Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Brandstofprijzen (Benzine/Diesel/LPG/...) 2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
    De firmawagenboys krijgen de ene loonsverhoging na de andere toegestopt. En de zelfstandigen maar VAA betalen...
    Zo had ik het nog niet bekeken maar feitelijk heb je hier wel een punt.
    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door tradie Bekijk Berichten
      Te weinig additief en smeert dus niet zo goed.
      Daarom hebben ze voor moderne common rail tractoren die speciale landbouwdiesel op de markt gebracht. Al die tractoren draaiden in de soep.
      Mazout extra zal ook goed zijn vermoed ik. Zwavelgehalte ook mee opletten, voor je roetfilter bv.
      Zie artikel.

      http://www.rooijakkers-olie.nl/content/producten.html
      Zwavel is al lang verboden in zowel huisbrand als in wegolie : EU-richtlijn, maximaal 0.7% (niet zeker van het gehalte, allesinds belachelijk laag).
      Ik ga artikel eens lezen.

      Het is wel de diesel zelf die smeert, ongeveer 2/3 van je opgepompte diesel wordt terug gestoken naar de tank voor de koeling en smering van de HD-dieselpomp. (eigenlijk gigantisch veel dus)

      Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
      De firmawagenboys krijgen de ene loonsverhoging na de andere toegestopt. En de zelfstandigen maar VAA betalen...
      Ik hoor frustratie, maar op je firmawagen betaal je ook VAA.
      Trouwens bekijk het anders : als je auto op de zaak staat als zelfstandige, dan heb je ook een loonsverhoging Tuurlijk de winsten van de zaak verminderen wel. Of doe je uitsluitend beroepskilometers? Stop dan maar met de VAA te betalen.

      Comment


      • Grrrrrrrrrrrrr.

        Comment


        • Tradie, het boeltje gelezen. Het zit hem in het verschil van zwavel en dus de normgeving.

          Op http://www.informazout.be/home/eigenschappen_stookolie vind je de normen terug voor stookolie. Dat is EN590.

          Diesel die je in je auto giet is ook EN590.

          Zelfde normen, zelfde eigenschappen. Alleen de kleurstof is verschillend.

          Dat ze in de landbouw problemen hebben, heeft te maken met de zwavelverschillen, in sommige oudere binnenvaartschepen hebben ze ook die problemen met de omschakeling.

          Comment


          • En benzine morgen ook nog eens duurder...

            Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door allalin Bekijk Berichten
              En benzine morgen ook nog eens duurder...
              Ja

              De maximumprijs van benzine stijgt morgen nog maar eens naar een nieuw record. Een liter super 95 kost dan maximaal 1,769 euro aan de pomp, zo meldt de federale overheidsdienst Economie. Gisteren bereikte de maximumprijs van diesel al een nieuw record (1,579 euro per liter).

              De prijsstijging bij superbenzine bedraagt 2,8 eurocent per liter. Ze is het gevolg van het duurder worden van olieproducten op de internationale markten, zo luidt het. De prijsstijging voor super 98 is gelijkaardig. Vanaf morgen geldt daarvoor een maximumprijs van 1,789 euro per liter.
              bron : hln
              For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

              Comment


              • Er komen donkere wolken aandrijven.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                  De firmawagenboys krijgen de ene loonsverhoging na de andere toegestopt. En de zelfstandigen maar VAA betalen...
                  Haha, was 't maar waar.
                  Op korte termijn is dat misschien zo, maar de WG kijkt enkel maar naar de TCO van een bedrijfswagen (leasing + brandstof + verzekering). Die zorgt dat die hetzelfde blijft. Hogere brandstofkosten -> mindere wagens of minder goed uitgeruste wagens in een wagencategorie in vgl. met vroeger. Loonsverhoging: ja, totdat je dus een nieuwe bedrijfswagen kiezen moet en merkt dat je niet eens iets gelijkwaardigs kiezen kunt als toen je begon. Je mag ze hebben, zo'n opslag.
                  Mijn situatie bvb.: een Audi A1 toen ik begon was cat. 2. Nu is dat nog altijd zo, maar is de GPS/BT/sportstuur/... uit de meegeleverde uitrusting genomen: een heel kale A1 m.a.w.. Ik zou er mijn kilometers niet mee willen doen. Toen ik begon zat de VW Jetta bvb. ook in cat. 3, en sedert enkele weken zit die in cat. 4 (er zijn hier 6 cat.).
                  Life's too short. Not to. Live it.
                  1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
                  2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
                  2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
                  2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline

