Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
    Met wat doe je de kilometers nu? bijna 100 per dag, wat is dat? 450 per week? 1800 per maand? Met een zuinige diesel is dat toch perfect te betalen? 1800km x 5,5 liter x 1.38 euro (al tank ik diesel aan 1.32 in de Shell hier) = +- 135 euro. Ik maak hier zeker uw rekening niet, maar ik denk dat veel mensen een veelvoud aan dat bedrag per maand opstoken...

Mij valt het op dat je in de streek van Antwerpen zeker niet beterkoop kan tanken: 1.424 - 1.434 met een meest gunstige aan 1.374. Gisteren in de buurt van Turnhout ook twee tankstations gezien met 1.324.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• de witte pomp in hollands putte staat vast lager

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten

Mij valt het op dat je in de streek van Antwerpen zeker niet beterkoop kan tanken: 1.424 - 1.434 met een meest gunstige aan 1.374. Gisteren in de buurt van Turnhout ook twee tankstations gezien met 1.324.

Ben gepasseerd vanmorgen, Benzine 95: € 1.469 en Diesel: € 1.32. Shell V-power en V-power Diesel zijn natuurlijk wel de maximum toegelaten prijzen.

Ze zijn zo goedkoop omdat er 100 meter verder een DATS is, en ze zetten hun prijzen dus gelijk daarmee. Dat er toch nog mensen zijn die dan bij DATS gaan tanken, slaat me telkens weer met verbazing. Soms staan er RIJEN aan dat DATS-station, niet te doen. Ik ga er enkel voor de uitstekende self-wash achteraan, en om - lekker parasitair - gratis m'n banden op te pompen, want dat kan niet meer aan de Shell
        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• De prijzen in Sluis zijn nu wel lager dan bij ons in België. Ik dacht altijd dat Nederland duurder was voor brandstoffen?

Comment

• Diesel is daar altijd al goedkoper geweest. De benzine een stuk duurder. Ken je de huidige prijzen van dat station op de grens?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk Berichten
              Diesel is daar altijd al goedkoper geweest. De benzine een stuk duurder. Ken je de huidige prijzen van dat station op de grens?
              Het was rond de 1.34

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Petrol Bekijk Berichten
                Diesel is daar altijd al goedkoper geweest. De benzine een stuk duurder. Ken je de huidige prijzen van dat station op de grens?
                neenee, holland was duurder (tenzij je over de jaren 80 praat), nu dankzij cliquet pas goekoper geworden

Comment

• Bron Google Street View:
                  Beelden van 2009
                  Esso Express Emblem
                  Diesel : 0,84€
                  Benzine 95 : 1,13€
                  Benzine 98 : 1,27€
                  1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                  2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                    Met wat doe je de kilometers nu? bijna 100 per dag, wat is dat? 450 per week? 1800 per maand? Met een zuinige diesel is dat toch perfect te betalen? 1800km x 5,5 liter x 1.38 euro (al tank ik diesel aan 1.32 in de Shell hier) = +- 135 euro. Ik maak hier zeker uw rekening niet, maar ik denk dat veel mensen een veelvoud aan dat bedrag per maand opstoken...
                    Rij nu C5 2,0 Hdi die zijn verbruik valt al bij al nog best mee (6,3 l/100km), maar je rijdt niet enkel woonwerkverkeer hé. Samen met mijn privekilometers kom ik algauw op een kleine 200 euro per maand, maar de (variabele) kost van een auto is niet enkel brandstof ook banden, remblokken, onderhoud..... en dan loopt de rekening rap op naar een te hoog bedrag naar mijn zin . Ik ben ook maar een simpele werkmens hoor.
                    En we zijn nog lang niet aan het eind van ons latijn, en waar trek ik de grens?
                    En dan zijn er de steeds langere files gemiddeld zit ik meer dan 8 uur in mijn wagen per werkweek, tijd die ik liever anders zou besteden en dus is de fun van het autorijden er voor mij af .
                    Last edited by V-zesserke; 25/11/2011, 00:14.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door V-zesserke Bekijk Berichten
                      Rij nu C5 2,0 Hdi die zijn verbruik valt al bij al nog best mee (6,3 l/100km), maar je rijdt niet enkel woonwerkverkeer hé. Samen met mijn privekilometers kom ik algauw op een kleine 200 euro per maand, maar de (variabele) kost van een auto is niet enkel brandstof ook banden, remblokken, onderhoud..... en dan loopt de rekening rap op naar een te hoog bedrag naar mijn zin . Ik ben ook maar een simpele werkmens hoor.
                      En we zijn nog lang niet aan het eind van ons latijn, en waar trek ik de grens?
                      En dan zijn er de steeds langere files gemiddeld zit ik meer dan 8 uur in mijn wagen per werkweek, tijd die ik liever anders zou besteden en dus is de fun van het autorijden er voor mij af .
                      Trein, dan verlang je terug naar files

Pff paar dagen met mijn auto gaan werken : tankje erdoor, en dat kost een kleine 70euro om dat op te vullen : 4 dagen woon-werk+kms voor werk (anders trein).
                      Mijn verbruik ligt op 11.5l/100km euro95.

