Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Toch, enerzijds spreken we daar niet van een burgeroorlog-achtig scenario, anderzijds denk ik niet dat de huidige prijszetting nog invloeden ondervindt van de situatie in Irak.
Laat ze die accijnzen maar zakken + dat ze automatisch zakken als de prijs stijgt is ook een goed idee, want nu stijgen ze automatisch als de prijs daalt maar dalen ze niet als de prijs stijgt...
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Dit is zowat de meest aangekondigde prijsstijging ooit. Zonder de val van de banken en de subprimecrisis zaten we al lang aan deze cijfers, en er zelfs zwaar over volgens mij.
Ben benieuwd waar de grens nu zal liggen? Massaal overschakelen op volledig elektrische voertuigen is ook al geen oplossing voor België. Ben benieuwd wat de toekomst brengt!
Ergens geloof ik nog dat er een wereldoorlog zou kunnen ontstaan omwille van de grondstoffen- en de voedselprijzen/schaarste. Waar staan we dan in België? Nergens...
Dit is zowat de meest aangekondigde prijsstijging ooit. Zonder de val van de banken en de subprimecrisis zaten we al lang aan deze cijfers, en er zelfs zwaar over volgens mij.
Ben benieuwd waar de grens nu zal liggen? Massaal overschakelen op volledig elektrische voertuigen is ook al geen oplossing voor België. Ben benieuwd wat de toekomst brengt!
Ik gok op een massaal aanbod van fossiele brandstofzuinige vehicels. Nog zuinigere bluemotions en consoorten zeg maar. We zijn niet klaar voor de elektrische generatie. En de plannen voor superzuinige wagens liggen al jaren klaar in één of andere Duitse schuif.
De Arabische landen hebben sterk lobywerk geleverd om deze plannen zo lang mogelijk uit te stellen.
Nu de consument met zijn neus op de hoge prijs wordt geduwd is de tijd aangebroken om ze uit te brengen.
Ergens geloof ik nog dat er een wereldoorlog zou kunnen ontstaan omwille van de grondstoffen- en de voedselprijzen/schaarste. Waar staan we dan in België? Nergens...
Al honderden jaren lang herhaalt de geschiedenis zich, keer op keer, met een nagenoeg identieke frequentie. Een oorlog krijgt 'mijn' generatie met grote mogelijkheid en mijn kinderen's generatie naar alle waarschijnlijkheid te verwerken. Goede vooruitzichten zijn dat allerminst. En zonder pessimist te willen zijn hoop ik dat we hier in het Westen ons gezond verstand bundelen.
Ergens geloof ik nog dat er een wereldoorlog zou kunnen ontstaan omwille van de grondstoffen- en de voedselprijzen/schaarste.
Die oorlog is al decennia bezig.
Ik probeer de dure prijzen noodgedwongen positief te bekijken: hoe duurder, hoe sneller er concurrerende alternatieven kunnen komen, hoe vlugger we van dit vuile smerige goedje verlost zijn.
Vandaag ben ik te voet in het dorp de boodschappen gaan doen ( op zowat 2 km van hier) en heb mijn firmawagen THUIS laten staan. How's that for a statement?
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
'Onze koopkracht vloeit weg langs de brandstofpomp'
Mobiliteitsorganisatie Touring verwelkomt het voorstel van minister van Begroting Guy Vanhengel (Open Vld) om de accijnzen aan de pomp te verlagen, maar dringt erop aan dat de regering een definitief systeem goedkeurt waarbij de accijnzen automatisch dalen van zodra een plafond basisprijs wordt bereikt.
In acht jaar tijd kende de Belgische autobestuurder een prijsstijging van 83 procent voor diesel en van 55 procent voor benzine. Touring voert aan dat de dure brandstoffen uit de gezondheidsindex werden geweerd, maar dat krijgt nu een keerzijde: 'de lonen stijgen niet mee, de koopkracht vloeit letterlijk weg langs de brandstofpomp', aldus de organisatie dinsdag in een persbericht.
Touring vraagt dat de interim-regering maatregelen neemt die de koopkracht daadwerkelijk ondersteunen. Als voorbeeld noemt Touring de systematische toepassing van de negatieve cliquet bij elke prijsstijging en dit zonder dat deze toepassing telkens weer door een ministerraad dient goedgekeurd.