                  Comment


                  • Goed op weg naar de 2 euro...
                    2016 PEUGEOT 308sw GT-line 1.6 BlueHdi bleu magnetique
                    2016 PEUGEOT 2008 allure 1.2 cleartec 110 gris artense

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door fstsven Bekijk Berichten
                      Goed op weg naar de 2 euro...
                      Volgend jaar gaan we zeggen : waar is den tijd dat de benzine nog maar 2 Euro stond.

                      Analisten verwachten een olieprijs van 300 a 500 Dollar per vat indien de problemen in Iran escaleren.

                      Verwacht dan gerust een benzine en dieselprijs van makkelijk 5 Euro per liter.

                      Gelukkig gaat het momenteel nog HEEL goed met de economie, althans volgens de centrale banken en de regeringsleiders

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door allalin Bekijk Berichten
                        En benzine morgen ook nog eens duurder...
                        WTF... En gisteren pas gaan tanken met de 318is.. Vanavond dus de Golf ook maar volgooien zeker..

                        E30SHOP.be
                        - Alles voor uw BMW E30.
                        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
                          Analisten verwachten een olieprijs van 300 a 500 Dollar per vat indien de problemen in Iran escaleren.
                          Analisten zijn net als ratingbureaus en zouden evenzo beter hun stomme bek houden.
                          For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door magnum Bekijk Berichten
                            Analisten verwachten een olieprijs van 300 a 500 Dollar per vat indien de problemen in Iran escaleren.
                            Leest als:

                            Speculanten hopen op ......

                            Comment


                            • das wel heel veel hoor, 200 zou al hoog zijn, is bijna een verdubbeling, zo extreem hard gaat dat ook weer niet, aan de pomp gaat het gewoon zo hard omdat er nog tax overheen zit die natuurlijk meestijgt.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                                Analisten zijn net als ratingbureaus en zouden evenzo beter hun stomme bek houden.

                                Die mensen doen ook maar hun werk zoals een ander.

                                En door aandelen in olie aan te schaffen kun je jezelf makkelijk indekken tegen de prijsstijgingen, maar de meerderheid verkiest duidelijk de spaarboekjes bij de grote maffiabanken met een duidelijk zerorendement.
                                Klagen over te hoge brandstofprijzen is dan ook totaal ongepast indien men weet dat men verkiest de bankiers nog rijker te maken door zoveel op spaarboeken te parkeren.....het lijkt zelfs dat het gewone volk medelijden heeft met die arme bankiers.

                                Comment


                                • Mijn exbaas zei begin vorig jaar : binnen een jaar staat de diesel en benzine tegen de 2 euro, eind 2012 gaan ze naar 2,5 euro en in 2013 zal het los over de 3 euro gaan. Voor een stuk door de stijging van de olieprijzen maar vooral door stilletjes de accijnzen te verhogen. En iedereen gaat blijven tanken omdat ze anders niet op hun werk zullen geraken. En ik vrees dat ik hem gelijk ga moeten geven. Gelukkig heb ik geen wagen meer nodig voor woon-werkverkeer maar spijtig voor diegenen die hem daarvoor wel nodig hebben.

                                  Comment


                                  • 300 à 500 dollar voor een vat? No way, niet meer in ons leven.
                                    truth is in the eye of the beholder

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door ro80 Bekijk Berichten
                                      300 à 500 dollar voor een vat? No way, niet meer in ons leven.
                                      Heel makkelijk realiseerbaar met oorlog, niet dat we daar op moeten wachten......

                                      Comment


                                      • Laten we hopen dat de huidig hoge prijzen het onderzoek naar alternatieven een beetje versneld.

                                        Of tenminste dat mensen hun auto niet meer gebruiken voor schandalig kleine afstanden.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door allalin Bekijk Berichten
                                          En benzine morgen ook nog eens duurder...

                                          Verstuurd van mijn HTC Desire S met Tapatalk
                                          Ja, de prijzen blijven stijgen.

                                          Veel mensen gaan het moeilijk krijgen als het zo voort gaat.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                          Comment

                                          Working...
                                          X