Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
    Ik ook niet, geen rotte cent.
    En ik mag die 100 euro minstens maal 2 doen.
    Ik ook nie.

En bij mij is het enkel in diesel € 300, en dat blijft maar stijgen . En als beginnende werkmens is dat pijnlijk
    BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
      En wie denk je dat daar iets gaat aan veranderen?
      De groenen met windmolens in hun gat, het vlaams behang dat wat migranten zal opstoken in de centrales of VOKA-spreekbuis (terug-naar-de-tijd-der-lijfeigenen) de pezewever?

En zelfs als er een iets aan doet, moeten die verloren miljarden toch ergens anders gerecupereerd worden.
      mja, ik weet ook niet op wie te stemmen, ze zijn allemaal wat rood.

maar er was toch een regel om de brandstofprijzen te beperken door de taks te verlagen wanneer het te hoog werd. Door wie is dat bedacht? Is toch al een begin.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeeZer Bekijk Berichten
        jawel dat geloof ik wel, het is crisis he
        en aan de pomp is het maar zo duur omdat er veel taks op zit, kiezen we zelf voor aan de stembus.
        Als je hoopt op een herhaling van 2009...

Ik hoop dat je gelijk hebt, écht waar, maar ik geloof het dit keer nooit!

En verkiezingen in dit land

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
          Ik ook nie.

En bij mij is het enkel in diesel € 300, en dat blijft maar stijgen . En als beginnende werkmens is dat pijnlijk

300€ enkel woon-werk of incl. privékilometers?
          BMW E61 525d LCI '09
          Suzuki Bandit 1250NA /07
          Fiesta Red Edition '16

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 is the best Bekijk Berichten

300€ enkel woon-werk of incl. privékilometers?
            Ik denk ongeveer 60% woon-werk en 40% privé km..

Ik probeer mijn privé km's te beperken dor met de auto van mijn vriendin te rijden als wij samen weggaan, haar ouders betalen de naft voor haar autoke
            BMW X5 45e

Comment

• Alle energieprijzen stijgen. Er werd al geschreven dat die stijging makkelijk nog tot 2030 kan duren en ik ben geneigd dat te geloven. De Chinese regering gaat er nu voor zorgen dat zijn bevolking meer gaat verdienen. Nog meer auto's en luxe en nog hogere prijzen.
              De meer begoeden (dikwijls mensen met managementfuncties, zelfstandigen en vrije beroepen) zullen hun hogere energiefacturen gewoon doorrekenen aan de klant/cliënt, dus die zullen het minder voelen. M.a.w. de armen en de middenklasse worden armer en de rijken (mogelijks) rijker. Ik hoop dat het niet waar is, maar ik vrees er toch voor.
              Het begint allemaal met de energieprijzen, maar wees er maar zeker van dat alles zal stijgen in prijs. En als ze dan de loonindexatie gaan aanpakken ...
              De regering zal er ook wel goed aan verdienen. Hopelijk levert het de burger ook iets op eens de crisis naar zijn einde loopt. Alleen al dat Cliquet-systeem. Als de dieselprijzen boven de 1,5 € zouden gaan, zou het percentage aan belastingen terug verminderen. En wat doen ze? De diesel heeft die grens bereikt en ze schaffen dat systeem doodleuk af. Dus de brandstof zelf stijgt in prijs, maar het hoge percentage belastingen wordt wel gehandhaafd. Hun begrotingstekort zal snel aangevuld zijn.
              120d Hatch Edition Sport

Comment

• ik verwacht iedere dag de melding van mijn baas dat ik mijn tankkaart moet inleveren of dat er met een forfait gewerkt gaat worden.
                Maar die verwachting heb ik ondertussen al meer dan een jaar.

Ik diesel 70km heen en 70km terug.

We zien wel zeker hoe het verder gaat evolueren?
                1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• En het verschil tussen benzine en diesel is weer groter aan het worden. Wat een stinkend kutland hier.
                  Die regering zit niets in met zijn onderdanen, tijd om dit kutland te verlaten....

