Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
    ik heb het ooi op tv gezien, wel 5 jaar geleden, heel misschien dat het in Nederland was. Of ik vergis mij.
    blik op de weg

Nederland, geen snelheidsbeperking op fietsen, duidelijk uitgelegd door de politieman

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door freegeek Bekijk Berichten
      blik op de weg

Nederland, geen snelheidsbeperking op fietsen, duidelijk uitgelegd door de politieman
      haha, dat heb je goed gevonden !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
        Indien je 75km/u met de fiets wil rijden moet je een motornummerplaat aanvragen en beschermende kledij dragen, want alles sneller dan 45 km/u op 2 wielen staat gelijk aan een motorfiets.
        De verzekering kan wel iets goedkoper zijn omdat het minder dan 125 cc is
        Dan hebben fietsers in de bergen wel een fameus probleem. Ik heb persoonlijk vorig jaar nog een top van 97 per uur gehaald in een afdaling van een col in de Franse alpen.

Comment

• Dat moet echt angstaanjagend zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Dan hebben fietsers in de bergen wel een fameus probleem. Ik heb persoonlijk vorig jaar nog een top van 97 per uur gehaald in een afdaling van een col in de Franse alpen.
            Plezant als je dan ook je bochten afsnijdt en zo pardoes op een auto knalt

Comment

Indien je 75km/u met de fiets wil rijden moet je een motornummerplaat aanvragen en beschermende kledij dragen, want alles sneller dan 45 km/u op 2 wielen staat gelijk aan een motorfiets.
              De verzekering kan wel iets goedkoper zijn omdat het minder dan 125 cc is
              Dat geldt enkel voor gemotoriseerde tweewielers, een fiets blijft altijd een fiets.
              In België gelden snelheidslimieten voor alle bestuurders, dus ook voor fietsers.
              Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
              Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
              If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• je mag dus alleen 200 rennen?

Comment

je mag dus alleen 200 rennen?
                  Zo is dat.
                  Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.

Comment

je mag dus alleen 200 rennen?
                    En waar zou je 200 mogen rennen? Als je het wetsartikel erop naleest wordt er niet gesproken van voertuigen of bestuurders voor de algemene snelheidsbeperkingen, voor sommige voertuigen gelden echter speciale beperkingen zie:

Art. 11. <KB 1991-09-18/32, art. 9, 006; Inwerkingtreding : 01-01-1992> SNELHEIDSBEPERKINGEN.
                    11.1. <KB 1991-09-18/32, art. 9, 006; Inwerkingtreding : 01-01-1992> Binnen de bebouwde kommen is de snelheid beperkt tot 50 km per uur.
                    Op sommige openbare wegen kan evenwel een lagere of hogere snelheidsbeperking opgelegd of toegelaten worden door het verkeersbord C43.
                    De lagere snelheidsbeperkingen voortvloeiend uit artikel 11.3. blijven van toepassing.
                    11.2. <KB 1991-09-18/32, art. 9, 006; Inwerkingtreding : 01-01-1992> Buiten de bebouwde kommen is de snelheid beperkt :
                    1° tot 120 km per uur :
                    a) op de autosnelwegen;
                    b) op de openbare wegen verdeeld in vier of meer rijstroken waarvan er ten minste twee bestemd zijn voor iedere rijrichting, voor zover de rijrichtingen anders dan door wegmarkeringen gescheiden zijn.
                    De snelheid van voertuigen en slepen (met een maximale toegelaten massa van meer dan 3,5 ton), van autobussen en autocars, is hier evenwel beperkt tot 90 km per uur. <KB 2006-12-21/57, art. 1, 033; Inwerkingtreding : 01-02-2007>
                    De lagere snelheidsbeperkingen opgelegd door het verkeersbord C43 of voortvloeiend uit artikel 11.3. blijven van toepassing;
                    2° tot 90 km per uur :
                    a) op de openbare wegen verdeeld in vier of meer rijstroken waarvan er ten minste twee bestemd zijn voor iedere rijrichting en de rijrichtingen gescheiden zijn door wegmarkeringen;
                    b) op de andere openbare wegen.
                    De lagere snelheidsbeperkingen opgelegd door het verkeersbord C43 of voortvloeiend uit artikel 11.3. blijven van toepassing.
                    11.3. <KB 1991-09-18/32, art. 9, 006; Inwerkingtreding : 01-01-1992> De snelheid van de voertuigen is volgens de aard van het voertuig, beperkt :
                    1° tot 75 km per uur voor autobussen en autocars behalve op de onder 11.2.1° en 11.2.2°a) bedoelde wegen;
                    2° tot 60 km per uur voor andere voertuigen en slepen met luchtbanden en met een maximale toegelaten massa van meer dan 7,5 ton, behalve op de onder 11.2.1° en 11.2.2°a) bedoelde wegen;
                    3° tot de grens vastgesteld in het technisch reglement van de auto's of, bij ontstentenis daarvan, tot 40 km per uur voor de voertuigen met cushionbanden, met elastische of onbuigzame banden alsook voor de voertuigen die naar bouw en oorsprong niet met een ophanging uitgerust zijn;
                    4° tot (45) km per uur voor de bromfietsen klasse B; <KB 1997-07-16/32, art. 2, 010; Inwerkingtreding : 01-10-1997>
                    5° tot 25 km per uur voor de bromfietsen klasse A.
                    Nu is deze discussie natuurlijk nutteloos want geen enkele loper haalt snelheden van 40km/u maar waar het wel van toepassing zou kunnen zijn is in woonerven zie:
                    Art. 22bis. <KB 23-06-1978, art. 3> <Err. B.St. 13-07-1978> VERKEER IN WOONERVEN (EN IN DE ERVEN). <KB 2003-04-04/66, art. 15, 025; Inwerkingtreding : 01-01-2004>
                    Binnen de woonerven (en de erven) : <KB 2003-04-04/66, art. 15, 025; Inwerkingtreding : 01-01-2004>
                    1° mogen de voetgangers de ganse breedte van de openbare weg gebruiken; spelen zijn er eveneens toegelaten;
                    2° mogen de bestuurders de voetgangers niet in gevaar brengen en ze niet hinderen; zo nodig moeten zij stoppen. Zij moeten bovendien dubbel voorzichtig zijn ten aanzien van kinderen. De voetgangers mogen het verkeer niet nodeloos belemmeren;
                    3° is de snelheid beperkt tot 20 km per uur;
                    4° a) is het parkeren verboden, behalve :
                    - op plaatsen die afgebakend zijn door wegmarkeringen of door een wegbedekking in een andere kleur en waar de letter P aangebracht is;
                    - op plaatsen waar een verkeersbord het toelaat.
                    b) mogen de stilstaande of geparkeerde voertuigen rechts of links ten opzichte van hun rijrichting opgesteld worden.
                    Er wordt hier dus ook niet gesproken van bestuurders of voertuigen dus zou dit ook moeten gelden voor voetgangers (lopers)....
                    Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Ik herinner mij een discussie hierover op de radio. Het fijne weet ik er niet meer van, maar ik weet wel nog dat de vraag gesteld werd "wat als je loopt met een stuur in je handen?"

