Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Men heeft, op enkele eurocenten na, wat men wou: een gelijkschakeling van de dieselprijs en de benzineprijs.

De optimisten op dit forum komen bedrogen uit: de benzineprijs is niet gezakt naar het vroegere dieselnivau, au contraire!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
      Men heeft, op enkele eurocenten na, wat men wou: een gelijkschakeling van de dieselprijs en de benzineprijs.

De optimisten op dit forum komen bedrogen uit: de benzineprijs is niet gezakt naar het vroegere dieselnivau, au contraire!
      Wie dat ooit geloofde dat de benzineprijs zou dalen gelooft ook nog in Sinterklaas en de paasklokken!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
        De prijzen gaan er gewoon over en tegenwoordig niemand nog die er over klaagt.. Van dat gelijk trekken van diesel en benzine zullen we ook kunnen blijven dromen.
        Nog geen jaar later...

---
        I am here: http://maps.google.com/maps?ll=51.158514,4.065380
        U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Sorry, tekst is wat klein, maar info is interessant.

Bron: De Standaard, 13/01
          Bijgevoegde Bestanden

Comment

• Feit is dat brandstoffen zeer zwaar belast zijn, en met de besparingen in het zicht, zal dat enkel nog erger worden. Moest ik die prijzen bepalen (vrij hypotetische stelling zeg maar) ik zou net doen wat er nu gebeurt : constant de prijs omhoog brengen.

Als ze ineens veel hogere prijzen zetten, zullen er veel mensen ineens afhaken, en riskeer je dus een verlies.

Maar doe je dat geleidelijk, dan heeft dat niks als voordelen. Een van de voordelen is dat je ook het omslagpunt kunt vinden, waarop veel mensen effektief afhaken. Misschien is dat bij 2 euro, misschien veel hoger, bij 2,5 euro. Wie zal het zeggen.

De prijsverschillen tussen benzine en diesel zijn details, om af te leiden van het echte probleem : de staat heeft veel geld nodig.

Comment

• Vrijdag getankt (in the middle of nowhere) aan 1.65€ Super95

Comment

• Hoe zit het vandaag met LPG?

Stel ik moet volgend jaar een nieuwe wagen kopen om (privé) een 20.000 a 25.000km mee rond te bollen. Mijn gevoel zegt dat dit nét iets te veel is voor rendabel benzine te rijden en mogelijk nét iets te weinig voor alles uit een diesel te houden. Vooral nu we, naar alle waarschijnlijkheid, volgend jaar evenveel betalen voor bezine als diesel.

Is er nog een voordeel te halen uit een LPG-installatie vandaag? Ik denk bvb aan een jonge occasiebenzine op LPG zetten? Hoe staat het vandaag met de LPG-markt?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                  Vrijdag getankt (in the middle of nowhere) aan 1.65€ Super95
                  Tanken doe je toch met enig verstand, en ik ga op volgende wijze tewerk,

Gelukkig staat in elke wagen een feul-meter en kunnen we perfect weten wanneer we moeten gaan tanken, Ook heb ik de luxe om steeds een volle bak te kunnen tanken.

1) ik tank meestal bij dezelfde pomp of althans merk ( Esso - Colruyt - of ander goedkoop )
                  2) indien ik moet tanken bij een duurdere dan tank ik maar voor b.v. 10€
                  3) Ik ben zelfstandige en kan mijn btw op de prijzen deels recuppen
                  4) het gaspedaal toch maar wat minder stevig indrukken
                  5) als de prijzen toch wat erover gaan kan ik dit doorrekenen aan mijn klanten
                  6) ik woon in de Kempen en werk in Antw. en vind dat de prijzen in de kempen toch wel een pak hoger liggen dan in A dus tanken we ook in A

Ook ik vind het spijtig dat de prijzen van brandstoffen over het plafond gaan maar ik maak me toch maar de berekening dat dit dan toch wel voor iedereen is die aan de pomp moet staan!!
                  Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door daniell Bekijk Berichten
                    5) als de prijzen toch wat erover gaan kan ik dit doorrekenen aan mijn klanten
                    Klanten die, als de prijzen ervover gaan, hun koopkracht net als jij zien dalen en dus minder gaan consumeren. Minder consumeren betekent minder omzet voor jou, minder omzet betekent minder winst. Resultaat van de prijsstijging doorrekenen aan klant = 0 :-)

Comment

Klanten die, als de prijzen ervover gaan, hun koopkracht net als jij zien dalen en dus minder gaan consumeren. Minder consumeren betekent minder omzet voor jou, minder omzet betekent minder winst. Resultaat van de prijsstijging doorrekenen aan klant = 0 :-)
                      Klopt,, maar minder omzet betekent per definitie niet minder winst!! en die winst kan ik oprijden aan brandstof ipv aan de fiscus te geven...........

.
                      Een goede bestuurder gebruikt zijn rempedaal nauwelijks op de snelweg! Afstand houden en anticiperen......

