Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Kan je daar grotendeels gelijk in geven.
Probleem is dat zowat de hele wereld denkt geld te rapen in het zo vrijgevige Belgie.
De sociale zekerheid zou goed KUNNEN zijn indien er niet zo overvloedig geparasiteerd zou worden, de vele nepinvaliden en beroepsdoppers die hele dagen zwart werken, het vele belastingsgeld dat verspild werd aan de banken, de overvloed aan nieuwe inwoners die rijkelijk beloond worden zonder ooit een Euro bijgedragen te hebben, het dure koningshuis, de vele rijkelijk betaalde ministers die tot geen enkel nut dienen, en ga zo maar door.
En het gewone voetvolk( in ogen van de elite) mag verder kruipen en zich laten uitmelken en de koopkracht zienderogen zien slinken.
Tevens behoren de pensioenen en uitkeringen tot de laagste binnen Europa naar maatstaf van de welvaart.
Daarom heb ik ergens ook wel begrip voor mensen die moedeloos worden en zich laten verleiden tot het stempelen en zo een heel zware kost uitsparen door de minkost van de brandstof en de auto.
Dit tot de regering de sociale zekerheid drastisch zal inperken en stempelen zo goed als onmogelijk zal maken, want de crisis moet wel degelijk nog beginnen.
Hier toch nog even op inpikken, hoewel het off-topic is.
Het probleem is in mijn ogen dat de regering het fout aanpakt en dat de mensen onnodig vroeging hebben. Het beste voorbeeld van al vind ik ons koningshuis: een paar miljoentjes per jaar aan dotatie (hoeveel? 20 miljoen voor alle leden samen?), kost elke belg nog geen 2 euro. Daar betaal ik VEEL liever voor, dan voor de zoveelste parasiet die profiteert door te doppen terwijl hij perfect zou kunnen gaan werken. Hetzelfde met de mensen die zo afgeven op de banken: wat hadden ze moeten doen? Failliet laten gaan? Dan zou je pas iets zien... Gigantische werkloosheid, veel mensen een pak kwijt, ...
De ministers? Mijn probleem niet! Hoeveel ministers zijn er? 10000? Pak ze elk 5000 euro per jaar af (ocharme die mensen), en je spaart 50 000 000 miljoen uit. Wauw. Door 5000 doppers gewoon te heractiveren (gewoon gedwongen, namelijk alle steun/uitkeringen afnemen) spaar je gemakkelijk het dubbele uit.
Waarom is het in dit land (en nog méér in Vlaanderen dan in Wallonië) zo bon ton om de bovenste laag van de bevolking, de bedrijven, de regering zelf, de banken, ... aan te pakken, en waarom gaat men eens niet met een wel héél grove borstel door de onderlaag van de maatschappij?
Doppers, langduring (onterecht!) zieken, illegale asielzoekers, misdadigers, .. ze zouden bij mij verdomme mogen op hun knieën smeken om tussen het restafval naar etensresten te mogen zoeken.
Voila, waarschijnlijk aanziet iedereen mij nu weer als een haatdragende VB'er
En ik? Ik ben een Belg van een zeldzame soort: ik maak gewoon dat ik iedere dag zo goed als ik kan mijn werk doe, zou indien nodig werk beneden mijn diploma aannemen om toch maar te kunnen werken, en trek er me NIETS van aan als de topman van ING FORTIS KBC KEYTRADE supermegabank zijn bonus morgen 6484016180641565416 miljoen miljard bedraagt, als onze regering morgen de dotatie van het koningshuis vertienvoudigd, of als in't nieuws komt dat Electrabel geen belastingen betaalt. Als ik iemand fier hoor verkondigen hoe hij dopt en ondertussen in't zwart gaat bijklussen, dan krijg ik wél een bijna oncontroleerbare stimulans om lichtjes zijn nek om te draaien tot het 'krak' zegt.
'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12 '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08 '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16 '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
'13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
'16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
'13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
'15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19 '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
'19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)
Hetzelfde met de mensen die zo afgeven op de banken: wat hadden ze moeten doen? Failliet laten gaan? Dan zou je pas iets zien... Gigantische werkloosheid, veel mensen een pak kwijt, ...
