Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
    is het niet moeilijk om een lpg wagen op stookolie te laten rijden?

feit is dat lpg nog steeds zeer goedkoop is tegenover benzine, op lpg rij je nog steeds zo goed als gratis
    3 jaren terug ben ik op lpg beginnen rijden, en toen stond die ongeveer 0,40€

Das bijna een verdubbeling op 3 jaar

Het is inderdaad nog veel goedkoper dan benzine, maar tijdje geleden was dit nog 1/3 van benzine, nu iets minder dan de helft..
    BMW E61 525d LCI '09
    Suzuki Bandit 1250NA /07
    Fiesta Red Edition '16

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten
      3 jaren terug ben ik op lpg beginnen rijden, en toen stond die ongeveer 0,40€

Das bijna een verdubbeling op 3 jaar

Het is inderdaad nog veel goedkoper dan benzine, maar tijdje geleden was dit nog 1/3 van benzine, nu iets minder dan de helft..
      De reden waarom het prijsverschil kleiner wordt tussen LPG en benzine is niet omdat LPG meer opslaat dan benzine maar omdat LPG vrijgesteld is van accijnzen enz. De officiële maximumprijs voor benzine 95 ron is € 0,6187 per liter voor LPG is dit vanaf morgen € 0,4718 per liter, hierbij komen dan nog voor beiden de distributiemarges en BTW, maar bij benzine komen er ook nog voornamelijk accijnzen en andere lasten bij, voor in totaal € 0,6276 (waar ook BTW op betaald wordt ), als de prijs voor de olieproducten dus stijgt (maar accijnzen en andere lasten blijven gelijk) stijgt de prijs van LPG dus procentueel veel meer dan de prijs van benzine....
      Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Realiks Bekijk Berichten
        Een gewone fiets mag ook max 25km/h, dus de wielertoeristen zijn gewaarschuwd binnenkort flitscontroles langs de leie.
        is niet waar, er is geen max snelheid voor fietsen. Je mag zelfs 200 door een woonwijk fietsen.

Comment

• nee hoor geezer, wegcode geldt voor alle bestuurders incl fietsers

maar een fietser mag sneller als 25

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
            is niet waar, er is geen max snelheid voor fietsen. Je mag zelfs 200 door een woonwijk fietsen.
            voor fietsen niet, voor elektrische fietsen is er een limiet van trapondersteuning tot 25 km/h en een elektrische motor van max 250 watt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reppst Bekijk Berichten
              Waar haal je gelijkvormigheidsattest? Krijg je dat erbij als je ene aankoopt? Bvb kalkhoff pro conect?

Dat je m moet laten verzekeren en dat ie onder 'bromfietsen' valt wist ik. Niet van dat GVA
              geen gelijkvormigheidsattest voor Kalkhoff speed pedelecs, zijn dus in feite illegaal in België als je er de openbare weg mee opgaat

ik heb een pg bike dark basic, dat was vorig jaar de enige speed pedelec die kwam met een gelijkvormigheidsattest. Attest krijg je natuurlijk bij aankoop

speed pedelec is enkel wettelijk in Duitsland (en misschien Zwitserland) omdat ze daar effektief een wettelijke omkadering hebben voor de categorie speed pedelecs

Last edited by freegeek; 23/02/2012, 07:33.

Comment

Dan hebben ze me weer iets wijsgemaakt

Comment

• een fietser hoeft weldegelijk de wegcode, incl snelheidbeperkingen te respecteren, maar veel mensen halen geeneens 30

Comment

• maar das naast de kwestie in deze

Comment

Zever, een fietser moet ook de snelheidslimiet respecteren net zoals een brommer, motor, auto... Kortom, zoals elke bestuurder
                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

• mss is er verschil tss fietser met en zonder rijbewijs

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          mss is er verschil tss fietser met en zonder rijbewijs

Zouden ze je rijbewijs kunnen intrekken als je veel te snel fietst? In de Vlaamse Ardennen weet ik wel stukken waar je makkelijk snelheden kan halen die daartoe aanleiding zouden kunnen geven. En aangezien ze tegenwoordig blijkbaar ook je rijbewijs kunnen intrekken als je je dronken op de weg begeeft, met de fiets of te voet.
                          120d Hatch Edition Sport

Comment

• Net eens nagevraagd bij de lokale hier,... een fietser is een BESTUURDER dus hij moet wel degelijk zich aan de snelheidslimieten en andere verkeersreglementen houden, op enkele uitzonderingen na. (bijv. wielerwedstrijden etc)

maar als ik sevves op mijne fiets stap en ik zou 75km/u rijden(haal ik nooit maar kom) en ik zou dit doen in een zone 30 kunnen ze mijn rijbewijs daarvoor invorderen!

