Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk Berichten
    Ondertussen rijden er meer en meer mensen met een wagen van het werk. En nu eerlijk gezegd als ik ga tanken doe ik gewoon de bak vol. Dat het nu 1 of 1,4 euro is? Firmawagen met tankkaart van het werk. En dat ik nu veel gas geef en meer verbruik? Ik lig er niet van wakker.
    ik heb geen firmawagen en tank mijn auto ook altijd vol hoor...wat is nu het nut om voor 10-20-50 euro te tanken?? dan sta je weer sneller aan de pomp..nu moet ik maar 3x per maand gaan tanken voor 60-65 euro, anders zou ik dus 9x moeten gaan tanken voor 20 euro

    en ik kijk er ook niet naar of ik nu gas geef of niet..autorijden moet nog altijd fun zijn, dus af en toe de pedaal stevig intrappen hoort daar natuurlijk bij!

    ik kan niet snappen dat mensen nu 90-100 gaan rijden op de snelweg om brandstof te besparen, zoals ik al gelezen heb...blijf dan thuis hé en hou het verkeer niet op...

    ik denk dat we ermee moeten gaan leven

    maar natuurlijk gaat het op den duur voor bepaalde mensen niet meer lonen om te gaan werken als ze geen firmawagen hebben want ze moeten meer en meer betalen voor hun benzine, hun kinderen naar de crèche doen etc, dus ik denk dat er dan meer mensen 'foert' gaan zeggen en ook gaan profiteren van het systeem, zoals we er al zovele hebben? en kan je ze dan ongelijk geven??

    jaaaaren geleden had 'Juul Kabas' een 'hit' met tzijn zotten die werken, awel, dit kan binnenkort de waarheid nog worden ook als het zo verder gaat...
    Last edited by ; 04/03/2011, 23:28.

    Comment


    • Hup diesel morgen 1.443

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door skelle Bekijk Berichten
        Hup diesel morgen 1.443
        Slechts enkele eurocenten meer verwijderd van de hoogste prijs ooit.

        Comment


        • Van mij mogen de prijzen nog eens verdubbelen op voorwaarde dat ze alle taksen op het bezit van auto's (biv, verkeersbelasting) afschaffen.

          Dan krijgen we eindelijk eens een systeem van de gebruiker betaalt i.p.v. de bezitter betaalt zoals het nu is. Dan zal men wel 2 keer gaan nadenken vooraleer men de auto neemt. Dieselrijders en kleine cilinderinhoud zijn al veel te lang gepamperd geweest.
          2021 Taycan 4S
          2021 Lexus UX250h

          Comment


          • Vanaf welk niveau gaat men eindelijk die bedrijfswagens eens aan banden leggen? Als de diesel aan 2 Euro de liter staat of 3 Euro?
            Maarja zolang die bedrijfswagens voordelig blijven als loonsverdienste, met dank aan de belastingbetalers, zal er niet veel veranderen. Diesel aan 4 Euro de liter en nog steeds voor een koffie´tje naar zee rijden, moet kunnen, Belgie heeft toch geld teveel om dat allemaal te bekostigen.

            Comment


            • Wie beslist er eigenlijk dat de prijzen stijgen of dalen? Nu zijn ze gestegen door de onrust in het Midden-Oosten, is dat dan zoals een beurskoers?


              Als het zo duur gaat blijven, ga ik misschien toch eens goed nadenken om een LPG-installatie te laten steken.

              E30SHOP.be
              - Alles voor uw BMW E30.
              Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
              En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                Dieselrijders en kleine cilinderinhoud zijn al veel te lang gepamperd geweest.
                Zonder een standpunt in te nemen over een potentiële verhoging van de dieselprijs ter zaken, toch even opmerken dat onze economie zowat draait op diesel. Iedere superkmarkt, iedere bakker, elke slager, de gehele bouwsector en zowat iedere fabriek die niet aan water- of spoorwegen ligt wordt bevoorraad/voert uit met transportmiddelen op basis van diesel.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
                  Vanaf welk niveau gaat men eindelijk die bedrijfswagens eens aan banden leggen? Als de diesel aan 2 Euro de liter staat of 3 Euro?
                  Maarja zolang die bedrijfswagens voordelig blijven als loonsverdienste, met dank aan de belastingbetalers, zal er niet veel veranderen. Diesel aan 4 Euro de liter en nog steeds voor een koffie´tje naar zee rijden, moet kunnen, Belgie heeft toch geld teveel om dat allemaal te bekostigen.
                  Wat is het verband tussen bedrijfswagens en de hoge olieprijs?
                  Bedrijfswagen komen of verdwijnen dankzij ons Belgische verloningssysteem.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                    Zonder een standpunt in te nemen over een potentiële verhoging van de dieselprijs ter zaken, toch even opmerken dat onze economie zowat draait op diesel. Iedere superkmarkt, iedere bakker, elke slager, de gehele bouwsector en zowat iedere fabriek die niet aan water- of spoorwegen ligt wordt bevoorraad/voert uit met transportmiddelen op basis van diesel.
                    Dat klopt, vandaar dat de lage dieselprijs al die tijd al een verkapte subsidie was aan de transport- en logistieke sector waar Jan Modaal met zijn dieseltje van meeprofiteerde.
                    2021 Taycan 4S
                    2021 Lexus UX250h

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                      Het spreekt voor zich dat de hoge brandstofprijzen bestuurders van een firmawagen niet direct treffen.
                      Het is echter wél een illusie te denken dat iemand die een bedrijfswagen bezit immuun is voor hogere brandstofprijzen.