Ik ben het grotendeels met je betoog eens en ik denk ook niet dat de banken failliet laten een goeie oplossing zou geweest zijn maar je toch wel iets te gemakkelijk voorbij aan de enorme verantwoordelijkheid die de banken dragen in het creëren van de huidige crisis.
Ik heb het dan niet eens over bonussen maar over foute wederbeleggingen van wederbeleggingen van beleggingen van kredieten die in feite 0,0 waard zijn.
Dat dit allemaal ongestraft kon gebeuren en nog gebeurt stoort me meer dan die bonussen, alhoewel die laatsten een onmiskenbaar symptomatisch fenomeen zijn van de ongebreidelde arrogantie en politieke macht van de financiële sector.
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space!
1700 euro per maand is echt niet veel, en 700 euro wagenonkosten dat begrijp ik niet.
Wat ik wil zeggen is als je maar 1700 euro salaris hebt en een vervoersonkosten van 700 euro dan is waarschijnlijk je wagen te duur in verhouding met je loon. Soms een te hoge financiering?
Uitbollen tot je pensioen, vergeet niet dat je op je zwart geld geen pensioen opbouw doet, dus zo hoog zal je pensioen dan ook weer niet worden. Je blijft achter de feiten aanlopen.
Welke opleiding (bachelor of master ) ga je volgen om je salaris van 1700 euro drastisch te verhogen?
1700€ per maand is een gemiddeld loon van heel veel mensen. Weinig arbeiders in een fabriek hebben dit per maand of ze moeten ploegen, nachten en/of weekends werken. Netto want veel mensen zeggen liever hun bruttoloon want dat klinkt mooier. En 700€ per maand is nog niet overdreven veel voor een wagen :
skodafinanciëring is 294€/maand (voorschot, 47 maanden 294€ en dan nog afkoopsom).
onniumverzekering is 150€/maand (al 6 jaar ongevlavrij en op één na laagste categorie).
verbruik diesel woon-werkverkeer is minstens 200€ en tot sinds kort was dat al 250€/maand.
dan nog onderhoud, winter- en zomerbanden, rijbelasting ...
Pensioen? Laat me niet lachen. Hoeveel gaat dat binnen pakweg 15 a 20 jaar nog zijn? Ik geloof daar allang niet meer in. Zoals in Griekenland dan? Rondkomen met een paar honderd euro per maand. Wat ze ook doen, dat systeem is nooit vol te houden. Dus daar lig ik niet van wakker. En opleidingen volgen? Ja als het moet om het stempelgeld hoog te houden. Een bachelor of masterdiploma heb ik ook niet nodig, ik ken genoeg gasten met zo een diploma die cargo's aan het laden of lossen zijn. Ook aan amper 1500€/maand.
En wat dan nog. Als ik nu zie hoe rustig leventje ik heb zonder enige vorm van stress en gezaag aan mijn hoofd. Ergens moet ik de bazen bedanken dat ze de boel zo onverwachts hebben toegedaan. Mijn vrouwke komt 's avond van haar werk en kan gewoon aan tafel aanschuiven. Lekker gekookt, flesje wijn erbij en genieten. In de zetel filmke zien of wat bijpraten in de jacuzzi, meer moet dat niet meer zijn.En de afwas is voor mij de dag nadien. Laat mijn gebuur elke dag maar zijn kloten afdraaien voor zijn nieuwe BMW.
Vergeet niet dat veel werkgevers een woon-werkverkeer vergoeding uitbetalen.
Indien niet kan je nog altijd je werkelijke onkosten in vermindering brengen ipv je forfaitaire bijdrage.
En ik begrijp heel goed dat 1.700 euro een gemiddeld loon is voor veel mensen en dat deze mensen het ook heel lastig hebben in onze consumptie maatschappij.
Je omnium is wel heel hoog, ik betaal maar 1.100 euro voor een wagen van 30.000 euro, in de laagste categorie.
Over mijn pensioen lig ik ook niet wakker, ik geloof nog steeds in het systeem, maar ik ben er ook van overtuigd dat ik genoeg reserve moet opgebouwd hebben voor mijn 62'ste of eventueel enkele jaren later. Je mag ook niet blijven denken uit een gevoel van frustratie.
Tenslotte mensen met een masterdiploma die cargo's laden en lossen. Ik zie dit nog geen medici, jurist, burgelijke of handelsingenieur doen.