Verder stelt Touring voor de gedeeltelijke opname van de brandstofprijzen in de gezondheidsindex te overwegen. 'Wanneer vervoer 13 tot 14 procent van het gezinsbudget opslokt, is het logisch dat deze uitgaven meetellen in de index', argumenteert de mobiliteitsorganisatie.
Als laatste voorbeeld om de koopkracht te ondersteunen, noemt Touring het opnemen van een daling van de accijnzen (en dus ook bijhorende btw) in de plannen rond de begroting.
'Indien de koopkracht blijft verzwakken en daarmee minder goederen kunnen worden gekocht, zijn de economische gevolgen niet te onderschatten', meent Touring.
Dat is heel m'n loon in m'n tank moet pompen om naar m'n klanten te gaan, lijkt je terecht?
Dat de werknemer een tankkaart krijgt voor zijn werkkilometers + wat marge vind ik niet meer dan normaal.
Wat bij mij vragen oproept zijn bv enkele zaken uit mijn naaste omgeving:
-de 4 kinderen leren rijden met de bedrijfswagen met tankkaart
-elke avond na het studeren in de examens nog een uurtje gaan doorperen met de bedrijfswagen en tankkaart van de vader 'omdat het toch gratis rijden is'
-eens zot doen en op en af gaan lunchen in Parijs
Dit zijn maar kleine voorbeelden. Ik weet dat dit maar pietluttigheden zijn, maar met de huidige olieprijzen vind ik dat dergelijke situaties in vraag gesteld mogen worden. De enige manier om hierop te controleren is een tankkaart met kilometerbeperking bv.
De tankkaart is waarschijnlijk in het leven geroepen toen de brandstof nog spotgoedkoop was, helaas is de situatie nu gewijzigd...
Er wordt bij ons in de firma serieus over nagedacht om met forfaitaire kilometers te werken -> woon- werkverkeer + 5000 km "gratis". De rest is bij te betalen.
Enkel wie zoals ik (projectmanager bouw) zijn wagen dagelijks nodig heeft voor werkverplaatsingen zal hier (voorlopig?) van "gespaard" blijven.
Je ziet duidelijk een kentering in het bedrijfswagen gebeuren. En ik vind dat maar normaal ook.
Mijn volgend wagen wordt er hoogstwaarschijnlijk één op CNG --> CNG (Compressed Natural Gas) is een alternatieve brandstof, en wordt geproduceerd door aardgas te comprimeren tot een druk van ong. 200 bar
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
as title say drifting in saudi arabia Very Nice Drift
“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Dat de werknemer een tankkaart krijgt voor zijn werkkilometers + wat marge vind ik niet meer dan normaal.
Wat bij mij vragen oproept zijn bv enkele zaken uit mijn naaste omgeving:
-de 4 kinderen leren rijden met de bedrijfswagen met tankkaart
-elke avond na het studeren in de examens nog een uurtje gaan doorperen met de bedrijfswagen en tankkaart van de vader 'omdat het toch gratis rijden is'
-eens zot doen en op en af gaan lunchen in Parijs
Dit zijn maar kleine voorbeelden. Ik weet dat dit maar pietluttigheden zijn, maar met de huidige olieprijzen vind ik dat dergelijke situaties in vraag gesteld mogen worden. De enige manier om hierop te controleren is een tankkaart met kilometerbeperking bv.
De tankkaart is waarschijnlijk in het leven geroepen toen de brandstof nog spotgoedkoop was, helaas is de situatie nu gewijzigd...
Twee van de drie puntjes in de argumenten die je aanhaalt zijn dikke bs imo. Mijn vader wordt nu verplicht zijn privé-wagen te verkopen en een firmawagen te nemen. Het is nu niet het geval, maar mocht het onze gewoonte zijn om vijf keer per jaar op en af naar Parijs te gaan, dan zouden we dat nu plots niet meer mogen doen? Nu zouden we dus de andere auto moeten nemen om zogezegd niet te profiteren?
Er wordt inderdaad soms geprofiteerd van een tankkaart, maar dit wordt ook serieus overdreven hoor..