                      Indien de prijzen exhuberant hoog blijven zullen werkgevers strengere regels opleggen voor het gebruik en het verbruik.

                      Datzelfde is trouwens gebeurd in 't volle van de crisis, 2 jaar geleden. De budgetten voor bedrijfswagens gingen aanzienlijk naar beneden.
                      Ik wil de werknemers die enkele jaren geleden een dikke Audi A6 konden kiezen en nu rondbollen in een kaalgeplukte passat geen eten geven.
                      Dat is niet meer dan logisch dat dit aan banden gelegd zal worden, ik kan haast niet wachten tot die diesel de 2 Euro zal overstijgen, eens benieuwd wat voor leuke maatregelen men dan zal treffen.
                      Bedrijven lijden toch onder die oliecrisis door het veranderde consumentengedrag, dus minder inkomsten voor de staat, dus minder gunstmaatregelen voor de bedrijven die gul zijn met bedrijfswagens.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                        Dat klopt, vandaar dat de lage dieselprijs al die tijd al een verkapte subsidie was aan de transport- en logistieke sector waar Jan Modaal met zijn dieseltje van meeprofiteerde.
                        De transportsector gaat een hogere dieselprijs niet zelf incasseren. Die komt terug naar de eindgebruiker: jij & ik. Resultaat is dat jij de hogere brandstofprijs én in de supermarkt én aan de pomp gaat betalen.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
                          Dat is niet meer dan logisch dat dit aan banden gelegd zal worden, ik kan haast niet wachten tot die diesel de 2 Euro zal overstijgen, eens benieuwd wat voor leuke maatregelen men dan zal treffen.
                          Bedrijven lijden toch onder die oliecrisis door het veranderde consumentengedrag, dus minder inkomsten voor de staat, dus minder gunstmaatregelen voor de bedrijven die gul zijn met bedrijfswagens.
                          Dit lijkt mij meer jaloezie tov de gebruikers van bedrijfswagens dan een gezonde reflectie op de hoge brandstofprijs.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                            Dit lijkt mij meer jaloezie tov de gebruikers van bedrijfswagens dan een gezonde reflectie op de hoge brandstofprijs.
                            Misschien wel, maar uiteindelijk lost het zichzelf wel op als de door Bernanke veroorzaakte nieuwe crisis om zich heen begint te slaan, wij beginnen nu stilletjes de gevolgen te ondervinden van het overdadig geldgedruk van die FED en dat zal geen al te mooie tijden opleveren, zowel voor de autoliefhebber als voor de modale mens die gewoon blij was om deftig voedsel te kopen.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
                              Misschien wel, maar uiteindelijk lost het zichzelf wel op als de door Bernanke veroorzaakte nieuwe crisis om zich heen begint te slaan, wij beginnen nu stilletjes de gevolgen te ondervinden van het overdadig geldgedruk van die FED en dat zal geen al te mooie tijden opleveren, zowel voor de autoliefhebber als voor de modale mens die gewoon blij was om deftig voedsel te kopen.
                              En welk voordeel heb jij er dan bij dat jouw buurman plots geen bedrijfswagen meer zou hebben? Die paar honderdduizend bedrijfswagens in België gaan het tekort aan aardolie niet oplossen.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
                                En welk voordeel heb jij er dan bij dat jouw buurman plots geen bedrijfswagen meer zou hebben? Die paar honderdduizend bedrijfswagens in België gaan het tekort aan aardolie niet oplossen.
                                Nee, maar misschien zou het wel iets kunnen doen aan de lange files op de wegen?
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  Nee, maar misschien zou het wel iets kunnen doen aan de lange files op de wegen?
                                  Misschien.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                    Nee, maar misschien zou het wel iets kunnen doen aan de lange files op de wegen?
                                    Zeker in de weekends, maar het is begrijpelijk dat je niet op een km meer of minder kijkt en dat je overal plankgas heen kunt racen met een bedrijfswagen als de overheid dit sponsort.

                                    Comment


                                    • Op onze "regering" zullen we alvast niet moeten rekenen...

                                      De prijs van brandstof zal sowieso blijven stijgen, met of zonder oorlog.
                                      De bevolkingstoename zal niet stoppen, de nood naar brandstof zal toenemen en de voorraad van brandstoffen neemt altijd maar af. Om nog maar te zwijgen van alle producten die met petroleum gemaakt worden... Spannende tijden in aantocht.

                                      Comment


                                      • in Egypte betaal je maar € 0.14 per liter diesel
                                        2014 BMW F32 420 dA M-pakket
                                        2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
                                        2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
                                        2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

                                        Comment


                                        • Met bedrijfswagens ben je bij ons in het bedrijf ook verplicht om zuinig te rijden hoor! Je krijgt per model dat je "krijgt" een normverbruik. Kom je daarboven dan moet je opleggen. Blijf je daar onder -> krijg je geld terug in de vorm van budgetverhoging voor je volgend model.
                                          Ook wordt er gekeken hoeveel kms je doet met je banden en of je de auto onderhoud als een goede huisvader ( op tijd bandendruk nakijken, oliepeil nakijken, proper houden, enz)
                                          Het is dus niet overal dat je maar wat op doet met je firmawagen.
                                          En maar goed ook. Ze promoten bij ons zelfs om je een hybride te nemen of een wagen op CNG.
                                          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

                                          Comment

                                          Working...
                                          X