De auto is als een koekoek! Hij soupeert meer geld en meer ruimte op dan gelijk welk ander vervoersmiddel
In je laatste alinea vertel je dat je een gelukkig persoon zijt en is dit niet het belangrijkste in het leven?
Last edited by ; 19/02/2012, 01:03.
Reden: tip fout
HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.
Ach, dit betekent niets. Noch Frankrijk, noch de UK importeren veel olie uit Iran. Saudi-Arabië zal die paar procent met veel plezier aanvullen. Dit soort manoeuvres is vooral van binnenlands politiek belang.
1700€ per maand is een gemiddeld loon van heel veel mensen. Weinig arbeiders in een fabriek hebben dit per maand of ze moeten ploegen, nachten en/of weekends werken. Netto want veel mensen zeggen liever hun bruttoloon want dat klinkt mooier. En 700€ per maand is nog niet overdreven veel voor een wagen :
skodafinanciëring is 294€/maand (voorschot, 47 maanden 294€ en dan nog afkoopsom).
onniumverzekering is 150€/maand (al 6 jaar ongevlavrij en op één na laagste categorie).
verbruik diesel woon-werkverkeer is minstens 200€ en tot sinds kort was dat al 250€/maand.
dan nog onderhoud, winter- en zomerbanden, rijbelasting ...
Pensioen? Laat me niet lachen. Hoeveel gaat dat binnen pakweg 15 a 20 jaar nog zijn? Ik geloof daar allang niet meer in. Zoals in Griekenland dan? Rondkomen met een paar honderd euro per maand. Wat ze ook doen, dat systeem is nooit vol te houden. Dus daar lig ik niet van wakker. En opleidingen volgen? Ja als het moet om het stempelgeld hoog te houden. Een bachelor of masterdiploma heb ik ook niet nodig, ik ken genoeg gasten met zo een diploma die cargo's aan het laden of lossen zijn. Ook aan amper 1500€/maand.
En wat dan nog. Als ik nu zie hoe rustig leventje ik heb zonder enige vorm van stress en gezaag aan mijn hoofd. Ergens moet ik de bazen bedanken dat ze de boel zo onverwachts hebben toegedaan. Mijn vrouwke komt 's avond van haar werk en kan gewoon aan tafel aanschuiven. Lekker gekookt, flesje wijn erbij en genieten. In de zetel filmke zien of wat bijpraten in de jacuzzi, meer moet dat niet meer zijn.En de afwas is voor mij de dag nadien. Laat mijn gebuur elke dag maar zijn kloten afdraaien voor zijn nieuwe BMW.
1. Ge zijt niet verplicht om een nieuwe auto op afbetaling te kopen, je kan ook perfect voor minder dan 5k een betrouwbare zuinige wagen kopen.
2. uwen omnium kost u zogezegd 1800 euro per jaar, ge zijt zot dat ge dat betaald.
De prijs van brandstof gaat blijven stijgen 't is gewoon zo...
En ge hebt nen jacuzzi thuis, dan moet ge niet zagen dat het allemaal te duur is.
Zolang je die luxegoederen nog kan betalen is er niets aan de hand.
Ach, dit betekent niets. Noch Frankrijk, noch de UK importeren veel olie uit Iran. Saudi-Arabië zal die paar procent met veel plezier aanvullen. Dit soort manoeuvres is vooral van binnenlands politiek belang.
Het is genoeg om voor onrust te zorgen en de prijzen omhoog te duwen.
Nog steeds heel goedkoop te noemen, en gelukkig word het grootste deel van de taks op benzine gebruikt voor het aanleggen van het beste wegennet van Europa, nergens betere wegen te vinden dan in Belgie
Nog ver van de max. prijs. Wonen aan de grens heeft z'n voordelen. Echter ook nadelen want na 16H is het quasi onmogelijk nog ergens te tanken hier zonder een half uur aan te schuiven. Dan staat het vol met onze noorderburen.
Nog ver van de max. prijs. Wonen aan de grens heeft z'n voordelen. Echter ook nadelen want na 16H is het quasi onmogelijk nog ergens te tanken hier zonder een half uur aan te schuiven. Dan staat het vol met onze noorderburen.
Vanmorgen even vergeleken toen ik naar het werk reed.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment