Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • tjah, niet voor het één of het ander. Maar de hoge brandstofprijzen maken een bedrijfswagen voor de werkgever al een pak minder interessanter.
    Mijn baas is daar vrij open in. Hij heeft me nog overlaatst gezegd, dat de prijzen nu zo hoog staan. Dat het verschil extra nettoloon geven, of een firmawagen geven. Bijna aan elkaar gelijk zijn voor hem.

    Dus als de prijzen zo hoog blijven zullen er mogelijks automatisch minder firmawagens uitgedeeld worden of toch op z'n minst minder tankkaarten.
    1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
    2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
    2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
    -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

    www.carfac.be "Driving on experience"

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
      Zeker dat je nog altijd niet met me wilt trouwen ?


      Oorspronkelijk geplaatst door B&V Bekijk Berichten
      hehe deal! ma meedoen als ik iets weet hé
      Ik zal het wel zien in het nieuws zeker?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten




        Ik zal het wel zien in het nieuws zeker?
        ik kruip een kraan in en ga in hongersstaking...



        Ow crap nee, da hebbe ze al geprobeerd en heeft ni gewerkt

        Comment


        • Hoe mijn baas mijn professionele kilometers vergoedt zal mij worst wezen.

          Ik maal jaarlijks minimum 70.000km af in het kader van mijn job. Als mijn werkgever verkiest om mij daarvoor een wagen ter beschikking te stellen vind ik dat goed. Ik kan er zelfs mee leven indien hij voor de privékilometers een vergoeding zou vragen, al is het mooi meegenomen als hij dat niet doet.

          Indien hij mij morgen zou vragen 70.000km met mijn privévoertuig af te leggen wil ik daar heus over nadenken. Ik verwacht dan wel dat die km's vergoed worden zodat ik werkelijk alle kosten kan dekken.

          En net omwille van dit laatste punt ben ik ervan overtuigd dat ik nog behoorlijk lang in een firmawagen zal bollen!

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
            Hoe mijn baas mijn professionele kilometers vergoedt zal mij worst wezen.

            Ik maal jaarlijks minimum 70.000km af in het kader van mijn job. Als mijn werkgever verkiest om mij daarvoor een wagen ter beschikking te stellen vind ik dat goed. Ik kan er zelfs mee leven indien hij voor de privékilometers een vergoeding zou vragen, al is het mooi meegenomen als hij dat niet doet.

            Indien hij mij morgen zou vragen 70.000km met mijn privévoertuig af te leggen wil ik daar heus over nadenken. Ik verwacht dan wel dat die km's vergoed worden zodat ik werkelijk alle kosten kan dekken.

            En net omwille van dit laatste punt ben ik ervan overtuigd dat ik nog behoorlijk lang in een firmawagen zal bollen!
            Maar het lijkt me dan ook (als je 70.000 km/jaar doet) dat je je wagen écht nodig hebt voor het werk, en niet enkel om naar het werk te rijden (woon-werk verkeer). In dat geval is een firmawagen perfect te verantwoorden hoor. In de tweede categorie zou het eens herbekeken mogen worden, niet dat het voor mij volledig afgeschaft moet worden, maar wel in die zin dat mensen die een valabel alternatief voor het openbaar vervoer hebben (dus waar de reistijd gemiddeld NIET toeneemt) zouden moeten aangemoedigd worden om dit ook te gebruiken.

            Allez, ja my 2 cents!
            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

            '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
              Hoe mijn baas mijn professionele kilometers vergoedt zal mij worst wezen.

              Ik maal jaarlijks minimum 70.000km af in het kader van mijn job. Als mijn werkgever verkiest om mij daarvoor een wagen ter beschikking te stellen vind ik dat goed. Ik kan er zelfs mee leven indien hij voor de privékilometers een vergoeding zou vragen, al is het mooi meegenomen als hij dat niet doet.

              Indien hij mij morgen zou vragen 70.000km met mijn privévoertuig af te leggen wil ik daar heus over nadenken. Ik verwacht dan wel dat die km's vergoed worden zodat ik werkelijk alle kosten kan dekken.

              En net omwille van dit laatste punt ben ik ervan overtuigd dat ik nog behoorlijk lang in een firmawagen zal bollen!
              Een situatie die in mijn ogen vraagt om een bedrijfswagen. In dit geval is het bijna niet denkbaar om dit met eigen auto af te leggen.

              Ik heb het vooral op mensen van wie de auto bijvoorbeeld enkel en alleen gebruikt wordt voor woon-werkverkeer en niets anders. Als dan blijkt dat die mensen uiteindelijk 15 a 20 000km per jaar afleggen omdat ze ervoor gekozen hebben om ver van huis te werken dan lijkt me dat belachelijk. Als we 1 000 zo'n mensen iedere dag op dezelfde baan zetten dan creëer je drukte.