Comment

• We worden de economische emigranten van de toekomst! Naar waar weet ik nog niet.
                    1993 Jaguar XJ40 3.2 Sovereign (208000km)
                    2008 Peugeot 207 SW 1.6hdi (166000km)
                    2009 Opel Astra H Tourer 1.7cdti (257000km)
                    -> weldra Opel Astra K Tourer 1.6cdti EcoFlex (0km)

www.carfac.be "Driving on experience"

Comment

• Ik zit met mijn BMW tijdens een gemiddelde maand aan 220 euro/maand louter en alleen woon-werk verkeer. Tel daar de privékilometers nog eens bij, en de diesel van de Fiat (toch ook snel twee volle tanks @ 70+ euro) en ik zit over de €400 brandstof, per maand...

Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik per maand €92 van de werkgever krijg om te komen werken.

Ik heb het geluk van een goede job te hebben, maar voor veel mensen moet dit toch stilaan ondoenbaar beginnen worden?

Wat met de stookolie/gas? Gaan steeds meer en meer gezinnen, die we nu tot de (onderste) middenklasse rekenen, niet in de problemen komen de komende jaren als dit doorgaat?

Om héél eerlijk te zijn zit ik tussen de twee kampen, enerzijds denk ik 'been there, done that, prijs zakt wel weer', anderzijds denk ik 'het worden héél harde tijden...'.

Als het nog veel duurder gaat worden, overweeg ik toch om me een supermini (C1-Aygo-...) aan te schaffen om de brandstofkosten te halveren. Of een scooter voor de zomermaanden.
                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BlueSkyraider Bekijk Berichten
                        We worden de economische emigranten van de toekomst! Naar waar weet ik nog niet.
                        Canada

Comment

• Elke euro die meer uitgegeven wordt aan brandstof ( echtgenote en mezelf samen zitten nu al ruim boven de 400 euro/maand ), is een euro die niet meer wordt gespendeerd aan .....
                          truth is in the eye of the beholder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk Berichten
                            Canada
                            Veel te koud! Voor mij Australië aub!
                            2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk Berichten
                              En het verschil tussen benzine en diesel is weer groter aan het worden. Wat een stinkend kutland hier.
                              Die regering zit niets in met zijn onderdanen, tijd om dit kutland te verlaten....
                              Heb jullie geliefde land reeds verlaten.
                              Levenskwaliteit en koopkracht is er sterk op vooruit gegaan sindsdien.
                              Belgie is het land waar diefstal en oplichting schering en inslag zijn, op alle mogelijke niveaus.
                              Een slecht klimaat, het slechtste wegennet, sociale zekerheid die VOORAL goed is voor de parasieten die Belgie dagelijks binnenvallen, torenhoge criminaliteit, hoogste belastingsschaal, laagste pensioenen, duurste energieprijzen, duurste voedingsprijzen, duurste vastgoedmarkt.........en dat met zeer middelmatige lonen en zeer middelmatige uitkeringen(met dank aan de overvloed parasieten uit heel de wereld).
                              Extreem incompetente politiekers.
                              Belgie= Griekenland aan de Noordzee binnen dit en 5 jaar, met dat verschil dat de gemiddelde Belg nu nog content is met zijn pint uit de Aldi en het hoge niveau van de VTM en sociale onrust nog even zal uitblijven.
                              Vanmorgen diesel en benzine nog zien staan in dorpje, benzine aan 1,27 en diesel 1,26

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
                                Belgie is het land waar diefstal en oplichting schering en inslag zijn, op alle mogelijke niveaus.
                                Een slecht klimaat, het slechtste wegennet, sociale zekerheid die VOORAL goed is voor de parasieten die Belgie dagelijks binnenvallen, torenhoge criminaliteit, hoogste belastingsschaal, laagste pensioenen, duurste energieprijzen, duurste voedingsprijzen, duurste vastgoedmarkt.........en dat met zeer middelmatige lonen en zeer middelmatige uitkeringen(met dank aan de overvloed parasieten uit heel de wereld).
                                Belgie= Griekenland aan de Noordzee binnen dit en 5 jaar, met dat verschil dat de gemiddelde Belg nu nog content is met zijn pint uit de Aldi en het hoge niveau van de VTM en sociale onrust nog even zal uitblijven.
                                Vanmorgen diesel en benzine nog zien staan in dorpje, benzine aan 1,27 en diesel 1,26
                                Ja, Spanje is echt een goed voorbeeld...
                                For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

Comment

En in Spanje heerst er geen crisis?

