Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Wij krijgen een firmawagen met tankkaart en worden erop belast volgens wat wettelijk moet. Verder is er totaal geen controle op. Als ik elke weekend naar de kust wil rijden om een ijsje op de dijk te gaan eten dan is dat zo. Simpel. En waarom is dat zo? Dat is voor de werkgever een extra troef om werknemers bij de concurrentie te overhalen om bij hem te komen werken. Is dat eerlijk : ja. Mensen die dat oneerlijk vinden zijn jaloers. Ik wil nog altijd de eerste tegen komen die bij zijn sollicitatie gaat zeggen dat hij geen firmawagen wil omdat hij dat niet fair vindt ten opzichte van mensen die geen firmawagen krijgen.

Is het eerlijk dat een directielid een nieuwe porsche panamera full option krijgt en wij moeten kiezen uit een middenklasser? Dat hij ook een tankkaart heeft en tegen misschien 15 liter benzine/100 kilometer rondrijdt? Dat zijn loon meer dan het dubbele dan dat van mij is? Wij hebben een klant in Mechelen die al zijn kaderleden een dikke nieuwe audi geeft. Genre A6-A5-A7. Is dat normaal voor mensen die elke dag op hun bureau zitten of van thuis uit werken? Ja want ze hebben misschien tot hun 24e of langer gestudeerd en nemen zware beslissingen. Dat zijn geen bandarbeiders die vanaf hun 18e op automatische piloot hun 8 urenwerkdagen afhaspelen. Dus het is normaal dat die die extra's krijgen.

Kijk naar de politiekers. Sommigen rijden in de nieuwste audi A8, mercedes S-klasse of BMW 7 rond. Met chaffeur en alles erop en eraan. Die moeten ook niet ervan wakker liggen dat de benzine nu 1,5 of 3 euro gaat staan. iedereen zaagt daar over maar uiteindelijk is er niemand die ook maar één initiatief neemt om er iets tegen te doen. Met 60.000 man een dag gaan protesteren in Brussel en wat pinten achterover kappen maar verder dikke nullen. Ik lig er dus ook niet van wakker wat de olieprijzen gaan doen en of mijn firmawagen nu 7 of 9 liter verbruikt. De mensen zijn veel te kortzichtig geworden en lopen heel hun leven depressief rond. Minder zagen en jaloers zijn, meer naar uzelf kijken en u minder met anderen moeien en zelf iets van uw leven proberen te maken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
      Dat moet je aan de econoom vragen die in het VRT journaal aan het woord was.

Of misschien komt het omdat bedrijfswagens maar liefst VIER MILJARD EURO per jaar kosten aan de belastingbetalers, of omdat 30% van de bedienden een bedrijfswagen gekregen hebben om op hun kantoortje te zitten.
      Feit is dat een bedrijfswagen niet TOT het loon behoord maar als ´´EXTRA´tje´´ bovenop het loon komt.
      Persoonlijk zie ik dit in de toekomst dan ook verder aan banden gelegd worden in ons reeds failliet landje zonder regering.
      Bij ons is het loonsopslag of firmawagen, dus geen extra

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
        in Egypte betaal je maar € 0.14 per liter diesel
        Iedereen naar Egypte om er te tanken
        Nee alle gekheid op een stokje,de prijs is ook hoog omdat vadertje staat 55% per liter in eigen zak steekt en dat een liter benzine afgewerkt maar in werkelijk max 0.6 a 0.7 euro kost.
        Last edited by ; 10/03/2011, 12:35.

Comment

• Diesel getankt aan 1.33

Al bij al toch content dat m'n zuipende benzine de deur uit is...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door prospeed Bekijk Berichten
            Wij krijgen een firmawagen met tankkaart en worden erop belast volgens wat wettelijk moet. Verder is er totaal geen controle op. Als ik elke weekend naar de kust wil rijden om een ijsje op de dijk te gaan eten dan is dat zo. Simpel. En waarom is dat zo? Dat is voor de werkgever een extra troef om werknemers bij de concurrentie te overhalen om bij hem te komen werken. Is dat eerlijk : ja. Mensen die dat oneerlijk vinden zijn jaloers. Ik wil nog altijd de eerste tegen komen die bij zijn sollicitatie gaat zeggen dat hij geen firmawagen wil omdat hij dat niet fair vindt ten opzichte van mensen die geen firmawagen krijgen.