              Met bedrijfswagens heb ik geen probleem en ik hoef geen bedrijfswagen. Ik heb liever een eigen wagen, eentje die ik zelf kies ongeacht wat iemand anders denkt, en ik wil er ook zelf zoveel mogelijk van genieten. Als je dan beseft dat de dagen waarop je in of rond Antwerpen moet zijn je daarvoor een uur of langer in de file staat en beseft dat waarschijnlijk de helft van de voertuigen rondom je bedrijfswagens zijn met één persoon in, tja dat werkt frustrerend.

              Vandaar: maak het fiscaal onaantrekkelijk om een bedrijfswagen te verlenen aan mensen die slechtst een beperkt aantal kilometers afleggen door de belastingen erop te verhogen. Verlaag vervolgens de accijnzen op diesel en benzine zodat het break-even wordt (of zodat de overheid er een klein beetje aan wint in vergelijking met het huidige systeem).

              Een snelle berekening toont ons trouwens het volgende:
              365 dagen per jaar (+1 voor schrikkeljaren).
              - 52 weekends (gemiddeld) per jaar, goed voor 104 dagen. In een vijfdagenstelsel, die in bedrijfswereld alom tegenwoordig is, wordt er dan niet gewerkt.
              - 20 betaalde verlofdagen waarop men thuis blijft
              - 12 wettelijke feestdagen. Iedereen heeft recht op feestdagen, ook als ze in het weekend vallen.
              = 229 eigenlijke werkdagen
              Stel je woont 50km van je werk dan leg je 100km per dag of zo'n 22 900km per jaar.

              Met de loonstijging (ten gevolge van de fiscaal onvoordelige bedrijfswagen wanneer er minder dan 25 000km per jaar woon)werkverkeer wordt afgelegd) kun je zelf gaan kijken voor een mooie wagen en ga je misschien eens beginnen stil staan dat je levenskwaliteit zal stijgen als je gaat carpoolen: met drie personen elk om de beurt een week rijden betekent dat je slechts 1/3 van de normale kilometers gaat afleggen en ook minder gaat betalen aan brandstof.

              Het is mij dus niet zozeer te doen om de bedrijfswagen, maar wel om alle andere problemen die het met zich meebrengt:
              - Demotiverend naar carpoolen toe (zeker als er een tankkaart bij is)
              - Meer verkeer op de weg en dus ook meer files
              - Meer verkeer betekent automatisch een grotere kans op ongevallen

              Neen ik ga niet in de politiek gaan, dat is een "lost cause" en het is helemaal niet de bedoeling om tegen iemand zijn kar te rijden, gewoon een algemeen idee.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Phacoid Bekijk Berichten
                Een situatie die in mijn ogen vraagt om een bedrijfswagen. In dit geval is het bijna niet denkbaar om dit met eigen auto af te leggen.

                Ik heb het vooral op mensen van wie de auto bijvoorbeeld enkel en alleen gebruikt wordt voor woon-werkverkeer en niets anders. Als dan blijkt dat die mensen uiteindelijk 15 a 20 000km per jaar afleggen omdat ze ervoor gekozen hebben om ver van huis te werken dan lijkt me dat belachelijk. Als we 1 000 zo'n mensen iedere dag op dezelfde baan zetten dan creëer je drukte.

                Met bedrijfswagens heb ik geen probleem en ik hoef geen bedrijfswagen. Ik heb liever een eigen wagen, eentje die ik zelf kies ongeacht wat iemand anders denkt, en ik wil er ook zelf zoveel mogelijk van genieten. Als je dan beseft dat de dagen waarop je in of rond Antwerpen moet zijn je daarvoor een uur of langer in de file staat en beseft dat waarschijnlijk de helft van de voertuigen rondom je bedrijfswagens zijn met één persoon in, tja dat werkt frustrerend.

                Vandaar: maak het fiscaal onaantrekkelijk om een bedrijfswagen te verlenen aan mensen die slechtst een beperkt aantal kilometers afleggen door de belastingen erop te verhogen. Verlaag vervolgens de accijnzen op diesel en benzine zodat het break-even wordt (of zodat de overheid er een klein beetje aan wint in vergelijking met het huidige systeem).

                Een snelle berekening toont ons trouwens het volgende:
                365 dagen per jaar (+1 voor schrikkeljaren).
                - 52 weekends (gemiddeld) per jaar, goed voor 104 dagen. In een vijfdagenstelsel, die in bedrijfswereld alom tegenwoordig is, wordt er dan niet gewerkt.
                - 20 betaalde verlofdagen waarop men thuis blijft
                - 12 wettelijke feestdagen. Iedereen heeft recht op feestdagen, ook als ze in het weekend vallen.
                = 229 eigenlijke werkdagen
                Stel je woont 50km van je werk dan leg je 100km per dag of zo'n 22 900km per jaar.

