Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk Berichten
    Brandstof zal alleen maar duurder worden.
    Waterstof is de toekomst

    Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk
    Alsof dat niet duur zal zijn
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

    Comment


    • Dieselprijs breekt records!

      De prijs voor diesel stijgt morgen opnieuw tot recordniveau.

      Met een maximumprijs van 1,55 euro per liter is het record van 13 januari weer geëvenaard.
      Het gaat om een stijging van de maximumprijs met 2,4 cent per liter. Dat meldt de FOD Economie. De prijsstijging wordt toegeschreven aan de prijsstijging van de olieproducten op de internationale markten.


      Tot vorig jaar werd bij een dieseprijs van boven de 1,5 euro per liter het zogenaamde cliquetsysteem toegepast. De accijnzen werden dan tijdelijk verlaag, waarbij prijsstijgingen afgetopt werden. Sinds 1 januari is dat niet meer het geval, waardoor prijsstijgingen van ruwe olieproducten zich sterker laten voelen in de brandstofprijs.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
        Dieselprijs breekt records!

        De prijs voor diesel stijgt morgen opnieuw tot recordniveau.

        Met een maximumprijs van 1,55 euro per liter is het record van 13 januari weer geëvenaard.
        Het gaat om een stijging van de maximumprijs met 2,4 cent per liter. Dat meldt de FOD Economie. De prijsstijging wordt toegeschreven aan de prijsstijging van de olieproducten op de internationale markten.

        Tot vorig jaar werd bij een dieseprijs van boven de 1,5 euro per liter het zogenaamde cliquetsysteem toegepast. De accijnzen werden dan tijdelijk verlaag, waarbij prijsstijgingen afgetopt werden. Sinds 1 januari is dat niet meer het geval, waardoor prijsstijgingen van ruwe olieproducten zich sterker laten voelen in de brandstofprijs.
        Nog steeds goedkoop te noemen. En dat merk je aan alles in het verkeer.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
          Nog steeds goedkoop te noemen. En dat merk je aan alles in het verkeer.
          Belgen zijn nu eenmaal geen inboeters van luxegoederen. Zagen, klagen en tanken. Hetgeen de buurman niet te zien krijgt, daar wordt op bespaard.

          Vraag maar eens bij de slager hoeveel % minder 'kwaliteitsvlees' hij de laatste jaren verkoopt, in het voordeel van gehaktspecialiteiten.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
            Vraag maar eens bij de slager hoeveel % minder 'kwaliteitsvlees' hij de laatste jaren verkoopt, in het voordeel van gehaktspecialiteiten.
            Toere

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Stefanus Bekijk Berichten
              Belgen zijn nu eenmaal geen inboeters van luxegoederen. Zagen, klagen en tanken. Hetgeen de buurman niet te zien krijgt, daar wordt op bespaard.

              Vraag maar eens bij de slager hoeveel % minder 'kwaliteitsvlees' hij de laatste jaren verkoopt, in het voordeel van gehaktspecialiteiten.
              Zou je dat nu echt denken? (oké, uitzonderingen bevestigen de regel...).

              De dag dat ik écht de meerprijs niet meer kan betalen (want er is een verschil tussen niet kunnen & niet graag doen), zal er rap een auto vliegen.
              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

              '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

              Comment


              • Ge moet kunnen ook hé. Tenzij ik ga doppen. Wordt mss nog het interessantst :-)

                Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk

                Comment


                • Als ik zou uitrekenen wat mijn wagen mij kostte om te kunnen gaan werken dan ben ik blij dat de wagen weg is en ik mag gaan stempelen. Ik heb de reden al eens uitvoerig in het topic over VAA gezet. Ik heb er niet voor gekozen om werkloos te worden. Maar ik had een wagen nodig omdat er geen verbindingen met bus of trein mogelijk waren. Elke dag bijna een uur in file staan en op het laatste voor 210€/maand aan diesel nodig. Enkel woon-werkverkeer want in het weekend gebruiken we mijn vrouw haar wagen. Reken dan nog de jaarlijkse rijbelasting, de onniumverzekering, het onderhoud en de financiëring van de bank. Wagen weg is een verschil van bijna 900€/maand alles bij elkaar geteld. Trek dat van het loon dat ik had en ik heb nu meer aan stempelgeld over. En waarschijnlijk een pak minder belastingen te betalen. En vooral ook geen stress meer op de baan. Mijn vrouw haar werk is vlakbij. Haar wagen verbruikt amper 5,5 liter diesel. Ze doet met een tank meer dan een maand. Als het goed weer is rijdt ze zelfs met haar fiets werken en staat haar wagen stil. Daarom lig ik er ook niet van wakker dat ze de diesel zelfs naar 2,00€ zouden brengen. Want als ik iets geleerd heb : in Belgë zaagt en zevert iedereen, van eenvoudige student tot dikke zelfstandige. Maar niemand doet iets en betaald maar. Je wordt gestraft om te willen werken en dat extra dat je kunt verdienen pakken ze terug af. Awel heren politiekers, zelfstandige ondernemers en werkmensen : mij zullen ze niet veel meer kunnen afpakken. En als iedereen toch de diesel aan de pomp veel te duur vindt en er echt iets wil aan doen, waarom neemt iedereen dan geen huisbranddiesel (de rode mazout) voor in zijn wagen te gieten? Dit zou pas een actie tegen de dure diesleprijzen zijn. 1,5 of 0,8€/liter en de pakkans is quasi nihil. En er zijn nog trucs om als er controle is niet gepakt te worden.