Wat bij mij vragen oproept zijn bv enkele zaken uit mijn naaste omgeving:
-de 4 kinderen leren rijden met de bedrijfswagen met tankkaart
-elke avond na het studeren in de examens nog een uurtje gaan doorperen met de bedrijfswagen en tankkaart van de vader 'omdat het toch gratis rijden is'
-eens zot doen en op en af gaan lunchen in Parijs
Ik vind het geen normale gang van zaken maar het is aan de bedrijfsleiding in kwestie om hier, indien zij dat nodig vinden, grenzen aan te stellen.
Ik rij ook een firmawagen en er is geen overeenkomst voor wat betreft kilometers. Eens 200.000km bereikt wordt de wagen ingewisseld. Dat je deze niet bij mekaar moet rijden in één jaar is gewoon gezond verstand en wederzijds vertrouwen.
Maar ook mijn baas gaat niet neuten wanneer ik een zondag naar Parijs oid rij.
Of dat ethisch verantwoord is, is een andere kwestie.
Ik kan begrijpen dat dit min of meer jaloerse reacties opwekt.
De bedrijven waar ik weet van heb leggen een maximum aantal km's op voor de leasing termijn.
Als je daar over gaat moet je x-aantal euro's per km opleggen. Bij elke tankbeurt moet je het aantal km's ingeven en elke maand wordt dat nagekeken. Moest je dus één bepaalde maand 500km extra gereden hebben dan worden daar geen vragen bij gesteld, ga je plotseling elke maand 2000 km extra rijden dan mag je het wel gaan uitleggen (en betalen...)
Dat de werknemer een tankkaart krijgt voor zijn werkkilometers + wat marge vind ik niet meer dan normaal.
Wat bij mij vragen oproept zijn bv enkele zaken uit mijn naaste omgeving:
-de 4 kinderen leren rijden met de bedrijfswagen met tankkaart
-elke avond na het studeren in de examens nog een uurtje gaan doorperen met de bedrijfswagen en tankkaart van de vader 'omdat het toch gratis rijden is'
-eens zot doen en op en af gaan lunchen in Parijs
Dit zijn maar kleine voorbeelden. Ik weet dat dit maar pietluttigheden zijn, maar met de huidige olieprijzen vind ik dat dergelijke situaties in vraag gesteld mogen worden. De enige manier om hierop te controleren is een tankkaart met kilometerbeperking bv.
De tankkaart is waarschijnlijk in het leven geroepen toen de brandstof nog spotgoedkoop was, helaas is de situatie nu gewijzigd...
Mensen met een bedrijfswagen zijn inderdaad mensen zonder een sociaal leven die in hun vrije tijd niet anders doen dan rondrijden om toch maar brandstof te verbruiken, lijkt me ook niet meer dan logisch ...
Mensen met bedrijfswagens gaan ook voor hun plezier in de file staan, die hebben toch niet beter te doen en die willen al helemaal geen tijd bij hun gezin doorbrengen ...
Mensen met een bedrijfswagen gaan ook steeds volgas, want anders hebben ze minder loon ...
Kortom mensen met een bedrijfswagen zijn de oorzaak van de verhoogde brandstofprijzen!
Wij hebben twee bedrijfswagens met onbeperkte tankkaarten en toch raken de hoge brandstofprijzen mij, want ik moet ook eten en kleding kopen enz ...
Maar eigenlijk hebben wij in BE (vanuit werknemersstandpunt) de luxe van loonindexatie te hebben en zijn veel van onze klachten dus eigenlijk overroepen
PS:op budgetten voor bedrijfswagens heb ik nog nooit indexatie geweten dus eigenlijk is dat een niet geindexeerd stuk van ons loon en hebben wij, bedrijfswagen gebruikers, pas echt recht om te klagen
Wat hebben de verhoging van de brandstofprijzen en het hebben van een bedrijfswagen in godsnaam met elkaar te maken?!
De bijkomende vraag naar brandstof die een bedrijfswagen zou kunnen creëren is peanuts, dat kan oliemarkten niks schelen. En hoeveel mensen gaan een auto geheel opofferen als ze geen bedrijfswagen meer krijgen....
Comment