                Met de loonstijging (ten gevolge van de fiscaal onvoordelige bedrijfswagen wanneer er minder dan 25 000km per jaar woon)werkverkeer wordt afgelegd) kun je zelf gaan kijken voor een mooie wagen en ga je misschien eens beginnen stil staan dat je levenskwaliteit zal stijgen als je gaat carpoolen: met drie personen elk om de beurt een week rijden betekent dat je slechts 1/3 van de normale kilometers gaat afleggen en ook minder gaat betalen aan brandstof.

                Het is mij dus niet zozeer te doen om de bedrijfswagen, maar wel om alle andere problemen die het met zich meebrengt:
                - Demotiverend naar carpoolen toe (zeker als er een tankkaart bij is)
                - Meer verkeer op de weg en dus ook meer files
                - Meer verkeer betekent automatisch een grotere kans op ongevallen

                Neen ik ga niet in de politiek gaan, dat is een "lost cause" en het is helemaal niet de bedoeling om tegen iemand zijn kar te rijden, gewoon een algemeen idee.
                Maar ik steun het wel volledig! Bedrijfswagen waar echt nodig, andere oplossingen (carpoolen, OV, ...) waar mogelijk!
                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                Comment


                • De overheid heeft er alleen maar baat bij dat er zoveel mogelijk in een leaseauto rijden. Ze willen ook al zoveel mogelijk af van oude wagens(>10 jaar) omdat die vervuilender zijn. Dit is ook wel zo, maar de echte reden is dat er dan weer een nieuwe auto wordt verkocht, wat hen weer belastingen oplevert. Daarom dat leaseauto's fiscaal aantrekkelijk zijn voor de werkgever.

                  Of dit milieuvriendelijk is en of we hiermee brandstof sparen?

                  Milieuvriendelijk al zeker niet. Een nieuwe auto maken kost ook heel veel geld en belast het milieu ook. Dan kun je veel beter dubbel zo lang blijven rijden met je auto die een litertje meer drinkt dan een oude auto. Brandstof uitsparen zullen we ook niet doen, want die auto moet worden gemaakt en verscheept. Het is allemaal zogezegd voor het milieu, maar het gaat hen enkel om geld.

                  Voor mijn werk heb ik ook een auto die ik voor woon-werkverkeer mag gebruiken. Maar die heb ik nodig om naar klanten te gaan, dan is dat wel verantwoord vind ik. Maar een leaseauto krijgen enkel voor woon-werkverkeer?? Als ze die al eens zouden afschaffen, zouden er al een paar mensen meer de fiets nemen naar hun werk dat 3 km verderop is(Ja daar wordt ook vaak een leaseauto voor gegeven)

                  Comment


                  • naft is precies goe gezakt, heb vrijdag voor 98 aan €1.48

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door B&V Bekijk Berichten
                      naft is precies goe gezakt, heb vrijdag voor 98 aan €1.48
                      Een beetje, niet overdreven veel hoor. Ik heb zaterdag getankt (95) aan 1.451 aan de Shell in Ninove.
                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                      Comment


                      • 't hangt echt van naftstation tot naftstation. Er zijn er waar de verschillen tss 95 en 98 belachelijk groot zijn en omgekeerd. Had in't begin van de maand nog getankt voor 1.6**.

                        Vanaf vandaag zou de officiele prijs (volgen HLN)
                        1,5720 voor 95 zijn en 1,5910 voor 98. Wie weet tanken we binnenkort dan terug nog is voor 1.39 of zo :-p

                        Comment


                        • @hierboven

                          wie weet, misschien wel efkes, maar de prijzen zullen sowieso steeds blijven stijgen.
                          Maar dan gewoon met eenbepaalde (stijgende) conjunctuur.

                          Comment


                          • Woensdag stijgen de benzineprijzen terug even afwachten wat ze doen en misschien nog snel terug voltanken.

                            Comment


                            • Heb het ook net gezien, vrijdag volgt de diesel ook.
                              Ga ook wat afwachten en als hij echt gaat omhoog gaan den donderdag gaan tanken.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                              Comment


                              • Nog steeds geen nieuwe prijzen beschikbaar. Wss gaat de prijs dus amper of niet omhoog gaan. Althans dat hoop ik toch.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door skelle Bekijk Berichten
                                  De overheid heeft er alleen maar baat bij dat er zoveel mogelijk in een leaseauto rijden. Ze willen ook al zoveel mogelijk af van oude wagens(>10 jaar) omdat die vervuilender zijn. Dit is ook wel zo, maar de echte reden is dat er dan weer een nieuwe auto wordt verkocht, wat hen weer belastingen oplevert. Daarom dat leaseauto's fiscaal aantrekkelijk zijn voor de werkgever.