                  Comment


                  • Gaan de Belgen nu werkelijk voor 1200 Euro netto per maand gaan werken als ze meer overhouden door te gaan stempelen en de auto buiten te gooien?
                    Dan is het vooral zaaks om beter betaald werk te zoeken ofwel bijscholing te volgen.
                    Stempelgeld daalt na een jaar immers danig fors zodat de redenering dat men meer overhoud door niet meer te gaan werken niet meer opgaat. Tenzij men stempelt en in het zwartwerk circuit terechtkomt, dan ben je altijd goed af.

                    Comment


                    • Ongeveer 1700€/maand netto en dat is een normaal loon. Een heel pak mensen zitten daar een stuk onder. Bedienden met toch een goed diploma. Niemand wil dat toegeven maar het is zo. Bij Van Hool bijvoorbeeld weet ik dat de meeste arbeiders daar voor 1300-1400€/maand elke dag hun kas gaan afdraaien. De bedienden op de bureaus hebben daar amper iets meer. Dat heb ik zwart op wit staan dus dat is de werkelijkheid. 2500 is snel gezegd maar veel daarvan is bluffen.

                      1700€/maand netto - pak dan nog maar 700€/maand aan wagenkosten = 1000€/maand over. Dat is mijn stempelgeld voor het eerste jaar. En tegen dan ga ik wat opleidingen volgen en dan zakt het stempelgeld niet. Of er komt wel een andere mooie oplossing uit debus. Reken dan 2 dagen/week aan 8 uur wat gaan bijklussen (is niet moeilijk) aan 10€/uur in het handje, dat geeft minstens 640€/maand als extraatje. Mijn rekening is snel gemaakt. Ik bol wel uit tot aan mijn pensioen.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
                        Ongeveer 1700€/maand netto en dat is een normaal loon. Een heel pak mensen zitten daar een stuk onder. Bedienden met toch een goed diploma. Niemand wil dat toegeven maar het is zo. Bij Van Hool bijvoorbeeld weet ik dat de meeste arbeiders daar voor 1300-1400€/maand elke dag hun kas gaan afdraaien. De bedienden op de bureaus hebben daar amper iets meer. Dat heb ik zwart op wit staan dus dat is de werkelijkheid. 2500 is snel gezegd maar veel daarvan is bluffen.

                        1700€/maand netto - pak dan nog maar 700€/maand aan wagenkosten = 1000€/maand over. Dat is mijn stempelgeld voor het eerste jaar. En tegen dan ga ik wat opleidingen volgen en dan zakt het stempelgeld niet. Of er komt wel een andere mooie oplossing uit debus. Reken dan 2 dagen/week aan 8 uur wat gaan bijklussen (is niet moeilijk) aan 10€/uur in het handje, dat geeft minstens 640€/maand als extraatje. Mijn rekening is snel gemaakt. Ik bol wel uit tot aan mijn pensioen.
                        Ik zou nog minder mogen verdienen door te gaan werken dan als ik zou gaan stempelen, ik zou NOG gaan werken, simpelweg omdat ik ook 'n zekere trots heb.

                        Mensen die redeneren zoals jij, maken het systeem kapot voor de mensen die het écht nodig hebben. Proficiat!

                        EDIT: maar ik hoop dat ze er staalhard gaan tegen optreden. Niet werkwillig = geen geld, al lig je in de goot te kreperen. Zo zou het bij mij toch zijn. Wil je je minimumdopgeld behouden? Dan zul je gemeenschapsdienst moeten doen (kuisen van de berm langs autosnelweg, onderhoud van parken/tuinen die publiek zijn, ...).