Maar het antwoord weet ik niet meer.

Comment

• Net zelf nog eens de wetgeving nagekeken en 96gr heeft gelijk, er wordt nergens melding gemaakt van bestuurders, de snelheidsbeperkingen gelden dus voor iedereen!
                        Oorspronkelijk geplaatst door gewoon ik Bekijk Berichten
                        maar ik weet wel nog dat de vraag gesteld werd "wat als je loopt met een stuur in je handen?"
                        Looooool! Die is te grappig!!

Comment

• Is hier het nieuwe fiets en runners topic geworden.

Komt er van als geen kat nog deze brandstofprijzen kan betalen, allen met de fiets of tegen
                          200 per uur rennen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                            En waar zou je 200 mogen rennen? Als je het wetsartikel erop naleest wordt er niet gesproken van voertuigen of bestuurders voor de algemene snelheidsbeperkingen, voor sommige voertuigen gelden echter speciale beperkingen zie:

Nu is deze discussie natuurlijk nutteloos want geen enkele loper haalt snelheden van 40km/u maar waar het wel van toepassing zou kunnen zijn is in woonerven zie:
                            Er wordt hier dus ook niet gesproken van bestuurders of voertuigen dus zou dit ook moeten gelden voor voetgangers (lopers)....
                            jammer ! ik was al aan het oefenen

Comment

Is hier het nieuwe fiets en runners topic geworden.

Komt er van als geen kat nog deze brandstofprijzen kan betalen, allen met de fiets of tegen
                              200 per uur rennen
                              En dan met een nummerplaat op uw gat zeker, zodat ze u kunnen flitsen.

En de verontwaardiging bij de jaarlijkse looptaks dan: jamaar, gij moet meer betalen, want gij zijt 'nen dikke'.

'95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
                                En dan met een nummerplaat op uw gat zeker, zodat ze u kunnen flitsen.

En de verontwaardiging bij de jaarlijkse looptaks dan: jamaar, gij moet meer betalen, want gij zijt 'nen dikke'.

Alst nen dikken is heeft hij inderdaad veel meer CO2 uitstoot tijdens het lopen, dus fris rieken zal dat niet doen als ge daar achter komt

Toch maar liever de geur van benzine dan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                  87km/u hier in Lanzarote!

Echt kicken

Comment

• Ze stijgen weer morgen

't zal niet lang meer duren voor de 2 euro, helemaal niet lang meer voor de 1.8 (voor benzine).

SHIT

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door clio16v Bekijk Berichten
                                      Ze stijgen weer morgen

't zal niet lang meer duren voor de 2 euro, helemaal niet lang meer voor de 1.8 (voor benzine).

SHIT
                                      Als het zo verder gaat zal het inderdaad niet lang meer duren voor we aan de 2 euro zitten
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Hmm, ge ligt aan de stijgende olieprijzen op de internationale markt.

Als de prijzen aan 2 euro de liter staan verkoop ik waarschijnlijk de auto.
                                        Is nog altijd betaalbaar voor mij, maar vindt het gewoon erover aant komen.

Zijn nog andere dingen int leven dan een kapitaal aan benzine uitgeven.
                                        Maar aan de andere kant, amuseer ik mij rot met die auto.

We zien wel
                                        Golf V GTI Edition 30 ---> Verkocht
                                        2012 Audi A4 Avant ---> Verkocht
                                        2014 Golf 7 R ---> Verkocht
                                        2008 BMW E91 335i --> Verkocht
                                        2015 Golf 7 GTD

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Frédéric_01 Bekijk Berichten
                                          Hmm, ge ligt aan de stijgende olieprijzen op de internationale markt.

Als de prijzen aan 2 euro de liter staan verkoop ik waarschijnlijk de auto.
                                          Is nog altijd betaalbaar voor mij, maar vindt het gewoon erover aant komen.

Zijn nog andere dingen int leven dan een kapitaal aan benzine uitgeven.
                                          Maar aan de andere kant, amuseer ik mij rot met die auto.

We zien wel
                                          Tja, geraak er maar vanaf dan he...

Comment

Working...
                                          X