Oorspronkelijk geplaatst door Tigra
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2
Collapse
X
-
Opel Corsa 1.7 cdti (sold)
Opel Astra ST Sport(sold)
Opel Zafira Tourer Cosmo 2.0 cdti 165 pk start/stop
-
Wie nietOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Interessant artikel van die basisbrandstoffen en de additieven die er bij komen per merk..
Ikzelf tank in de mate van het mogelijke bij Makro te Eke (bij Gent). Zij hebben onklopbare prijzen die vaak 10 à 15 cent per liter goedkoper zijn dan andere witte pompen in Gent zelf.
Je betaalt er meestalzelfs minder voor 98 dan je voor 95 betaald bij andere pompen..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door lesage Bekijk BerichtenZe is nog niet duur genoeg, de wegen zitten en blijven overvol .
Moesten die alles zelf moeten betalen, dan zouden er al veel minder auto's op de baan zijn.
Vandaag maar gaan tanken, want hoorde op de radio dat den diesel morgen weer ging stijgen in prijs.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
Vandaag maar gaan tanken, want hoorde op de radio dat den diesel morgen weer ging stijgen in prijs.
Moest anders toch morgenavond gaan tanken..
Comment
-
Brandstof staat momenteel nog spotgoedkoop in de aanbieding, althans vergeleken met wat de nabije toekomst zal brengen.
En wat die bedrijfswagentjes betreft, die worden toch maar gesponsord door de overheid (lees belastingbetaler), en die overheid heeft nog steeds geld in overvloed getuige de geldstromen richting gelukszoekers. De staatsschuld van bijna 100% zullen we even niet vernoemen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenMoesten die alles zelf moeten betalen, dan zouden er al veel minder auto's op de baan zijn.
Ik zou bvb nog steeds met de auto naar het werk gaan (want met het o.v. ben ik anderhalf uur langer onderweg), maar reken maar dat ik dan elektrisch ga rijden (goedkoper en groener). En dan verwacht ik regelgeving en / of investeringen die laadpunten aan mijn rijhuisgevel mogelijk maakt. En reken maar dat ik alle initiatieven om dat er door te krijgen actief zou steunen. Iets dat trouwens niet alleen goed zou zijn voor mij, maar voor iedereen die met de auto rijdt. Maar dat zal de staat zeker geld kosten.
Bovendien vertegenwoordigt de bedrijfsauto een voordeel in natura dat de baas graag geeft omdat het fiscaal aantrekkelijk is. Anders gezegd: het kost de baas minder dan een loonsverhoging die de private autokost compenseert. Haal het voordeel van de bedrijfswagen weg, en je krijgt plots gigantisch veel meer druk vanuit de bedrijfswereld om iets te doen aan de loonkost. De huidige status quo is dus nog zo slecht niet voor de overheid. En dus voor de belastingbetaler. Belastingen die overigens ook worden betaald door bedrijsautorijders.
Enneh, niet alle bedrijfswagenrijders zijn slordig met brandstof. Ik vind 6 liter verbruik alvast niet extreem voor de auto waar ik nu al 40k mee gedaan heb. Volgens travelcard zit ik daar een halve tot een volle liter mee onder het courante verbruik voor deze bak.
Comment
-
Ivm firmawagens, en de policy er rond, hangt dat af van bedrijf tot bedrijf.
Bij ons is het zo, dat elke wagen die je "kiest" een bepaald normverbruik mee krijgt.
Ga je in de looptijd van je wagen ( 6 jaar of 200.000km -wat eerst bereikt wordt) over dit normverbruik, dat moet je dat bedrag ophoesten bij het vervangen van je wagen.
Heb je minder dan de norm verbruikt dan "krijg" je meer budget voor opties op je nieuwe te kiezen wagen.
Ook wordt er veel reclame gemaakt binnen het bedrijf over CNG en elektrische wagens.
De keuze van wagens is zeer divers. Van een A6 tot een Corsa of Polo.“If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”
Comment
-
Ook elektrische wagens zullen belast worden hoor laat daar geen twijfel over bestaan. Alhoewel....gisteren is er in Nederland de 7% bijtelling gewoon definitief van tafel geveegd. 3 x gejuig uiteraard maar denk dat de Nederlandse ministers raad komen vragen aan de Belgische politiekers hoe ze zo iets moeten oplossen...Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenOok elektrische wagens zullen belast worden hoor laat daar geen twijfel over bestaan. Alhoewel....gisteren is er in Nederland de 7% bijtelling gewoon definitief van tafel geveegd. 3 x gejuig uiteraard maar denk dat de Nederlandse ministers raad komen vragen aan de Belgische politiekers hoe ze zo iets moeten oplossen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenCorrect. Maar het is een grote en mondige groep, dus als je die zou verplichten om volledig zelf hun vervoer te betalen, dan zal de staat er wel op een andere manier de dupe van worden.
Ik zou bvb nog steeds met de auto naar het werk gaan (want met het o.v. ben ik anderhalf uur langer onderweg), maar reken maar dat ik dan elektrisch ga rijden (goedkoper en groener). En dan verwacht ik regelgeving en / of investeringen die laadpunten aan mijn rijhuisgevel mogelijk maakt. En reken maar dat ik alle initiatieven om dat er door te krijgen actief zou steunen. Iets dat trouwens niet alleen goed zou zijn voor mij, maar voor iedereen die met de auto rijdt. Maar dat zal de staat zeker geld kosten.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk BerichtenNatuurlijk zullen die belast worden. Maar daar zou ik het niet voor doen. Zelfs al levert het ons geen jota CO2-voordeel op, dan is het nog een goed idee omdat je fijnstof en andere uitstoot reduceert. En dat is misschien niet van belang in de Servische wouden, maar in onze dichtbevolkte en geïndustrialiseerde gebieden maakt het wel degelijk een verschil. Beter kunnen ademen, het is geen luxe.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk BerichtenIk zie het mezelf nog niet doen met wekelijks een paar dagen waarop ik 200 tot 600 km per dag afleg.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Realiks Bekijk BerichtenZou ik echt grappig vinden.
diesel kost gewoon MEER dan benzine, op diesel enkel veel minder taksen !!!
en LPG kost ook bijna evenveel als benzine, maar geen taksen erop
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door skelle Bekijk BerichtenMorgen zakt de naft weer. Verschil morgen tov diesel zal 6.9 cent zijnStraks haalt de diesel de naft in...
Comment
Comment