Is het eerlijk dat een directielid een nieuwe porsche panamera full option krijgt en wij moeten kiezen uit een middenklasser? Dat hij ook een tankkaart heeft en tegen misschien 15 liter benzine/100 kilometer rondrijdt? Dat zijn loon meer dan het dubbele dan dat van mij is? Wij hebben een klant in Mechelen die al zijn kaderleden een dikke nieuwe audi geeft. Genre A6-A5-A7. Is dat normaal voor mensen die elke dag op hun bureau zitten of van thuis uit werken? Ja want ze hebben misschien tot hun 24e of langer gestudeerd en nemen zware beslissingen. Dat zijn geen bandarbeiders die vanaf hun 18e op automatische piloot hun 8 urenwerkdagen afhaspelen. Dus het is normaal dat die die extra's krijgen.

Kijk naar de politiekers. Sommigen rijden in de nieuwste audi A8, mercedes S-klasse of BMW 7 rond. Met chaffeur en alles erop en eraan. Die moeten ook niet ervan wakker liggen dat de benzine nu 1,5 of 3 euro gaat staan. iedereen zaagt daar over maar uiteindelijk is er niemand die ook maar één initiatief neemt om er iets tegen te doen. Met 60.000 man een dag gaan protesteren in Brussel en wat pinten achterover kappen maar verder dikke nullen. Ik lig er dus ook niet van wakker wat de olieprijzen gaan doen en of mijn firmawagen nu 7 of 9 liter verbruikt. De mensen zijn veel te kortzichtig geworden en lopen heel hun leven depressief rond. Minder zagen en jaloers zijn, meer naar uzelf kijken en u minder met anderen moeien en zelf iets van uw leven proberen te maken.
            Dat is er boenk op... iedereen is jaloers op iemand anders...maar als je zegt dat ze er dan harder voor moeten werken of meer risico's nemen... dan hoor je niemand niet meer.

Comment

• Morgen een daling van de 95 en 98:

Eurosuper 95: van
              € 1,6240 naar € 1,5870
              Eurosuper 98: van € 1,6370 naar € 1,6100

De Q8 Easy op Sint-Kruis is wel goed bezig: € 1,484 voor een liter 95, 14ct goedkoper ipv 10-11ct zoals gewoonlijk.
              Last edited by SilentSpring; 15/03/2011, 22:18.
              2018 BMW X1 18d

Comment

• Gisteren 95 getankt aan 1.416
                Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Ik heb gisteren 98 getankt aan 1.512.
                  Last edited by SToRM81; 15/03/2011, 22:57.
                  '00 Honda S2000 GT Silverstone/Red | Hardtop, 18" BBS LM, AEM V2, KW V3, Greddy Spectrum Elite V2

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SToRM81 Bekijk Berichten
                    Ik heb gisteren 98 getankt aan 1.512.
                    Olland of BE?
                    2.0 JTDm

Comment

• Dat was in België bij de Avia. Vandaag stond de prijs weer iets lager op 1.485.
                      Last edited by SToRM81; 17/03/2011, 09:26.
                      '00 Honda S2000 GT Silverstone/Red | Hardtop, 18" BBS LM, AEM V2, KW V3, Greddy Spectrum Elite V2

Comment

• Een liter benzine 95 kost vanaf vrijdag maximaal 1,636 euro per liter, een nieuw record. Ook diesel en stookolie worden duurder.
                        Het vorige record voor benzine 95 dateert van 9 maart, toen de maximumprijs 1,624 euro per liter bedroeg.

Ook de maximumprijs voor een liter diesel gaat vrijdag omhoog, tot 1,448 euro (+0,5 eurocent). Dat is niet ver onder de recordprijs van 1,469 euro per liter.

