Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
    Waarom ken ik er dan zoveel die altijd klagen over de file, die altijd klagen over de airco van hun buro en die altijd met de auto naar Antwerpen en Brussel rijden. En neen ze bezoeken geen klanten, want ze zijn boekhouder en ICT-er.
    Met de trein gaan mogen ze niet, want ze hebben een auto gekregen, dus auto gebruiken moeten ze.
    Ik ken reeds genoeg bedrijven waar een bedrijfswagen het gebruik van openbaar vervoer niet uitsluit Ik krijg al mijn kosten van openbaar vervoer terugbetaald, ook al heb ik een bedrijfswagen.
    Het is gewoon zo dat er maar zeer weinig zijn die in hun auto zouden gaan zitten mocht het openbaar vervoer sneller zijn en betrouwbaar, zelfs als hun dat een beetje geld kost ...

    Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
    Wel leuk : auto telt NIET mee met je pensioen. Denk er aan, heb je die niet persé nodig, neem dan geen, want het kan serieus gaan verschillen (op het kleine beetje dat we later zullen krijgen, want elke 100 euro dan extra per maand, is het verschil tussen een auto of niet)
    Tgoh, ten eerste leven we hier en nu en een pensioen is nog niet aan de orde voor mij. Ik ben 30 jaar en ga er vanuit dat tegen dat ik op een leeftijd kom om te stoppen met werken ik er maar beter voor kan zorgen dat ik voor mezelf gezorgd heb, ik reken daarvoor niet hard op de overheid Als ik nu per maand meer overhoud door die bedrijfswagen helpt mij dat natuurlijk om in de toekomst mezelf te kunnen onderhouden.

    Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
    Ook leuk : een maat van mij gaat gaan werken bij een bank als ICTer. Hij kan kiezen tussen een auto of meer loon. Hij heeft uitgerekend dat hij een sjiekere (tweedehans) auto kan kopen op benzine met trekhaak (zeilsport, trekhaak is noodzaak) en nog 16 000kms kan doen alvorens hij verlies maakt.
    De auto die hij zou krijgen is een ecokrel waarmee hij niet eens kan komen zeilen, want ongeveer 1/2 van zijn materiaal (zeilen) past er niet in.
    De berekening is vrij nauwkeurig gebeurt moest ik zeggen, hij mocht zelfs jaarlijks voor iets van 1000euro kosten aan zijn auto hebben.
    Dat is allemaal mooi, maar met een bedrijfswagen heb je gewoon een mobiliteitsgarantie (zolang je bij dat bedrijf blijft werken) waar je jezelf weinig moet van aantrekken. Je kan met een eigen wagen geluk hebben en dan ben je financieel veel beter af, maar je kan ook pech hebben en dan kan het je veel kopzorgen geven. Het is gewoon een keuze die veel verder gaat dan puur het financiële.
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
      Ik ken reeds genoeg bedrijven waar een bedrijfswagen het gebruik van openbaar vervoer niet uitsluit Ik krijg al mijn kosten van openbaar vervoer terugbetaald, ook al heb ik een bedrijfswagen.
      Het is gewoon zo dat er maar zeer weinig zijn die in hun auto zouden gaan zitten mocht het openbaar vervoer sneller zijn en betrouwbaar, zelfs als hun dat een beetje geld kost ...
      Waarom heb je dan een bedrijfswagen? Voor brood te gaan kopen dat je bij je werkgever opeet, samen met de toespijs?
      Het is dikke zever dat je dan een bedrijfsauto nodig hebt. En die paar klanten die je eventueel hebt zullen dan ook wel meevallen zeker.

      Het is geen jaloezie op bedrijfswagens (allez maar een klein beetje ), want een groot deel van de mensen met een bedrijfswagen hebben echt geen boeiende job : boekhouders, icters, ... die auto is daar gewoon een lokmiddel, want bij bedrijf X of Y is het toch min of meer hetzelfde werk. (vandaar ook het type auto's nogal trendgevoelig is).

      Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
      Dat is allemaal mooi, maar met een bedrijfswagen heb je gewoon een mobiliteitsgarantie (zolang je bij dat bedrijf blijft werken) waar je jezelf weinig moet van aantrekken. Je kan met een eigen wagen geluk hebben en dan ben je financieel veel beter af, maar je kan ook pech hebben en dan kan het je veel kopzorgen geven. Het is gewoon een keuze die veel verder gaat dan puur het financiële.
      Zolang je er blijft ja, maar dan begint de miserie terug. In de zeilclub zie ik het ook genoeg. Plots krijgen ze een eco-skoda en gedaan met de trekhaak. Komen ze aan mij zagen om hun boot te verleggen. "Met plezier als ik tijd heb en de nafte betaal jij". Staan ze daar maar wat onozel te lullen, over hun auto van het werk en nog wat gezever.
      Als je die auto privé ook nodig hebt en hij voldoet niet dan moet je er twee kopen, wat ook nogal vrij belachelijk is. (bedrijfsauto's privé gebruiken : was dat niet de grondslag van de discussie?)
      Nuja een gekregen paard kijkt men niet in de mond ...

      Leuke discussie (vind ik persoonlijk), maar niet echt ontopic (pardon)?

      Ontopic :
      Ik versta niet hoedat mensen in Gent gaan tanken aan de Esso die de maximumprijs vraagt, terwijl aan de overkant van het straat de DATS is, waarbij je geld uitspaart door te kijken naar de prijzen. Het is niet dat het totaal andere brandstof is...

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
        Waarom heb je dan een bedrijfswagen? Voor brood te gaan kopen dat je bij je werkgever opeet, samen met de toespijs?
        Het is dikke zever dat je dan een bedrijfsauto nodig hebt. En die paar klanten die je eventueel hebt zullen dan ook wel meevallen zeker.

        Het is geen jaloezie op bedrijfswagens (allez maar een klein beetje ), want een groot deel van de mensen met een bedrijfswagen hebben echt geen boeiende job : boekhouders, icters, ... die auto is daar gewoon een lokmiddel, want bij bedrijf X of Y is het toch min of meer hetzelfde werk. (vandaar ook het type auto's nogal trendgevoelig is).
        Ik heb een wagen voor op plekken te gaan werken die met het openbaar vervoer, niet of slecht bereikbaar zijn. Ter uwer informatie, ik kom maar enkele keren per jaar op kantoor bij mijn werkgever

        Het hele systeem van bedrijfswagens is ook voor een deel het gevolg van de flexibiliteit en specialisatie die in onze bedrijven de dag van vandaag word gevraagd. Er zijn tegenwoordig nu eenmaal een hoop "specialisten" die projecten doen bij bedrijven en daar niet vast in dienst zijn.

        Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
        Zolang je er blijft ja, maar dan begint de miserie terug. In de zeilclub zie ik het ook genoeg. Plots krijgen ze een eco-skoda en gedaan met de trekhaak. Komen ze aan mij zagen om hun boot te verleggen. "Met plezier als ik tijd heb en de nafte betaal jij". Staan ze daar maar wat onozel te lullen, over hun auto van het werk en nog wat gezever.
        Als je die auto privé ook nodig hebt en hij voldoet niet dan moet je er twee kopen, wat ook nogal vrij belachelijk is. (bedrijfsauto's privé gebruiken : was dat niet de grondslag van de discussie?)
        Nuja een gekregen paard kijkt men niet in de mond ...

        Leuke discussie (vind ik persoonlijk), maar niet echt ontopic (pardon)?
        De discussie was volledig naast de kwestie tot er hier mensen opperden om de taksen op bedrijfswagens te verhogen zodat de accijnzen op brandstoffen zouden kunnen dalen. Dat is volledig gebaseerd op een enge benadering van het principe van een bedrijfswagen en compleet fout in mijn ogen. Je kan niet een deel van je economie op extra kosten gaan jagen en dan denken dat daar geen gevolgen gaan aanhangen voor de rest. Want als mijn baas meer kosten heeft om mij op mijn werkplek te krijgen gaat die dat heus wel doorrekenen aan zijn klanten hoor, die dat op hun beurt dan weer gaan doorrekenen ....


        Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
        Ontopic :
        Ik versta niet hoedat mensen in Gent gaan tanken aan de Esso die de maximumprijs vraagt, terwijl aan de overkant van het straat de DATS is, waarbij je geld uitspaart door te kijken naar de prijzen. Het is niet dat het totaal andere brandstof is...
        Maar het is ook niet dat het dezelfde brandstof is Het basisproduct is waarschijnlijk gelijk, maar daar stopt het dan ook vaak
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
          Ik heb een wagen voor op plekken te gaan werken die met het openbaar vervoer, niet of slecht bereikbaar zijn. Ter uwer informatie, ik kom maar enkele keren per jaar op kantoor bij mijn werkgever

          Het hele systeem van bedrijfswagens is ook voor een deel het gevolg van de flexibiliteit en specialisatie die in onze bedrijven de dag van vandaag word gevraagd. Er zijn tegenwoordig nu eenmaal een hoop "specialisten" die projecten doen bij bedrijven en daar niet vast in dienst zijn.
          Zie hierboven : als je kantoor feitelijk je auto is, dan heb je één nodig, net zoals ik een computer nodig heb. Dit is logisch en dat ziet iedereen in.

          Wat niemand inziet is dat de boekhouders een auto hebben. Of is dat omdat die weten hoeveel er gefoefeld wordt?

          Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
          De discussie was volledig naast de kwestie tot er hier mensen opperden om de taksen op bedrijfswagens te verhogen zodat de accijnzen op brandstoffen zouden kunnen dalen. Dat is volledig gebaseerd op een enge benadering van het principe van een bedrijfswagen en compleet fout in mijn ogen. Je kan niet een deel van je economie op extra kosten gaan jagen en dan denken dat daar geen gevolgen gaan aanhangen voor de rest. Want als mijn baas meer kosten heeft om mij op mijn werkplek te krijgen gaat die dat heus wel doorrekenen aan zijn klanten hoor, die dat op hun beurt dan weer gaan doorrekenen ....
          Kromme redenering, ik heb de tijd genomen om de boel door te lezen en ik de link is inderdaad krom.
          Als jij kilometers maakt voor je baas, zal die dat uiteraard doorrekenen aan zijn klanten. Net zoals hij zijn secretaresse, boekhouder, persoon die planten komt water, ... zal doorrekenen aan zijn klanten. Onkosten reken je toch door of je wilt persé dat het scheef loopt.


          Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
          Maar het is ook niet dat het dezelfde brandstof is Het basisproduct is waarschijnlijk gelijk, maar daar stopt het dan ook vaak
          Wat zit er in de brandstof van die Esso extra in dan bij die van DATS? Of verkoopt DATS die door in hun eingen marges te beknibbelen?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
            Zie hierboven : als je kantoor feitelijk je auto is, dan heb je één nodig, net zoals ik een computer nodig heb. Dit is logisch en dat ziet iedereen in.
            Mijn kantoor is niet mijn auto, ik rijd gewoon elke dag naar een kantoor. Het is gewoon zelden dat van mijn werkgever. Zo zijn er heel veel mensen, die kunnen er allemaal op aangekeken worden dat ze alleen in hun wagen naar Antwerpen of Brussel zitten

            Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
            Wat niemand inziet is dat de boekhouders een auto hebben. Of is dat omdat die weten hoeveel er gefoefeld wordt?
            Boekhouders zijn werknemers net als andere mensen, als een werkgever beslist om die een bedrijfswagen te geven als deel van zijn loon dan doet die dat gewoon om de loonkost te drukken. Elke functie binnen een bedrijf waarbij de verloning iets hoger ligt komt in aanmerking voor een bedrijfswagen, het is gewoon voor de werkgever en werknemer fiscaal aantrekkelijk.

            Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
            Wat zit er in de brandstof van die Esso extra in dan bij die van DATS? Of verkoopt DATS die door in hun eingen marges te beknibbelen?
            Additieven.
            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
              Mijn kantoor is niet mijn auto, ik rijd gewoon elke dag naar een kantoor. Het is gewoon zelden dat van mijn werkgever. Zo zijn er heel veel mensen, die kunnen er allemaal op aangekeken worden dat ze alleen in hun wagen naar Antwerpen of Brussel zitten
              Maar elke dag hetzelfde kantoor of elke dag een ander kantoor. (allez mag ook een week naar hetzelfde gaan zijn )
              Als je maandag naar Brussel moet, dinsdag naar Hasselt, woensdag opnieuw naar Brussel, maar de andere kant, ...
              is het moeilijk om je een treinabo te geven hé. (trouwens idem als je kantoor in de haven zit : er is daar geen alternatief...)