Comment

• De trein nemen is heus zo erg niet hoor (afhankelijk van de lijnen natuurlijk).
                        Af en toe vertraging, daar kan je niet omheen, maar ik heb de indruk dat mensen 5 minuten vertraging op de trein veel erger vinden dan met de auto.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
                          De trein nemen is heus zo erg niet hoor (afhankelijk van de lijnen natuurlijk).
                          Af en toe vertraging, daar kan je niet omheen, maar ik heb de indruk dat mensen 5 minuten vertraging op de trein veel erger vinden dan met de auto.
                          Trein van Ternat naar het Mechelse en in 2-ploegensysteem, ik daag jullie uit om dat eens te proberen .

Comment

• Donderdag in Hasselt bij Lukoil gaan tanken tegen 1.33x/l.

69l aan 92€
                            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• Iemand die het hier op ppo doet ?

Ik kan er geen prijzen van vinde?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                                Donderdag in Hasselt bij Lukoil gaan tanken tegen 1.33x/l.

69l aan 92€
                                Is dan nog goedkoop denk ik zo. Ik heb er al zien pronken met 1.44

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten

De Esso en de makro zijn de goedkoopste dat ik weet in de buurt van Antwerpen.

Comment

• Interresante link:

Comparez et faites des économies sur vos achats de mazout, pellets, essence, diesel, Super, CNG et électricité
                                    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
                                      De Esso en de makro zijn de goedkoopste dat ik weet in de buurt van Antwerpen.
                                      Klopt, jaren in de buurt van Makro gezeten en gingen toen daar altijd tanken. Nu ligt dit niet meer direkt op mijn weg. Esso express is gewoonlijk altijd beterkoop maar het probleem is dat je daar geen faktuur kan krijgen. Misschien eens contact op nemen met ESSO.
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zorba Bekijk Berichten
                                        De trein nemen is heus zo erg niet hoor (afhankelijk van de lijnen natuurlijk).
                                        Trein vind ik niet erg, en die 5minuten heb ik altijd goed overleeft, het zijn die half uren die je ontdekt omdat je kijkt hoe laat het is die ergerlijk zijn. Het feit dat ze die niet aankondigen is daar een grote oorzaak van.
                                        Krantje lezen in de trein is ook makkelijk en ontspannend.
                                        Ik heb helaas wel geleerd dat als ik ergens op tijd moet zijn, dat Murphy langskomt, en ermee rekening houden door een trein vroeger nemen is vaak een half uur eerder toekomen. (keertje te laat gekomen op een examen en dan nam ik de trein 1/2u vroeger, al meerdere keren 5 a 10 min te laat gekomen op een afspraak, ...) Dit gaat niet beter met een auto, maar wel iets flexibeler : geen 30min vroeger, maar bijvoorbeeld 15min. Proberen de afspraken iets later te zetten helpt ook, maar dat kan helaas niet met alle.

Ik ben wel blij dat ik nooit naar Brussel moet : die treinen zitten echt overvol vanaf Gent.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          neenee, holland was duurder (tenzij je over de jaren 80 praat), nu dankzij cliquet pas goekoper geworden
                                          Je doet me nu twijfelen. En het is al van voor de zomer is dat ik er geweest ben, maar ik dacht dat er daar altijd zo'n bord stond met "Hier diesel goedkoper dan in België" terwijl de benzine daar duurder was. Ik ben het bijna zeker omdat ik toen nog alleen met benzine reed. Sinds ik een diesel heb ben ik er niet meer geraakt.

Maar bon, ik ben echt aan het overwegen om met de fiets naar het werk te gaan. Het is wel een kleine twintig kilometer rijden, dus dagelijks veertig kilometer op en af. Da's veel, maar de CAO heeft het interessant gemaakt door 20 cent per kilometer te betalen aan niet gemotoriseerd woon-werkverkeer, tegenover 7 cent gemotoriseerd. Daarmee zou er een leuk extraatje bijkomen op het einde van de maand.

Comment

Working...
                                          X