                        Bij mij zouden er een héle hoop schuiven. En mensen die het écht nodig hebben, zullen wat meer krijgen.
                        Last edited by timothy; 16/02/2012, 18:10.
                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                        Comment


                        • respect aan zei die niet meer kunnen werken
                          maar zei die niet WILLEN werken zouden zelfs niets mogen krijgen.

                          Comment


                          • Ik geef je volledig gelijk. Zelf zei ik het als grap. Heb een goed nettoloon en doe niet te veel kms (25k) dus t gaat nog.

                            Maar doordat we duidelijk met een belastingsregering zitten en niet een besparingsregering begrijp ik de mensen wel die er hun buik van vol hebben. Keur het niet goed maar als je alle dagen je kloten afdraait en je door extra taksen en duurder energie gewoon niet meer rondkomt, tja, dan begrijp ik het.

                            Het leven is al kort en als je dan het merendeel van de tijd in de misère zit en geen levensvreugde hebt maar dan het geprofiteer van anderen ziet(zowel politiek, werklozen, migranten ....) begrijp ik dat mensen deken: en waarom ik dan niet.


                            Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                              Ik zou nog minder mogen verdienen door te gaan werken dan als ik zou gaan stempelen, ik zou NOG gaan werken, simpelweg omdat ik ook 'n zekere trots heb.

                              Mensen die redeneren zoals jij, maken het systeem kapot voor de mensen die het écht nodig hebben. Proficiat!

                              EDIT: maar ik hoop dat ze er staalhard gaan tegen optreden. Niet werkwillig = geen geld, al lig je in de goot te kreperen. Zo zou het bij mij toch zijn. Wil je je minimumdopgeld behouden? Dan zul je gemeenschapsdienst moeten doen (kuisen van de berm langs autosnelweg, onderhoud van parken/tuinen die publiek zijn, ...).

                              Bij mij zouden er een héle hoop schuiven. En mensen die het écht nodig hebben, zullen wat meer krijgen.
                              Kan je daar grotendeels gelijk in geven.
                              Probleem is dat zowat de hele wereld denkt geld te rapen in het zo vrijgevige Belgie.
                              De sociale zekerheid zou goed KUNNEN zijn indien er niet zo overvloedig geparasiteerd zou worden, de vele nepinvaliden en beroepsdoppers die hele dagen zwart werken, het vele belastingsgeld dat verspild werd aan de banken, de overvloed aan nieuwe inwoners die rijkelijk beloond worden zonder ooit een Euro bijgedragen te hebben, het dure koningshuis, de vele rijkelijk betaalde ministers die tot geen enkel nut dienen, en ga zo maar door.
                              En het gewone voetvolk( in ogen van de elite) mag verder kruipen en zich laten uitmelken en de koopkracht zienderogen zien slinken.
                              Tevens behoren de pensioenen en uitkeringen tot de laagste binnen Europa naar maatstaf van de welvaart.

                              Daarom heb ik ergens ook wel begrip voor mensen die moedeloos worden en zich laten verleiden tot het stempelen en zo een heel zware kost uitsparen door de minkost van de brandstof en de auto.
                              Dit tot de regering de sociale zekerheid drastisch zal inperken en stempelen zo goed als onmogelijk zal maken, want de crisis moet wel degelijk nog beginnen.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Ampire Bekijk Berichten
                                Ongeveer 1700€/maand netto en dat is een normaal loon. Een heel pak mensen zitten daar een stuk onder. Bedienden met toch een goed diploma. Niemand wil dat toegeven maar het is zo. Bij Van Hool bijvoorbeeld weet ik dat de meeste arbeiders daar voor 1300-1400€/maand elke dag hun kas gaan afdraaien. De bedienden op de bureaus hebben daar amper iets meer. Dat heb ik zwart op wit staan dus dat is de werkelijkheid. 2500 is snel gezegd maar veel daarvan is bluffen.

                                1700€/maand netto - pak dan nog maar 700€/maand aan wagenkosten = 1000€/maand over. Dat is mijn stempelgeld voor het eerste jaar. En tegen dan ga ik wat opleidingen volgen en dan zakt het stempelgeld niet. Of er komt wel een andere mooie oplossing uit debus. Reken dan 2 dagen/week aan 8 uur wat gaan bijklussen (is niet moeilijk) aan 10€/uur in het handje, dat geeft minstens 640€/maand als extraatje. Mijn rekening is snel gemaakt. Ik bol wel uit tot aan mijn pensioen.

