Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Het is inderdaad wat voorbarig om te zeggen dat dat verschil verwaarloosbaar is, maar, wat mijn mening is dat als je met een porsche boxter 13 liter verbruikt, je toch niet om een beetje meer of minder moet/mag kijken.
Het is niet dat €1000 daarom plots minder waard is. Ik kan daar altijd wel een andere leuke bestemming voor vinden
Langs den ene kant hou jij wagens rijdende voor 84000 km per jaar. Geef toe dat de gemiddelde Belg daar niet aan komt. Ik hou wagens rijdende voor +-40000 km/jaar, en dan is het al maar de helft van dat geld.
Of een dikke 40 euro per maand. Pas op, tuurlijk kan ik een leuke bestemming voor dat geld vinden, maar als't op die 40 euro zou aankomen, kan ik beter gaan kijken of ik toch eens geen auto kan wegdoen, snap je?
En ik HAAT posts als 'jouw wagen verbruikt 13 liter dus je kijkt er niet naar'. Ik kijk ALTIJD naar het verbruik. Voor mij mag een wagen niet meer verbruiken dan wat je er voor terugkrijgt in relatie. Mijn 328i die 9 liter slikt vind ik OK. Een 911 GT3 die 13 liter slikt vind ik ook OK. Een Clio 1.4i die 8 liter slikt vind ik NIET OK.
Geloof me, wie moet werken voor z'n centen, en er dan een mooie kar mee koopt die wat potenter is, kijkt zéér zeker nog naar het verbruik!
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Langs den ene kant hou jij wagens rijdende voor 84000 km per jaar. Geef toe dat de gemiddelde Belg daar niet aan komt. Ik hou wagens rijdende voor +-40000 km/jaar, en dan is het al maar de helft van dat geld.
Of een dikke 40 euro per maand. Pas op, tuurlijk kan ik een leuke bestemming voor dat geld vinden, maar als't op die 40 euro zou aankomen, kan ik beter gaan kijken of ik toch eens geen auto kan wegdoen, snap je?
En ik HAAT posts als 'jouw wagen verbruikt 13 liter dus je kijkt er niet naar'. Ik kijk ALTIJD naar het verbruik. Voor mij mag een wagen niet meer verbruiken dan wat je er voor terugkrijgt in relatie. Mijn 328i die 9 liter slikt vind ik OK. Een 911 GT3 die 13 liter slikt vind ik ook OK. Een Clio 1.4i die 8 liter slikt vind ik NIET OK.
Geloof me, wie moet werken voor z'n centen, en er dan een mooie kar mee koopt die wat potenter is, kijkt zéér zeker nog naar het verbruik!
Eigenlijk ben ik het met alles wat je schrijft eens.
Ik weet zeker dat ik die Porsche heb kunnen bijeensparen door niet op de manier die jij haat te denken. Verspilling blijft verspilling.
En ik HAAT posts als 'jouw wagen verbruikt 13 liter dus je kijkt er niet naar'. Ik kijk ALTIJD naar het verbruik. Voor mij mag een wagen niet meer verbruiken dan wat je er voor terugkrijgt in relatie. Mijn 328i die 9 liter slikt vind ik OK. Een 911 GT3 die 13 liter slikt vind ik ook OK. Een Clio 1.4i die 8 liter slikt vind ik NIET OK.
Hierover toch nog even dit:
Wie met een clio 1.4 16v kan rijden, daarvan zegt de buur met de 1.3-12 klepper van 1991 misschien ook dat ie maar een 1000'tje of 4/8 kleppen minder had moeten kopen en anders moet zwijgen over brandstofprijzen. Het doet ertoe voor iedereen, of je moest belachelijk veel geld hebben. Maar ik werk niet voor niets elke zaterdag en zondag en minstens 50u in de week.
Wist je dat ondertussen jouw overburen Herman en Ursula met hun scooter voorbij de 12klepper rijden en in elkaars oor mompelen dat ze hem bankroet gunnen door het verbruik van zijn wagen; ... moest ie maar ne scooter kopen hé
Diesel en huisbrandolie worden woensdag opnieuw duurder. De prijs voor een liter diesel stijgt naar een recordhoogte.
De maximumprijs voor een liter diesel stijgt met 1,2 eurocent tot 1,472 euro, het hoogste peil ooit.
Voor huisbrandolie stijgt de maximumprijs bij bestellingen van meer dan 2.000 liter tot 0,8325 euro per liter (+1,1 eurocent). Voor bestellingen van minder dan 2.000 liter moet vanaf woensdag maximaal 0,8578 euro per liter betaald worden (+1,11 eurocent). Huisbrandolie aan de pomp kost dan maximaal 0,9490 euro per liter (+1,1 eurocent).
De prijsstijgingen zijn het gevolg van de stijging van de noteringen van de olieproducten op de internationale markten.
pffff, en ik maar wachten tot de prijs van de mazout een beetje wil zakken. Voor je het weet staat de winter voor de deur en dan stijgt de mazoutprijs meestal sowieso (dacht ik)
1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km) -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)
Niet te gelovendat diesel nog steeds geen 2 Euro de liter kost.
Maar wat maakt het uit, niemand laat toch zijn wagen staan of ze hem nu nodig hebben of niet, en velen hebben een bedrijfswagen en voor hen mag diesel gerust 10 Euro de liter kosten.
Niet te gelovendat diesel nog steeds geen 2 Euro de liter kost.
Maar wat maakt het uit, niemand laat toch zijn wagen staan of ze hem nu nodig hebben of niet, en velen hebben een bedrijfswagen en voor hen mag diesel gerust 10 Euro de liter kosten.
Veel mensen laten hun auto nochtans meer thuis, tegenwoordig. Stond recent nog in de krant.
En de "company car policy" die veel bedrijven hanteren, zal ook wel veranderen als de prijzen blijven stijgen. Logisch ook.
Hup, nieuwe economische crisis? zowel benzine als diesel 5 cent gezakt, en volgende week benzine blijkbaar nog eens.
Blijkbaar zelfs twee keer als ik brandstofprijzen.be mag geloven?
En hoeveel zou dat dan zijn of is het wachten op een aankondiging?
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
En de diesel gaat weer 2 centjes omhoog, terwijl de benzine nog zou gaan zakken.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
mag wel eens,dieven zijn het de staat,zo een belasting heffen.
ik ging voorheen met mijn vec altijd tanken bij shell.
die stond voor ik op vakantie vertrok (nu nog) aan 1.60/liter @ super 95.
nu in gran canaria waar ze nog niet erg met belasting heffing bezig zijn.
betaal je 0.60/liter voor net dezelfde benzine. (ook shell nvdr)
dat er een belasting nodig is ben ik mee eens,maar moet normaal blijven.
zoals ze nu bezig zijn,gaat benzine binnenkort niet meer betaalbaar zijn
(voor normale mensen dan)
nu heb ik langere tijd bij q8 easy met de cit getankt @ 1.51/super 95.
nu is hij blijkbaar naar 1.45 gezakt.
noemswaardig veel is het niet,maar terug richting 1.40 mag gerust.
Comment