              Trouwens ook, ik denk dat je wel weet wat ik bedoel met je auto is je kantoor : je hebt die nodig voor je werk. Niet om uitsluitend NAAR je werk te taffelen.

              Als je daarentegen 5maand aan 1 stuk door naar hetzelfde kantoor moet gaan in Mechelen en laat je auto thuis omdat de trein rapper is, dan zou ik als baas je auto afnemen en je wat meer eco-checks geven in de plaats of je hospitalisatie opdrijven (nodig als je veel het openbaar vervoer neemt, maar dat is een andere discussie )

              Voor die boekhouders en andere : ik weet dat het een deel van hun loon is. Logisch, maar ze kunnen rekenen met centen (toch die boekhouders, de andere dat weet ik niet) en dan kunnen ze doen zoals mijn maat.
              Ja het kan dan tegenvallen en dan heb je kosten, MAAR het kan goed gaan en dan heb je wat je wil en geen weet-ik-veel-wat.
              Trouwens voor de werkgever komt het dan ook voordeliger uit ALS de loonopslag fiscaal aantrekkelijker is dan een auto geven (want minder randgezever die ook geld kost : pipo die auto bestelt, werknemer die bezig is met zijn nieuwe auto in plaats van te werken, parking die moet voorzien worden, ...)
              (jaja pardon iets teveel quote verwijderd )

              Comment


              • Morgen gaat benzine met 8 eurocentjes omhoog, LPG met een goeie 5 centjes, en diesel gaat 4 centjes lager.

                Comment


                • Had het ook al gezien.

                  En wat me vooral opviel is dat mazout extra daalt in prijs terwijl de gewone mazout stijgt in prijs.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                  Comment


                  • pff bedrijfswagens, ik moet het niet hebben. Laat mij maar rijden met wat ik leuk vind en dan mag dat zelfs financieel minder voordelig zijn.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                      Ontopic :
                      Ik versta niet hoedat mensen in Gent gaan tanken aan de Esso die de maximumprijs vraagt, terwijl aan de overkant van het straat de DATS is, waarbij je geld uitspaart door te kijken naar de prijzen. Het is niet dat het totaal andere brandstof is...
                      Ik vind het wel handig zo'n bedrijfswagen. 't Zorgt toch voor een heel aantal kostvariabelen waar ik geen rekening meer moet mee houden. Maar of 't echt-echt in mijn voordeel speelt, dat durf ik niet te zeggen. Naast het lagere brutoloon wordt er ook nog 'n € 100 van mijn nettoloon afgehouden omwille van het voordeel in natura (al maak ik privé nauwelijks kilometers meer). Maar ach, het effect van de pensioensbijdragen voor de 1e pijler in het begin van mijn carrière zijn normaal gezien toch peanuts in vgl. met wat ik (veel) later bijdraag. Het rekensommetje om een bedrijfswagen al dan niet af te slaan, dat maak ik twee wagens verder wel.
                      Om in de file naar en van Brussel te staan, maakt 't mij overigens echt geen zak uit in wat voor wagen ik zit: als 'ie maar van degelijk zitmeubilair en audioinstallatie voorzien is, wat in mijn A1'tje nog best OK is voor een wagen die ik niet zelf gekozen heb. Over twee jaar denk ik echter toch terug voor 'n Volvo te gaan... of iets Duits met optionele comfortzetels.

                      Weet wel dat als je 'n bedrijfswagen afslaat, veel werkgevers niet zo flexibel meer gaan zijn wanneer je 's in panne valt of tijdens de werkuren 's naar de garage wilt. Mijn verlof is me toch ook dierbaar.

                      Nog even inpikken op wat hierboven geschreven werd en vermelden dat ik mijn job als ICT'er wél boeiend vind en dat ik meestal wél bij een klant zit te werken.
                      Last edited by sibi; 01/10/2011, 17:05.
                      Life's too short. Not to. Live it.
                      1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                      2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                      2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                      2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

                      Comment


                      • hm, ben toch ferm content dat mijn vrouw en ik allebei een "gratis" auto hebben van onzen baas (dank u baas) , als ik zie wat auto's + bijhorende uitgaven dezer dagen kosten, pfiieuww.

