer met de eigenschappen van de opslag te maken dan met de brandstof. Iemand die het gekke idee in zijn hoofd zou halen om 1000L benzine te gaan opslaan zal met nog andere praktische problemen te kampen krijgen. Waar koop je zo'n tank? Waar installeer je die? Mag dat wettelijk zo maar? Hoe ga je er je auto ooit mee tanken? Hoeveel kost de aankoop en installatie van zo'n tank? Etc etc.

De vraag was denk ik eerder als grap gesteld. Geen zinnig mens zal het in zijn hoofd halen om dit te proberen. Laat staan dat het ooit rendabel zou zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door fcapri Bekijk Berichten
                                ik wil al zeker voorkomen dat er ene +1000€ gaat investeren om bij hem thuis 1000liter euro 98 te gaan stockeren
                                Ik ook.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                  Al die zombiefilms zijn dan ook fout bezig. Als je na enkele jaren benzine uit een tankstation of andere auto haalt, dan zou dat niet meer kunnen werken? Of duurt het langer?
                                  Als je in een film dode mensen laat rondslenteren is het een gebrek aan realisme bij het tanken van een auto het laatste van je zorgen.
                                  Doet me denken aan de aflevering van Top Gear waarin Jeremy het feit aanklaagt dat je de ESP knop 10 seconden moet ingedrukt houden vooraleer de ESP werkelijk uitgeschakeld is.

Comment

• Gisteren gaan tanken met de nieuwe Lolvo, super plus 98 aan 1.26 euro/liter! Zaaaaaalig, dat het zo maar blijft

Comment

• deze middag eerste keer sinds lang lager dan 1.2
                                      1.194 om juist te zijn Gabriëls Zelzate, in de file tussen al de NL'ers

Comment

• Mijn ouders tanken al sinds jaar en dag gewoon thuis. Tank van 2000L diesel op zolder van garage, paar keer per jaar te vullen: is toch het meest gemakkelijke als je veel kilometers doet??
                                        Nog nooit gehoord dat daar speciale voorwaarden aan verbonden zouden zijn, laat staan dat dit moeilijk te vinden/ installeren is...
                                        Prijzen zijn ook steeds heel wat interessanter dan aan de pomp uiteraard
                                        Mercedes-Benz | C220 S204 | '12 | 2015 -
                                        Triumph Spitfire | 1500 TC | '77 | 2013 - 2015
                                        Volvo | S60 2.4D+ | '05 | 2008 - 2015
                                        Mercedes S124 | 2.5D | '95 | 2002 - 2008

Comment

• D'r zal op zijn minst toch een milieuvergunning nodig zijn.

Comment

Working...
                                          X