De verhogingen van de maximumprijzen hebben te maken met de indexering van de distributiemarges en van de bijdrage voor de strategische voorraden.

De prijsstijging voor de benzines zijn ook het gevolg van de stijging van de prijzen op de internationale markten.

Ook stookolie wordt duurder. Vanaf vrijdag kost een liter maximaal 0,8362 euro, vanaf een bestelling van meer dan 2.000 liter. Dat is een stijging met 0,32 eurocent.

Comment

• Is idd weer ferm de moeite

FF rap uitgerekend, als ik de mijne voltank (50L) met Super98, dan kost mij dat morgen 3.25 euro meer

Comment

• Zolang ze de energieprijzen niet uit de index halen, hoor je mij niet klagen...
                            Nochtans tank ik 2x per week mijn naftetje vol...
                            My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                              Gisteren 95 getankt aan 1.416
                              Duidelijk geen timing-op-14-mod
                              Oorspronkelijk geplaatst door Kaiser Chief
                              Bestelt
                              1995 Mazda MX-5 1.8

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Weytie Bekijk Berichten
                                Is idd weer ferm de moeite

FF rap uitgerekend, als ik de mijne voltank (50L) met Super98, dan kost mij dat morgen 3.25 euro meer
                                Fack, 6,5 cent erbij in een lap
                                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Lotuzzz Bekijk Berichten
                                  Duidelijk geen timing-op-14-mod

Nog niet
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                  Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• In NL diesel getankt aan 1.328/l

Comment

• Benzineprijs op nieuw record

Een liter benzine 95 kost vanaf vrijdag maximaal 1,636 euro per liter, een nieuw record. Ook diesel en stookolie worden duurder.
                                      Het vorige record voor benzine 95 dateert van 9 maart, toen de maximumprijs 1,624 euro per liter bedroeg.
                                      Ook de maximumprijs voor een liter diesel gaat vrijdag omhoog, tot 1,448 euro (+0,5 eurocent). Dat is niet ver onder de recordprijs van 1,469 euro per liter.
                                      De verhogingen van de maximumprijzen hebben te maken met de indexering van de distributiemarges en van de bijdrage voor de strategische voorraden.
                                      "Het Internationaal Energie Agentschap verplicht elk land om een strategische voorraad voor 90 dagen te hebben. Daar moet een bepaalde prijs voor worden betaald, en die wordt op 1 april geïndexeerd", verduidelijkt Chantal De Pauw, de woordvoerster van de FOD Economie. "Daarnaast worden vrijdag ook de afgesproken marges voor de distributie geïndexeerd."
                                      De prijsstijging voor de benzines zijn ook het gevolg van de stijging van de prijzen op de internationale markten.

Ook stookolie wordt duurder. Vanaf vrijdag kost een liter maximaal 0,8362 euro, vanaf een bestelling van meer dan 2.000 liter. Dat is een stijging met 0,32 eurocent.

Bron
                                      Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                                        Benzineprijs op nieuw record

Een liter benzine 95 kost vanaf vrijdag maximaal 1,636 euro per liter, een nieuw record. Ook diesel en stookolie worden duurder.
                                        "Het Internationaal Energie Agentschap verplicht elk land om een strategische voorraad voor 90 dagen te hebben. Daar moet een bepaalde prijs voor worden betaald, en die wordt op 1 april geïndexeerd", verduidelijkt Chantal De Pauw, de woordvoerster van de FOD Economie. "Daarnaast worden vrijdag ook de afgesproken marges voor de distributie geïndexeerd."

Bron
                                        Spoedig zal blijken dat het maar een slechte aprilgrap bleek te zijn......

Comment

• Ik heb gisteren tijdens een verblijf in de States getankt, hier wordt per gallon gerekend, die kost 3 dollar 58 dollarcent. De diesel staat hier 4 dollar 15 dollarcent. Als ik de prijs van de benzine omreken, kom ik uit op 55 eurocent/liter.

Comment

Working...
                                          X