                        Wij hebben es grof gerekend dat we ongeveer 1200 euro (zonder veel moeite, eerder 1400 euro) per maand uitsparen doordat onze werkgevers ons die auto's geven, nu ja, geven, we werken er uiteindelijk ook voor hé...

                        Autorijden wordt er de komende jaren zeker duurder op, dat geef ik je op een blaadje, dus iedere maand dat een ander de rekening betaald --> me happy

                        Comment


                        • Waarom blijven die benzineprijzen toch zo monsterlijk hoog.

                          E30SHOP.be
                          - Alles voor uw BMW E30.
                          Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                          En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                            Waarom blijven die benzineprijzen toch zo monsterlijk hoog.
                            Maar liefst 8 cent erbij vandaag, dat komt omdat diesel extreem milieuvriendelijk is en benzine en LPG heel erg vervuilend, althans volgens de imbecielen van de belgische regering.
                            Ik heb alvast mijn LPG wagen een jaar geleden verkocht en rijd nu met een oude goedkope en naar mijn normen zuinige diesel.
                            Dat ik regelmatig zwarte roet uitstoot is enkel maar mooi meegenomen, dat word beloond middels lekker goedkope dieselprijzen

                            Comment


                            • Zijn de benzineprijzen 8cent omhoog gegaan? Gisteren getankt en voor de 50l die ik getankt heb, heb ik al veel meer betaalt.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                                Zijn de benzineprijzen 8cent omhoog gegaan? Gisteren getankt en voor de 50l die ik getankt heb, heb ik al veel meer betaalt.
                                Ja ik had dat hier ook gelezen maar gisteren stond de naft toch nog altijd 1,45 in den Dats... en dat was toch evenveel als begin vorige week (toen hij pas 6 cent gezakt was)

                                Comment


                                • 8 cent gekelder en dan weer omhoog
                                  net op t juiste moment getankt

                                  Miljaar wat ben ik een diplomanerd op zo momenten ...

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                                    Voor die boekhouders en andere : ik weet dat het een deel van hun loon is. Logisch, maar ze kunnen rekenen met centen (toch die boekhouders, de andere dat weet ik niet) en dan kunnen ze doen zoals mijn maat.
                                    Ja het kan dan tegenvallen en dan heb je kosten, MAAR het kan goed gaan en dan heb je wat je wil en geen weet-ik-veel-wat.
                                    Ik ben een boekhouder en voor deze berekening haal ik zelfs men rekenmachine niet boven... Ik werk een 6-tal kilometer van men werkgever die me 1,5 jaar geleden beloonde voor het harde werken met een firmawagen (budget Volkswagen BlueMotion - Evenwel gekozen voor een Opel New Astra).

                                    Mijn moto is altijd geven en nemen, wel ik steek veel energie en tijd in men werkgever en als die me daarvoor beloont vind ik dit dan ook meer dan normaal (hou er aub ook rekening mee dat dit voor de werkgever een pak voordeliger is dan eender welke loonsopslag), ook al werk ik zo dichtbij...

                                    Comment


                                    • Tegen alle boekhouders en ICTers en anderen : sorry dat ik jullie als voorbeeld genomen heb. Het viel mij gewoon op, dat juist die beroepen nogal goed vertegenwoordigd zijn

                                      Ik ben ook blij voor jullie dat jullie allemaal jullie job graag doen (gelukkig voor jullie).

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                                        Tegen alle boekhouders en ICTers en anderen : sorry dat ik jullie als voorbeeld genomen heb. Het viel mij gewoon op, dat juist die beroepen nogal goed vertegenwoordigd zijn

                                        Ik ben ook blij voor jullie dat jullie allemaal jullie job graag doen (gelukkig voor jullie).
                                        Het zijn dan ook beiden knelpuntberoepen hé...

                                        Comment


                                        • Morgen slaat de diesel en benzine weer een paar centjes op, een historisch record hoor ik zopas op het VRT journaal.
                                          En dat terwijl de olieprijzen toch fors gedaalt zijn de laatste maanden.
                                          In Spanje staat de diesel nog 1,23 Euro en de benzine 95 op 1,25 genoteerd, scheelt toch nog iets tegenover Belgie.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X