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stancke Bekijk Berichten
                        Vrijdag getankt (in the middle of nowhere) aan 1.65€ Super95
                        Dat is zowat de maximum prijs, kan toch wel een stukske minder denk ik.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Tanken doe je toch met enig verstand

1) ik tank meestal bij dezelfde pomp of althans merk ( Esso - Colruyt - of ander goedkoop )
                          Ja, Colruyt (Dats) ga ik ook beginnen doen denk ik, Shell word mij echt wel te duur.
                          Esso is toch altijd wel een stukske duurder als Dats (hier in de buurt toch).

Wat ik me wel altijd afvraag is het verbruik, want dat kan ook wel sterk verschillen van het eene tot het andere merk.

Ik weet nog dat ik met benzine van Dats vroeger dik 100 km minder deed dan met benzine van Shell
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

• Eigenlijk is het bij mij al een beetje een sport geworden om de prijzen bij de pompen al voorbijrijdend te controleren ook al hoef ik niet te tanken

Zo tank ik b.v. nooit op de snelweg omdat deze tankstations eigendom zijn van de overheid en die verdienen al genoeg aan de accijnzen

Meestal tank ik aan onbemande stations ( self-servive ) en indien mogelijks ook al eens bij Makro als ik er in de buurt ben
                            Ook zijn de " Maes " tankstations en Deurne - Borsbeek en Rumst degelijk en goedkoop

Tanken doe ik niet aan stations die ( bewust ) hun prijzen niet kenbaar maken op de grote borden en dat is bv het tankstation als je de afrit neemt Herentals - Olen en dan naar Olen centrum rijdt op je rechterkant..... hier tank ik dus nooit omdat 1 is pokkeduur en 2 hij verbergt als het ware zijn prijzen

.

Comment

Tanken doe ik niet aan stations die ( bewust ) hun prijzen niet kenbaar maken op de grote borden en dat is bv het tankstation als je de afrit neemt Herentals - Olen en dan naar Olen centrum rijdt op je rechterkant..... hier tank ik dus nooit omdat 1 is pokkeduur en 2 hij verbergt als het ware zijn prijzen

.
                              Heb ik de laatste tijd ook al op enkele plaatsen gezien dat ze hun prijzen niet meer op de grote borden zetten.

Dacht vroeger thans altijd dat ze wettelijk verplicht waren die prijzen zo te vermelden, zal wel niet zo zijn zeker.

Comment

• Ik tank altijd bij Shell in Ninove. Heb het geluk dat er 250 meter verder een Dats is, en dat ze de prijzen van de 95 en gewone diesel altijd gelijk zetten. Zo heb ik merkbrandstof tegen een aanvaardbare prijs (Diesel staat er nu €1,41x, 95 €1,53x)
                                '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  Heb ik de laatste tijd ook al op enkele plaatsen gezien dat ze hun prijzen niet meer op de grote borden zetten.

Dacht vroeger thans altijd dat ze wettelijk verplicht waren die prijzen zo te vermelden, zal wel niet zo zijn zeker.
                                  Mijn vader dacht dat ook, hij heeft het eens uitgezocht en blijkbaar is het voldoende als ze de prijs tonen als je het vulpistool uit de houder haalt.
                                  met ander woorden : als je wil tanken en je begint zie je hoe pijnlijk duur dat die pomp wel is.
                                  Nu een goed naftestation zet zijn prijs duidelijk zichbaar, prijs niet zichbaar is voor mij automatisch een dure pomp.

Comment

3) Ik ben zelfstandige en kan mijn btw op de prijzen deels recuppen

Heb je dan een tankkaart met factuur of hoe doe je dat?

Comment

Hoe zit het vandaag met LPG?

Stel ik moet volgend jaar een nieuwe wagen kopen om (privé) een 20.000 a 25.000km mee rond te bollen. Mijn gevoel zegt dat dit nét iets te veel is voor rendabel benzine te rijden en mogelijk nét iets te weinig voor alles uit een diesel te houden. Vooral nu we, naar alle waarschijnlijkheid, volgend jaar evenveel betalen voor bezine als diesel.

Is er nog een voordeel te halen uit een LPG-installatie vandaag? Ik denk bvb aan een jonge occasiebenzine op LPG zetten? Hoe staat het vandaag met de LPG-markt?
                                      De LPG-markt is al jaren heel klein. Maar ik ben ervan overtuigd dat je voordeliger kan rijden met LPG dan benzine. En hoe langer je met een wagen rijdt waar je zelf een installatie in hebt gelegd, hoe goedkoper het zaakje wordt.

Jammer dat de overheid LPG niet promoot, want het zou voor velen een goed alternatief zijn!
                                      Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                                        Heb je dan een tankkaart met factuur of hoe doe je dat?
                                        Oei, hij zal nu iets pijnlijks bijleren, vrees ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                                          Oei, hij zal nu iets pijnlijks bijleren, vrees ik.
                                          2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Working...
                                          X