Verhuizen lijkt mij ook niet direct de perfecte oplossing. De energieprijzen gaan niet alleen in ons land stijgen.
                                  Mss een bedrijfje beginnen in Griekenland? Daar zijn ze al lang blij àls ze werk hebben.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                    En in Spanje heerst er geen crisis?

Verhuizen lijkt mij ook niet direct de perfecte oplossing. De energieprijzen gaan niet alleen in ons land stijgen.
                                    Mss een bedrijfje beginnen in Griekenland? Daar zijn ze al lang blij àls ze werk hebben.
                                    Er is overal crisis nu, met dat verschil dat men zich daar niet blauw moet betalen aan energie en voeding en vastgoed, het wegennet daar mag Belgie nog een voorbeeld aan nemen, en de mentaliteit van de mensen is er stukken beter dan in Belgie waar iedereen niks anders doet dan kankeren en klagen.
                                    Probeer in Belgie maar eens te overleven met pakweg 1500 Euro per maand, onmogelijk!
                                    In Spanje verdient men minder maar klaagt men ook stukken minder. In Belgie koopt iedereen alles en nog wat van het duurste en dat alles op afbetaling,voor de schijn van de buren en vrienden, en maar klagen dat de rekeningen te hoog zijn.Zielig.
                                    Ieder doet wat hij wil maar dat geklaag terwijl men ver boven zijn stand leeft is er teveel aan in Belgie.
                                    In de grootsteden of het binnenland van Spanje is uiteraard veel armoede maar dat evenzeer het geval in Belgie.

Comment

Er is overal crisis nu, met dat verschil dat men zich daar niet blauw moet betalen aan energie en voeding en vastgoed, het wegennet daar mag Belgie nog een voorbeeld aan nemen, en de mentaliteit van de mensen is er stukken beter dan in Belgie waar iedereen niks anders doet dan kankeren en klagen.
                                      Probeer in Belgie maar eens te overleven met pakweg 1500 Euro per maand, onmogelijk!
                                      In Spanje verdient men minder maar klaagt men ook stukken minder. In Belgie koopt iedereen alles en nog wat van het duurste en dat alles op afbetaling,voor de schijn van de buren en vrienden, en maar klagen dat de rekeningen te hoog zijn.Zielig.
                                      Ieder doet wat hij wil maar dat geklaag terwijl men ver boven zijn stand leeft is er teveel aan in Belgie.
                                      In de grootsteden of het binnenland van Spanje is uiteraard veel armoede maar dat evenzeer het geval in Belgie.
                                      Het gaat dus louter om een verschil in mentaliteit. Het is niet dat men het daar financieel beter heeft en daar ging het nu net om.
                                      Ik begrijp u wel hoor, maar voor dat soort mentaliteit, kan je ook in het zuiden van Frankrijk terecht en op nog een hele hoop andere plaatsen.
                                      120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                        Ik ook nie.

Ja dat is op den duur niet meer te betalen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                          Het gaat dus louter om een verschil in mentaliteit. Het is niet dat men het daar financieel beter heeft en daar ging het nu net om.
                                          Ik begrijp u wel hoor, maar voor dat soort mentaliteit, kan je ook in het zuiden van Frankrijk terecht en op nog een hele hoop andere plaatsen.
                                          Zuid Frankrijk, heel duur, koud in de winter en Fransen vind ik niet echt vriendelijk, evenmin de mensen in Noord Spanje.
                                          Last edited by magnum; 06/03/2012, 21:21.

Comment

Working...
                                          X