Zo is het en niet anders.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Raydendj Bekijk Berichten
                              Net eens nagevraagd bij de lokale hier,... een fietser is een BESTUURDER dus hij moet wel degelijk zich aan de snelheidslimieten en andere verkeersreglementen houden, op enkele uitzonderingen na. (bijv. wielerwedstrijden etc)

maar als ik sevves op mijne fiets stap en ik zou 75km/u rijden(haal ik nooit maar kom) en ik zou dit doen in een zone 30 kunnen ze mijn rijbewijs daarvoor invorderen!

Zo is het en niet anders.
                              De vraag is natuurlijk als je die 75 zou rijden buiten de bebouwde kom op een fietspad bega je dan een overtreding (vroeger wel dat weet ik heel zeker, toen mocht je maar 40km/u maximum op een fietspad, maar ik dacht dat ze dat artikel geschrapt hadden)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                                De vraag is natuurlijk als je die 75 zou rijden buiten de bebouwde kom op een fietspad bega je dan een overtreding (vroeger wel dat weet ik heel zeker, toen mocht je maar 40km/u maximum op een fietspad, maar ik dacht dat ze dat artikel geschrapt hadden)
                                Er geldt geen specifieke snelheidsbeperking op het fietspad, enkel de globale beperkingen gelden daar. Daarnaast is er uiteraard ook het technisch reglement van de bromfietsen dat bepaalt dat er een maximumsnelheid van 45km/u op een vlakke weg geldt.
                                Het enige voertuig waarmee je dus sneller op het fietspad mag rijden is een fiets.
                                Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Indien je 75km/u met de fiets wil rijden moet je een motornummerplaat aanvragen en beschermende kledij dragen, want alles sneller dan 45 km/u op 2 wielen staat gelijk aan een motorfiets.
                                  De verzekering kan wel iets goedkoper zijn omdat het minder dan 125 cc is

Comment

• Met een gewone fiets is een hoge snelheid halen niet zo simpel (tenzij bergaf). De gemiddelde fietser zal niet sneller rijden dan zo'n 20 à 25 km/h.
                                    Wielerterroristen kunnen wel de 35 km/h halen.

Met een ligfiets kan je echter met gemak een heel stukje sneller rijden.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• ik heb het ooi op tv gezien, wel 5 jaar geleden, heel misschien dat het in Nederland was. Of ik vergis mij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
                                        Indien je 75km/u met de fiets wil rijden moet je een motornummerplaat aanvragen en beschermende kledij dragen, want alles sneller dan 45 km/u op 2 wielen staat gelijk aan een motorfiets.
                                        De verzekering kan wel iets goedkoper zijn omdat het minder dan 125 cc is
                                        Heb je daar ergens een vermelding in bijvoorbeeld de wetgeving voor gevonden of is het een beetje een gevoel dat je hebt?
                                        Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        Met een gewone fiets is een hoge snelheid halen niet zo simpel (tenzij bergaf). De gemiddelde fietser zal niet sneller rijden dan zo'n 20 à 25 km/h.
                                        Wielerterroristen kunnen wel de 35 km/h halen.

Met een ligfiets kan je echter met gemak een heel stukje sneller rijden.
                                        Het is niet omdat het moeilijk is dat het niet mogelijk zou zijn, alleen weet ik niet of het wettelijk is.

Comment

Het is niet omdat het moeilijk is dat het niet mogelijk zou zijn, alleen weet ik niet of het wettelijk is.
                                          Ik heb toch ook niet gezegd dat het niet mogelijk zou zijn.
                                          Vroeger toen ik nog heel veel met de fiets reed haalde ik ook geregeld snelheden van 40 km/h en meer (met mijn koersfiets, en op plaatsen waar dat op een veilige manier kon)

Wat de wettelijkheid betreft zou ik het eerlijk gezegd ook niet weten.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Working...
                                          X