Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
    Mensen met een bedrijfswagen zijn inderdaad mensen zonder een sociaal leven die in hun vrije tijd niet anders doen dan rondrijden om toch maar brandstof te verbruiken, lijkt me ook niet meer dan logisch ...

Mensen met bedrijfswagens gaan ook voor hun plezier in de file staan, die hebben toch niet beter te doen en die willen al helemaal geen tijd bij hun gezin doorbrengen ...

Mensen met een bedrijfswagen gaan ook steeds volgas, want anders hebben ze minder loon ...

Kortom mensen met een bedrijfswagen zijn de oorzaak van de verhoogde brandstofprijzen!
    Dit heb ik niet gezegd.
    Jouw onnozele conclusie doet me niet van mijn standpunt afwijken. Ik blijf erbij dat met de huidige brandstofprijzen de tankkaart en het gebruik ervan mag herzien worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Francis Bekijk Berichten
      Dit heb ik niet gezegd.
      Jouw onnozele conclusie doet me niet van mijn standpunt afwijken. Ik blijf erbij dat met de huidige brandstofprijzen de tankkaart en het gebruik ervan mag herzien worden.
      Pure jaloezie dus? Als ik het voel in de portefeuille dan een ander ook...

Plan B: Misschien een werk pakken met bedrijfswagen?

Comment

• Chance dat ik vorige week nog wat diesel getankt heb aan 1,25€/l toen ik van 't Draakske kwam

Comment

Dit heb ik niet gezegd.
          Zever, elke werkgever beslist nog altijd zelf wat hij daar mee aanvangt. Er zijn ook bedrijven die met een vast bedrag per maand werken. Denkt gij dat een firma dat niet merkt als op x jaar tijd de brandstofkost met 80% stijgt?

Jaloezie, meer is het niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alex85 Bekijk Berichten
            Pure jaloezie dus? Als ik het voel in de portefeuille dan een ander ook...

Plan B: Misschien een werk pakken met bedrijfswagen?
            Typische reactie . Vanals je je vragen stelt bij iets wordt het afgedaan als 'pure jaloezie'...
            Los daarvan denk ik dat het beleid van de bedrijven betreffende tankkaarten stricter en stricter zal worden in de toekomst...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
              Maar ook mijn baas gaat niet neuten wanneer ik een zondag naar Parijs oid rij.
              Of dat ethisch verantwoord is, is een andere kwestie.
              Zolang jij privé belast wordt voor het gebruik lijkt me dat perfect verantwoord.

Comment

Dat de werknemer een tankkaart krijgt voor zijn werkkilometers + wat marge vind ik niet meer dan normaal.
                Wat bij mij vragen oproept zijn bv enkele zaken uit mijn naaste omgeving:
                -de 4 kinderen leren rijden met de bedrijfswagen met tankkaart
                -elke avond na het studeren in de examens nog een uurtje gaan doorperen met de bedrijfswagen en tankkaart van de vader 'omdat het toch gratis rijden is'
                -eens zot doen en op en af gaan lunchen in Parijs

Dit zijn maar kleine voorbeelden. Ik weet dat dit maar pietluttigheden zijn, maar met de huidige olieprijzen vind ik dat dergelijke situaties in vraag gesteld mogen worden. De enige manier om hierop te controleren is een tankkaart met kilometerbeperking bv.
                De tankkaart is waarschijnlijk in het leven geroepen toen de brandstof nog spotgoedkoop was, helaas is de situatie nu gewijzigd...
                Oorspronkelijk geplaatst door Francis Bekijk Berichten
                Typische reactie . Vanals je je vragen stelt bij iets wordt het afgedaan als 'pure jaloezie'...
                Los daarvan denk ik dat het beleid van de bedrijven betreffende tankkaarten stricter en stricter zal worden in de toekomst...
                Die smiley hoeft niet. Ik zou liever hebben dat je je punt grondig argumenteerd.. Het enigste wat ik van jou de laatste twee pagina's begrepen heb is dat bedrijfswagens te veel profiteren als brandstofprijzen 'hoog' zijn. Zonder argumentatie ga ik er dus van uit dat jij dergelijke 'pleziertjes' in vraag stelt omdat je het mja 'mottig' vindt dat jij die sneller voelt in de portefeuille...

Comment

• Ik heb medelijden met bedrijfswagen raggers, die zijn verplicht diesel te rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alex85 Bekijk Berichten
                    Die smiley hoeft niet. Ik zou liever hebben dat je je punt grondig argumenteerd.. Het enigste wat ik van jou de laatste twee pagina's begrepen heb is dat bedrijfswagens te veel profiteren als brandstofprijzen 'hoog' zijn. Zonder argumentatie ga ik er dus van uit dat jij dergelijke 'pleziertjes' in vraag stelt omdat je het mja 'mottig' vindt dat jij die sneller voelt in de portefeuille...
                    Het klopt toch niet in de huidige economie met snel slinkende fossiele brandstofvoorraad dat het voor bedrijven gunstiger uitkomt een bedrijfswagen met tankkaart aan te bieden aan de werknemer ipv een hoger loon. De werknemer rijdt maar rond en wordt niet aangezet na te denken over de hoge brandstofprijs.
                    Denk je zelf ook niet dat het systeem van onbeperkte kilometers op de tankkaart binnen x aantal jaren zal sneuvelen?

Comment

• Belgie is veel kwetsbaarder door de dure olieprijs dan eender welk ander Europees land, zelfs dubbel zo kwetsbaar dan Duitsland.
                      De Belgische economie kan daardoor dan ook sneller in recessie raken.
                      Bedrijfswagens werden vernoemd bij de 3 belangrijkste oorzaken die zorgen voor de enorme afhankelijkheid van olie in Belgie.

Dit volgens het VRT journaal van 19u hedendage.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
                        Belgie is veel kwetsbaarder door de dure olieprijs dan eender welk ander Europees land, zelfs dubbel zo kwetsbaar dan Duitsland.
                        De Belgische economie kan daardoor dan ook sneller in recessie raken.
                        Bedrijfswagens werden vernoemd bij de 3 belangrijkste oorzaken die zorgen voor de enorme afhankelijkheid van olie in Belgie.

Dit volgens het VRT journaal van 19u hedendage.
                        En wat is de redenering daarachter?

Als ik de redenering omdraai wordt daar dus beweerd dat onze olie-afhankelijkheid aanzienlijk zal dalen als bedrijfswagens worden afgeschaft? Dat wilt dus zeggen dat mensen die nu met een bedrijfsauto rijden dan plots niet meer met een auto gaan rijden? Van waar komt die naieve gedachte?

Comment

Het klopt toch niet in de huidige economie met snel slinkende fossiele brandstofvoorraad dat het voor bedrijven gunstiger uitkomt een bedrijfswagen met tankkaart aan te bieden aan de werknemer ipv een hoger loon. De werknemer rijdt maar rond en wordt niet aangezet na te denken over de hoge brandstofprijs.
                          Denk je zelf ook niet dat het systeem van onbeperkte kilometers op de tankkaart binnen x aantal jaren zal sneuvelen?
                          Veel bedrijven werken met een limiet per week/maand op de tankkaart.
                          Los daarvan zal met de hybride/elektrische wagen in de toekomst het verbruik en dus ook het budget van de tankkaart slinken.

Los van bovenstaande heb jij toch geen last als iemand een tankkaart krijgt of niet?
                          Niemand spreekt erover dat de staat de grote winnaar is bij stijgende olieprijzen. 21% btw, dan nog eens meer dan 50% accijnzen, kassa kassa...

Ipv op de staat te kakken gaan we op elkaar kakken want jij hebt gratis benzine en ik niet kleinzerig dat sommige mensen zijn.

In belgie betalen we allemaal al enorm veel belastingen. Wees blij dat er hier en daar nog enkele fiscaal voordelige systemen zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten
                            Ipv op de staat te kakken gaan we op elkaar kakken want jij hebt gratis benzine en ik niet kleinzerig dat sommige mensen zijn.
                            Tut tut, gratis diesel.
                            Als ge gratis benzine had ging ik wel kakken op u

Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                            Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                              Tut tut, gratis diesel.
                              Als ge gratis benzine had ging ik wel kakken op u

Ik moet helaas mijn eigen benzine en diesel bekostigen
                              Wel met de fiscaal vriendelijke regel van 75% aftrekbaar