                                  Of dit milieuvriendelijk is en of we hiermee brandstof sparen?

                                  Milieuvriendelijk al zeker niet. Een nieuwe auto maken kost ook heel veel geld en belast het milieu ook. Dan kun je veel beter dubbel zo lang blijven rijden met je auto die een litertje meer drinkt dan een oude auto. Brandstof uitsparen zullen we ook niet doen, want die auto moet worden gemaakt en verscheept. Het is allemaal zogezegd voor het milieu, maar het gaat hen enkel om geld.

                                  Voor mijn werk heb ik ook een auto die ik voor woon-werkverkeer mag gebruiken. Maar die heb ik nodig om naar klanten te gaan, dan is dat wel verantwoord vind ik. Maar een leaseauto krijgen enkel voor woon-werkverkeer?? Als ze die al eens zouden afschaffen, zouden er al een paar mensen meer de fiets nemen naar hun werk dat 3 km verderop is(Ja daar wordt ook vaak een leaseauto voor gegeven)
                                  Mensen gaan heus niet voor hun plezier in de file staan. Ik neem liever het openbaar vervoer dan uren in de file te staan. Maar het moet natuurlijk mogelijk zijn en de reistijd mag niet verdubbelen

                                  Er zijn trouwens genoeg mensen die een bedrijfswagen hebben en toch de trein nemen

                                  Volgens mij is het een volledig foute redenering dat er plots een pak minder wagens op de baan zouden zijn als je de bedrijfswagens zou gaan minderen.
                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

                                  Comment


                                  • lpg slaat morgen op en gaat v max € 0,6430 naar max € 0,6600 / liter

                                    Comment


                                    • diesel getank voor 1.299

                                      Comment


                                      • En hup de benzineprijzen zakken weer met 6 cent morgen. Euro95 nog voor 1.585 officieel

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                          Mensen gaan heus niet voor hun plezier in de file staan. Ik neem liever het openbaar vervoer dan uren in de file te staan. Maar het moet natuurlijk mogelijk zijn en de reistijd mag niet verdubbelen

                                          Er zijn trouwens genoeg mensen die een bedrijfswagen hebben en toch de trein nemen

                                          Volgens mij is het een volledig foute redenering dat er plots een pak minder wagens op de baan zouden zijn als je de bedrijfswagens zou gaan minderen.
                                          Waarom ken ik er dan zoveel die altijd klagen over de file, die altijd klagen over de airco van hun buro en die altijd met de auto naar Antwerpen en Brussel rijden. En neen ze bezoeken geen klanten, want ze zijn boekhouder en ICT-er.
                                          Met de trein gaan mogen ze niet, want ze hebben een auto gekregen, dus auto gebruiken moeten ze.

                                          Accoord dat je je auto nodig hebt omdat je meerdere keren per week klanten/werven/andere verstigingen/... moet bezoeken. Maar dat is logisch, daar is geen discussie mogelijk vind ik. Net zoals een aannemer zijn volledig ingerichte camionette ook niet kan gaan misbruiken om op reis mee te gaan. (het kan en ik ken er die dat zouden doen ook, maar het lijkt mij nogal lomp)

                                          Wel leuk : auto telt NIET mee met je pensioen. Denk er aan, heb je die niet persé nodig, neem dan geen, want het kan serieus gaan verschillen (op het kleine beetje dat we later zullen krijgen, want elke 100 euro dan extra per maand, is het verschil tussen een auto of niet)

                                          Ook leuk : een maat van mij gaat gaan werken bij een bank als ICTer. Hij kan kiezen tussen een auto of meer loon. Hij heeft uitgerekend dat hij een sjiekere (tweedehans) auto kan kopen op benzine met trekhaak (zeilsport, trekhaak is noodzaak) en nog 16 000kms kan doen alvorens hij verlies maakt.
                                          De auto die hij zou krijgen is een ecokrel waarmee hij niet eens kan komen zeilen, want ongeveer 1/2 van zijn materiaal (zeilen) past er niet in.
                                          De berekening is vrij nauwkeurig gebeurt moest ik zeggen, hij mocht zelfs jaarlijks voor iets van 1000euro kosten aan zijn auto hebben.

                                          Ontopic : overal waar ik tank tank ik de euro95 toch nog onder de 1,5
                                          Doen die tankstations dan toch wel bijna de volle 10 cent minder winst op hun brandstof?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X