                                1700 euro per maand is echt niet veel, en 700 euro wagenonkosten dat begrijp ik niet.
                                Wat ik wil zeggen is als je maar 1700 euro salaris hebt en een vervoersonkosten van 700 euro dan is waarschijnlijk je wagen te duur in verhouding met je loon. Soms een te hoge financiering?

                                Uitbollen tot je pensioen, vergeet niet dat je op je zwart geld geen pensioen opbouw doet, dus zo hoog zal je pensioen dan ook weer niet worden. Je blijft achter de feiten aanlopen.

                                Welke opleiding (bachelor of master ) ga je volgen om je salaris van 1700 euro drastisch te verhogen?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
                                  Kan je daar grotendeels gelijk in geven.
                                  Probleem is dat zowat de hele wereld denkt geld te rapen in het zo vrijgevige Belgie.
                                  De sociale zekerheid zou goed KUNNEN zijn indien er niet zo overvloedig geparasiteerd zou worden, de vele nepinvaliden en beroepsdoppers die hele dagen zwart werken, het vele belastingsgeld dat verspild werd aan de banken, de overvloed aan nieuwe inwoners die rijkelijk beloond worden zonder ooit een Euro bijgedragen te hebben, het dure koningshuis, de vele rijkelijk betaalde ministers die tot geen enkel nut dienen, en ga zo maar door.
                                  En het gewone voetvolk( in ogen van de elite) mag verder kruipen en zich laten uitmelken en de koopkracht zienderogen zien slinken.
                                  Tevens behoren de pensioenen en uitkeringen tot de laagste binnen Europa naar maatstaf van de welvaart.

                                  Daarom heb ik ergens ook wel begrip voor mensen die moedeloos worden en zich laten verleiden tot het stempelen en zo een heel zware kost uitsparen door de minkost van de brandstof en de auto.
                                  Dit tot de regering de sociale zekerheid drastisch zal inperken en stempelen zo goed als onmogelijk zal maken, want de crisis moet wel degelijk nog beginnen.

                                  Magnum,
                                  Dit topic ging toch over brandstofprijzen. Ik kan je wel volgen je hebt voor een groot gedeelte gelijk.
                                  De brandstofprijzen swingen de pan uit en voor ieder wordt het moeilijker dat is zo.
                                  Maar hoeveel mensen klagen met de sigaret in de mond?

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                                    1700 euro per maand is echt niet veel, en 700 euro wagenonkosten dat begrijp ik niet.
                                    Wat ik wil zeggen is als je maar 1700 euro salaris hebt en een vervoersonkosten van 700 euro dan is waarschijnlijk je wagen te duur in verhouding met je loon. Soms een te hoge financiering?

                                    Uitbollen tot je pensioen, vergeet niet dat je op je zwart geld geen pensioen opbouw doet, dus zo hoog zal je pensioen dan ook weer niet worden. Je blijft achter de feiten aanlopen.

                                    Welke opleiding (bachelor of master ) ga je volgen om je salaris van 1700 euro drastisch te verhogen?
                                    qua wagenkost heb je gelijk. Das veel. Maar je zou verschieten hoeveel mensen het met minder dan 1700 netto moeten doen.

                                    Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door allalin Bekijk Berichten
                                      qua wagenkost heb je gelijk. Das veel. Maar je zou verschieten hoeveel mensen het met minder dan 1700 netto moeten doen.

                                      Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk

                                      Weet ik ook wel, maar je zou verschieten hoeveel mensen boven hun stand gaan leven.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door seperator Bekijk Berichten
                                        Magnum,
                                        Dit topic ging toch over brandstofprijzen. Ik kan je wel volgen je hebt voor een groot gedeelte gelijk.
                                        De brandstofprijzen swingen de pan uit en voor ieder wordt het moeilijker dat is zo.
                                        Maar hoeveel mensen klagen met de sigaret in de mond?
                                        Niks (behalve vastgoed) is meer gelinkt aan de economie dan brandstofprijzen.
                                        Brandstof zal enkel maar duurder worden tenzij we terug in een deflatie terechtkomen zoals 2008 en 2009.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
                                          Niks (behalve vastgoed) is meer gelinkt aan de economie dan brandstofprijzen.
                                          Brandstof zal enkel maar duurder worden tenzij we terug in een deflatie terechtkomen zoals 2008 en 2009.

                                          Je vergeet het roken

                                          1 pakje sigaretten per dag komt overeen met ongeveer 20 a 25.000 km/jaar.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X