Comment

Maar de werknemer doen nadenken over zijn brandstofverbbruik met de bedrijfswagen is per definitie niet de oplossing, eerder een lapmiddel of een druppel op een hete plaat. Imo krijgen mensen in België veel te snel een bedrijfswagen die dat eigenlijk niet nodig hebben. Waarom? Omdat dat in Belgie een win-win situatie is voor zowel werknemer als voor bedrijf. 'Dankzij' onze fiscaliteit zijn bedrijven ook zo happig de groene eco kaart te spelen omdat dat fiscaal zo'n fijn resultaat heeft. Is het aan de werknemer om dan 'Neen dank u, voor mij hoeft het niet' te zeggen?

ps Reden nummer 1 en 2, in die volgorde, waarom België zo'n hoog olieverbruik heeft is onze petrochemische sector en onze slecht geïsoleerde woningen. De petrochemische cluster van bedrijven in Antwerpen is de op één na grootste ter wereld (!). En ecologisch bouwen is een trein waar we in België nu massaal achteraan lopen maar initieël dus wel dik gemist hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bmw alpina Bekijk Berichten
                                  En wat is de redenering daarachter?

Als ik de redenering omdraai wordt daar dus beweerd dat onze olie-afhankelijkheid aanzienlijk zal dalen als bedrijfswagens worden afgeschaft? Dat wilt dus zeggen dat mensen die nu met een bedrijfsauto rijden dan plots niet meer met een auto gaan rijden? Van waar komt die naieve gedachte?
                                  Dat moet je aan de econoom vragen die in het VRT journaal aan het woord was.

Of misschien komt het omdat bedrijfswagens maar liefst VIER MILJARD EURO per jaar kosten aan de belastingbetalers, of omdat 30% van de bedienden een bedrijfswagen gekregen hebben om op hun kantoortje te zitten.
                                  Feit is dat een bedrijfswagen niet TOT het loon behoord maar als ´´EXTRA´tje´´ bovenop het loon komt.
                                  Persoonlijk zie ik dit in de toekomst dan ook verder aan banden gelegd worden in ons reeds failliet landje zonder regering.

Comment

Of misschien komt het omdat bedrijfswagens maar liefst VIER MILJARD EURO per jaar kosten aan de belastingbetalers, of omdat 30% van de bedienden een bedrijfswagen gekregen hebben om op hun kantoortje te zitten.
                                    Feit is dat een bedrijfswagen niet TOT het loon behoord maar als ´´EXTRA´tje´´ bovenop het loon komt.
                                    Persoonlijk zie ik dit in de toekomst dan ook verder aan banden gelegd worden in ons reeds failliet landje zonder regering.
                                    Of jij nu vier miljard of vierhonderd miljard schrijft, het komt even geloofwaardig over. Vanwaar haal je dat?

En neen, dat heeft men hier al meermaals proberen uitleggen. Een bedrijfswagen wordt gerekend tot het loon en is zeker geen extraatje. Ken jij iemand die van zijn baas een A6 krijgt omdat hij flink zijn best heeft gedaan?

Ik zou het overigens ten zeerste appreciëren mocht u een inspanning doen dt-fouten te vermijden.

Comment

• mss naar de bedrijven toe gewoon, die extra loon uitbetalen in de vorm van dure mazout en zo concurrentiekracht inboeten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dsCedric Bekijk Berichten
                                        Ik zou het overigens ten zeerste appreciëren mocht u een inspanning doen dt-fouten te vermijden.
                                        en schrijffouten mag je gewoon houden

Comment

Ik zal, als ik eens tijd te veel heb, opzoeken wat hij juist beweerd heeft. Want zoals ik het nu lees geloof ik er niets van.

Kosten is relatief, opportuniteitskosten, tot daar aan toe. En dan nog. Indien de optie bedrijfswagen afgeschaft wordt dan kan dat weggevallen stuk verloning onder de huidige loonkosten onmogelijk volledig worden uitgekeeerd als loon. Dat is gewoon onbetaalbaar voor de werkgevers. Dus ik neem aan dat die kosten serieus zijn overschat tenzij men hier rekening mee heeft gehouden.

Tot slot: een bedrijfswagen behoort wel degelijk tot het loonpakket, of ben je nu echt zo naief om te geloven dat ik enkel voor mijn matig netto-loon mijn nikkel zit af te draaien? Als men mijn bedrijfswagen wegneemt dan moet dat gecompenseerd worden in bruto-loon. Dus die bedrijfswagen maakt hoe dan ook deel uit van mijn verloning en is voor mij en voor de rest van de werknemers alles behalve een extra'tje.
                                          Last edited by ; 10/03/2011, 03:22.

Comment

Working...
                                          X